Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak ustawić sterowanie bramy Proteco?

adamo_g 19 Lis 2005 16:28 21027 17
  • #1 19 Lis 2005 16:28
    adamo_g
    Poziom 10  

    Witam
    Mam założoną bramę automatyczną otwieraną leader Ti. Założyła ją firma, pięć razy już poprawiali bo waliła jak głupia, teraz chodzi w miarę dobrze, ale źle jest ustawione sterowanie. Przy otwieraniu raczej poprawnie ładnie zwalnia na końcu, ale przy zamykaniu jedna połówka się zamyka a druga stoi. Czeka aż tamta się zamknie a nawet trochę dłużej i dopiero rusza, co powoduje że zamyka się ponad dwa razy dłużej niż otwiera. Dzwoniłem do elektryka ale mnie ignorują bo nie mają czasu. Ustawiłbym saobie ją sam ale nie mam schematu centralki, co więcej nie dali mi komletnie nic od tej bramy oprócz gwarancji na której pisze tylko proteco. Centralka też jest ponoć tej firmy chociaż nie jestem pewny. W lewym górnym rogu ma wyświetlacz typ diody LED i cztery przyciski ustawione poziome które pozwalają na ustawienia. Na dole dwa duże kondensatory.
    Proszę o pomoc - jakąś instrukcję jak to się ustawia lub schemat elektryczny.
    Dzięki

    0 17
  • #2 20 Lis 2005 12:34
    kraz73
    Poziom 27  

    Czy w Łodzi jest tylko jedna firma zakładająca napędy do bram?, jeżeli nie to niech Pan zadzwoni do właściciela, żeby zdemontował se tą centralę gdyż nie spełnia ona jakichkolwiek Pana wymagań, a tłumaczenie elektryka, że nie ma czasu nie powinno Pana wogóle interesować. Na marginesie jutro poszukam instrukcji ale przydał by się dokładny model centrali, schematu nie mam niestety, ale konstrukcja jest w miarę prosta, także nawet z serwisowaniem można by się zabawić.

    0
  • #3 24 Lis 2005 00:16
    adamo_g
    Poziom 10  

    Postaram się zrobić zdjęcie tego układu, a wogóle to dodzwoniłem się i maja przyjechać w następnym tygodniu poprawić. Mam nadzięję że ustawią wreszcie porządnie, albo rzeczywiście niech demontują i już, jak nie umieją porządnie zrobić.
    Na razie sam nie będę nic robił poczekam.
    Dzięki za zainteresowanie.

    0
  • #5 09 Mar 2008 21:30
    jasiekkj
    Poziom 11  

    Witam,

    Jedno ze skrzydeł celowo jest opóźnione względem drugiego, aby zapobiec nałożeniu sie skrzydeł na siebie. I tak to które zamyka się jako drugie, otwiera się jako pierwsze. Opóźnienie skrzydła powinno jednak nie być większe niż 5 sekund, zależy to od skoku siłownika i rozmiaru Twojej bramy.
    A jaką długość mają skrzydła bramy.
    Jeśli szukasz specjalistów oto link, mnie pomogli.
    http://www.masksystem.pl/

    0
  • #6 14 Mar 2008 15:58
    artur2008
    Poziom 10  

    Witam. Czytając myśl kolegi "Opóźnienie skrzydła powinno jednak nie być
    większe niż 5 sekund" dochodzę do wniosku ze kolega nigdy nie programował centrali PROTECO oraz nie bawił sie czasami opóźnienia i wyprzedzenia skrzydła. Co ma do wyprzedzenia skrzydła czas nie większy niż 5 sec. Centrale można tak ustawić że najpierw zamknie jedno a potem kolejne skrzydło. Podobnie z otwieraniem, skrzydło pierwsze otwiera sie do pozycji max a dopiero skrzydło 2 rusza z otwieraniem. Czas 5 sec niema tu nic do rzeczy.
    Centrale PROTECO Q60A można programować w dowolny sposób a wyprzedzenie jest tylko i wyłącznie do tego aby skrzydła nie natrafiły na siebie podczas zamykania i tylko zamykania. Podczas otwierania skrzydła sa na zakład wiec jeśli ruszają z ta sama prędkością wyprzedzenie nie jest konieczne ani potrzebne. W extremalnych przypadkach jeśli brama ma zakład o sporym wysunięciu wtedy stosuje się wyprzedzenie skrzydła dla celów estetycznych.
    Przy bramach z zaczepem magnetycznym bezwzględnie należy zastosować start z inwersją + wyprzedzenie skrzydła ale czas wyprzedzenia też jest nieograniczony.
    Więcej porad udzieli Państwu serwis który jak juz kiedyś wspomniałem wspiera wszystkich fachowa poradą. Dla zainteresowanych podaje link http://www.sklep.marssoftpl.net/?p=p_1&sName=kontakt

