Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Objawy po naprawie??

pan_piotr 23 Lis 2005 15:08 3657 14
  • #1 23 Lis 2005 15:08
    pan_piotr
    Poziom 13  

    Czwść wszystkim.

    Powidzcie mi co to moze byc???
    Odałem mój samochodzik do naprawy. Bo brał mi płym chłodzący ok 0.5 L na 200-300 km.
    I teraz po wymianie uszczelki i szlifowaniu głowicy samochód dostał dość dziwne objawy. Bierze płym chłodzący w ilości az zastraszającej ok 1L na 50 km. I jak sie nim jedzie po przekroczeniu ok 2,5 tys obrotów włancza sie bzeczyk i zaczyna migac kontrolka oleju, silnik dostal bardzo duzych przedmóchów.
    Teraz prosze powiedzcie mi co to moze byc??
    I do tego wszystkiego co wiem to jeszcze to co mi mechanik powiedził
    ze wina pochalaniania płynu byla wydmuchana uszczelka na 2 cylindrze. ( wiec po tym jestem przekonany ze to nie powina byc głowica)

    Powiedziecie mi co to moze byc???
    Aha mój silniczek to 1,6 TD (przed naprawa chodził jak brzytew wiec nie chciałem do doprowadzic uszkodzenia głowicy wiec odałem go do naprawy a jedyna rzecz co mi została to odpalanie na dyk:)

    Licze na was!!

  • #2 23 Lis 2005 15:28
    ivorpl
    Poziom 20  

    Witam, podaj model i rocznik autka. Płyn chłodzący -> rozumiem że Olej silnikowy?? Czy na pewno bierze i spala go razem w cylindrach? czy może są jakieś wycieki?? Bo jak pali tyle oleju to pewnie nieźle do tego też dymi??

    ps. a swoją drogą to niezły mechanik że po naprawie jest gorzej niż przed :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    a właśnie podaj jaki olej silnikowy do niego lejesz. Znajomy korzystał z oleju z górnej półki Audica brała mu 1litr na 1000km, zmienił na nasz najtańszy polski i zszedł do wyniku 1l na 2000 - 3000km. Pozdrawiam

  • #3 23 Lis 2005 16:04
    Jerzy100
    Poziom 22  

    Może być też blok pęknięty.

  • #4 23 Lis 2005 20:30
    Maintenance
    Poziom 12  

    witam,

    z opisanych objawow skupilbym sie jednak na pierwotnej przyczynie - uszczelce. Nowe nie znaczy wcale lepsze czy tez poprawnie zlozone.

    Jezeli teraz auto bierze wiecej - wlasnie - czego ? Jezeli ubywa plyn ze zbiorniczka wyrownawczego to niestety glowica do zdjecia, sprawdzenie powierzchni + planowanie i sprawdzenie szczelnosci po cisnieniem. Warto dokladnie obejrzec kanaly wodne - moze widoczne jest pekniecie ? Jezeli wszystko wyglada ok to ponownie uszczelka - proponuje pojsc w oryginal - zawsze to jednak odpowiednia jakosc. No i samo skrecanie - przestrzeganie kolejnosci dokrecania szpilek (nie sa wyciagniete ?) z odpowiednim momentem.

    Jezeli masz na mysli spalanie oleju 0,5/50 km to zaczalbym szukanie od samej glowicy - zawory (stan przylgni itp.) Zakladam ze nic wiecej nie bylo ruszane i raczej nie masz pecha do pierscieni tlokowych lub ze chirurg nie zaszyl tam jakiegos narzedzia.

    Powinien to zrobic ten sam warsztat w ramach gwarancji na usluge.

    pozdrawiam

    PS. oczywiscie nie ma wyciekow - nie jest to czeski blad typu brak opaski na wezu lub tym podobne ?
    niezalenie od typu ubywajacej cieczy powinnien teraz bardziej dymic (beda inne kolory w zaleznosci czy to woda czy olej)

  • #5 23 Lis 2005 20:38
    beata pn
    Poziom 12  

    Musisz zdjac glowice jeszcze raz i dac ja do sprawdzenia na szczelnosc pod cisnieniem.Prawdopodobnie jest peknieta i stad te ubytki.
    Co do brzeczyka i cisnienia oleju to przy filtrze oleju masz 2 czujniki od oleju.Spróbuj zamienic koncówki we wtyczkach najprawdopodobnie zostały złe załorzone.Jesli nie to jeden z nich jest uszkodzony.

  • #6 23 Lis 2005 21:14
    king252
    Poziom 16  

    Cześć
    napisz dokładnie co ubywa bo tak naprawde nie wiadomo czy cieczy z chłodnicy czy oleju b to wazne

  • #7 23 Lis 2005 21:49
    burza1979
    Poziom 13  

    Myślę że powinieneś zmienić warsztat.
    po pierwsze to chyba go przegrzałeś -stąd te ubytki oleju(pierścienie i uszczelniacze do wymiany).
    a z płynem myślę że to tania uszczelka była . Zamontuj elringa i bedziesz miał spokój

  • #8 23 Lis 2005 22:44
    pan_piotr
    Poziom 13  

    Ubywa mi płynu chłodzącego z ta zastraszająca prętkością:cry:

    Ubytków oleju nie zaobserwowałem bo przejechałem samochodem po naprawie ok 100 km.

