Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat FL 2001 rok 2,0 LPG - Błędy po wymianie przegubów.

keczupjr 19 Feb 2023 17:44 636 13
  • #1
    keczupjr
    Level 3  
    Witam.
    W moim VW passacie FL 2001 rok 2,0 benzyna w gazie po wymianie przegubów na takie z firmy JPN zaczęły wyskakiwać błędy:
    Nieciągłe 18256, 18265, 17978, 18047, 17831, 16726, 16555 i jeden stały 16804. Po kilkugodzinnym postoju, nawet podczas postoju zapalają się kontrolki ABS i ESP oraz czasami silnika. Pewien mechanik powiedział, że po wymianie przegubów na firmę GSP problem może ustanie. W tych przegubach które obecnie mam (JPN) koronka jest minimalnie większa (zresztą w tych z GSP również bo już mierzyłem) i lekko starła czujniki ABS ale nie są zniszczone.
    Czy warto znów inwestować w nowe części czy może to być zbieg okoliczności i problem leży gdzie indziej?
    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam 💪
  • #2
    Madrik
    moderator of Robotics
    Skoro po naprawie wyskoczyły ci błędy, coś w czasie tej naprawy poszło nie tak.
    A co? Trzeba fizycznie sprawdzić to na samochodzie.
    Poszukaj dobrego specjalisty w swoim regionie od Passatów i elektroniki samochodowej i niech sprawdzi co jest nie tak.

    Skąd my, na forum, nie rzadko setki kilometrów od ciebie, mamy wiedzieć co się dzieje w twoim samochodzie? Błędy wskazują na uszkodzenia elektroniki i czujników - Możemy ci tylko zalecić sprawdzenie wszystkiego - wtyczek, przewodów, czujników.

    Na pewno nie ufałbym, że czujnik "lekko przytarty" jest dobry.
    Z doświadczenia przy maszynach przemysłowych z takimi czujnikami wiem, że jak są "trafione" to się je wymienia. Bo mogą się dziać z nimi naprawdę dziwne rzeczy, a tu mówimy o hamulcach, czyli czymś, czego awaria może mieć naprawdę przykre konsekwencje, na pewno gorsze niż te kilkaset złotych za nowe czujniki.

    Nie wiemy też jakie części ci zamontowano, czy takie wybrałeś, czy firma je wybrała. Niektóre zamienniki mogą być problematyczne. lub nie działać prawidłowo.
    Można też w czasie naprawy np. naderwać wiązkę lub ją uszkodzić.
    Tego nie sprawdzimy w żaden sposób i nie pomożemy.
    Trzeba to sprawdzić na samym samochodzie, krok po kroku.
  • #3
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    keczupjr wrote:
    W moim VW passacie FL 2001 rok 2,0 benzyna w gazie po wymianie przegubów na takie z firmy JPN zaczęły wyskakiwać błędy:
    Nieciągłe 18256, 18265, 17978, 18047, 17831, 16726, 16555 i jeden stały 16804. Po kilkugodzinnym postoju, nawet podczas postoju zapalają się kontrolki ABS i ESP oraz czasami silnika. Pewien mechanik powiedział, że po wymianie przegubów na firmę GSP problem może ustanie. W tych przegubach które obecnie mam (JPN) koronka jest minimalnie większa (zresztą w tych z GSP również bo już mierzyłem) i lekko starła czujniki ABS ale nie są zniszczone.

    Co ma wspólnego wymiana przegubów napędowych i błędy składu mieszanki czy innych czujników silnika? To jakiś żart jest, czy to forum już naprawdę przegania Onet?
  • #4
    keczupjr
    Level 3  
    Dzięki za opinię. Poszukam elektryka. Hamulce działają normalnie tylko wyskakują te błędy, co też jest zastanawiające.

    Dodano po 12 [minuty]:

