Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Opel Astra II] Wymiana sterownika silnika

21 Lis 2005 07:40 37556 16
  • Poziom 12  
    Witam.Od jakiegoś czasu szwankuje mi sterownik silnika w Oplu Astrze II.Czy wymiana sterownika na nowy to poważna operacja?Czy są jakieś problemy przy takiej wymianie.Jakie są kroki do wykonania.Czy mozna to zrobić samemu lub w jakims nieautoryzowanym zakładzie mechanicznym.


    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    elektrit napisał:
    Musisz mieć Tech 2 aby dokonać inicjacji ECU.


    Tak myślałem,ze to bardziej skomplikowany problem.

    Jeszcze jedno pytanko:

    Jak ustalić czterocyfrowy security code immobilizer?Bo osoba która chce sie podiąc wymiany zarzyczyła sobie ten cod.


    Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    zajedz do serwisu Opla z dowodem rej i dow os. dla ustalenia czy auto jest twoje i u nich ustalisz kod do immo koszt ok 250zł jak dobrze pogadasz to załatwią ci od ręki ewentualnie czas oczekiwania 2 dni
  • Poziom 12  
    stefano11 napisał:
    zajedz do serwisu Opla z dowodem rej i dow os. dla ustalenia czy auto jest twoje i u nich ustalisz kod do immo koszt ok 250zł jak dobrze pogadasz to załatwią ci od ręki ewentualnie czas oczekiwania 2 dni


    Wow.To nieżle sobie za to życzą.A czy przypadkiem gdzieś w dokumentach nie ma tego kodu.I nie ma jakiejs drogi obejścia?Samochód sprowadzany.

    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    elektrit napisał:
    Poszukaj kartki wielkości karty kredytowej,nedziesz tam miał numer mechaniczny klucza,numer VIN,kod do radia i security cod do immo.
    A jak ci sie chce,to odczytaj z modułu immo,procesor HC05



    Własnie zdobyłem te kody ale otrzymałem informację,że bez kodowania nowego sterownika z immo tez będe mógł odpalic silnik.Czy zatem kodowanie jest konieczne?Oczywiście odpaliłem i faktycznie wszystko jest ok.

    Pozdrawiam

    PS.Jedyne co sie dziekje to pulsuje dioda silnika (pomaranczowa).
  • Poziom 14  
    Kamil Spychała napisał:
    elektrit napisał:
    Poszukaj kartki wielkości karty kredytowej,nedziesz tam miał numer mechaniczny klucza,numer VIN,kod do radia i security cod do immo.
    A jak ci sie chce,to odczytaj z modułu immo,procesor HC05



    Własnie zdobyłem te kody ale otrzymałem informację,że bez kodowania nowego sterownika z immo tez będe mógł odpalic silnik.Czy zatem kodowanie jest konieczne?Oczywiście odpaliłem i faktycznie wszystko jest ok.

    Pozdrawiam

    PS.Jedyne co sie dziekje to pulsuje dioda silnika (pomaranczowa).

    Tak słuchaj wyżej nikt nie napisał ze nie odpalisz bez inicjalizacji ecu a inicjalizacja jest potrzebna aby kontrolka diagnostyki przestała świecic mruga bo ecu nie jest zgrane z urzadzeniami podpietymi pod ecu pozdrawiam .
  • Poziom 12  
    kbys napisał:
    Kamil Spychała napisał:
    elektrit napisał:
    Poszukaj kartki wielkości karty kredytowej,nedziesz tam miał numer mechaniczny klucza,numer VIN,kod do radia i security cod do immo.
    A jak ci sie chce,to odczytaj z modułu immo,procesor HC05



    Własnie zdobyłem te kody ale otrzymałem informację,że bez kodowania nowego sterownika z immo tez będe mógł odpalic silnik.Czy zatem kodowanie jest konieczne?Oczywiście odpaliłem i faktycznie wszystko jest ok.

    Pozdrawiam

    PS.Jedyne co sie dziekje to pulsuje dioda silnika (pomaranczowa).

    Tak słuchaj wyżej nikt nie napisał ze nie odpalisz bez inicjalizacji ecu a inicjalizacja jest potrzebna aby kontrolka diagnostyki przestała świecic mruga bo ecu nie jest zgrane z urzadzeniami podpietymi pod ecu pozdrawiam .



    Czy to znaczy,ze nie ma limitu odpalen bez skodowania.Jeden z fachowców powiedział,ze bez skodowania jest limit odpalenia do chyba 10 razy a potem już go nie da rady odpalic??


    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    elektrit napisał:
    Samochód ma pewnie instalację gazową i odpalil na gazie.Zablokowany sterownik odcina kluczowanie na wtryskiwacze,iskra jest.


    Nie instalacji nie posiada.

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Powracam do tematu


    Czy przy wymianie sterownika silnika myślę tu konkretnie o Oplu Astrze II ,wymagana jest inicjacja ECU jeżeli w komplecie ze sterownikiem kupuję czytnik immbilizera oraz pestkę z kluczyka wszystko z jednego auta? I wszystko przekładam do mojego.
    Dlaczego pytam:
    Wymieniłem jak wyżej opisane Check Engine" ładnie gaśnie żadna kontrolka się nie świeci czy to znaczy że muszę jeszcze coś zrobic? Samochód ładnie odpala.

    Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Ładnie odpala , to jedynka gaz i póżniej dwójka gaz....... i w drogę.
  • Poziom 12  
    Ale pytam na poważnie czy nowy sterownik odczyta wszystko jak należy i nie będzie problemów w dalszej eksploatacji? Śledziłem kilka wpisów na forum i nie do końca to chwytam.

    Pozdrawiam i proszę o merytoryczne odniesienie się do tej kwestii.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Aha i jeszcze jedno. Czy kluczyk od starego immobilizera można skodować do nowego bo miałem tylko jedną „pestkę” która włożyłem do kluczyka a drugi mam na starych kodach.
  • Poziom 2  
    Witam
    ja mam podobny problem wymieniłem sterownik silnika z innego auta Zafira 2001 Z18XE i miałem jeden transponder - teraz działa jeden kluczyk, a zapasowy nie. Czy musze znac security code zeby doprogramowac zapasowy kluczyk? Czy security code mimo zmiany sterownika pozostał ten sam?
  • Poziom 2  
    Witam
    mam podobny problem po 7-letniej jeździe na LPG silnik na benzynie zaczął falować na niskich obrotach a na wysokich tracić moc, po sprawdzeniu ciśnienia paliwa, wtryskiwaczy, sondy, przepływomierz i czujnika temperatury silnika oraz wymianie świec w vectra B Z18XE 1,8 16V automat stwierdzono, że sterownik (EKU) się uszkodził. Po wymianie na nowy (używka) o tych samych nr. na techu2 wyszły błędy P0110 i P0115 próba skasowania "nieudane kasowanie błędów" do tego doszło szarpanie przy przełączaniu biegów z "R" na "D", silnik pracuje w trybie awaryjnym nie ma mocy i na wtyczce od czujnika temperatury silnika nie ma masy. Pytanie czy powinien być (-) na wtyczce od czujnika temp. (okablowanie sprawdzone) i czy trzeba wgrać nowy sterownik do EKU.
  • Poziom 20  
    jak macie kody i sterownik to wam to zrobie