    0
  • #7 14 Mar 2008 17:11
    jasiekkj
    Poziom 11  

    Witam,
    Podając w w/w poście wartość 5 sek. miałem na myśli czas, który z pewnością wystarczy aby opóźnienie skrzydła spełniało swoją rolę czyli nie powodowało kolizji skrzydeł podczas zamykania bramy nawet podczas dużego wiatru. Większa nastawa czasu jest bezsensowna, ponieważ wydłuża jedynie oczekiwanie na pełne otwarcie czy też zamknięcie bramy.
    Pełne otwarcie jednego ze skrzydeł ma jedynie sens w przypadku funkcji "furtka w bramie".
    Pzdr

    0
  • #8 16 Mar 2008 16:13
    artur2008
    Poziom 10  

    Witam.
    Hm.... z własnego doświadczenia wiem że na bramie wystarczy opóźnienie 1 sek. aby skrzydła nie weszły na ruch kolizyjny. Wiatr niema tu nic do rzeczy. Napędy PROTECO to profesjonalne urządzenia i nawet wiatr który dochodzi do 100km nie powoduje zatrzymania napędu lub anomalii w jego pracy. Przed napędem PROTECO miałem styczność z innymi napędami i jeśli ktoś widział jak wykonana jest przekładnia i jakość wykonania silnika nie będzie miał większych problemów aby stwierdzić kto jest liderem na rynku. Napędy PROTECO to klasa sama w sobie, oznaczenie PROFESJONAL do czegoś zobowiązuje. Nie porównuje go do napędów firmy Faac czy Nice bo to inna klasa sprzętu, tak zwana marketówka. Wystarczy tylko zerknąć na wykonanie siłownika do bramy skrzydłowej i wszystko będzie jasne,
    Proteco to odlew, tłoczysko wykonane z kwasówki zakończone solidnym uchwytem a u konkurencji... hm.... nie wspomnę o napędach Moto.... i innych do 700zł. bo to poprostu wywalenie pieniędzy w błoto. Same tłoczyska w napędach innych firm wyglądają jak kije od szczotek rozklepane na końcu w miejscu połączenia ze skrzydłem bramy. Zresztą musze sprostować, one nie tylko wyglądają ale ich trwałość jest bardzo podobna jeśli nie taka sama. Wystarczy jeden większy podmuch wiatru i mamy problem.
    Kupując napęd powinniśmy sugerować się jego solidnością wykonania, masą i materiałem z jakiego jest wykonany. Kolorowe napisy na pilotach oraz pozłacane znaczki na osłonach pozostawmy snobom którzy otwierają bramę raz na rok a tłok polerują co 2 dni cifem. Napęd ma pracować i bez względu na to jakie są warunki atmosferyczne, musi ułatwiać nam życie. Ma to być coś praktycznego, coś co działa i nie powoduje bólu głowy, poco nam napęd z którego nie możemy korzystać kiedy jest większy wiatr czy spore opady śniegu?
    Przestrzegam też czytających ten post przed chińską tandetą, napęd przed zakupem powinno sie dokładnie obejrzeć i porównać z innymi produktami. Mamy teraz takie czasy że łatwiej i taniej wyprodukować kolorowego pilota i kuszącą oko osłonie silnika niż zaprojektować dobry, solidny i bezawaryjny napęd..... tylko czy te pozłacane napisy sa odpowiedzialne za bezawaryjną prace napędu i świadczą o klasie urządzenia .... raczej nie a właściwie to na pewno nie. Większość producentów wychodzi z założenia że napęd powinien być tani a jego czas bezawaryjnej pracy nie powinien przekraczać 24 miesięcy. Myśle ze jest to błędzne podejście a na pewno firma Proteco nie wychodzi z takiego złożenia. Napędy PROTECO posiadają 36 miesięczny okres gwarancji a rozwiązania konstrukcyjne silników i przekładni sa niezmienne od lat 90', po co zmieniać coś co sie sprawdziło i jest bezawaryjne ? Musze tez wspomnieć że nie tylko cena napędu brana jest pod uwagę przy instalacji automatu ale koszt związany z podłączeniem przez instalatora (od 450 do 650 zł.) Biorąc pod uwagę ilość przeróbek uchwytów i okaleczeń bramy oraz słupków przy zmieniających się wzorach siłowników wypada to bardzo niekorzystnie dla kolejnych instalacji napędów na tej samej bramie.
    Reasumując zmiana co 24 miesiące napędu na naszej bramie wychodzi o wiele drożej niż zainstalowanie raz a solidnego napędu, nie mówiąc juz o tym ile czasu brama jest otwierana ręcznie po wystąpieniu usterki w trakcie gwarancji. Więc czy jest sens.....
    Co do funkcji furtki to zazwyczaj uchyla sie skrzydło na odległość nie większą niż 1,5m. Furtka to furtka więc nie widzę sensu otwierania całego skrzydła do końca. Znam przypadki kiedy przy skrzydłach o rozmiarze 4 i więcej metrów otwiera sie najpierw jedno skrzydło a potem drugie. Nie ma sensu otwierania całej tak ogromnej bramy aby wjechać samochodem osobowym a do tego oszczędzamy na energii i zwiększamy żywotność siłownika nr 2.

