Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kamera Orllo Z13 nie daje sygnałów na telefon

ZbiguZbigu 18 Mar 2023 23:06 75 2
  • #1
    ZbiguZbigu
    Level 10  
    Dzień dobry,
    Dwie kamery Orllo Z13, jedna po wifi druga na kablu LAN, obie nie dają konsekwentnie sygnału po detekcji ruchu na telefon. Obie skonfigurowane w programie O-KAM i obie czasami dają sygnał a czasami nie. Czasami po kilku minutach sygnał przychodzi na telefon a czasami można chodzić przed kamerą zawieszoną na 2,5m w jej strefie np. 2m od niej i nie wykrywa ani ruchu ani człowieka. Co może być przyczyną? Nie mam już pomysłu. Kamery nagrywają obraz 24h non stop na karty pamięci. Czasami w plikach jest znacznik ruchu ale nie ma powiadomienia na telefon. Telefon właściwie ustawiony i powiadomienia z O-KAM dozwolone bez ograniczeń, zresztą okazyjnie czasami przychodzą. Kamery pracują niestabilnie. Dzięki za ewentualne naprowadzenie na problem.
  • #2
    mario88legia
    Level 12  
    Hejka

    Możliwe, że problem z brakiem konsekwentnego sygnału po detekcji ruchu na telefon może wynikać z kilku przyczyn. Poniżej przedstawiam kilka sugestii, które mogą pomóc w rozwiązaniu problemu:

    Problemy z siecią: Możliwe, że kamery nie są w stanie poprawnie przesyłać obrazu z powodu problemów z siecią, na przykład z powodu słabego połączenia WiFi lub awarii sieci kablowej. Spróbuj przetestować połączenie internetowe, a jeśli występują problemy, skontaktuj się z dostawcą internetu lub skonsultuj się z informatykiem, aby uzyskać pomoc w rozwiązaniu problemów z siecią.

    Błędy w konfiguracji kamer: Sprawdź, czy kamery są poprawnie skonfigurowane w programie O-KAM, a także czy nie ma żadnych błędów w konfiguracji. Upewnij się, że ustawienia kamery są zgodne z Twoimi preferencjami dotyczącymi detekcji ruchu i powiadomień.

    Problemy z detekcją ruchu: Detekcja ruchu może być niestabilna, gdy źródła światła lub innych czynników wpływających na obraz są nieprzewidywalne. Spróbuj dostosować ustawienia detekcji ruchu, aby zwiększyć ich czułość lub wybrać inne źródło światła, aby zminimalizować wpływ na detekcję ruchu.

    Błędy w aplikacji O-KAM: Być może aplikacja O-KAM, która obsługuje kamery, zawiera błędy lub problemy, które mogą wpływać na stabilność systemu powiadomień i detekcji ruchu. Spróbuj zaktualizować aplikację lub skontaktuj się z producentem kamer w celu uzyskania pomocy technicznej.

    Wadliwe kamery: W przypadku, gdy żadne z powyższych rozwiązań nie przyniosło poprawy, możliwe, że kamery mają wady i należy je wymienić.

    Mam nadzieję, że powyższe sugestie pomogą Ci w rozwiązaniu problemu.

    Pozdrawiam Mario88
  • #3
    ZbiguZbigu
    Level 10  
    Cześć bardzo dziękuję za odpowiedź. Po pierwsze kontaktowałem się już z Orllo Polska i zgłaszałem temat, oni się sami logowali i twierdzili że konfiguracyjnie jest wszystko ok. To co ważne z tymi kamerami walczę już kilka miesięcy i ciągle są problemy, wcześniej na aplikacji Eye4U a teraz O-Kam. Jedną kamerę teraz zrobiłem na sieci LAN więc powinna działać bez problemu, podłączona jest 4m kablem Ethernet bezpośrednio do routera Orange i musi działać szybko i sprawnie, karta pamięci SD jest SanDisk oryginalna i bardzo szybka, ogólnie sprzętowo kamery są prawidłowo ustawione. Co do konfiguracji to zarówno na ustawieniach najczulszych jak i na innych dotyczących zarówno ruchu jak i wykrywania ludzi kamery w nocy działają jako tako, wykrywają co któryś przypadek ruchu człowieka (chodzę 2-3m od kamer żeby była pewność) natomiast w dzień milczą jak grób. Nawet po sto razy można przechodzić przed nimi i nie ma sygnału na telefon.

    Co ciekawe kamery w nocy jak jest ciemno działają i rozpoznają ludzi a w dzień milczą jak grób. W nocy są znaczki ruchu na plikach nagranych na kamerach i są powiadomienia na komórkę. W dzień nic nie ma tylko nagrane pliki na kamerach bez detekcji.
    Co ciekawe szybkość na kablu LAN jest od 20 - 54 kb/s natomiast na WiFi od 54-180kb/s więc nawet jestem zszokowany dlaczego na LAN jest tak wolno.

    Moje wnioski są takie, że wszystko jest prawidłowo ustawione a kamery w dzień nie mają detekcji (czasami na początku mają a z czasem tracą i potem już nic) a w nocy działają ok.
    Czasami pojawia się komunikat Push Limit i należy go skasować dla każdej kamery ale i to nic nie wnosi w dzień do pracy, nadal działają, zapisują na karty 5 min filmiki ale nie pokazują detekcji ruchu niezależnie jak czuło ustawię i czy tylko ruch czy człowiek.
    W nocy na maksymalnej czułości i ustawieniu na człowieka działają ok.
    Być może kamery są uszkodzone lub oprogramowanie ma jakieś problemy.

    Co mogę jeszcze sprawdzić?

    Dzięki,

    Aktualizacja: Kamery nadal w dzień nie wychwytują ruchu ani ludzi , działają normalnie w nocy, dają w nocy sygnały na telefon. W dzień nie ma detekcji. Prędkość sieci wzrosła aktualnie do : Wifi 100 do 280 kbs a druga LAN 55 do 180kbs.