Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Kosiarka Stiga Combi 50 SEQ B nie odpala: Silnik Briggs & Stratton 575 IS, gaźnik, świeca, cewka

rafcio281 20 May 2023 14:52 696 6
  • #1
    rafcio281
    Level 9  
    Brak możliwości odpalenia silnika w kosiarce spalinowej Stiga Combi 50 SEQ B.Silnik Briggs &Stratton 575 IS z automatycznym starterem.
    Kosiarka po zimowym postoju odpaliła ale zaczęła nierówno pracować i gasła.Wylałem stare paliwo i wlałem"świeże".Przed uzupełnieniem paliwa wyczyściłem gaźnik.
    Po tych zabiegach kosiarka nawet nie próbowała odpalić.Sprawdziłem iskrę na świecy,skontrolowałem czy klin na kole magnesowym nie jest ścięty,zdemontowałem i sprawdziłem filtr powietrza,nawet sprawdziłem luzy zaworowe.Moje kontrole nie wykazały żadnych nieprawidłowości.Na koniec podmieniłem profilaktycznie cewkę i wymieniłem dysze w gaźniku.Mam wrażenie,że silnik nie dostaje paliwa,ponieważ po wykręceniu świecy i zakręceniu rozrusznikiem nie "bryzga paliwem"jest sucho w cylindrze.Paliwo do gaźnika dochodzi, ponieważ jest w komorze pływakowej.Proszę o wskazówki co do dalszej diagnozy, ponieważ wyczerpałem pomysły.Dzięki.
  • Helpful post
    #2
    Doktorr
    Level 35  
    Jak na plaku się odezwie to grzeb w gaźniku
  • Helpful post
    #3
    klm787
    Level 32  
    A jak "zapodasz" odrobinę paliwa tam gdzie jest filtr powietrza (tylko nie na filtr) to też nic?

    Po prostu pomiń gaźnik i pryśnij odrobinę paliwa wprost do kanału, kolektora ssącego.
    Jeśli "zagada" to gaźnik. Po prostu coś jest z nim jest nie tak.

    Uprzedzając pytanie autora, co jeśli nie zagada?
    No cóż, wtedy trzeba szukać gdzie indziej.
    Ale ja bym zaczął od tego właśnie ,bo opisane problemy wskazują właśnie na to co opisałem powyżej.
  • #4
    rafcio281
    Level 9  
    Użyłem "plaka" i nic to samo.Kręci i nie odpowiada.Wlałem paliwo bezpośrednio do kolektora i też nic.
  • Helpful post
    #5
    Arturo 2773
    Level 22  
    Po ostatnim zabiegu silnik raczej otrzymał paliwo,i nic nie odezwał się!
    Sprawdź jeszcze raz czy ma iskrę, może zmień świecę na inną, podlej jeszcze raz paliwa do kolektora ,zrób ponownie próbę odpalenia,jak znowu nie będzie się odzywał, wykręć świecę sprawdź czy nie jest mokra, jak jest to sprawdź czy ma wobec tego kompresję.
    Nic nie napisałeś odnośnie czy sprawdziłeś przewód od gaszenia silnika? Jaką cewkę tam założyłeś? Jaką przerwę zrobiłeś pomiędzy cewką a kołem?
  • #6
    rafcio281
    Level 9  
    Okazało się,że ustawiłem zbyt"ciasno" luzy zaworowe i dlatego silnik nie miał kompresji.Ponowna regulacja przyniosła efekty.Pali od pierwszego kręcenia.Dziękuję za porady.Temat do zamknięcia.
  • #7
    rafcio281
    Level 9  
    Ustawiłem ponownie zawory i silnik odpalił.Po odpaleniu pracuje równo,nie dusi się i nie dławi,nie strzela w tłumik.