Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Grzanie świec w FORD TRANSIT 2,5 D

Jaran 21 Nov 2005 12:37 30754 20
IGE-XAO
  • #1
    Jaran
    Level 11  
    Witam
    Mam taki problem, w moim fordzie świece załączają sie dopiero przy około -10 stopni C.
    Gdzie znajde jakiś przekażnik lub regulator żeby to przeregulować
    na inną zewnętrzną temperaturę przy której powinny zadziałać.

    Pozdrawiam

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • IGE-XAO
  • #2
    tominex
    Level 18  
    Tak ma być to jest płomieniówka i wtrysk bezpośredni, a sterownik jest pod maską na prawym puklu w ok. alternatora.
  • IGE-XAO
  • #3
    SP7SEC
    Level 28  
    natomiast jeśli masz problemy z uruchamianiem zimnego silnika to powodem jest dawka rozruch lub przestawiacz zapłonu
  • #4
    KingKong
    Level 25  
    Robiłem takie obejścia. Trzeba zadać masę przy sterowniku świecy płomieniowej. Trzeba robić to ostrożnie aby nie spalić sterownika. Który to przewód to nie pamiętam.
  • #5
    Jaran
    Level 11  
    Właśnie o to się rozchodzi, jest problem jak jest zimny silnik, trzeba się nakręcić.
    Myślałem że jest może jakaś regulacja tej tempreatury startu tych świec.
    A czy można założyć osobny przekaźnik do świec żarowych , podłączyć je pod niego i zainstalować sobie przycisk statu świec gdzieś na konsoli ?

    Czy nic się popierniczy ?
  • #6
    KingKong
    Level 25  
    Sprawa dla gościa (elektromechanika) znającego temat jest prosta, robiłem to parę razy. Nie opiszę ci jak to zrobić, bo nie pamiętam. Robiłem to ostatnio w zeszłym roku na jesieni. Polecam dotrzeć do dobrego inteligentnego elektromechanika i to zrobi, odczytując oznaczenia wsuwek na sterowniku i główkując.
  • #7
    TomPi
    Level 20  
    sterowanie samą świecą nie wystarczy - tam jest jeszcze elektrozawór do paliwa - które idzie do świecy. A sam sterownik - zależy od rocznika auta - jest na lewym lub prawym nadkolu, jest to czarna puszka do której dochodzą dwie wtyczki ( w pobliżu masz rezystor DUŻEJ mocy)

    Może taki schemacik coś pomoże.
  • #8
    SP7SEC
    Level 28  
    przy takich temp jak teraz to musi palić od pierszego strzału to jest przecierz wtrysp bezpośredni

    Dodano po 1 [minuty]:


    przy takich temp jak teraz to musi palić od pierszego strzału to jest przecierz wtrysp bezpośredni
  • #9
    ponar
    Level 21  
    SP7SEC wrote:
    przy takich temp jak teraz to musi palić od pierszego strzału to jest przecierz wtrysp bezpośredni

    Dodano po 1 [minuty]:


    przy takich temp jak teraz to musi palić od pierszego strzału to jest przecierz wtrysp bezpośredni




    Fakt faktem wtryk bezporedni ale jak pompa lucas to i uruz z liną będzie miał problemy.
  • #10
    Jaran
    Level 11  
    Dzięki za pomoc,

    Wnioskuje z tych wypowiedzi że napierw udać się do mechanika , na jakieś regulacje i ogólne sprawdzenie układu zasilania paliwem, a dopiero potem eksperymentować z elektryką i świecami.

    Pozdrawiam
    Jaran
  • #11
    Stefanek1
    Level 26  
    Witam.

    Rozwiązaniem waszych problemów z Fordem Transitem, jest następujacy zabieg.

    W okolicach sterownika świecy płomieniowej, jest gniazdo dwukonektorowe do serwisowego testowania podgrzewu swiecy płomieniowej - kopciucha.
    Nalezy znaleść to gniazdko i tam wetchnąć zworkę np. z drutu miedzianego, po tym zabiegu po przekręceniu kluczyka będzie uruchomiona swieca płomieniowa - przy każdej temperaturze zewnętrzej.

    Jeśli nie możecie znaleść tego gniazda proszę o pytania - pomogę zlokalizować.

    Pozdrawiam.
  • #12
    Stefanek1
    Level 26  
    W związku z pytaniami na pw, gdzie jest to gniazdo i zworka do bezpośredniego uruchomienia świecy płomieniowej, zamieszczam niżej dwie fotki, aby łatwiej to miejsce zlokalizować, za uprzejmoscią Moderatora, bo odblokował temat.
    Zamiast zworki można zamontować kawałek dwużyłowego kabelka, pociągnąć do kabiny i założyć na jego końcu przełacznik, u mnie jest obok zapalniczki, aby nie trzeba było rano otwierać maski, tylko przełacznik na zwarcie, robi wtedy jako zworka i transit juz ma łatwiejszy start.
    Pózniej już na cały dzień przełacznik mozna dać w położenie wyłaczony, bo nasz transit jak juz jest ciepły to nie potrzebuje pomocy i pali bez problemu.

    Jeszcze dwa linki do podobnego opisu, a ten pierwszy jest ze schematem elektrycznym swiecy płomieniowej w Transicie do 2000 r.

