Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak ładować akumulator na prostowniku???

szczygiw 22 Lis 2005 20:31 64992 19
  • #1 22 Lis 2005 20:31
    szczygiw
    Poziom 10  

    Mam pytanie może i głupie ale ze względu na nie doświadczenie wole zapytac niz psuc. Chce doladowac moj akumulator samochodowy na prostowniku,ale nie wiem jakie powinien wskazywac wartosci na skali. Prostownik mam made by ZSRR ze skala do 10A a akumulator 55Ah... Niewiem jak dlugo mam go ladowac bo pewnie samo sie nie wylaczy jak juz naladuje... Dzieki za pomoc

    2 19
  • #2 22 Lis 2005 20:48
    TomPi
    Poziom 20  

    Standardowy prąd ładowania to 1/10 pojemności - w tym wypadku 5,5 A.
    Ale, ze względu na trwałość akumulatora - zaleca się ładować prądem 1/20 pojemności. Zależnie os stanu rozładowania należy dobrać czas ładowania. Jeżeli będziesz łądował prądem 5,5A przez 10 godzin to dostarczysz do akumulatora (teoretycznie) ładunek 55 Ah.

    2
  • #3 22 Lis 2005 20:49
    oldking
    Poziom 28  

    Witam

    Dla akumulatora 55 Ah maksymalny prąd to 5,5 A.
    Amperomierz na prostowniku nie powinien pokazywać więcej (ewentualnie w początkowej fazie ładowania możę byc więcej - aku bardzo rozładowany).
    Koniec ładowania to:
    a) napięcie na akumulatorze wynosi 15-16 V (wyjątek akumulatorzy hermetyczne nie więcej jak 14,2 chyba że producent podaje inaczej - często podane na obudowie aku)
    b) silne wydzielanie gazów na elektrodach
    akumulatora
    Najpewniejsze "a" lub pomiar gęstośći elektrolitu aerometrem, ale przypuszczam że go nie posiadasz.

    Nie sugeruj się czasem jak podaje "TomPi", czas zależy od stopnia ROZŁADOWANIA akumulatora, a tego NIE ZNASZ i NIE POZNASZ bez specialistycznych pomiarów "aerometr" i inne do oceny akumulatorów.

    0
  • #4 22 Lis 2005 20:59
    szczygiw
    Poziom 10  

    Aku mam jednak 44Ah ale to analogicznie 4.4A. To rozumie. W fazie poczatkowej bylo okolo 6 A ale jest tutaj regulacja i jak jest na min. to jest natezenie okolo 2A czyli za male... Podlaczylem go jakies 30 minut temu i zaczal teraz bulgotac wiec wylaczylem... to normalne??? Mam zostawic jak bulgocze czy wylaczyc??? Nie bylo jeszcze 4.4 A...:cry: :roll:

    3
  • #5 22 Lis 2005 21:06
    TomPi
    Poziom 20  

    Oczywiście "oldking" ma rację - nie sugeruj się czasem podanym w moim poprzednim poście - podałem go tylko jako przykład. Reszta bez zmian.
    Jeszcze jedna rada - podczas ładowania wykręć korki na wieczku akumulatora(jeżeli są) - podczas ładowania (w końcowej fazie) akumulator dość intensywnie gazuje. Zawsze bezpieczniej jest ładować małym prądem a dłużej, niż odwrotnie.


    Jakie masz napięcie na akumulatorze podczas ładowania ?

    2
  • #6 22 Lis 2005 21:07
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 22 Lis 2005 21:10
    szczygiw
    Poziom 10  

    No wlasnie nie mam korkow... I to mnie martwi bo chcialem plyny uzupelnic... I jak zaczal tak bulgotac to od razu wylaczylem... Niechce go popsuc od razu bo kupowanie teraz aku to bedzie dla mnie cios ponizej pasa... Mam cala noc na ladowanie wiec spoko,tylko zeby mi np. w nocy nie wybuchnal...

    2
  • #8 22 Lis 2005 21:23
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 23 Lis 2005 08:55
    Slawek J
    Poziom 30  

    w miare jak najmniejszym pradem a jak najdluzej to w ten sposob ladowany akumulator bedzie ci dlugo sluzyl.
    Pozdrawiam.

    1
  • #10 23 Lis 2005 18:33
    oldking
    Poziom 28  

    Witam

    Wiele obecnie produkowanych akumulatorów nie ma tradycyjnych korków. Ukryte są pod (lub są jej częscia) prostokątną listwą znajdująca się na środku akumulatora. Akumulatory te nazywane są "o ograniczonej obsłudze". Przyglądnij mu się dokładnie możę twój to własnie taki.

