Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Clio 3 1,5 dCi - problem z rozruchem, zaworek zwrotny, podgrzewanie filtra paliwa, schemat połączeń

Lukas32 26 Feb 2023 09:47 792 25
Automation24
  • #1
    Lukas32
    Level 20  
    Tematów wiele odnośnie tego problemu. Czytałem, mniej więcej wiem w czym problem.
    Paliwo cofa się po kilku godzinach postoju między pompką a filtrem i jest problem z rozruchem, odpala tak mniej więcej po drugim kręceniu, oczywiście wyskakuje komunikat "sprawdź wtryski" czy jakoś tak. Po pod pompowaniu pompką ręczną odpala dużo lepiej, ale i tak kręci z 10 sek. Jak już odpali i od razu go zgaszę to drugi raz pali od strzała.
    Rozrysowałem schemat połączeń paliwowych. Ktoś założył zaworek zwrotny (pominął podgrzewanie filtra) wiadoma sprawa.
    Clio 3 1,5 dCi - problem z rozruchem, zaworek zwrotny, podgrzewanie filtra paliwa, schemat połączeń
    Czy jak wstawię zaworek zwrotny między wyjściem z filtra a zasilaniem pompy, może to rozwiązać problem?
    Czy może zamiast zaworka zwrotnego od powrotu do ogrzewania filtra, po prostu go zaślepić a powrót połączyć bezpośrednio do powrotu do baku?
  • Automation24
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Zrób na oryginał. Wymień kpl. filtr z obudową
  • #3
    Lukas32
    Level 20  
    Filtr jest nowy dobrej firmy. Jest to taki filtr w całośi.
    Clio 3 1,5 dCi - problem z rozruchem, zaworek zwrotny, podgrzewanie filtra paliwa, schemat połączeń
  • #4
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Moim zdaniem ten zaworek w tym miejscu nie ma prawa działać bo jak sam zauważysz paliwo z filtra i tak odpłynie przez ten zaworek. Już bardziej miało to by sen gdybyś założył zaworek między pompką ręczną a filtrem albo przed pompką wtedy paliwo nie ma szans się cofną do zbiornika.
  • #5
    Lukas32
    Level 20  
    Ten zaworek, który ktoś założył, ma za zadanie nie doprowadzić powrotnego paliwa z przelewów do filtra i wg mnie spełnia swoje zadanie.
  • Automation24
  • #6
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Lukas32 wrote:
    Ten zaworek, który ktoś założył, ma za zadanie nie doprowadzić powrotnego paliwa z przelewów do filtra i wg mnie spełnia swoje zadanie.

    A dlaczego ma nie doprowadzać? Jak układ jest szczelny to nie ma najmniejszego znaczenia. W teorii paliwo nie powinno się cofnąć do zbiornika jak jest wszystko ok z układem ale skoro się cofa to coś jest nie tak. Tam gdzie ja sugierowałem założenie to może i się cofnie ale dopiero od zaworka a w wężyku i pompce zostanie i na czas dopompowania paliwa wystarczy, tak zakłada teoria 😁😁
  • #7
    Lukas32
    Level 20  
    Zaworek który jest na schemacie w pierwszym poście ktoś założył, bo podobno paliwo z wtrysków wraca do filtra z bąbelkami powietrza i z powrotem idzie na pompę i podobno zaciera pompę i wtryski. Tak wyczytałem i może coś w tym jest, skoro ludzie nagminnie to przerabiają (zaślepiają powrót i łączą go bezpośrednio z powrotem do baku). U mnie jest zaworek, więc i tak nie idzie z powrotem do filtra, tylko do baku.
    Pokuszę się o założenie zaworka zwrotnego, tylko teraz pytanie gdzie. Czy między pompką ręczną a filtrem, czy między filtrem a pompą CR? Przyczyną cofającego się paliwa są na 99% szybko złączki. Koszt spory, więc lepiej założyć zaworek zwrotny. Nie zgodnie ze sztuką, ale tanio i wszyscy to robią.
  • #8
    ociz
    Moderator of Cars
    Lukas32 wrote:
    Tematów wiele odnośnie tego problemu.

