Pomimo 8% spadku ogólnej sprzedaży samochodów osobowych, europejski rynek pojazdów elektrycznych wzrósł o 17% rok do roku w trzecim kwartale 2022. Niemcy nadal przodują na europejskim obszarze zbytu maszyn elektrycznych z 33% udziałem w handlu. A 10 najlepszych modeli ww. typu stanowiło 27% obrotu pojazdów elektrycznych w trzecim kwartale 2022 r.
Opublikowano wyniki nowych badań przeprowadzonych przez firmę Counterpoint, globalną platformę do śledzenia sprzedaży samochodów elektrycznych. Pojazdy na baterie (BEV) wspomnianego rodzaju posiadały 61% udział w handlu maszyn elektrycznych w tym kwartale. Największym obszarem zbytu w naszym regionie są Niemcy, na które przypada jedna trzecia całego wolumenu, na następnym miejscu jest Wielka Brytania i Francja. Komentując dynamikę rynku, Peter Richardson, wiceprezes ds. sprzedaży na Włochy i Hiszpanię wskazuje, że w krajach produkujących samochody sprzedaż skoczyła w tym kwartale, przy czym pojazdy elektryczne cieszyły się stosunkowo dużym wzrostem.
Przegląd rynku
Mercedes-Benz nadal jest liderem europejskiego sektora maszyn elektrycznych z udziałem na poziomie 9,2% w trzecim kwartale 2022 roku. Pojazdy typu BEV stanowiły 35% całkowitej sprzedaży: „elektryków”, co oznacza wzrost o 75% rok do roku. Jego hybrydowe modele EV (PHEV) obejmują klasę GLE, GLC i C, a najczęściej nabywanymi BEV są EQB, EQA i EQC. Pomimo wiodącej pozycji Mercedesa w obrocie pojazdów elektrycznych w Europie, nie udało mu się znaleźć miejsca w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się modeli. Mercedes ma ich do wyboru 20. Najwięcej ze wszystkich producentów samochodów, a większość z nich stanowi mniej niż 1 procent sprzedaży.
Sumaryczny obrót Volkswagena spadł w drugim kwartale, a sprzedaż pojazdów elektrycznych o 44% w porównaniu z rokiem poprzednim. Do plusów należy jednak zaliczyć fakt, że łańcuch dostaw firmy poprawił się w trzecim kwartale. Na tyle, by wyprzedzić BMW i stać się drugą co do wielkości marką pojazdów elektrycznych z 8,9-procentowym udziałem w rynku. Na czele gamy modeli BEV stoi seria ID, która obejmuje ID.3, ID.4 i ID.5. Firma znacząco zwiększyła również dostawy jednostek PHEV.
BMW osunęło się na trzecią pozycję z 8,6-procentowym udziałem w handlu. Linia pojazdów czysto elektrycznych stanowi 45% sprzedaży maszyn danego typu tego producenta. Najczęściej kupowanym modelem BEV jest i3, a następnie i4 i iX. X5 to najbardziej rozchwytywana jednostka PHEV, ciut niżej plasuje się seria 3 i X3.
Wśród innych najlepiej radzących sobie firm jest Tesla, której przychody znacznie wzrosły w porównaniu z poprzednim kwartałem i po raz kolejny znalazła się w pierwszej piątce marek. We wrześniu Model Y był najpopularniejszym samochodem elektrycznym w Europie, stanowiąc 70% sprzedaży danego przedsiębiorstwa.
Z kolei 10 najlepszych serii pojazdów elektrycznych w Europie odpowiada za około 27% tego rynku w trzecim kwartale 2022 r. Można do nich zaliczyć Model Y Tesli, ID.4 Volkswagena i Forda Kugę.
Komentując perspektywy rynku, wicedyrektor Counterpoint, Mohit Agrawal powiedział: „Spodziewamy się, że europejski obszar zbytu pojazdów elektrycznych utrzyma się na poziomie nieco poniżej 2,5 miliona sztuk w 2022 roku. Europejskie rządy dużo inwestują w infrastrukturę do ładowania, co pomaga złagodzić obawy konsumentów dotyczące wprowadzenia maszyn tego typu. Zmiana ta jest widoczna w globalnym narzędziu firmy Counterpoint do śledzenia sprzedaży modeli samochodów osobowych. Obecnie marki luksusowych aut, takie jak Mercedes i BMW, przodują w sprzedaży pojazdów elektrycznych dzięki połączeniu produktów EV i PHEV. To wiodąca ścieżka, ale gdy [samochody elektryczne — przyp.red.] wejdą już do głównego nurtu, to europejskie podmioty, takie jak Renault, Volkswagen i Peugeot, wzmocnią swoje portfele pojazdów elektrycznych — spodziewamy się znacznego wzrostu ogólnej ich sprzedaży”.
Kraje objęte badaniem to Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Luksemburg, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania i Ukraina. W kategorii pojazdów elektrycznych (EV) uwzględnia się tylko takowe na baterie (BEV) i hybrydowe typu plug-in (PHEV). Badanie to wyklucza hybrydowe jednostki i maszyny napędzane ogniwami paliwowymi (FCV).
