Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik radarowy, jak zamontowac?

21 Lis 2005 15:46 3733 17
  • Poziom 11  
    Witam.
    W moim alarmie mam wejscie prealarmu i chcialbym pod to wejscie podlaczyc czujnik radarowy. Problem jednak polega na tym ze ciezko jest mi okreslic w jakiej pozycji i gdzie moge go zainstalowac.
    Probowalem testowac go na "plask" w przedniej czesci dachu na podsufitce, ale mardzie reagowal na zblizanie sie do szyby samochodu, dzialal w trakcie otwierania drzwi.
    Teraz umocowalem go w okolicy lewarka zmiany biegow na podlodze, ale tez dzialanie jest mizerne.
    W obu przypadkach czujnik lezal na plask, wzdluz osi pojazdu.
    Jak Wy montujecie te czujniki?
    Spotkalem sie rowniez z czujnikami radarowymi dwustrefowymi, ale nie mam pojecia jak one dzialaja i na czym polega na druga strefa.
    Moja kupilem jakies 5-6 lat temu i od tej pory nie byl uzywany, wiec domniemam ze jest to czujnik jednostrefowy.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 17  
    Witam. co do miejsca montazu mikrofali to miejsce przy lewarku jest ok. Teoria mowi ze powinna byc zaintalowana w centralnym punkcie auta i mozliwie nisko. pozycja-plasko. Problem z czuloscia to problem jakosci. Generalnie mikrofale bywaja klopotliwe jesli chodzi o czulosc. Z mojego doswiadczenia wynika ze nalepsza dostepna mikrofala na dzis jest produkt firmy TITAN. Dwustrefowa, w miare stabilna i rozsadna cenowo. Jesli chcesz namiary na importera to pisz na GG. Jesli chcesz wiedziec ilu strefowa jest Twoja mikrofala to policz przewody. 3 przewody to 1strefa, 4 dwie strefy.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 27  
    miejesce w okolicach lewarka jest chyba najlepsze i dla dzialania i dla montazu.
    Urzadzenia "starego typu" maja bardzo slaby zasieg (oczywiscie nie wszystkie). Jezeli zakres wzbudzania chcesz wystawic poza karoserie auta proponuje zakup nowego urzadzenia.

    (Przypominam ze auto dziala jak ekran)

    pozdr.
  • Poziom 11  
    Po przeczytaniu twojego postu dochodze do wniosku ze problem moze lezec po stronie czujnika. Jak juz wczesniej wspomnialem kupilem do dosc dawno i jego dzialanie zaczyna byc "widoczne" w trakcie otwierania drzwi i to bez wzgledu na to gdzie jest zamocowany i w jakiej plaszczyznie.
    Nie pozostaje chyba nic innego jak kupno nowego czujnika. Ale jaki kupic?
    Jednostrefowy czy dwusterefowy? Jaka jest miedzy nimi roznica?
  • Poziom 17  
    Radze zakupic cos nowszego, sprawdzonego i z wieksza czuloscia. Roznica pomiedzy jedno a dwu strefowa jest zasadnicza. w prostym tlumaczeniu to dwa czujniki w jednym. Dwustrefowa ma dwie PR-ki do regulacji czulosci no i oczywiscie dwa wyjscia. Jedno wyjscie podlaczasz pod wejscie ALARMOWANIE centralki a drugie pod PRE-ALARM.
  • Poziom 11  
    Kupilem alarm AMPIO BP i chcialbym zainstalowac go w Renault 19 wraz z czujnikiem radarowym czuwajacym nad intruzami krecacymi sie wokol samochodu. Samochod zwykle stoi w takim miejscu gdzie nie kreca sie ludzie, a wiec nie ma obawy ze syrenka bedzie szczekac co chwile.

