Cześć, zamierzam tanio zrealizować automatyczne otwieranie kurnika i nie wiem czego użyć do naciągania/nawijania linki połączonej z drzwiczkami.
Początkowo myślałem nad ciężarkiem lub sprężyną naciągową, które to ciągnęłyby drzwiczki w kierunku otwarcia, a te byłby trzymane w pozycji zamkniętej przez elektrozaczep. ESP + przekaźnik uruchamiałyby elektrozaczep, dzięki czemu drzwiczki by się otwarły.
Myślę jednak czy nie lepiej, a na pewno taniej, byłoby wykorzystać silnik wycieraczek samochodowych lub szyb. Można je kupić za 10 zł, pytanie czy da się nimi sterować "w prosty" sposób. Dowiedziałem się, że silnik wycieraczek ma mechanizm korbowy, przez co przy odpowiednio długim ramieniu zdołałby otworzyć drzwiczki, a powrót ramienia do pozycji startowej nie powinien sprawić problemu jeśli drzwiczki będą otwierać się w bok lub, w przypadku klapki i gilotyny, będą wyposażone w jakiś mechanizm zatrzaskowy.
Silnik szyb dałby możliwość zamknięcia kurnika, ale co z ew. przeszkodami i przeciążeniem silnika?
Co do sterowania, chciałbym pozostać przy ESP, bo zamierzam jeszcze użyć kontaktronów do weryfikacji czy kurnik jest zamknięty (czasem zdarza się zapomnieć czy się zamknęło czy nie) i sterowania oświetleniem.
Początkowo myślałem nad ciężarkiem lub sprężyną naciągową, które to ciągnęłyby drzwiczki w kierunku otwarcia, a te byłby trzymane w pozycji zamkniętej przez elektrozaczep. ESP + przekaźnik uruchamiałyby elektrozaczep, dzięki czemu drzwiczki by się otwarły.
Myślę jednak czy nie lepiej, a na pewno taniej, byłoby wykorzystać silnik wycieraczek samochodowych lub szyb. Można je kupić za 10 zł, pytanie czy da się nimi sterować "w prosty" sposób. Dowiedziałem się, że silnik wycieraczek ma mechanizm korbowy, przez co przy odpowiednio długim ramieniu zdołałby otworzyć drzwiczki, a powrót ramienia do pozycji startowej nie powinien sprawić problemu jeśli drzwiczki będą otwierać się w bok lub, w przypadku klapki i gilotyny, będą wyposażone w jakiś mechanizm zatrzaskowy.
Silnik szyb dałby możliwość zamknięcia kurnika, ale co z ew. przeszkodami i przeciążeniem silnika?
Co do sterowania, chciałbym pozostać przy ESP, bo zamierzam jeszcze użyć kontaktronów do weryfikacji czy kurnik jest zamknięty (czasem zdarza się zapomnieć czy się zamknęło czy nie) i sterowania oświetleniem.