    Ja się nigdy w nich z takim nie spotkałem, a ciężko palące to w 99% przypadków wtryski puszczające ciśnienie w powroty.
    Zaworki zwrotne to masz tam 2 fabrycznie, przy pompce, a dokładanie jakich chińskich bubli zawsze tylko wszystko pogarsza. Sprawne palą od strzała nawet po wymianie filtra jak się ręcznie podpompuje.
  • #9
    Lukas32
    Level 20  
    We wtryskach nowe zaworki. Próba przelewowa idealnie wyszła. Problemem jest cofające się paliwo. Nie czytałeś tematu od początku.
  • #10
    decybel91
    Level 42  
    Walczyłem z takim przypadkiem albo zwężka venturiego lub zapowietrzenie jest na samych wtryskiwaczach. Rzekomo po ich rozkręceniu trzeba skręcić je z klejem na gwincie.
  • #11
    Lukas32
    Level 20  
    Też czytałem o skręcaniu na klej, ale to niby żeby nie ciekły, bo rozkręcić się nie rozkręcą. Ale patrząc z drugiej strony skoro mogą ciec to i mogą zaciągać powietrze. Ja skręcałem bez kleju i nie cieknie, więc teoretycznie nie powinny zaciągać powietrza. Pokuszę się jeszcze o nowe wężyki na powrotach z wtrysków. Te są strasznie twarde.
    O co chodzi z zwężką ventruiego? Rozumiem że to jakaś zwężka we wtryskiwaczach.
  • #12
    decybel91
    Level 42  
    Gdzieś oglądałem Rosjanina który to zdiagnozował. Daj płynu do mycia naczyń na pracującym silniku na wtryskiwacze i będzie się pienił. Niby pomaga zaworek zwrotny na tej listwie powrotu paliwa.
  • #13
    Lukas32
    Level 20  
    Jeśli to faktycznie łapie powietrze przez wtryski, to co za problem je rozkręcić i ponownie skręcić na klej. Pytanie czy to na pewno przez wtryski, bo mi się wydaje, że raczej gdzieś na złączkach przewodów paliwowych.
  • #14
    decybel91
    Level 42  
    Pompa paliwa gaźnikowa. Mniej niż 0.5bara podaje. W miejscu gdzie się zapowietrza będzie ciekło paliwo.
  • #15
    Lukas32
    Level 20  
    decybel91 wrote:
    Pompa paliwa gaźnikowa. Mniej niż 0.5bara podaje. W miejscu gdzie się zapowietrza będzie ciekło paliwo.


    Nie wiem, o czym ty teraz napisałeś.
  • #16
    ignac112
    Level 21  
    Niskociśnieniowa paliwa wpięta w obieg w celach testowych spowoduje wyciek paliwa w miejscu nieszczelności.
  • #17
    Lukas32
    Level 20  
    Wymieniłem przewody paliwowe na zwykłe gumowe- paliwowe. Przerobiłem powrót z wtrysków, idzie od razu do powrotu do baku. Założyłem zaworek zwrotny między filtrem a pompą, przy samym filtrze. Teraz silnik po długim postoju odpala bardzo dobrze. Paliwo się nie cofa.
    Pojawił się się niestety następny problem. Samochód ma mało mocy, ciężko wkręca się na obroty powyżej 3tyś, podczas jazdy i wyrzuca komunikat "sprawdź wtrysk" Podejrzewam, że pompa wstępna nie domaga. Daje 1,5 bara na biegu jałowym.
    Dodam, że przelewy ok, regulator na pompie podmieniony na sprawny, czujnik ciśnienia na listwie też podmieniony na sprawny. Cięgno od turbo pracuje lekko, turbo się lekko obraca, zawór elektryczny od podciśnienia turbo działa. Delphi ds150e nie pokazuje doładowania niestety.
    Błędy jakie wyrzuca to
    DF053 funkcja regulacji ciśnienia w rampie, nieciągły, na poziomie maksimum.
    DF0170 nieznany kod usterki
    Myślałem na próbę dołożyć zwykłą pompkę elektryczną do paliwa.
  • #18
    Lukas32
    Level 20  
    Przepraszam, że post pod postem. Zacięty był zaworek w pompie wstępnej, przeczyściłem i teraz na wolnych obrotach jest 4,5 bara na pompie wstępnej, więc ok.
    Zauważyłem, że np na 3 biegu jak wcisnę gaz do końca, to dochodzi do 3 tyś obrotów i nie chce dalej przyśpieszać. Jak wciskam gaz powoli to wchodzi na ponad 4,5 tyś. Maksymalne ciśnienie jakie mi pokazało to 1500-1550 barów.
    Ile powinno być przy pełnym obciążeniu?
    Delphi pokazuje tylko aktualne ciśnienie, nie pokazuje tego które powinno być.
    Błędy jakie wyskakują to tak jak wyżej.
    DF053 funkcja regulacji ciśnienia w rampie, nieciągły, na poziomie maksimum.
    DF0170 nieznany kod usterki


