Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Technics SU-V4X gra jeden kanał a drugi dopiero od połowy.

21 Lis 2005 17:35 3480 11
  • Poziom 15  
    Wiedziałem że będzie wałek... ;(

    Witam.

    Kupiłem na allegro tego właśnie technicsa, dzisiaj go otrzymałem pocztą i nie jestem zadowolony. Wiedziałem że to będzie zbyt piękne by działał poprawnie. Podejrzewałem że allegrowicz coś kręci :/ ale taki sprzęt :) kusiło.


    A teraz opis problemu.
    Lewy kanał gra pięknie od początku skali volume, a prawy dopiero od połowy skali ;( przy 4 wjeżdżając na 5 jest taki charczący przejazd i zaniki dźwięku a od pięciu jest już pięknie :) szkoda tylko że tylko do 8 :(

    W skrócie prawy kanał:
    volume 1~3 - nic nie słychać
    volume 3~5 - gra cichutko
    volume 5~8 - gra jak lewy
    volume 8~10 - nic nie słychać
    i z lodnessem i bez efekt ten sam

    Aha, i jeszcze jedno chyba trochę za bardzo się grzeje już na 5, miałem zimne dłonie i momentalnie odrzuciłem rękę :/

    Co powinienem z tym zrobić czego może to być wina ?? ;( ;(

    Błagam o pomoc.

    Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam



    Oho po 40 minutach grania prawy kanał zaczął grać od 3 (pewnie jest to ważna informacja)
  • Poziom 15  
    @bucovalov

    thx man
    So far i havent known if it would be useful for me but thx
    So i will presend my problem in the english version :)
    I have bought that amplifier on allegro. So i didn't know that one channel(right) won't be compatibile in 100%
    The problem is that the right channel works good since i turn its volume on 5 and its stops working more than 8 level.
    So:
    volume 1~3 i don't hear anything
    volume 3~5 it is heared silently
    volume 5~8 it is heared like in the left channel
    volume 8~10 i don't hear enything
    and when loudness is turnt on or off efect is this same.

    And i think that amplifier is too hot when volume is yet on 5th level :/

    What must i do about this and what is it caused of ?

    I beg for help.

    Thanks.
  • Poziom 31  
    Witam.
    Jeśli regulacja wzomacnienia jest na potencjometrze to być może on jest winny. Podobny problem miałem w Radmorze 5412. Raz grał cicho później nie było słychać nic a przy końcu chodziło to jak należy. Wyiana potencjometru rozwiązała problem.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    @Wojtek.zse

    A czy miałeś taki efekt że po dłuższym czasie grania wzmacniacza non stop, obydwa kanały zaczynały grać poprwanie w każdym momencie skali??

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    Czyżby na tym forum naprawde nie było nikogo kto znałby się na tym ??


    @bucovalov

    I'm sorry but SU-V4 is completely different model.


    Pozdrawiam.
  • Spec od car audio
    Sprawdzałeś czy nie masz zimnych lutów na STK? Od tego zacznij, bo gdy STK jeszcze żyje to może być drobiazg - jak zdechnie to porażka. Acha sprawdź co masz za potencjometrem volume - jak jest sygnał ok, to co na wejściu STK jak tu ginie to elektrolity po drodze do wymiany (może zasadzili te gów...e czerwone elny).
  • Poziom 15  
    Wkońcu ktoś odpisał :) <jupi>

    Chciałbym jeszcze napisać że to trafo tak strasznie się grzeje nie hybryda, normalnie dotknąć go nie można bo tak paży :/ a nie słucham musyki na więcej niż połowie potencjometru.

    I w środku nie ma dwóch stk tak jak to widać na schemacie bucovalov'a SU-V4 to zupełnie inny model. W SU-V4X jest jeden SVI2004

    i nie ma tam kond elny i wszystkie są niebieskie, 2 są Gold Cap 2.3V 3.3F a reszta jakieś noname

    I w ogule ten sprzęt jest tak złożony że nie mam pojęcia jak go rozebrać :[

    Pozdrawiam
  • Spec od car audio
    No niestety rozbiera się go paskudnie. SVI czy STK jeden grzyb - hybryda jest hybryda. Na nim sprawdź zimne luty (obowiązkowo). Te Gold Capy bym też przebadał czy nie śmierdzą przy podgrzaniu - jak tak to do wymiany. Z tym grzaniem trafa mam pewien dylemat, bo w sumie bawiłem się kilkoma technicsami i tam trafo było zimne. Zwykle jednak było bardzo przewymiarowane (większa moc niż faktycznie potrzebna).
  • Poziom 15  
    No więc sprawa na dzisiaj wygląda tak:

    Udało mi się zdemontować dolną obudowe co dało mi dostęp do głównej płyty, uff :) I jedno mnie cieszy że hybryda wygląda na oryginał bo luty wyglądają na fabryczne, więc przynajmniej mam pewność że hybrydy nikt nie ruszał.
    Ale właśnie te Gold Capy... jedna z nich "dyskretnie sie zlała przez nogawke" wogule te kondy wyglądają jak by były wmontowane do tego technicsa zanim wogule go wymyślili... więc wydaje mi sie że to jego wina, tylko kurcze co do za pojemność 3.3F :? co ja mam w sklepie poprosić :/

    A i jeszcze udało mi sie do potencjometru dogżebać. On jest przylutowany do małej płytki z kilkoma oporniczkami. Ale właśnie ! jak to jest przylutowane to brak mi słów widać że ktoś sie przynim bawił :[ Ten ktoś chyba zapalniczki używał do lutowania:/ aż popsuł ścieżki na płytce. Dla pewności że bedzie to działać w miare normalnie dałem dwa kabelki robiące za ścieszki. eh... W ogule ten potencjometr nie pasował do tego technicsa bo zaostał przerobiony by pasował do dziurki i do gałki. i tak go wymienie bo coś mi sie on nie podoba...

    Pozdrawiam
    djlj24 dzięki że mi pomagasz
  • Spec od car audio
    Załóż 4,7uF/50V i koniecznie brązowe na 105 stopni. (zwykle są z niskim ESR od razu). Na wieki zapomnisz o problemie z elektrolitami. Nie kombinuj ze "specjalnymi" kondesatorami do audio. Nie warto, kupisz drogo i za dwa lata zaczną charczeć.
    Potencjometr najlepiej założyć ALPSa ale ciężko taki kupić.
  • Poziom 15  
    Witam.

    @djlj24

    Jestes pewien że to ma być 4,7uF/50V ? Nie żebym sie wymądrzał czy coś w tym stylu... Ja poprostu tak na chłopski rozum, to mnie sie wydaje że "a boja wiem" :)

    nobo na nich napisane jest 2.3V więc poco aż 50V ? i dotego 3.3F nie wiem co to ma znaczyć ale chyba z 4,7uF to ma mało wspólnego :)
    nie wiem jak duże są te kondy 4,7uF ale te gold capy mają prawie 3cm wysokości
    Nie mam pojęcia więc mnie jakoś przekonaj bo tego sprzętu nie chciałbym popsuć.

    Z góry dziekuję.
    Pozdrawiam.

    PS
    i wiesz co djlj24 ? jak tak dalej będzie że nikt więcej nic mądrego nie napisze to klikne na "pomógł" przy każdym twoim poście w tym temacie :) naprawde bardzo dziękuję za pomoc.