Witam!
Od pazdziernika zeszlego roku mam problem z silnikiem mojej Zafiry B, ktorego nie moge rozwiazac. Auto posiadam od nowosci i ma 150kkm przebiegu. Prosze kolegow o sugestie. Przepraszam za dlugi opis, ale i aktywnosci troche w temacie bylo.
Opis usterki:
na biegu jałowym korekty paliwa rosna do +25% (na obrotach zmniejszaja sie), silnik zaczyna nierowno pracowac (open loop), w komputerze pojawiaja sie bledy (najpierw P0068, potem P1101 i P0171). Korekty wracaja do normy (oscylacja wokol 0%) czasami juz po kilku chwilach (przegazowaniu), a czasami dopiero po zgaszeniu i ponownym wlaczeniu silnika. Kolejnego dnia wszystko dziala poprawnie do czasu nagrzania silnika i sprawa powtarza sie. Jak juz wyrzuci blad, to pelne wcisniecie gazu powoduje "szarpanie" - przyspieszenie nie jest plynne.
P0068: Czujnik położenia przepustnicy
P1101: Masowy czujnik przepływu powietrza dolotowego
P0171: Uboga mieszanka
W moim silniku na rurze dolotowej jest czujnik temperatury powietrza zasysanego oraz czujnik podcisnienia w kolektorze dolotowym. Na tej podstawie silnik okresla ilosc zasysanego powietrza (brak MAF'a).
Wymienilem:
1) pokrywe zaworow na nowa oryginalna, gdyz byl wyciek oleju i podejrzewalem niesprawnosc odmy
2) elektrozawór PCV (par paliwa), gdyz przepuszczał na biegu jalowym i dziwnie halasowal
3) filtr powietrza ma 15kkm
Sprawdzilem:
1) masy i spadki napiec pomiedzy roznymi elementami silnika a plusem AKU - wszystko wydaje sie ok, zauwazylem jedynie, ze na obudowie przepustnicy jest spadek 0.3V, ktorego nigdzie indziej nie bylo
2) wszystkie wezyki podcisnienia sa na miejscu i nieuszkodzone
3) luzy zaworowe w normie
4) przekazniki i bezpieczniki pod maska (UEC) - czy nie dostala sie tam woda
Te objawy moga sugerowac lewe powietrze, ale takowego nie znalazlem. Jesli to lewe powietrze, to raczej powinno byc permanentne, a nie pojawiac sie co jakis czas i to dopiero na rozgrzaniu silnika. Moze zle rozumuje?
Pozdrawiam
osmark
Od pazdziernika zeszlego roku mam problem z silnikiem mojej Zafiry B, ktorego nie moge rozwiazac. Auto posiadam od nowosci i ma 150kkm przebiegu. Prosze kolegow o sugestie. Przepraszam za dlugi opis, ale i aktywnosci troche w temacie bylo.
Opis usterki:
na biegu jałowym korekty paliwa rosna do +25% (na obrotach zmniejszaja sie), silnik zaczyna nierowno pracowac (open loop), w komputerze pojawiaja sie bledy (najpierw P0068, potem P1101 i P0171). Korekty wracaja do normy (oscylacja wokol 0%) czasami juz po kilku chwilach (przegazowaniu), a czasami dopiero po zgaszeniu i ponownym wlaczeniu silnika. Kolejnego dnia wszystko dziala poprawnie do czasu nagrzania silnika i sprawa powtarza sie. Jak juz wyrzuci blad, to pelne wcisniecie gazu powoduje "szarpanie" - przyspieszenie nie jest plynne.
P0068: Czujnik położenia przepustnicy
P1101: Masowy czujnik przepływu powietrza dolotowego
P0171: Uboga mieszanka
W moim silniku na rurze dolotowej jest czujnik temperatury powietrza zasysanego oraz czujnik podcisnienia w kolektorze dolotowym. Na tej podstawie silnik okresla ilosc zasysanego powietrza (brak MAF'a).
Wymienilem:
1) pokrywe zaworow na nowa oryginalna, gdyz byl wyciek oleju i podejrzewalem niesprawnosc odmy
2) elektrozawór PCV (par paliwa), gdyz przepuszczał na biegu jalowym i dziwnie halasowal
3) filtr powietrza ma 15kkm
Sprawdzilem:
1) masy i spadki napiec pomiedzy roznymi elementami silnika a plusem AKU - wszystko wydaje sie ok, zauwazylem jedynie, ze na obudowie przepustnicy jest spadek 0.3V, ktorego nigdzie indziej nie bylo
2) wszystkie wezyki podcisnienia sa na miejscu i nieuszkodzone
3) luzy zaworowe w normie
4) przekazniki i bezpieczniki pod maska (UEC) - czy nie dostala sie tam woda
Te objawy moga sugerowac lewe powietrze, ale takowego nie znalazlem. Jesli to lewe powietrze, to raczej powinno byc permanentne, a nie pojawiac sie co jakis czas i to dopiero na rozgrzaniu silnika. Moze zle rozumuje?
Pozdrawiam
osmark