Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kamera IP z rozpoznawaniem sylwetki + HIKVISION + PERFECTA 32 LTE: Powiadomienia i strefy czasowe

swat38 10 Feb 2023 21:50 354 7
Optex
  • #1
    swat38
    Level 3  
    Mam kamerę IP z funkcją rozpoznawania ludzkiej sylwetki podłączoną do rejestratora HIKVISION z wyjściem alarmowym. Podłączyłem to do wejścia w centrali alarmowej SATEL Perfecta 32 LTE. Zaprogramowałem wejście jako "bez akcji alarmowej" ponieważ chcę tylko otrzymywać powiadomienia push z naruszenia wejścia bez wywoływania alarmu. Wejście z tą kamerą wrzuciłem do strefy drugiej dla której zrobiłem timer który aktywuje czuwanie nocne od 16:00 do 8:00 rano. Timer generalnie działa (tzn, załącza strefę drugą o wskazanych porach) jednak dostaję powiadomienia z naruszenia wejścia (kamery) za każdym razem gdy w wyznaczonym polu pojawi się człowiek i niezależnie od tego czy strefa 2 jest załączona (czuwanie nocne ) czy też nie. Dodatkowo po rozbrojeniu alarmu i ponownym uzbrojeniu w godzinach 8:00 - 16:00 uzbrajają się obie strefy a zgodnie z timerem 2 strefa miała czuwać dopiero od 16:00. Bardzo proszę o poradę gdzie zrobiłem błąd?
  • Optex
  • Helpful post
    #2
    kood
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    Na perfecta będzie ciężko zrobić bez wywoływania alarmu. Jeśli strefa 2 jest tylko do tej kamery to ustaw typ reakcji tego wejścia jako "zwykła", wyrzuć drugą strefę z manipulatorów i wyjść do których są podłączone sygnalizatory i powinno działać.

    Druga opcja to perfecta zostaw tak jak jest a na rejestratorze ustaw harmonogram aby w wybranych godzinach aktywować wyjście.
  • Optex
  • #3
    swat38
    Level 3  
    Programowanie harmonogramu na rejestratorze zostawiam sobie jako ostateczne rozwiązanie :). Chciałbym to zrobić na centrali albo chociaż zrozumieć dlaczego, pomimo wyłączenia czuwania strefy 2 (kamera), zwarcie styków w rejestratorze powoduje naruszenie wejścia (bez wywoływania alarmu). Czy ma na to wpływ ustawienie typu wejścia jako "bez akcji alarmowej"???

    Generalnie jak do tej pory działa to świetnie. Powiadomienia przychodzą wyłącznie gdy kamera wykryje sylwetkę człowieka. Jedyny problem to to że działa 24h na dobę niezależnie od zaprogramowanego harmonogramu.

    Dodano po 6 [minuty]:

    kood wrote:
    Na perfecta będzie ciężko zrobić bez wywoływania alarmu. Jeśli strefa 2 jest tylko do tej kamery to ustaw typ reakcji tego wejścia jako "zwykła", wyrzuć drugą strefę z manipulatorów i wyjść do których są podłączone sygnalizatory i powinno działać.


    No właśnie nie wywoływanie alarmu w tym przypadku to konieczność. Co prawda nie mam tam sygnalizatora ale wzbudzenie alarmu spowoduje przyjazd grupy a tego bym nie chciał.
  • Helpful post
    #4
    kood
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    swat38 wrote:
    Czy ma na to wpływ ustawienie typu wejścia jako "bez akcji alarmowej"???


    Tak.

    swat38 wrote:
    No właśnie nie wywoływanie alarmu w tym przypadku to konieczność. Co prawda nie mam tam sygnalizatora ale wzbudzenie alarmu spowoduje przyjazd grupy a tego bym nie chciał.


    Usuń powiadomienie do agencji ochrony z tego wejścia i po problemie.
  • #5
    swat38
    Level 3  
    kood wrote:
    wyrzuć drugą strefę z manipulatorów


    Czy chodzi odhaczenie opcji na karcie manipulatora "Pokazuj stan strefy 2" ?
  • #6
    swat38
    Level 3  
    Witam,
    Wrzuciłem wszystko do jednej strefy i zrobiłem podział na czujki dzień/noc. Pojawił się jednak problem z powiadomieniem ochrony. Pomimo że w FUNKCEJE/MONITOROWANIE /WYBÓR ZDARZEŃ mam zaznaczone tylko wejścia od 1 do 4 to przy alarmie z wejścia 5 również ochrona dostaje komunikat o wyzwoleniu alarmu. W czym może być jeszcze problem? Kamera IP z rozpoznawaniem sylwetki + HIKVISION + PERFECTA 32 LTE: Powiadomienia i strefy czasowe
  • #7
    szykulec
    Level 9  
    Jak jest realizowany monitoring do agencji ochrony? Wykorzystywany jest moduł LTE centrali czy agencja powiesiła własny nadajnik ?
  • #8
    swat38
    Level 3  
    Poprzez ich kartę SIM. Problem odbieraniem alarmu przez centrum monitorowania rozwiązałem. Miałem w polu FORMAT MONITOROWANIA zaznaczoną opcję "CID-wszystkie kody" - zmieniłem na "CID-wybrane kody" i teraz ochrona nie dostaje alarmów z wejścia 5go czyli z kamery. Efekt jest dla mnie OK. W dzień nie dostaję powiadomienia na telefon tylko maila ze zdjęciem z rejestratora. A przy czuwaniu nocnym telefon dzwoni ale alarm nie jest wysyłany do centrum monitorowania.