Czy ktoś z was ma zrobione jakieś tam OC procesora R7 5800X i w programie wyłącznie "OCCT POWER" pojawia się komunikat o błędnym OC ? - OCCT LinkPack , OCCT zwykły , AIDA64 , PRIME95 , Cinebench nie wskazują na błędy.Po obniżeniu taktowania pojawia się następny WHEA po zwiększeniu jeszcze napięcia do 1.30V przykładowo po jakimś czasie znów pojawia się CPU ERROR FOUND.Moje pytanie to czy ten program faktycznie wskazuję na błędne OC czy po prostu gryzie się w jakiś sposób z nową architekturą ? Czy po prostu po krytycznych temperaturach zaczyna sypać ? - Przyznam są w tym teście wysokie + cyrkulacja w obudowie jest lipna przez front panel , który jest prawie zabudowany co daję +10 do temp. Jeszcze jedno pytanie w sprawie "OCCT Power" zostawiłem napięcie na Auto i przy 4.5 GHz jak 4.6 GHz wynosi aktualnie 1.30V nic nie wskazuję na niestabilność i złe OC tak samo cały dzień grania w gry.To jest sens przejmować się tym testem czy raczej olać go czy lepiej powrócić do fabrycznych ustawień ? Tylko przy domyślnych w piku kilka lub jeden z rdzeni czasami podbija do 1.50V 4.6 GHz - 4.7 GHz a przy 100% 1.34V-1.30V również ustawia 4.5 GHz .Również napięcie SOC mam na 1.050 mV , VDDG obydwa na 0.950 mV. Wygląda na to , że Prime95 również pojawił się błąd.
Sprawdzam stockowe nastawy i taktowanie ustawia z 4.3 GHz na 4.15 GHz napięcie ok. 1.21V-1.188V ale z tego co zauważyłem temperatura Diody CPU stoi na 90 stopniach , CPU 89 stopni więc zrzuca taktowania w celu zmniejszenia temperatur w takim razie napięcie SOC i VDDG zostawić na auto czy obniżyć na wartości , które miałem ustawione ? - Powodem OC było ustawienie niższego napięcia ale jak się okazało kosztem temperatur ponieważ z automatu występuję dławienie termiczne co z automatu obniża taktowania i napięcia gdzie w trybie manualnym było na odwrót (lecz wysokie napięcie tym samym skutkuje , że teraz wahają się temperatury niż przy niższym napięciu - tak źle i tak nie dobrze
) jeżeli napięcie w piku nie jest niebezpieczne i normalne dla tego procesora to zostanę przy domyślnych ustawieniach.Dodatkowo załączę wyniki z userbenchmark na domyślnych nastawach.
Stockowe ustawienia:
Po OC 4.5 GHz - 4.6 GHz z napięciami testowane 1.275V - 1.30V:
Aktualne jakie były 4.6 GHz (Manual) i 1.30V (Auto):
Dodam jeszcze zrzut ekranu podczas grania w grę "Satisfactory" z AIDA64:
CPU: AMD Ryzen 7 5800X
GPU: Nvidia MSI GTX 1070 uV 0.950 mV 1898 MHz
SSD: Samsung 970 Evo Plus 1TB
HDD: Seagate Iron Wolf 8TB
HDD: Toshiba P300 3TB
RAM: Kingston FURY 32GB (2x16GB) 3600MHz CL18 Beast Black
MBD: Asus TUF GAMING B450-PLUS II
PWR: Corsair RM850x 850W 80 Plus Gold
CASE: Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass biała
CLNG: be quiet! Dark Rock Pro 4 120/135mm + Thermal Grizzly Kryonaut
OS: 11 22H2 22621.1194 zainstalowany od 20.12.22
• Plan zasilania: Najwyższa wydajność
• Wyłączone wszystkie energooszczędne stany w menadżer urządzeń
• Wyłączone zostało w planie zasilania "wyłączanie selektywne USB".
• Trochę opcji w biosie ustawionych:
- Interrupt 19 Capture - [Disabled]
- AMI Native NVMe Driver Support - [Enabled]
- UEFI (GPT): <- Recommended
- Launch CSM - [Disabled]
- ➤ Secure boot
- OS Type - [Windows UEFI Mode]
