Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OPEL OMEGA 2.5v6 p造waj帷e obroty

tomaszpilarski 23 Nov 2005 14:41 13663 18
  • #1
    tomaszpilarski
    Level 10  
    samochod nie ma ustabilizowanych wolnych obrotow, zdarza mu sie ze obroty wachaja sie miedzy 400 - 1000 obr/min nie jest to nagminne ale raz po raz podskakuje opada i tak wk馧ko.
    jest pewien objaw ktory moze byc przyczyna i bardzo mnie niepokoi na korku oleju jest bia豉 ma w postaci takiego majonezu. co to jest to wiem (po陰czenie oleju z woda lub p造nem) ale dlaczego to tam jest samochod wogole sie nie przegrzewa trzyma p造n, p造n jest czysty klarowny i nie ma przedmuch闚 do uk豉du ch這dzenia. po wymianie oleju i filtra oleju ta ma dalej wystepuje. pomocy???
  • #2
    jaceksu25
    Level 19  
    1. wyczysc silniczek biegu jalowego
    2. krotko jezdzisz..
  • #3
    Andrzej Kozyr
    Level 13  
    Siema musisz przede wszystkim wyczy軼i silnik krokowy od wolnych obrot闚 .Musisz wrzuci do nafty i niech pole篡 przez kilka godzin w s這iku ca貫 zanurzone ca造 zestaw silniczek i regulator nic sie nie stanie elektronice nic sie nie martw ale to pomo瞠 na 100%.
    Z olejem si nie przejmuj to naturalne zjawisko to jest odpowietrzenie miski olejowej po陰czonej z pokryw g這wicy pokrywa jest po陰czona z filtrem powietrza czyli to jest ok.
  • #4
    burza1979
    Level 13  
    Obaj go軼ie maj racje .Jak ju za這篡sz silniczek krokowy to przeje si kilkadziesi徠 kilos闚 na dziewczynki a zobaczysz 瞠 nalot z korka zniknie . Powodzenia
  • #5
    tomaszpilarski
    Level 10  
    ok. tylko tak silniczek krokowy, czy ten regulator biegu ja這wego to jest to urz康zenie pod這czone do kolektora ssacego i po陰czone plastikowa rurk z rura dolotowa powietrza przed przepustnica jezeli tak to juz sie biore do dzialania. dzieki za to ze mnie uspokoiliscie. wczesniej jezdzi貫m roverem z 1.6 silnik hondy i nic takiego sie nie dzia這 zadnej mazi na korku oleju nie byy這, by這 czysciutko.
  • #6
    mariomad
    Level 12  
    silniczek krokowy(wtyczka skLada sie z 4 przewod闚) jest stosowany w mono wtrysku w tym silniku wielopunkt. wtrysk ,za wolne obroty odpowiada zaw鏎 powietrza dodatkowego(wtyczka 2 przewody)za wolne obroty odpowiada te min. sterownik ,przep造womierz,sonda.
  • #7
    johnyp
    Level 12  
    tomaszpilarski wrote:
    ok. tylko tak silniczek krokowy, czy ten regulator biegu ja這wego to jest to urz康zenie pod這czone do kolektora ssacego i po陰czone plastikowa rurk z rura dolotowa powietrza przed przepustnica jezeli tak to juz sie biore do dzialania. dzieki za to ze mnie uspokoiliscie. wczesniej jezdzi貫m roverem z 1.6 silnik hondy i nic takiego sie nie dzia這 zadnej mazi na korku oleju nie byy這, by這 czysciutko.

    1) nie opowiadajcie ch這pakowi o silniczkach krokowych w monowtryskach, bo sam idzie dobr drog
    2) nie por闚nuj silnika opla do hondy:D
    3) a co do nalotu, to kontrolowa豚ym poziom p造nu w ch這dnicy, bo taka m掉 jest objawem wody w oleju...
  • #9
    erni1kawon
    Level 12  
    Proponowa bym najpierw umyc dobrze przepustnice a potem zajac sie silnikiem krokowym (2.5v6 monowtrysk przz 3 lata jak siedze w elektronice nie spotka貫m sie z takim samochodem jeszcze w omedze B)
  • #10
    Andrzej Kozyr
    Level 13  
    Zr鏏 tak jak ja ci powiedzia貫m je盥輳 na omegach 10 lat i mia貫m wszystkie i robi貫m nimi na przewozach :2.0 16v zrobi貫m 700.000tys km 2.5 tds zrobi貫m 960.000tys km.Owszem mia貫m usterki i dlatego wiem co sie dzieje tw鎩 model mia貫m kr鏒ko bo du穎 pali.
  • #11
    jaceksu25
    Level 19  
    700tys i 960tys normalnie niesamowite opowiesci:-)
    a z tym odpowietrzeniem - co to ma wedlug Ciebie do piany na korku??
  • #12
    Tosiek_123
    Level 13  
    Andrzej Kozyr wrote:
    2.0 16v zrobi貫m 700.000tys km 2.5 tds zrobi貫m 960.000tys km.