    Jest to silnik 1,6 TD JR z 90 roku.

    Głowica juz była planowana??

    Ps. A warsztat zmieniam obowiązkowo. Bez 2 zdan. Więcej mnie tam nie zobaczą.

    Wąntpie rzeby udało mi sie silnik przegrać??
    Za uszczelke dałem 65 PLN.
    Powiedzcie mi co mam począc z tym fajntem?

  • #9 23 Lis 2005 23:57
    Jerzy100
    Poziom 22  

    Spróbuj jak wcześniej zasugierowano sprawdzić stan połączeń węży i obejrzyj dokładnie silnik (najlepiej na rozgrzanym podczas pracy, jest wtedy duże ciśnienie w układzie i łatwo zaobserwować ewentualne wycieki przez widoczną parę wodną.)

  • #10 24 Lis 2005 07:42
    mczapski
    Poziom 38  

    Dzięki odpowiedniemu specjaliście też dałem się naciągnąć na wymianę głowicy podczas gdy puściła uszczelka. Ale twój przypadek niepokojący. Nie jest niczym niezwykłym pękanie głowic w silnikach wysokoprężnych. Więc może u ciebie także to się zdarzyło. Tylko, że to mozna stwierdzić po zdjęciu głowicy. Inna przyczyna to pęknięcie lub korozja tulei cylindrowej (zakładam, że ten silnik ma takie). Tylko, że te uszkodzenia dają objawy typu podwyższone ciśnieniew układzie chłodzenia i intensywne dymienie z rury wydechowej. Spodziewałbym się także płyny chłodzącego w oleju (o czym może świadczyć działnie alarmu systemu smarowania). W każdym razie usterka nie da się naprawić korespondencyjnie.
    Częsciowo prawda, ale. Inny spec frezuje a inny sprawdza szczelność a jeszcze inny montuje. Kontrola szczelności kosztuje coś ok 300 PLN (może się mylę). Aby sprawdzać trzeba mieć podejrzenie pęknięcia lub pewność. Nie każde pęknięcie dyskwalifikujw głowicę lub jest powodem do naprawy. Wobec tego istnieje jeszcze możliwość zastosowania np nieodpowiedniej uszczelki (hipoteza) lub niewłaściwego montażu (np dodatkowe pierścienie w kanałach olejowych). Tego akurat silnika nie znam w szczegółach. Jeszcze nie wiemy czy chłodziwo jest w oleju.

  • #11 25 Lis 2005 00:23
    pan_piotr
    Poziom 13  

    Faktycznie
    Ciśnienie w ukłdzie chłodzenia jest podniesione i to znacznie.
    I równiez leci biały dym z rury wydechowej.
    Wiec co proponujecie sprawdzoc??

    Jestem pewnien ze z silnika nic nie cieknie cały dzien stał w garażu a pod silnikniem były podłożone bazety również odpalilem go i pracował chwilke az sie nagrzał i dalej sucho.

    A czy podczas szlifowanie nie sprawdzaja czy głowica nie jest przypadkiem pęknięta?? (bo po co szlifowac cos co jest bez użyteczne)

    Wiem ze nie da sie naprawic samochodu korespondencyjnie ale czekam na wasze propozycje co sprawdzic.
    Jak znajde czasu to w następnym tygodniu zdemontuje sam głowice i zawioze ja do sprawdzenia (jak oceniacie ten pomył)???

  • #12 25 Lis 2005 10:00
    Slawek J
    Poziom 30  

    Z reguly albo wadliwa uszczelka pod glowica albo peknieta glowica, skoro wyciekow plynu nie ma . Jednakze proponuje nie zwlekac z naprawa tej usterki bo pozniej koszty mga sie x razy skumulowac.
    Pozdrawiam.

  • #13 25 Lis 2005 11:28
    poldek43
    Poziom 14  

    Witam .
    Ja widzę to tak że jest to przyczyna w cylindrach .
    Zobacz czy podczas pracy silnika na odmie niema śladów płynu lub podejrzanej mazi . A to że nie zaobserwowałeś na miarce obecności płynu nic nie tłumaczy bo może to odparować .
    Aby sprawdzić czy z cylindrami wszystko ok. to należy wymontować miskę olejową i wprowadzić niewielkie nadciśnienie do układu chłodzenia przez korek wlewu płynu około 0,5 bara i obserwować czy jest jakiś wyciek płynu . Powodzenia .
    Pozdrawiam

  • #14 27 Lis 2005 00:49
    lukas_morawski
    Poziom 11  

    Ja bym sie jednak upieral przy uszczelce,niektore tanie uszczelki a o takiej tu mowa maja tak twarde blachy ,ze predzej szpilka peknie niz zciscnie blache.
    Proponuje wymiane uszczelki oraz szpilek,szpilki w dieslu nalezy wymieniac z kazdym zdjeciem glowicy ,wtedy ta naprawa ma jakis sens.


    PS.Orginalne uszczelki zdarzaja sie wadliwe.

  • #15 05 Lut 2006 09:56
    pan_piotr
    Poziom 13  

    Dzięki wszystkim za rady.
    Przyczyna moich objaw była pęknięta tuleja cylindra:(
    Ale juz po wszystkim wymieniłem silnik:( (napraw mi sie nie opłacała)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME