Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dobór anteny wspólnej dla dwóch domów - TV naziemna, 4 gniazdka, telewizory OLED LG

piotrekbb 07 May 2023 22:56 270 3
    piotrekbb
    Level 11  
    Dzień dobry,
    Na wstępie wspomnę, że jestem laikiem w tych sprawach. Mieszkam w domku jednorodzinnym w zabudowie szeregowej. Okablowanie zostało przygotowane przez dewelopera. Zainteresowany jestem montażem anteny celem uruchomienia tv naziemnej. Po wstępnym rozeznaniu postanowiłem wspólnie z sąsiadem zamontować jedną antenę celem obsługi 2/4 gniazdek tv/radio (po dwa na dom). Kable mamy wyprowadzone przez komin przylegle do siebie (zdjęcie poniżej).

Proszę o pomoc jaki zestaw będzie odpowiedni do odbioru naziemnej TV. Chcielibyśmy aby jedną anteną umożliwić oglądanie telewizji w dwóch domach po dwa pokoje (łącznie 4 gniazdka jak na zdjęciu). W każdym pokoju wszystko oparte jest o jeden kabel, a rozdział jest na RADIO i SAT/TV na gniazdku. Nie zamierzamy podłączać dekoderów satelitarnych żadnego operatora, a jedynie wykorzystać tuner wbudowany w telewizor. Obecnie użytkujemy TV OLED LG - wszystkie TV nie starsze niż 3 lata.

Proszę o informacje co potrzebuje zakupić aby to zrealizować.

Trochę poczytałem i nadal nie wiem wiem czy antena powinna być aktywna czy pasywna.

Czy taki rozgałęziacz wystarczy, jak z linka poniżej - z mniejszą ilością wejść?
    https://dvbsklep.pl/pl/p/Rozgaleznik-antenowy-R-8-Signal/126

Czy przy takiej odległości od nadajników , ich siły i wewnętrznej instalacji kablowej do odbiorników potrzebuje jakiegoś wzmacniacza lub wzmacniaczy?
    W skrzynce teletechnicznej też musimy dokonać połączenia kabli z pokoi z tym prowadzonymi na dach. Czym je muszę połączyć (rozgałęźnik/rozdzielacz) aby ograniczyć zakłócenia?