Witam, niestety - nie znam sie na 'nowoczesnych' swiecach, jedynie na 'Bosch' sprzed 90 - 50 lat, bo nawet te z lat powyzej 1990 - sa juz z innymi / 'odwrotnymi' oznaczeniami.
Dawniej, w latach 30/50/60-tych tez byly wyscigowe motocykle, nawet ponad 100-konne, ktorymi nie dalo sie jezdzic normalnie, uzytkowo - bo nadawaly sie tylko na tor / do 'gnania ponad 200 km/h non-stop'...
Jedynie takie 'polsportowe / rajdowe, trialowe - crossowe' motocykle, itp. mialy wyposazenie typu lampy, sygnal, itp. i mogly byc uzywane takze do jazdy turystycznej - ale tez czasami ludzie 'odprezali' w nich silniki, bo mialy np. sprezanie 10 - 12 : 1 i wymagaly na wyscigach sportowego / wysokooktanowego paliwa - 95 / 100 Oktan, normalnie niedostepnego na stacjach benzynowych - bo byly w sprzedazy np. tylko benzyny 60 - 76 Oktan.
Ale wtedy wszystko bylo w miare przejrzyste, np. swiece Bosch : W 95 - to byla bardzo 'goraca' swieca, szybko rozgrzewajaca sie do temp. pracy / szybko spalajaca nagar z elektrod - polecana do 'starych silnikow bioracych olej' / dolnozaworowych, nisko sprezonych 4,5 - 5 : 1, itp.
Z kolei swiece Bosch : W 145 - do W 240 / 260 - to byly swiece do motocykli uzytkowych [ OHV ], o stopniach sprezania od 6 - do 8 : 1 i do podobnie sprezonych 2-suwow, no max 9 : 1.
Natomiast swiece Bosch powyzej W 280 - do W 480, to juz byly swiece 'zimne / bardzo zimne' - do motocykli sportowych i wyczynowych, z silnikami sprezonymi ponad 11/12 : 1, ktorymi na wyscigach na ogol jezdzilo sie z 'odkrecona do konca manetka gazu'...
W tym wypadku trzeba by znalezc tabele cieplot swiec wspolczesnych / odpowiednich dla tego modelu motocykla sportowego i sprawdzic - jakie swiece tej samej firmy sa / moga byc stosowane np. w modelach o mniejszym stopniu sprezania / mniej wysilonych silnikach i na zasadzie doswiadczalnej dojsc do najlepszych parametrow takiej swiecy uzytkowej, zeby w ogole dalo sie uzywac tego motocykla 'turystycznie'.
Pozdrawiam.