Źródło: https://www.esmchina.com/trends/42195.html
Opublikowano wyniki nowych badań przeprowadzonych przez firmę Counterpoint, globalną platformę do śledzenia sprzedaży samochodów elektrycznych. Pojazdy na baterie (BEV) wspomnianego rodzaju posiadały 61% udział w handlu maszyn elektrycznych w tym kwartale. Największym obszarem zbytu w naszym regionie są Niemcy, na które przypada jedna trzecia całego wolumenu, na następnym miejscu jest Wielka Brytania i Francja. Komentując dynamikę rynku, Peter Richardson, wiceprezes ds. sprzedaży na Włochy i Hiszpanię wskazuje, że w krajach produkujących samochody sprzedaż skoczyła w tym kwartale, przy czym pojazdy elektryczne cieszyły się stosunkowo dużym wzrostem.
Przegląd rynku
Mercedes-Benz nadal jest liderem europejskiego sektora maszyn elektrycznych z udziałem na poziomie 9,2% w trzecim kwartale 2022 roku. Pojazdy typu BEV stanowiły 35% całkowitej sprzedaży: „elektryków”, co oznacza wzrost o 75% rok do roku. Jego hybrydowe modele EV (PHEV) obejmują klasę GLE, GLC i C, a najczęściej nabywanymi BEV są EQB, EQA i EQC. Pomimo wiodącej pozycji Mercedesa w obrocie pojazdów elektrycznych w Europie, nie udało mu się znaleźć miejsca w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się modeli. Mercedes ma ich do wyboru 20. Najwięcej ze wszystkich producentów samochodów, a większość z nich stanowi mniej niż 1 procent sprzedaży.
Sumaryczny obrót Volkswagena spadł w drugim kwartale, a sprzedaż pojazdów elektrycznych o 44% w porównaniu z rokiem poprzednim. Do plusów należy jednak zaliczyć fakt, że łańcuch dostaw firmy poprawił się w trzecim kwartale. Na tyle, by wyprzedzić BMW i stać się drugą co do wielkości marką pojazdów elektrycznych z 8,9-procentowym udziałem w rynku. Na czele gamy modeli BEV stoi seria ID, która obejmuje ID.3, ID.4 i ID.5. Firma znacząco zwiększyła również dostawy jednostek PHEV.
BMW osunęło się na trzecią pozycję z 8,6-procentowym udziałem w handlu. Linia pojazdów czysto elektrycznych stanowi 45% sprzedaży maszyn danego typu tego producenta. Najczęściej kupowanym modelem BEV jest i3, a następnie i4 i iX. X5 to najbardziej rozchwytywana jednostka PHEV, ciut niżej plasuje się seria 3 i X3.
Wśród innych najlepiej radzących sobie firm jest Tesla, której przychody znacznie wzrosły w porównaniu z poprzednim kwartałem i po raz kolejny znalazła się w pierwszej piątce marek. We wrześniu Model Y był najpopularniejszym samochodem elektrycznym w Europie, stanowiąc 70% sprzedaży danego przedsiębiorstwa.
Z kolei 10 najlepszych serii pojazdów elektrycznych w Europie odpowiada za około 27% tego rynku w trzecim kwartale 2022 r. Można do nich zaliczyć Model Y Tesli, ID.4 Volkswagena i Forda Kugę.
Komentując perspektywy rynku, wicedyrektor Counterpoint, Mohit Agrawal powiedział: „Spodziewamy się, że europejski obszar zbytu pojazdów elektrycznych utrzyma się na poziomie nieco poniżej 2,5 miliona sztuk w 2022 roku. Europejskie rządy dużo inwestują w infrastrukturę do ładowania, co pomaga złagodzić obawy konsumentów dotyczące wprowadzenia maszyn tego typu. Zmiana ta jest widoczna w globalnym narzędziu firmy Counterpoint do śledzenia sprzedaży modeli samochodów osobowych. Obecnie marki luksusowych aut, takie jak Mercedes i BMW, przodują w sprzedaży pojazdów elektrycznych dzięki połączeniu produktów EV i PHEV. To wiodąca ścieżka, ale gdy [samochody elektryczne — przyp.red.] wejdą już do głównego nurtu, to europejskie podmioty, takie jak Renault, Volkswagen i Peugeot, wzmocnią swoje portfele pojazdów elektrycznych — spodziewamy się znacznego wzrostu ogólnej ich sprzedaży”.
Kraje objęte badaniem to Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Luksemburg, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania i Ukraina. W kategorii pojazdów elektrycznych (EV) uwzględnia się tylko takowe na baterie (BEV) i hybrydowe typu plug-in (PHEV). Badanie to wyklucza hybrydowe jednostki i maszyny napędzane ogniwami paliwowymi (FCV).
Źródło: https://www.esmchina.com/trends/42195.html
Cool? Ranking DIY