    Już znalazłem co to jest błąd 0170 tak dla innych.

    Lampka kontrolna silnika jest włączona na desce rozdzielczej.
    Następuje utrata mocy.
    Praca silnika jest niestabilna.
    Zmniejsza się zużycie paliwa.
    Przyczyny kodu OBD2 P0170
    Czynniki, które mogą prowadzić do ustalenia kodu błędu P0170 są następujące:

    Wycieki próżniowe.
    W paliwie może znajdować się olej.
    W zależności od modelu pojazdu, przewody doładowania turbo mogą przeciekać.
    Złącze czujnika przepływu masowego powietrza (MAF) lub czujnika tlenu może być
    zanieczyszczone olejem.
    Uszkodzony czujnik przepływu masowego powietrza (MAF).
    Jeden z czujników tlenu (O2) może być uszkodzony.
    Możliwe rozwiązania z kodu DTC P0170
    Przed wprowadzeniem kodu diagnostycznego P0170 OBD II można wykonać następujące czynności w celu jego rozwiązania:

    Przeprowadzić kontrolę masowego czujnika przepływu powietrza (MAF). Upewnij się, że połączenia elektryczne są w dobrym stanie. Naprawić, jeśli znajdziesz problemy w jednym z nich. W razie potrzeby wymienić czujnik.
    Jeśli podczas odłączania czujnika nie widać oleju w złączu, należy sprawdzić ciśnienie paliwa pod kątem nieszczelności w regulatorze.
    Jeśli masz dostęp do narzędzia skanującego, obserwuj odczyt czujnika MAF (Mass Air Flow).
    Porównać ze specyfikacjami producenta, a jeśli nie mieszczą się w tych specyfikacjach, należy wymienić czujnik MAF.
    Sprawdzić wszystkie węże próżniowe i upewnić się, że nie ma w nich pęknięć.
    Sprawdzić złącza czujnika tlenu (O2). Sprawdź, czy nie ma w nich oleju. Naprawić przyczynę wycieku oleju i zastąpić zanieczyszczony O2 olejem.

    Opis kodu DTC P0170
    Zasadniczo kod DTC P0170 OBD2 wskazuje, że PCM (Powerrain Control Module) wykrył, że ustawienie paliwa nie mieści się w specyfikacjach określonych przez producenta. Awaria może być spowodowana dodatnim lub ujemnym ustawieniem paliwa. W przeciwnym razie mówi nam, że wystąpiła usterka w kontroli PCM nad stosunkiem paliwo/powietrze.

    Moduł sterujący pracą układu napędowego (PCM) otrzymuje informacje z czujników tlenu (O2), które służą do regulacji ilości paliwa odbieranego przez silnik. Ta czynność wykonywana przez PCM nazywana jest kompensacją paliwa.

