Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Felicia - problem z napięciem w czasie jazdy

20 Lis 2005 18:10 7502 11
  • Poziom 12  
    Witam,
    od pewnego czasu zdarza mi się taka dziwna usterka: w czasie jazdy
    ze stałą predkością, bez żadnej widocznej przyczyny podnosi się
    napięcie w instalacji co widzę po wzroście jasności oświetlenia tablicy.
    Jednocześnie włącza się syrena alarmu (alarm pozostaje nieaktywny)
    oraz wyłącza się radio. Puszczam pedał gazu, obroty silnika spadają,
    syrena wyłącza się, światła przygasają, radio znowu zaczyna działać.
    Dodaję gazu i sytuacja się powtarza. Po pewnym czasie wszystko wraca do normy i mogę jechać dalej.
    Co to może być? Regulator napięcia alternatora?
    A skąd to zachowanie syreny i radia?
  • Poziom 16  
    Witaj .
    Z tego co opisujesz to powodem takiego zachowania sie syreny i radioodbiornika jest rzeczywiście regulator napięcia. Wychodzi na to że napięcie nie jest kontrolowane i idzie na maksa, a radio i alarm zaczynają wariować. Proponuje sprawdzać wszelkie połączenia w układzie ładowania akumulatora, zrobić pomiary i ewentualnie wymienić regulator. Pozdrawiam a.gry
  • Poziom 25  
    W klapce bezpieczników i przekazników dosyć często pojawia się zwarcie na przwodzie sterującym przekaźnika sterującego wszystkimi urządzeniami zasilanymi "po stacyjce". Trzeba spradzić, czy nie 'strzela" przy włączonym zapłonie i czy nie jest gorący.
    Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Wymień regulator napięcia i nie bedziesz miał problemów notoryczna usterka przy silniku 1.3

    Ewentualnie możesz mieć rozkręcony mostek prostowniczy w środku alternatora
  • Poziom 10  
    jesli to bedzie regulator to kup regulator od golfa 2-ki jest taki sam jak od felicji a kosztuje znacznie mniej
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    elektrit napisał:
    Regulator od Golfa II nie jest taki sam.
    Regulator (porządny )do Boscha to min 35zł,zaś ta Tesla WNC do felicji to około 23zł



    Zgadzam sie w pełni z kolegą a ceny to są nawet trochę mniejsze .
  • Poziom 11  
    Witam.
    Też jestem posiadaczem Felicji. Dwa miesiące temu miałem podobny problem jaki opisujesz. Napięcie na akumulatorze wynosiło raz 12,5 o czasami dochodziło do 14,9V. Wymieniłem regulator (w sklepie skody 12zł) ale problem pojawiał się dalej. Rozkręciłem alternator i okazało się że dioda plusowa była tego przyczyną. Wymieniłem ( 7 zł Boscha) i wszystko wróciło do normy. Sprawdź jeszcze czy szczotki regulatora dobrze pasują.
  • Poziom 21  
    Arecki77 napisał:
    Witam.
    Też jestem posiadaczem Felicji. Dwa miesiące temu miałem podobny problem jaki opisujesz. Napięcie na akumulatorze wynosiło raz 12,5 o czasami dochodziło do 14,9V. Wymieniłem regulator (w sklepie skody 12zł) ale problem pojawiał się dalej. Rozkręciłem alternator i okazało się że dioda plusowa była tego przyczyną. Wymieniłem ( 7 zł Boscha) i wszystko wróciło do normy. Sprawdź jeszcze czy szczotki regulatora dobrze pasują.



    Ale w twoim przypadku żarzyła się lampka ładowania
  • Poziom 26  
    vihajster
    za nim weżmiesz się za wymiane sprawdź napięcie ładowania powinno być równe 14V,ewentualnie coś w poblizu i nie powinno skakać,
    nie wiem skąd koledzy podają takie niskie ceny RN ,jeżdże skodą co prawda Favoritką ,ale RN są takie same i kupowałem za 49 zł
  • Poziom 14  
    co do cen to się zgodze z amd64 .co do napięcią to u szwagra niedawno wskoczyło na 20V akumulator poszedł w piz.. w sklepie sprzedawca mówił że mają spory zbyt na regulatory bo felcia tak ma
  • Poziom 12  
    Zima i srogie mrozy spowodowały konieczność kupienia nowego akumulatora i wygląda na to, że problem się rozwiązał.
    temat zamykam. Dziekuję za wszystkie sugestie.