    Jeśli maja Państwo jakieś pytania odsyłam na stronę przedstawiciela PROTECO. Serwis na pewno udziel Państwu wyczerpujących informacji na temat swoich produktów. Nadmienię tez ze serwisują oni napędy innych producentów i maja o tym spore pojęcie a ja sam często korzystam z ich doświadczenia i fachowych porad.
    Pozdrawiam serdecznie :)
    Oto link ze stroną do serwisu, tam można dowiedzieć sie czegoś więcej lub zapytać.
    http://www.sklep.marssoftpl.net/?p=p_1&sName=kontakt

    0
  • #9 16 Mar 2008 23:21
    jasiekkj
    Poziom 11  

    No cóż...
    ...reklama dźwignią handlu.

    0
  • #10 18 Mar 2008 21:55
    Michał'84
    Poziom 1  

    Witam, ja mam troszkę inne pytanie posiadam na posesji bramę odsuwaną z napędem PROTECO...czy istnieje możliwość zakupu samego pilota i dostrojenia go samemu? Administracja chce za taki pilot 200zł a mi jest potrzebny jeszcze jeden i to troszke za dużo jak na moją kieszeń. Prosze o pomoc.

    0
  • #11 22 Mar 2008 15:58
    artur2008
    Poziom 10  

    Witam.
    200 zł za pilota do PROTECO? Ktoś ma niezłą przebitkę :))
    Pilot do PROTECO wacha sie w cenie od 20 do 90 zł a cena jest uzależniona od kształtu i elektroniki pilota a prościej od jego zasięgu i sposobu zabezpieczenia sygnału przed zgraniem. Proszę spytać pod tym adresem, można dostać sporo taniej.
    http://www.sklep.marssoftpl.net/?p=p_1&sName=kontakt
    nr telefonu tez jest podany :))

    Pozdrawiam

    Dodano po 35 [minuty]:

    Jeszcze musze wspomnieć ze aby zaprogramować pilota bezwzględnie trzeba dostać się do centrali która jest ukryta pod pokrywa napędu. Sama procedura programowania jest prosta lecz dla każdej centrali inna. Więcej o rodzajach centrali ich sposobie programowania można się dowiedzieć na :
    http://www.sklep.marssoftpl.net/?p=p_1&sName=kontakt

    0
  • #12 23 Kwi 2008 12:06
    tamara54
    Poziom 1  

    Ja tez mam problem z Proteco Q60A.!
    Jak ustawic na podwójne krzydlo i jak to pisac do pamieci?