    robokop pytasz o to samo co ja? Nie wiem czy ma to jakiś związek ze sobą, ale wolę zapytać, bo może ktoś już miał taki przypadek, lecz widzę że postacie typu "nie mam nic do powiedzenia, ale chętnie dowalę" czekają w pogotowiu 🤦Zasięgnąłem opinii elektryka i okazuje się, że po wymianie właśnie przegubów mogą wyskakiwać np. błędy silnika, bo komputer główny dostaje sygnał o problemie z hamulców i niestety tak go przetwarza. Zatem chyba czujniki i przeguby trzeba będzie wymienić. A mieszanka? Trudno powiedzieć, ale to na pewno temat mniej ważny aniżeli hamulce.
    Pozdrawiam.
  • #5
    user64
    Level 28  
    keczupjr poczucie humoru to masz na równi z tym "elektrykiem".
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    keczupjr wrote:
    Zasięgnąłem opinii elektryka i okazuje się, że po wymianie właśnie przegubów mogą wyskakiwać np. błędy silnika, bo komputer główny dostaje sygnał o problemie z hamulców i niestety tak go przetwarza.
    To już jest naprawdę śmieszne. Przyjmij do wiadomości, że błędy silnika to błędy silnika, a błędy ABS to błędy ABS. Jedyny błąd ABS, jaki się w sterowniku silnika może zapisać, to brak komunikacji. Tak że chyba u fryzjera byłeś, a nie u elektryka
  • #7
    keczupjr
    Level 3  
    Pewnie wiesz lepiej...
    Dla mnie też było niezrozumiałe, że po wymianie przegubów zaczęły pojawiać się opisane przeze mnie błędy, ale wolałem zapytać kogoś mądrzejszego. Zapomniałem że to internet...
    Dzięki za "pomoc". Jak będę chciał otrzymać (w większości) drwiące porady, na pewno się odezwę.
  • #8
    a_jablon
    Level 33  
    18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller
    18265 - Load sygnal: Error Mesage from ECU
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    18047 P1639 Accelera.Pedal Pos.Sensor 1+2 Range/Performance
    17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow
    16726 - problem z położeniem czujnika wałka rozrządu
    16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 P0171 - 35-10 - - - Intermittent.
    16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

    To wygląda jak totalna "choinka". Nic nie było grzebane w elektryce? Generalnie wygląda na to, że elementy się nie widzą. Czyżby zwarcie na szynie komunikacji CAN?

    Polecam poczytać na forach audi i VW:

    https://www.audiworld.com/forums/vag-com-discussion-51/18256-please-check-dtc-memory-engine-controller-2776297/
  • #9
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    a_jablon wrote:
    Czyżby zwarcie na szynie komunikacji CAN?
    Czyżby następny "internetowy" specjalista? Zwarcie canu, to brak komunikacji pomiędzy zamkami-CMK-licznikiem-sterownikiem silnika i ABS-em.
    a_jablon wrote:
    18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller
    18265 - Load sygnal: Error Mesage from ECU
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    18047 P1639 Accelera.Pedal Pos.Sensor 1+2 Range/Performance
    17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow
    16726 - problem z położeniem czujnika wałka rozrządu
    16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 P0171 - 35-10 - - - Intermittent.
    16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

    A to powyżej, to są standardowe błędy zapuszczonego, 22 letniego trupiszcza. Wynikające z wieku, czynników środowiskowych i zużycia. Wszystkie bez związku i z ABS i z przegubami napędowymi.
  • #10
    a_jablon
    Level 33  
    OK, dziękuję za rzeczowe wyjaśnienie tematu.

    Próbowałem być pomocny. Brak mi doświadczenia, co ewidentnie widać ;)
  • #11
    keczupjr
    Level 3  
    Próbowałem być pomocny. Brak mi doświadczenia, co ewidentnie widać ;)[/quote]
    Dzięki przynajmniej za próbę 👍
    Ten pasek nie jest modelem kolekcjonerskim, ale na pewno nie nazwałbym go zapuszczonym.
    Robokop rozumiem, że jesteś najznakomitszym specjalistą, z najwspanialszym samochodem ever, ale nie wszyscy mają to "szczęście" i starają się pocerować te swoje wehikuły.
    Kończę, bo to nie ma sensu, a rozwiązań jak na lekarstwo.
    Pomimo wszystko pozdrawiam.
  • #12
    piotrekwoj1
    Level 41  
    A tak na serio to skąd wiesz że przed wymianą tych błędów nie było? To że nie zapalał się check to nie znaczy że nie było błędów. Zrób tak skasuj wszystkie błędy pojeździj i zrób ponowną diagnostykę. Koledzy mają rację że nie ma co powiązywać błędów w sterowniku silnika z wymianą przegubów. To że koronka jest minimalnie większa zbytnio wpływu nie ma a tym bardziej firma przegubów. Masz jeszcze stare przeguby żeby policzyć zęby na koronce i porównać z nowymi?
  • #13
    keczupjr
    Level 3  
    Na szczęście zostawiłem stare. Mam zamiar wykasować błędy, włożyć stare przeguby (będzie znów chwilę stukało-trudno) ale chcę zobaczyć czy błędy znów będzie wywalać. Raz na jakiś czas podłączam kompa i nie miałem tych błędów, ale w tak starym aucie mogło się na siebie nałożyć kilka problemów. Póki co zależy mi najbardziej na wyeliminowaniu trudności z hamulcami, bo jak wspominał Madrik ich awaria mogłaby mieć opłakane skutki.
  • #14
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Nic nie wymieniaj tylko na początek policz zęby na koronkach czy jest tyle samo. Przy diagnostyce można zrobić wykresy z kół i wszystko wyjdzie. Zabierasz się do tego od d..y strony. Jeżeli koronka przytarła Ci czujnik to na 90% będzie on do wymiany.