    4
  • #11 19 Sty 2013 12:35
    swie99
    Poziom 9  

    Witam, co oznacza wskaźnik na prostowniku amps/a ?
    Są tam dwie podziałki. Na górze jest czerwona od 100% do 0%, a na dole zielona od 0 do 15 . Zmienia się on w zależności od ustawionego prądu np. przy 2A jest 0 na zielonej, a 100% na czerwonej. Przy ustwieniu 12A wskazówka pokazuje prawie 5 na zielonej.


    Pozdrawiam

    0
  • #12 20 Sty 2013 15:40
    cojac1
    Poziom 11  

    Znaczy masz dwa wskaźniki? czy dwie podziałki w jednym?

    3
  • #13 20 Sty 2013 19:38
    Tadekmaj
    Poziom 9  

    Ja ładuję prądem 1 Ampera, do momentu aż pojawi się gazowanie a akumulator jest lekko ciepły, bo nie może być gorący, co świadczy że jest mocno zasiarczony, lub ma zwarcie płyt.

    1
  • #14 20 Sty 2013 21:34
    swie99
    Poziom 9  

    dwie podzialki w jednym
    na gornej polowie napis Battery i podzial od 100% do 0%,
    a na dolnej napis amps/a i od 0 do 15
    na srodku jest umieszczona wskazowka ktora domyslnie wskazuje 100% i 0 jednoczesnie.
    Nie wiem o co w tym chodzi :(
    Co to jest to amps/a ?

    0
  • #15 21 Sty 2013 08:17
    mczapski
    Poziom 38  

    swie99. Nie napisałeś z jakim prostownikiem masz do czynienia. Ale zapewne chodzi o urządzenie z automatyką ładowania. Czyli kombinuję, że % to stan naładowania akumulatora będący odwzorowaniem napięcia na zaciskach a niżej aktualnie pobierany prąd. I jeśli akumulator jest naładowany w 100 % to pobierany prąd wynosi 0 A. Ale może też istnieć przełącznik zakresów pomiarowych. Chyba nietrudno wykombinować.
    Chyba nudzisz się człowieku? Po pierwsze pewno masz instrukcję obsługi. Po drugie możesz nawiązać kontakt z producentem. Po trzecie masz inne wskaźniki. A pytanie o nazwę to może tutaj: http://science.howstuffworks.com/environmental/energy/question501.htm

    0
  • #16 21 Sty 2013 13:05
    swie99
    Poziom 9  

    moj prostownik Eurotec wpew 208
    nie ma tam raczej takiego przlacznika jest to najzwyklejszy prostownik z funkcja rozruchu
    jest tam przelacznik napiecia 6V i 12V natezenia 2A, 6A, 12A i oczywyscie trybow pracy(charger, off, start)
    oraz dodatkowy przelacznik Start
    dodatkowo sa diody stanu naladowania akumulatora 25% 50% 75% Voll
    niestety dzialania tego wskaznika nie moge zrozumiec bo nawet nie moge nigdzie znalezc do czego sie odnosi to amps/a na nim :(

    1
  • #17 21 Sty 2013 13:59
    zibi581
    Poziom 21  

    Witam, po pierwsze jaki stary akumulator? ,drugie, ako nie powinno gazowac po kilkunastominutowym ladowaniu i jeszcze jedno maly prad ladowania i dluzej to robi dla akumulatora dobrze, i akumulator nie gazuje na elektrodach a na celach.

    0
  • #18 21 Sty 2013 14:03
    rafbid
    Poziom 32  

    swie99 napisał:
    niestety dzialania tego wskaznika nie moge zrozumiec bo nawet nie moge nigdzie znalezc do czego sie odnosi to amps/a na nim
    To amps/a to natężenie prądu(amper) jakim jest ładowany akumulator. Po podłączenie jest więcej i z czasem spada w miarę wyrównywania się napięć. Spada natężenie prądu a na skali z procentami wzrasta przypuszczalny poziom naładowania akumulatora?

    2
  • #19 21 Sty 2013 14:40
    swie99
    Poziom 9  

    a wiec tak to wyglada :

    Jak ładować akumulator na prostowniku??? Jak ładować akumulator na prostowniku???

    przy podlaczonym akumulatorze(dioda wskazuje 50% naladowania)

    1
  • #20 22 Sty 2013 12:19
    rafbid
    Poziom 32  

    Czyli tak jak opisałem w poście wyżej. Specjalnie napisałem przypuszczalny poziom naładowania akumulatora, bo wpływ na odczyt mają:
    -stan akumulatora wiek
    -pojemność akumulatora
    -temperatura otoczenia i akumulatora.

    Do tego celu najlepiej używać aerometru z uwzględnieniem temperatury elektrolitu, lub pomiar napięcia 24 godziny po pracy urządzenia. Jak akumulator nie był nigdy przeładowany to odczyty się pokrywają np w pełni naładowany akumulator ma 1,28 gęstość elektrolitu i 12,8V co dzielimy przez 10 i wychodzi 1,28.

    0