- CPU C-States - [Disabled]
- S.M.A.R.T. Status Check - [Disabled]
- USB Power Delivery in Soft Off State (S5) - [Disabled]
- Serial Port - [Disabled]
- Legacy USB Support - [Disabled]
- XHCI Hand-Off - [Disabled]
• Sugerowane tymi : https://docs.google.com/document/d/1-izZaWrXaKIncYXDwmdY32YwdGCU5mDLJE6TW1Opnv8/edit
Dodam jeszcze jedną sprawę , mianowicie czasami pojawia się czarny ekran na chwilę o wraca do normalności wszystko, mam dwa monitory i robi to się na jednym czytałem sporo na ten temat w internecie jednym pomaga wymiana monitora innym kabla a są przypadki , że nawet pomaga wypięcie i wpięcie wszystkich wtyczek od zasilacza.Monitor kupiony na allegro używany model Philips 221B6Q i od nowości AOC G2260VWQ6 , który ma 5 lat i działa bez problemu. - Dodam ,że próbowałem aktualizować bios , instalować na czysto sterowniki od GPU itd. i wczoraj przy photoshopie pojawił się na chwilę pisali też o uszkodzonym kablu , wyjściu czy wyschniętych kondensatorach w monitorze. - Problem wystąpił jakiś czas temu kilka tygodni temu lub dni występuję sporadycznie raz pojawi się w jednym dniu a przez kilka dni nie ma nic.
Potrzebowałbym pomocy w doborze ustawień pod OC jeżeli napięcie w piku 1.50V jest niezbyt dobre dla procesora , jeżeli jest OK. i nie ma co się obawiać najwyżej zostawię , ale co z resztą napięć VDDG i SOC ? Ktoś mi poradził , że najlepsze ustawienia są takie jakie na zrzucie wyczytując na zagranicznym forum o tym od specjalistów OC. - Ponieważ z jednej strony nic nie wskazuję na niestabilne OC a Prime95 i OCCT Power raz tak raz nie.. ograniczają mnie jedynie temperatury przy manualnym OC przez co ciężko wykonać test jest również opcja PBO itp. ustawienie -25 mV co da w efekcie niższe napięcie ale nie pamiętam czy było to stabilne. - Dlatego potrzebuję waszej porady jeszcze mam w planach wymienić pastę na GD-900 tylko nie wiem jeszcze w jakim okresie to zrobię , owszem mogę ustawić napięcie dla taktowania 4.5 GHz 1.35V + VDROP zapewne będzie do 1.30V lub 1.28V co w efekcie uzyskałbym po części zamierzony efekt ? - Ale jak się okaże niestabilne po raz kolejny ? To znaczyłby , że wina leży po stronie temperatur....
Jak potrzeba jeszcze dodatkowych informacji to proszę dać znać. - Bardzo prosiłbym o jakieś porady , wskazówki co mogę zrobić w obydwu sytuacjach i za co bardzo dziękuję za jaką kolwiek pomoc.
Podjąłem decyzję i ustawiłem 4.6 GHz przy 1.28V +VDROOP do 1.26V okazało się trafieniem w punkt maksymalne taktowanie z stabilnym napięciem i LLC na High
Sprawdzam stockowe nastawy i taktowanie ustawia z 4.3 GHz na 4.15 GHz napięcie ok. 1.21V-1.188V ale z tego co zauważyłem temperatura Diody CPU stoi na 90 stopniach , CPU 89 stopni więc zrzuca taktowania w celu zmniejszenia temperatur w takim razie napięcie SOC i VDDG zostawić na auto czy obniżyć na wartości , które miałem ustawione ? - Powodem OC było ustawienie niższego napięcia ale jak się okazało kosztem temperatur ponieważ z automatu występuję dławienie termiczne co z automatu obniża taktowania i napięcia gdzie w trybie manualnym było na odwrót (lecz wysokie napięcie tym samym skutkuje , że teraz wahają się temperatury niż przy niższym napięciu - tak źle i tak nie dobrze