    1
  • #14 26 Lut 2009 18:09
    stach2005
    Poziom 12  

    artur2008 napisał:
    Proszę podać adres e-mail to wyśle Panu instrukcje programowania Q60A. Instrukcja jest też na stronie
    http://www.sklep.marssoftpl.net/?p=p_1&sName=kontakt



    kupiłem okazyjnie używaną centralę Q60A,jesli można to proszę o instrukcję na meila cieslar(malpa)o2.pl.Dziękuję

    0
  • #15 27 Mar 2009 20:36
    chru
    Poziom 17  

    Witam,rozumiejąc stwierdzenie poprzedników iż reklama dźwignią handlu stwierdzam jako pracownik serwisu firmy Poltau mieszczącej się w Łodzi a obsługującej całą Polskę że:
    masz coś kupić to kup coś do czego masz serwis i po rozsądnych pieniądzach[polecam Beninca i Faac] nie polecam Nice dlaczego a no dlatego że do siłownika np B30 firmy Beninca sprzed 8-10 lat mam na telefon WSZYSTKO do Facca też z Nice są problemy nawet z nowościami pomijając kwestię snobistyczne to przerost formy nad treścią z Proteco automatami "przesuwek"nie było większych problemów ale miały 12V osprzęt.Nie spotkałem się jeszcze z w/w dwuskrzydłówką ale przećwiczę ją w najbliższym czasie i opiszę ale stwierdzenie artur-a2008 iż programowanie pilotów dla każdej centrali jest odmienne deklasuję ten wyrób.[choć poza prostym programowaniem pilota DTM zmieniał sposób programowania przy każdym modelu-max,micro stare ,nowe light-wszystko inaczej ale to NAJLEPSZA radiolinia i polecam ją każedmu] konstrukcja mechaniczna jej trwałość ma znaczenie ale możliwość zakupu podzespołów ma kluczowe znaczenie w czasie użytkowania siłownika a brak dostępu do części naprawdę deklasuję sprzęt[niech ktoś wjedzię w bramę i skrzywi np śrubę].Rozumię że artur2008 ma doświadczenie[pozytywne] z współpracy z firmą Proteco więc proszę o kontakt z serwisem firmy Poltau[prosić arka] to wymienimy doświadczenia[tel509337900-od pn-pt 8-16]

    1
  • #16 29 Mar 2009 13:26
    jacho1974
    Poziom 1  

    Witam wszystkich odwiedzających.
    Nawiązując do tematu „ustawienie bramy Proteco” pragnę poinformować że wszystkie informacje są na stronie http://www.sklep.marssoftpl.net jednocześnie musze pochwalić fachowość serwisu tej firmy. Pomogli mi zestroić napęd po wyładowaniu atmosferycznym a do tego nie zainkasowali nawet złotówki J. Po rozmowie z serwisem dowiedziałem się że napędy Proteco mogą posiadają gwarancje 5 letnią a do tego wszystkie sprzedawane przez tego dystrybutora produkty obięte są telefoniczną pomocą techniczna podczas instalacji. Co prawda telefoniczna ale zawsze darmowa i bardzo obrazowa wiec zawsze pare groszy zostaje w kieszeni. Polecam z czystym sumieniem.

    0
  • #17 15 Wrz 2009 15:02
    przedsiebiorca1
    Poziom 10  

    raz miałem do czynienia z tą bramą automatyczną, nie posiedziała u mnie 2 miesięcy i po prostu ja oddałem :) No niestety nie była z byt udana.

    -1
  • #18 18 Paź 2009 00:04
    kraz73
    Poziom 27  

    Parokrotnie byłem wysyłany do sterowników Proteco Q60 i Q35 z których w przedziwny sposób po burzy ulotniły się nastawy przy nienaruszonym warystorze tlenkowym, także reasumując ten profesjonalny sprzęt z profesjonalnymi kółkami trybikami i tp częściami mechanicznymi ma kompletnie nieprofesjonalnie rozwiązaną sekcje zasilania 5V EEpromu. To faktycznie świadczy o jego profesjonaliźmie.

    Z uszkodzeniami poburzowymi spotykam się jak każdy instalator sporadycznie, ale w większości przypadków polegają one na uszkodzeniu zabezpieczeń przeciwprzepięciowych ,a w ekstremalnych przypadkach także elementów filtrujących w szczególności kondensatora X2. Ciekawe co na to konstruktorzy innych urządzeń elektronicznych w których występuje tak napięcie zasilające eeproma jak i możliwe chwilowe przepięcie >230V a mieszczące się do granic zadziałania warystora czyli ok 270V?

    Drżyjcie użytkownicy TV, DVD itp. otaczającego nas sprzętu tak RTV jak i AGD bo jak z eepromu ulotni wam się program sterujący to może się to nie skończyć wizytą w serwisie.

    Może dokładać do kompletu z sterownikiem do bramy jakiś ogranicznik przepięć? najlepiej klasy D.

    0