Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OPEL OMEGA 2.5v6 pływające obroty

tomaszpilarski 23 Nov 2005 14:41 13720 18
  • #1
    tomaszpilarski
    Level 10  
    samochod nie ma ustabilizowanych wolnych obrotow, zdarza mu sie ze obroty wachaja sie miedzy 400 - 1000 obr/min nie jest to nagminne ale raz po raz podskakuje opada i tak wkółko.
    jest pewien objaw ktory moze byc przyczyna i bardzo mnie niepokoi na korku oleju jest biała maź w postaci takiego majonezu. co to jest to wiem (połączenie oleju z woda lub płynem) ale dlaczego to tam jest samochod wogole sie nie przegrzewa trzyma płyn, płyn jest czysty klarowny i nie ma przedmuchów do układu chłodzenia. po wymianie oleju i filtra oleju ta maź dalej wystepuje. pomocy???
  • #2
    jaceksu25
    Level 19  
    1. wyczysc silniczek biegu jalowego
    2. krotko jezdzisz..
  • #3
    Andrzej Kozyr
    Level 13  
    Siema musisz przede wszystkim wyczyścić silnik krokowy od wolnych obrotów .Musisz wrzucić do nafty i niech poleży przez kilka godzin w słoiku całe zanurzone cały zestaw silniczek i regulator nic sie nie stanie elektronice nic sie nie martw ale to pomoże na 100%.
    Z olejem się nie przejmuj to naturalne zjawisko to jest odpowietrzenie miski olejowej połączonej z pokrywą głowicy pokrywa jest połączona z filtrem powietrza czyli to jest ok.
  • #4
    burza1979
    Level 13  
    Obaj goście mają racje .Jak już założysz silniczek krokowy to przejeż się kilkadziesiąt kilosów na dziewczynki a zobaczysz że nalot z korka zniknie . Powodzenia
  • #5
    tomaszpilarski
    Level 10  
    ok. tylko tak silniczek krokowy, czy ten regulator biegu jałowego to jest to urządzenie podłoczone do kolektora ssacego i połączone plastikowa rurką z rura dolotowa powietrza przed przepustnica jezeli tak to juz sie biore do dzialania. dzieki za to ze mnie uspokoiliscie. wczesniej jezdziłem roverem z 1.6 silnik hondy i nic takiego sie nie działo zadnej mazi na korku oleju nie byyło, było czysciutko.
  • #6
    mariomad
    Level 12  
    silniczek krokowy(wtyczka skLada sie z 4 przewodów) jest stosowany w mono wtrysku w tym silniku wielopunkt. wtrysk ,za wolne obroty odpowiada zawór powietrza dodatkowego(wtyczka 2 przewody)za wolne obroty odpowiada też min. sterownik ,przepływomierz,sonda.
  • #7
    johnyp
    Level 12  
    tomaszpilarski wrote:
    ok. tylko tak silniczek krokowy, czy ten regulator biegu jałowego to jest to urządzenie podłoczone do kolektora ssacego i połączone plastikowa rurką z rura dolotowa powietrza przed przepustnica jezeli tak to juz sie biore do dzialania. dzieki za to ze mnie uspokoiliscie. wczesniej jezdziłem roverem z 1.6 silnik hondy i nic takiego sie nie działo zadnej mazi na korku oleju nie byyło, było czysciutko.

    1) nie opowiadajcie chłopakowi o silniczkach krokowych w monowtryskach, bo sam idzie dobrą drogą
    2) nie porównuj silnika opla do hondy:D
    3) a co do nalotu, to kontrolowałbym poziom płynu w chłodnicy, bo taka mąź jest objawem wody w oleju...
  • #9
    erni1kawon
    Level 12  
    Proponował bym najpierw umyc dobrze przepustnice a potem zajac sie silnikiem krokowym (2.5v6 monowtrysk przz 3 lata jak siedze w elektronice nie spotkałem sie z takim samochodem jeszcze w omedze B)
  • #10
    Andrzej Kozyr
    Level 13  
    Zrób tak jak ja ci powiedziałem jeżdżę na omegach 10 lat i miałem wszystkie i robiłem nimi na przewozach :2.0 16v zrobiłem 700.000tys km 2.5 tds zrobiłem 960.000tys km.Owszem miałem usterki i dlatego wiem co sie dzieje twój model miałem krótko bo dużo palił.
  • #11
    jaceksu25
    Level 19  
    700tys i 960tys normalnie niesamowite opowiesci:-)
    a z tym odpowietrzeniem - co to ma wedlug Ciebie do piany na korku??
  • #12
    Tosiek_123
    Level 13  
    Andrzej Kozyr wrote:
    2.0 16v zrobiłem 700.000tys km 2.5 tds zrobiłem 960.000tys km.