    Jaki wedlug Was bedzie najlepszy czujnik radarowy jednostrefowy do takiego zastosowania ktore opisalem wyzej?
  • Poziom 17  
    Z uporem maniaka bede sie upieral przy Titan. Ma to uzasadnienie bo testowalem bodaj wszystkie mikrofale i z czystym sumieniem moge Ci to polecic. A porzadnej jednotrefowej to w ogole nie mialem jeszce w reku. Pytasz o jednostrefowa ale przeciez duo mozesz tez wykorzystac jako pojedyncza. Strefe ochronna wokol auta proponuje ustawic na okolo 0.5 metra. Jak ustawisz czulszy to moze sie wzbudzac.
  • Poziom 11  
    Kolega upiera sie przy tytanie wobec tego nie bede szukal innych, dziekuje za wskazowke.
    NIgdy do tej pory nie zabezpieczalem auta takimi czujnikami. Zwykle byly to krancowki w drzwiach, udar i ewentualnie ultradzwieki.
    Ja chcialbym zastosowac oczywiscie krancowki, udar ktory byl juz sprawdzony przez kilka lat w poprzednich moich autach i radar, podlaczony pod wejscie prealarmu.
    Z ultradziekow zrezygnuje bo utrudniaja tylko montaz a ja i tak nigdy nie zostawiam otwartych szyb.
    Przemysle jeszcze radar dwustrefowy, bo wczoraj jak otworzylem drzwi to zaciela mi sie krancowka :), wiec by sie przydal.
  • Poziom 17  
    Z krancowymi niestety tak jest ze w zimie nie dzialaja. W autach kilkuletnich czesem nawet w lecie nie dzialaja:) Dlatego wlasnie jasli chcesz zrezygnowac z ultradzwiekow to powinienes zastosowac dwustrefowa zeby w razie zaciecia sie krancowego alarm zadzialal. Zycze powodzenia.
  • Poziom 10  
    TITAN>do alarmu został podłączony, czujnik mikrowalowy adm 8, mam problem bo zamiast się załaczać alarm tylko popikuje, rozumie na zewnątrz, ale naruszenie w środku powinno załączyć alarm. Próbowano utwaić ale nic nie można, jedynie czułośc się przestawia znaczy się odległość. Proszę o pomoc. Radek
  • Poziom 15  
    Pewnie jest źle podłączony, tzn. tylko pod prealarm albo uszkodzona czujka. Najpierw sprawdź podłączenie.
  • Poziom 17  
    Albo mikroprzelaczniki w czujce masz zle poprzelaczane...
  • Poziom 11  
    Ale wracajac do meritum to gdzie najlepiej zainstalowac czujnik titan ???

    W okolicy lewarka skrzyni biegow czy moze na suficie?
  • Poziom 17  
    Sufit nie :)- Okolice lewarka i bedzie dzialac.
  • Poziom 11  
    dziedzinski3 napisał:
    TITAN>do alarmu został podłączony, czujnik mikrowalowy adm 8, mam problem bo zamiast się załaczać alarm tylko popikuje, rozumie na zewnątrz, ale naruszenie w środku powinno załączyć alarm. Próbowano utwaić ale nic nie można, jedynie czułośc się przestawia znaczy się odległość. Proszę o pomoc. radeon


    Jeśli tylko popikuje to znaczy, że naruszana strefa podłączona jest pod prealarm.
    Mikrofala dwustrefowa ma cztery przewody - oprócz zasilania ma wyjście na alarm i prealarm. Zamień przewody i problem zniknie.
    Nie wiem pod jaki alarm stosujesz tą mikrofalę, ale w Super Fortecy jest pewien problem. Mikrofala wysyła krótki impuls na prealarm i długi na alarm - dla centralek, które rozpoznają czy naruszona została strefa wewnętrzna czy zewnętrzna po długości tego impulsu a mających tylko jedno wejście z czujnika. Podłącza się wówczas oba przewody z mikrofali do wejścia czujnika w centralce alarmowej. W Super Fortecy są osobne wejścia na alarm i prealarm, ale do ich wzbudzenia potrzebne są długie impulsy. Wobec tego po podłączeniu mikrofali z centralką strefa zewnętrzna, którą podłącza się pod prealarm - nie działa (albo tylko czasami). Rozwiązaniem, które zastosowałem u siebie to wlutowanie małego kondensatorka (ok 1µF) między masę a przewód prealarmu czujnika. Jeżeli podłączysz strefę wewnętrzną (z której wysyłany jest długi impuls) pod prealarm centralki to efektem będzie tylko seria piknięć.
  • Poziom 14  
    Witam
    A ja mam taki problem z prealarmem z mikrofali 2-strefowej - że podaje bardzo krótki impuls prealarmu rzędu 0,1 s - co jest za małą wartością aby wzbudzić bezpośrednio radiopowiadomienie, które wymaga czasu min. 0,5 s.

    Jak to zrobić żeby to zadziałało ?
  • Poziom 17  
    Ja w takich przypadkach stosuje kondensatory elektrolityczne. Wartość dobierz eksperymentalnie, ale orientacyjnie około 47mikro powinno byc ok.
  • Poziom 11  
    mple napisał:


    Jak to zrobić żeby to zadziałało ?


    zrób tak jak pisałem wyżej - wlutuj mały kondensatorek (ok 1µF) między masę a przewód prealarmu tej mikrofali