Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Napęd do bramy force 760 problem z funkcją antyzgnieceniowa

kolejkrzysztof 19 Mar 2023 19:34 432 9
  • #1
    kolejkrzysztof
    Level 4  
    Witam może ktoś ma więcej wiedzy niż ja na temat napędu do bram .Mój napęd to force 760 a problem jest taki że system antyzgnieceniowy po około 1m zamykania sam odbija w tył z początku myślałem że brama ma jakieś opory ale po odpięciu bramy i puszczeniu samego silnika tak samo robi kręciłem potencjometrem na max i nic to niedaje,może ktoś tak już miał i pomoże
  • #2
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Napę świeży czy działał dobrze a feler pojawił się niedawno?
    Spróbuj przestawić DIP5 na OFF - wyłączysz wtedy antyzgniecenie w ogóle i jeśli silnik zacznie kręcić dłużej - to wina antyzgniecenia. Jeśli nic się nie zmieni - trzeba szukać gdzie indziej - może czasy itp.
  • #3
    kolejkrzysztof
    Level 4  
    Dip 5 to jest max speed dip7 co force napęd jest nowy jak wyłączę system antyzgnieceniowy to zamyka się normalnie
  • #4
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Fakt, wersji jak w moskwie rakiet - najpierw znalazłem instrukcję z 6 DIPami, teraz znalazłem z 8 (tą twoją, ale w opisie w tekście dalej figuruje 6 DIP)- 5 to max moment przy starcie, 7 to antyzgniecenie.

    Którym potencjometrem kręciłeś? - opisy są tłumaczone z chińskiego na nasze ;) - 4 to moment obrotowy (czyli właściwie siła), 5 to wg opisu "regulacja siły" - wychodzi że to czułość antyzgniecenia.

    Tak czy inaczej - jeśli wszelkie manewry regulatorami nie pomogą - jako że napęd jest nowy - wymieniłbym i nie próbował w nim grzebać.

    PS. Antyzgniecenie amperometryczne w napędach z silnikami 230V to ogólnie o k. d. pobić. Pobór prądu silnika indukcyjnego w trakcie normalnej pracy a pobór prądu przy zablokowaniu mało się różni i takie antyzgniecenie jest okrutnie niedokładne - tzn mało wybiórcze - lekki zefirek albo tyci spadek temperatury poniżej zera napęd weźmie za przeszkodę. Dużo lepsze jest antyzgniecenie na enkoderze, reagujące na zmianą prędkości przesuwu skrzydła (np w opcji Came BX Strong lub FAAC 740)
  • #5
    kolejkrzysztof
    Level 4  
    Witam a mam pytanie czy da radę zmienić płytkę sterująca z force 760 na FAAC czy napęd jest dostosowany do każdej płytki sterującej

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wymienili mi płytkę sterująca i dalej jest tak samo antyzgnieceniowy nie działa i tak się zastanawiam nad zmianą płyty sterującej
  • #6
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Faac w popularnych napędach 740 w ogóle w standardzie nie ma antyzgniecenia. Jako opcja jest przystawka impulsatora, ale to się nakłada na silnik i pewnie nie pasuje do tego Force a tylko do Faaca.
    I to że w Faacu jakoś działa - nie oznacza że działa dobrze - przy normalnym suwie ma potężne opóźnienia przy wykryciu przeszkody, na zwolnieniach - zwolnienie potrafi wziąć za przeszkodę.
    Sugeruję wypróbować centralkę Varia B231 od DTM. Ta ma poważnie wyglądający system antyzgnieceniowy.
    Nie próbowałem ale układ pracujący na przekładniku prądowym wygląda nieźle.
  • #7
    kolejkrzysztof
    Level 4  
    A jest jakieś rozwiązanie żeby był ten system antyzgnieceniowy bardziej mi chodzi o bezpieczeństwo dzieci i zwierząt bo powiem ten napęd jest nie do zatrzymania.
  • Helpful post
    #8
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Odpowiedź powyżej. Post #6. Ale nawet ten Force (pomijając mizernie -albo wcale - działające antyzgniecenie) powinien się dać tak ustawić, aby był "do zatrzymania". Po to jest kręciołek regulacji momentu obrotowego. Tylko pewnie po przestawieniu trzeba na moment centralkę odłączyć od prądu coby zareagowała na zmiany (poszukaj w instrukcji).
  • #9
    kolejkrzysztof
    Level 4  
    Właśnie nie kumam bo to już 2 płytka sterująca i dalej mi tak samo robi otwiera 1m i się cofa z obciążenie i tak samo bez może spróbuję tak jak piszesz ustawie i odlacze z zasilania ok dzieki za pomoc.
  • #10
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Ale odróżnij regulację momentu obrotowego czyli siły pchania od regulacji czułości antyzyniecenia.
    Siłę czyli moment obrotowy reguluje się gałeczką 4 - prawą. I ta regulacja MUSI odczuwalnie działać.
    Czułość antyzgniecenia (jest w instrukcji, poprzednio może odwrotnie napisałem niedoczytawszy) - regulujemu gałeczką 5- czyli lewą. I ta funkcja może działać róznie lekko pisząc, a jest do wyłączenia DIPem 5.