Stockowe ustawienia:


Po OC 4.5 GHz - 4.6 GHz z napięciami testowane 1.275V - 1.30V:

Aktualne jakie były 4.6 GHz (Manual) i 1.30V (Auto):



Dodam jeszcze zrzut ekranu podczas grania w grę "Satisfactory" z AIDA64:

CPU: AMD Ryzen 7 5800X
GPU: Nvidia MSI GTX 1070 uV 0.950 mV 1898 MHz
SSD: Samsung 970 Evo Plus 1TB
HDD: Seagate Iron Wolf 8TB
HDD: Toshiba P300 3TB
RAM: Kingston FURY 32GB (2x16GB) 3600MHz CL18 Beast Black
MBD: Asus TUF GAMING B450-PLUS II
PWR: Corsair RM850x 850W 80 Plus Gold
CASE: Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass biała
CLNG: be quiet! Dark Rock Pro 4 120/135mm + Thermal Grizzly Kryonaut
OS: 11 22H2 22621.1194 zainstalowany od 20.12.22
• Plan zasilania: Najwyższa wydajność
• Wyłączone wszystkie energooszczędne stany w menadżer urządzeń
• Wyłączone zostało w planie zasilania "wyłączanie selektywne USB".
• Trochę opcji w biosie ustawionych:
- Interrupt 19 Capture - [Disabled]
- AMI Native NVMe Driver Support - [Enabled]
- UEFI (GPT): <- Recommended
- Launch CSM - [Disabled]
- ➤ Secure boot
- OS Type - [Windows UEFI Mode]
- CPU C-States - [Disabled]
- S.M.A.R.T. Status Check - [Disabled]
- USB Power Delivery in Soft Off State (S5) - [Disabled]
- Serial Port - [Disabled]
- Legacy USB Support - [Disabled]
- XHCI Hand-Off - [Disabled]
• Sugerowane tymi : https://docs.google.com/document/d/1-izZaWrXaKIncYXDwmdY32YwdGCU5mDLJE6TW1Opnv8/edit
Dodam jeszcze jedną sprawę , mianowicie czasami pojawia się czarny ekran na chwilę o wraca do normalności wszystko, mam dwa monitory i robi to się na jednym czytałem sporo na ten temat w internecie jednym pomaga wymiana monitora innym kabla a są przypadki , że nawet pomaga wypięcie i wpięcie wszystkich wtyczek od zasilacza.Monitor kupiony na allegro używany model Philips 221B6Q i od nowości AOC G2260VWQ6 , który ma 5 lat i działa bez problemu. - Dodam ,że próbowałem aktualizować bios , instalować na czysto sterowniki od GPU itd. i wczoraj przy photoshopie pojawił się na chwilę pisali też o uszkodzonym kablu , wyjściu czy wyschniętych kondensatorach w monitorze. - Problem wystąpił jakiś czas temu kilka tygodni temu lub dni występuję sporadycznie raz pojawi się w jednym dniu a przez kilka dni nie ma nic.
Potrzebowałbym pomocy w doborze ustawień pod OC jeżeli napięcie w piku 1.50V jest niezbyt dobre dla procesora , jeżeli jest OK. i nie ma co się obawiać najwyżej zostawię , ale co z resztą napięć VDDG i SOC ? Ktoś mi poradził , że najlepsze ustawienia są takie jakie na zrzucie wyczytując na zagranicznym forum o tym od specjalistów OC. - Ponieważ z jednej strony nic nie wskazuję na niestabilne OC a Prime95 i OCCT Power raz tak raz nie.. ograniczają mnie jedynie temperatury przy manualnym OC przez co ciężko wykonać test jest również opcja PBO itp. ustawienie -25 mV co da w efekcie niższe napięcie ale nie pamiętam czy było to stabilne. - Dlatego potrzebuję waszej porady jeszcze mam w planach wymienić pastę na GD-900 tylko nie wiem jeszcze w jakim okresie to zrobię , owszem mogę ustawić napięcie dla taktowania 4.5 GHz 1.35V + VDROP zapewne będzie do 1.30V lub 1.28V co w efekcie uzyskałbym po części zamierzony efekt ? - Ale jak się okaże niestabilne po raz kolejny ? To znaczyłby , że wina leży po stronie temperatur....

Jak potrzeba jeszcze dodatkowych informacji to proszę dać znać. - Bardzo prosiłbym o jakieś porady , wskazówki co mogę zrobić w obydwu sytuacjach i za co bardzo dziękuję za jaką kolwiek pomoc.
Podjąłem decyzję i ustawiłem 4.6 GHz przy 1.28V +VDROOP do 1.26V okazało się trafieniem w punkt maksymalne taktowanie z stabilnym napięciem i LLC na High