    Jeśli sygnał z czujnika tlenu (O2) wskazuje, że potrzeba mniej paliwa, PCM przyjmuje to jako ustawienie paliwa ujemnego. A jeśli czujniki tlenu wskazują, że należy dodać więcej paliwa, oznacza to pozytywne ustawienie paliwa.
  • #19
    decybel91
    Level 42  
    Musisz mieć ten parametr. Zadane lub wymagane lub oczekiwane tak będzie opisany.
  • #20
    Lukas32
    Level 20  
    Rzeczywiście jest ten parametr. Nie umiałem po prostu ich porównać, wyświetlić na jednej stronie na wykresach.
    Przy delikatnej jeździe parametry (zadany i rzeczywisty) zgadzają się, natomiast przy wyższych obrotach, większym obciążeniu ciśnienie spada. Powinno być 1200-1500 Bar a spada do 400-700 Bar. Czy to ewidentnie pompa nie domaga na wysokim ciśnieniu? Czy może być inna przyczyna. Filtr nowy, pompa wstępna jak pisałem daje 4,5 Bara. Mam założony zaworek zwrotny między filtrem a pompą, ale on chyba by nie ograniczał przepływu paliwa aż tak mocno.
    Sprawdzałem wcześniej pompę cr i po zakręceniu jednego obrotu rozrusznikiem, manometr pokazał 1750 Bar (manometr wpięty bezpośrednio w wyjście pompy.
  • #21
    decybel91
    Level 42  
    W takim razie pompa powinna być ok. Gdzieś ucieka ciśnienie stawiam ma wtryskiwacz.
  • #22
    Lukas32
    Level 20  
    Zaworki nowe, przelewy książkowe, chyba że leje dołem ale, tym razem to już na pewno, delphi nie pokazuje korekt. Tzn pokazuje korekty bodajże w mikro sekundach. Na wszystkich wtryskiwaczach oscyluje w granicy 400-420 mikro sekund. Dla porównania w innym silniku, sprawnym ale w gorszym stanie korekty są w granicach 370-390 mikro sekund. Auto nie kopci na czarno, ani zresztą na żaden inny kolor.
    Myślę jeszcze, aby na próbę zasilić pompę bezpośrednio z bańki. Wyeliminuje ewentualny nowy filtr i jakieś tam inne zatory po drodze.
  • #23
    Lukas32
    Level 20  
    Dla świętego spokoju zrobiłem jeszcze raz próbę przelewową no i ...
    1- 25ml
    2- 20ml
    3- 30ml
    4- 80ml
    Na tych zaworkach samochód zrobił 60km i z 3 godziny chodził odpalony.
    Czy możliwe że wtrysk za słabo, albo za mocno jest skręcony. Skręcane kluczem dynamometrycznym na 55nm
    Czy przy takich przelewach może brakować paliwa przy dużym obciążeniu? Wydaje mi się że raczej nie. W sumie jeden wtrysk leje górą.
  • #24
    Lukas32
    Level 20  
    Założony nowy zaworek, przelewy ok. Dalej to samo. Zauważyłem w delphi, że nie działa egr. Stoi w miejscu na -4%.Czujnik egr również stoi na tym samym napięciu. Egr wcześniej działał, ale nie jeździłem autem tylko był odpalany. Egr sprawny na 100%. Co może blokować działanie egr'a? Czy przez nie działający egr auto może się tak zachowywać? Delphi nie wyrzuca żadnego błędu egr'a.
  • #25
    decybel91
    Level 42  
    Masz padnięte wtryskiwacze. Będziesz wymieniał, kombinował i obchodził temat, ale nie zmienia to faktu że chcąc tym dalej jeździć musisz wymienić wtryskiwacze. Walczyłem z takim przypadkiem w Kangoo 1.5. Klient się uparł, kupował po jednym wtrysku, sam wymieniał zaworki (w sprzedaży tylko chińczyk) i wciąż to samo, ciśnienie spada przy obciążeniu, w końcu kupił komplet z allegro rzekomo sprawnych z pompą. Już przy odpaleniu nie chodziło dobrze. Koniec końców przypadkiem dorwałem komplet wtryskiwaczy na szrocie z auta po wypadku, ale sprawnym i odpalającym silnikiem. Dopiero wtedy skończyły się problemy. Nie da się pokonać systemu wtryskowego Delphi bez kosztownej inwestycji. Stąd też większość Renault czy Fordów kończy jako żyletki - ich naprawa jest zwykle nieopłacalna.
  • #26
    Lukas32
    Level 20  
    Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego egr stoi w miejscu, pomimo, że jest sprawny. (po włączeniu zapłonu, słychać pracę egr'a)
    Mam clipa, ale nic nowego nie pokazał.