    1. http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=17&t=22626
    2. http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=17&t=67390

    Pozdrowienia.
  • #13
    pośpiech
    Level 12  
    Witam.
    Też miałem dziś problem z odpaleniem mojego fordka. Okazało się, że poleciała świeca płomieniowa. Kontrolka od świec zapala się jednak świeca nie nagrzewa się. W związku z tym mam pytanie: Czy kontrolka od świecy powinna się zapalać przy uszkodzonej świecy? Jeśli tak to chciałbym zrobić sobie sygnalizator który informowałby mnie o przepalonej świecy. Myślałem wykorzystać pole magnetyczne, które wytwarza przewód zasilający świecę lub ten rezystor dużej mocy ( różnica potencjałów na zaciskach tego rezystora) ale nie bardzo wiem jak to zrobić. Może ktoś już takie cosik robił?
    Zapraszam do tematu
    Pozdrawiam
  • #14
    Stefanek1
    Level 26  
    Ale na co ci dodatkowa kontrolka przepalonej swiecy, kiedy zadziała raz na pare lat, albo wcale...
    Równolegle do cearamicznego opornika w obwodzie swiecy, a na nim spadek napiecia około 3 V, daj diodkę z rezystorkiem około 100 ohm i juz masz rozwiazanie. Jak dioda sie bedzie świecić swieca grzeje, jak zgasnie to po niej.
    Pozdr.
  • #15
    pj.system
    Level 1  
    Witam
    Mam pytanie w moim fordzie kontrolka świecy gaśnie po około 4 sekundach i jak zacznę go od razu kręcić to długo zaczym chwyci a jeżeli po zgaśnięciu odliczę jeszcze z 15 sekund i dopiero wtedy go zacznę uruchamiać to nie ma problemu .jak długo u was grzeje świeca .czy mam uszkodzony przekaźnik świec
  • #16
    Mietek1976
    Level 14  
    Podgrzewacz został ustawiony na -10 stopni i tak ma byc bo to wszystko funcjonuje (pod warunkiem że reszta jest ok).Problem polega na tym że wersji zasilania podgrzewacza było kilka.W starszych transitach (bez elektronicznej pompy wtryskowej ) wystarczyło wymienić automat zwiększający dawkę paliwa (koszt 40-100zł) który znajduje się z boku pompy wtryskowej,zasilany jest +12v razem z elektrozaworem.Poniżej -10 podrzewacz wykonuje określony algorytm a efektem tego jest ogień w kolektorze ssacym i zassanie go do cylindrów podczas rozruchu.
  • #17
    mouseman77
    Level 12  
    Mietek1976 wrote:
    Podgrzewacz został ustawiony na -10 stopni i tak ma byc bo to wszystko funcjonuje (pod warunkiem że reszta jest ok).Problem polega na tym że wersji zasilania podgrzewacza było kilka.W starszych transitach (bez elektronicznej pompy wtryskowej ) wystarczyło wymienić automat zwiększający dawkę paliwa (koszt 40-100zł) który znajduje się z boku pompy wtryskowej,zasilany jest +12v razem z elektrozaworem.Poniżej -10 podrzewacz wykonuje określony algorytm a efektem tego jest ogień w kolektorze ssacym i zassanie go do cylindrów podczas rozruchu.
    Czy aby na pewno? A co to za czujnik temperatury 2-pinowy wkręcony w blok? Aby nie wyłącznik tego termicznego linkopociągacza?
  • #18
    chudino
    Level 11  
    witam
    a ja mam inny problem. Chyba ktoś u mnie już grzebał przy świecy bo kontrolka potrafi się palić nawet podczas jazdy. Czasem zgaśnie, czasem pali się dłuższy czas. Mam transita 91r. Świecenie się kontrolki podczas jazdy oznacza jakiś błąd w układzie czy po prostu ktoś coś namieszał?
  • #19
    mouseman77
    Level 12  
    Daj zdjęcie niebieskiego modułu i kostek oraz kabli do niego dochodzących. Moduł po prawej stronie jak stoisz przed otwartą maską.
  • #20
    chudino
    Level 11  
    u mnie z modułem to ktoś zrobił taką rzeźbę że głowa mała (foto). Auto kupiłem 2 dni temu dlatego nic o nim nie wiem. Widzę że czeka mnie przy nim trochę walki bo nie dość że po nocy miał małe problemy z odpaleniem to dość mocno kopcił na czarno. Dzień wcześniej zrobiłem nim ok 250km i nawet dymka nie puścił. Wydaje mi się że ma miejsce na 2 akumulator, ale kabli nie ma żadnych. Każdy ma miejsce na 2 akumulatory czy tylko wersje skandynawskie w których 2 baterie wychodziły w oryginale?
  • #21
    mouseman77
    Level 12  
    Trzeba zacząć od powrotu do oryginału. Potrzebujesz niebieski przekaźnik ELTA 9 pinowy na 2 kostki (odpowiednik to AKUSAN EP1808). Oraz podłączenie wg schematu https://obrazki.elektroda.pl/22_1231230599.jpg

    Jeśli chodzi o 2 aku to nie każdy miał. Miałem 95 rok na 2 aku. Teraz mam 89 rok, aku tylko po stronie pasażera a po stronie kierowcy w miejscu podstawy aku leży poprzeczka do której przykręca się niebieski przekaźnik.