Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vito klimatyzacja automatyczna

24 Lis 2005 04:49 5749 10
  • Poziom 20  
    Dotyczy: MB Vito 110 CDi r.p. 2002

    Witam, zamontowaliśmy do sam. MB Vito klimatyzację - orginalną, dostarczoną nam przez klienta. Do tej pory montowaliśmy takie zestawy ale w wersji ze sterowaniem manualnym. Teraz trafił się nam klimatronik. Szczerze mówiąc taki wariant widziałem pierwszy raz. Do rzeczy, przed montażem sterowanie "ciepło/zimno" odbywało się cięgłem, podłączonym do zaworu zamontowanego w przedziale osobowym. Wersja zamontowana ma dłuższe rurki i wychodzą do komory silnika, prosto "na" węże wodne. W mieszalniku powietrza nie ma klapy "ciepło/zimno", a więc wyobrażam sobie że musi to być jakiś element zamontowany w komorze silnika, podłączony do panela sterującego, reagując na jego zmiany w nastawach temperatury. Jednym słowem na chwilę obecną z kratek tłoczone jest powietrze gorące. Zwróciliśmy się z tym problemem do ASO - MB, dowiedziałem się że nic takiego nie występuje... Taka informacja jest dla mnie nieprawdopodobna, no bo przecież coś musi tą temperaturą sterować.

    W związku z opisaną powyżej sytaucją mam następujące pytania z gorącą prośbą o pomoc:
    - jak naprawdę wygląda regulacja "ciepło/zimno" w takiej wersji?
    - czy w położeniu kierunku nawiewu "na szybę" automatycznie jest załączany kompresor klimatyzacji?
    - czy przy ustawieniu na wyświetlaczu temp. "Lo" jest uruchamiany jakiś dodatkowy elektrozawór odcinający/bajpasujący wodę od nagrzewnicy, czy jedynie polegamy na w/w "??regulatorze temperatury"?
    - dostarczony panel wymaga podłączenia CAN L i H, czy to podłączenie jest konieczne?
    - bardzo chętnie zapoznam się z każdą informacją dotyczącą powyższego zagadnienia.
    Pozdrawiam i dziękuję.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 12  
    Czego jestem na 100% pewien, to do powinien tam być zawór elektromagnetyczny. Taki z 3 krućcami. Jest on załozony w przedziale silnika, na ścianie grodziowej, po stronie pasazera, pod podszybiem.
    Co do podłączenia CANa to niewiem, ale może być czasem niezbędny przynajmniej do dostarczenia sygnału o prędkośći obrotowej silnika. Swego czasu przerabiałem starego klimatronika na nowego i roboty było coniemiara i jak dotąd niechodzi to tak jak powinno...
  • Poziom 11  
    udaj sie do znajomego co ma star diagnoze
    i po kłopocie cała dokumentacja tam jest
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 20  
    Witam, bosma - nieznam tego programu ani też go nie posiadam. Czy istnieje możliwość abyś podrzucił mi jego zawartość w przedmiotowej sprawie?
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    potrzebny mi bedzie nr fin nadwozia
  • Poziom 20  
    Witam, ok w poniedziałek mogę zdjąć ten nr, ale chyba trzeba będzie inaczej to zrobić. Jak wspomniałem klimatyzację zamontowaliśmy do samochodu który jej oryginalnie nie posiadał. Czyli poszukiwanie po VIN-ie nie doprowadzi Cię do informacji na temat klimatyzacji, czy tak??
    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    niewiem jak to jest winnych samoch. w moim klimatroniku jest czujnik temp wewnatrz sam on podaje sygnal do kompa od klimy a ta steruje elektrozaworem w nagrzewnicy i tez nie ma tam zadnej klapki sterujacej cieplo zimno .widzialem schematy klimatronikow w auto dacie to pewnie bedzie i twoj schemat ,pozdrowienia
  • Poziom 20  
    Witam, Piotriix proszę napisz jakie masz autko, ew. więcej szczegółów jeżeli to Vito. Interesuje mnie zwłaszcza sposób podłączenia przewodów wodnych do tego zaworu. Oczywiście jeżeli to VIto. Auto data 2004 - nie obejmuje

    Bosma, nie mam tego VIN-u, do końca tygodnia nie mam kontaktu z klientem, będę miał go w poniedziałek ale to jest też termin dokończenia tego klimatronika. Czy jesteś w stanie coś zadziałać jedynie na podstawie podanych danych.
    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    mam alfe a niestety az tak sie na tym nieznam kiedys cos tam grzebalem w swoim aucie i z ciekawosci dociekalem co i jak ale mysle ze jak spokojnie obejzysz schemat kompa od klimatronika to sporo ci sie rozjasni. niestety nie mam garazu i nie mam jak pojsc zobaczyc co i jak .napewno na przewodzie od nagrzwnicy jest elektrozawor a kable ida do komputerka
  • Poziom 20  
    Witam, dzięki Gerri mam już obraz jak tą "wodę' zrobić. Twój rysunek naprawdę dużo mi wyjaśnił. Jeżeli pozwolisz to mam jeszcze pytania:
    - w wersji z dogrzewaczem, eber jest wpięty pomiędzy silnik a pompę czy między zawór reg. a silnik?
    - regulacja temperatury powietrza wtłaczanego do przedziału osobowego z kratek wylotowych odbywa się jedynie zaworem Y37 w algorytmie nastaw na panelu sterującym i czujnika temperatury umieszczonego w mieszalniku powietrza (tego za nagrzewnicą) - czy tak??
    - czy bez podłączenia Can ruszy maszyna??
    Będę wielce zobowiązany za odpowiedzi.
    Pozdrawiam

    Witam, problem całkowicie rozwiązany - wykonałem połączenia wodne wraz z elementami regulacyjnymi - wg powyższego rysunku. Oczywiście uzupełniona instalacja elektryczna. Kompresor się nie załączał - wizyta w serwisie, podłączyli swoje komputery i poinformowali sterownik silnika że ma współpracować z klimatyzacją.

    BARDZO DZIĘKUJĘ GERRIEMU ZA POMOC, wyłącznie jego pomoc jak również informacje przekazywane bezpośrednio na PW pozwoliły mi sprawnie rozwiązać problem.


    Temat uważam za zamknięty.
    Pozdrawiam