    A smok w tej bajce był??? Sprawdź klawiaturę, chyba Ci się przycisk "0" przycina ... hehe
  • #13
    tomaszpilarski
    Level 10  
    a ja dalej nie wiem tzn nikt nie potwierdził tezy o uszczelce pod głowicą, woda w oleju domuslam sie ale skad ze zbirniczka wyrównawczego nic nieubywa, chyba ze jest to naprawde mały wyciek, jak narazie raz po raz zcieram ta maz na korku i nic mi innego nie pozostaje. bo zeby wymienic uszczelke głowicy w tym modelu musze rozebrac pol samochodu. a nie mam zadnej pewnosci czy to jest to czy nie, i która strona prawa czy lewa. zastanawia mnie czy moze byc inna mozliwosc wycieku płynu do oleju tzn do tej czes ci silnika gdzie jest olej. wiem ze w niektorych silnikach kolektor ssacy ma przepływ cieczy chłodzacej którą pobiera z głowicy, moze to jest to, ale najpierw bym musiał uzyskac informacje na ten temat czy tutaj rowniez w ten sposob jest ogrzewany kolektor ssacy.

    oznacza to ze krokowiec, czy tam regulator obrotów nie ma z ta mazia nic wspólnego???

    przepustnice sobie wyczyszcze, jak nie poskutkuje to zajme sie tym urzadzeniem od regulacji obrotów ( nie wiem jak to nazwac, bo po waszych róznych wypowiedziach nie wiem czy to wkońcu krokowiec czy regulator wolnych obr.)
    dzieki za zainteresowanie sie tym tematem.

    narazie
  • #14
    Tosiek_123
    Level 13  
    Jak chcesz mieć pewność, że ta maź nie jest spowodowana przedostawaniem się płynu chłodzącego do oleju to zrób traske 100 km i sprawdź ponowni. Jak nie ma mazi i płyn nie ubywa to śpij spokojnie. Jak jeździsz na krótkich odcinkach to w tym silniku tak będzie, to normalne, nic nie zrobisz.
  • #15
    jaceksu25
    Level 19  
    tomaszpilarski sluchaj wiekszosci dostales dobre rady wiec sie zastosuj do nich..... nie powiedziales jakie trasy jezdzisz, moze tylko 2 km do pracy i nawet motor sie nie rozgrzeje....
  • #16
    Itek
    Level 21  
    Muszę cię uspokoić z tym korkiem i nazią to jest normalny objaw kiedy samochód pokonuje krótkie odcinki drogi czyli jedzi wkolo komina. Niema na to sposobu innego jak dogżanie silnika po przez przejechnie większego odcinka drogi. Silnik jeżdzący na krótkich odcinkach absorbuję wodę z powietrza to jest naturalne i nie podejżewaj uszczelki bo to nie to bo woda zachowuje sie normalnie i nie ubywa. Z obrotami trudno coś powiedzieć większość kolegów ci podpowiedziało co masz robić ale tak naprawdę trzeba sprawdzić co kopmputer powie i wtedy zadecydować co zrobić żeby tego nie było.
  • #17
    tomaszpilarski
    Level 10  
    dzięki bardzo. tak zgadza się bardzo czesto jezdze na krotkich odcinkach. tak ok 6 km i po 8h znowy 6km raz w tygodniu 2x po ok 200 km i na tym koniec i faktycznie nigdy nie sprawdzałem tego czy ta maź po przejechaniu dłuższego odcinka drogi znikła. na kompie na chwile obecną nie ma żadnych błędów. a samochód ok. 15000 tys. temu miał pełny przegląd po przejechaniu 120 tyś w aso tzn paski, rolki napinacze, swiece, przewody, rowniez moduł cewki, wsszystkie filtry oleje, klocki bledy i inne o ktorych nie mam pojecia.
  • #18
    Andrzej Kozyr
    Level 13  
    A smok w tej bajce był??? Sprawdź klawiaturę, chyba Ci się przycisk "0" przycina ... hehe


    Człowieku jak nie masz pojęcia o jeździe to nie powinieneś głosu zabierać
    cwaniaczku.


    Raczej jak koledzy ci pod powiadają z tym olejem.Może być wiele przyczyn mikro pęknięcie głowicy , bloku różnie .to sie zaczęło w zimie czy terz miałeś w lecie jak w zimie to jest normalnie ok.jeżeli ci samochód sie nie grzeje to jet uszczelka dobra .jeżeli woda ci ze zbiorniczka nie sadzi do góry to uszczelka jest git.Zawsze woda sie skrapla jeżeli powietrze jest zimne a silnik ciepły to powietrze wilgotne robi się wodą .zrób test zagotuj wodę żeby para była i weź garnek zimny zacznie sie skraplać to jest naturalne.Nie bój się jest ok.Mam nadzieje
  • #19
    tomaszpilarski
    Level 10  
    to sie zaczeło niedawno i raczej to jest wina skraplania powietrza
    dzieki

    temat uwazam za zamkniety.