    A smok w tej bajce by??? Sprawd klawiatur, chyba Ci si przycisk "0" przycina ... hehe
  • #13
    tomaszpilarski
    Level 10  
    a ja dalej nie wiem tzn nikt nie potwierdzi tezy o uszczelce pod g這wic, woda w oleju domuslam sie ale skad ze zbirniczka wyr闚nawczego nic nieubywa, chyba ze jest to naprawde ma造 wyciek, jak narazie raz po raz zcieram ta maz na korku i nic mi innego nie pozostaje. bo zeby wymienic uszczelke g這wicy w tym modelu musze rozebrac pol samochodu. a nie mam zadnej pewnosci czy to jest to czy nie, i kt鏎a strona prawa czy lewa. zastanawia mnie czy moze byc inna mozliwosc wycieku p造nu do oleju tzn do tej czes ci silnika gdzie jest olej. wiem ze w niektorych silnikach kolektor ssacy ma przep造w cieczy ch這dzacej kt鏎 pobiera z g這wicy, moze to jest to, ale najpierw bym musia uzyskac informacje na ten temat czy tutaj rowniez w ten sposob jest ogrzewany kolektor ssacy.

    oznacza to ze krokowiec, czy tam regulator obrot闚 nie ma z ta mazia nic wsp鏊nego???

    przepustnice sobie wyczyszcze, jak nie poskutkuje to zajme sie tym urzadzeniem od regulacji obrot闚 ( nie wiem jak to nazwac, bo po waszych r霩nych wypowiedziach nie wiem czy to wko鎍u krokowiec czy regulator wolnych obr.)
    dzieki za zainteresowanie sie tym tematem.

    narazie
  • #14
    Tosiek_123
    Level 13  
    Jak chcesz mie pewno嗆, 瞠 ta ma nie jest spowodowana przedostawaniem si p造nu ch這dz帷ego do oleju to zr鏏 traske 100 km i sprawd ponowni. Jak nie ma mazi i p造n nie ubywa to 酥ij spokojnie. Jak je寮zisz na kr鏒kich odcinkach to w tym silniku tak b璠zie, to normalne, nic nie zrobisz.
  • #15
    jaceksu25
    Level 19  
    tomaszpilarski sluchaj wiekszosci dostales dobre rady wiec sie zastosuj do nich..... nie powiedziales jakie trasy jezdzisz, moze tylko 2 km do pracy i nawet motor sie nie rozgrzeje....
  • #16
    Itek
    Level 20  
    Musz ci uspokoi z tym korkiem i nazi to jest normalny objaw kiedy samoch鏚 pokonuje kr鏒kie odcinki drogi czyli jedzi wkolo komina. Niema na to sposobu innego jak dog瘸nie silnika po przez przejechnie wi瘯szego odcinka drogi. Silnik je盥z帷y na kr鏒kich odcinkach absorbuj wod z powietrza to jest naturalne i nie podej瞠waj uszczelki bo to nie to bo woda zachowuje sie normalnie i nie ubywa. Z obrotami trudno co powiedzie wi瘯szo嗆 koleg闚 ci podpowiedzia這 co masz robi ale tak naprawd trzeba sprawdzi co kopmputer powie i wtedy zadecydowa co zrobi 瞠by tego nie by這.
  • #17
    tomaszpilarski
    Level 10  
    dzi瘯i bardzo. tak zgadza si bardzo czesto jezdze na krotkich odcinkach. tak ok 6 km i po 8h znowy 6km raz w tygodniu 2x po ok 200 km i na tym koniec i faktycznie nigdy nie sprawdza貫m tego czy ta ma po przejechaniu d逝窺zego odcinka drogi znik豉. na kompie na chwile obecn nie ma 瘸dnych b喚d闚. a samoch鏚 ok. 15000 tys. temu mia pe軟y przegl康 po przejechaniu 120 ty w aso tzn paski, rolki napinacze, swiece, przewody, rowniez modu cewki, wsszystkie filtry oleje, klocki bledy i inne o ktorych nie mam pojecia.
  • #18
    Andrzej Kozyr
    Level 13  
    A smok w tej bajce by??? Sprawd klawiatur, chyba Ci si przycisk "0" przycina ... hehe


    Cz這wieku jak nie masz poj璚ia o je寮zie to nie powiniene g這su zabiera
    cwaniaczku.


    Raczej jak koledzy ci pod powiadaj z tym olejem.Mo瞠 by wiele przyczyn mikro p瘯ni璚ie g這wicy , bloku r騜nie .to sie zacz窸o w zimie czy terz mia貫 w lecie jak w zimie to jest normalnie ok.je瞠li ci samoch鏚 sie nie grzeje to jet uszczelka dobra .je瞠li woda ci ze zbiorniczka nie sadzi do g鏎y to uszczelka jest git.Zawsze woda sie skrapla je瞠li powietrze jest zimne a silnik ciep造 to powietrze wilgotne robi si wod .zr鏏 test zagotuj wod 瞠by para by豉 i we garnek zimny zacznie sie skrapla to jest naturalne.Nie b鎩 si jest ok.Mam nadzieje
  • #19
    tomaszpilarski
    Level 10  
    to sie zacze這 niedawno i raczej to jest wina skraplania powietrza
    dzieki

    temat uwazam za zamkniety.