Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Cinquecento 700 przerywanie na zimnym silniku

Maj Marcin 24 Nov 2005 10:29 47532 28
  • #1
    Maj Marcin
    Level 15  
    Witam. Mam CC700 94 rocznik. Na początku zimy pojawił się problem z przerywaniem gdy silnik jest zimny. Odpalam zimny silnik bez problemów,po przygazowaniu wchodzi w obroty dobrze,ale gdy wbiję jedynkę i zaczynam jechać to szarpie że jak by go zadławiało. Problem znika jak silnik osiągnie jakieś 50 stopni. Wymieniałem świece (nalot był czarny ) inic. Czy to jest wina paliwa ?.
  • #2
    czapajew
    Level 22  
    A w jakim są stanie przewody WN, może już czas je wymienić.
  • #3
    Maj Marcin
    Level 15  
    Przewody były wymieniane w kwietniu.
  • #4
    DEDMAN
    Level 17  
    ja bym pierwsze sprawdzil pompe paliwa mialem cos podobnego okazalo sie ze popychacz sie wybil(0.7mm) sie takze odkrec od podstawy i loknijczy nie masz benzyny w oleju poniej sprawdz membrany oraz czy prawidlowo podaje benzyne
    2 ga sprawa ze moze zatkal cisie gaznik dokladniej dysze oraz to sitko co odprowadza benzyne spowrotem do baku
  • #5
    szwaga
    Level 12  
    zeszłej zimy przerabiałem ten problem (w CC żony) przez dwa miesiące - cudowałem ze wszystkim : czyszczenie i regulacja gaźnika ,świece ,przewody ,rura ciepłego powietrza do gaźnika ,czujnik położenia wału , itp,itd - dobrze że nie zabrałem się za wymianę modułu zapłonu (niezła cenka) - pomógł prozaiczny sposób - wlałem do baku 2 setki denaturatu:idea: - pomogło jak ręką odjął - zacznij od tego - a gdy nie pomoże - to wtedy masz pole do popisu - przyczyn tej (popularnej w CC700) usterki może być wiele

    powodzenia:D
    Marek
  • #6
    kooperator
    Level 20  
    Jeśli masz gaźnik japoński to sprawdź przewody podciśnieniowe czasem ze starości któryś pęknie i wtedy są szopki.
  • #7
    Wantura Krzysztof
    Level 16  
    Witam
    Rocznik 1994 , jesli oryginal to masz gaznik FOS ,sporadycznie wystepowal Weber.Odkrec gorna pokrywe gaznika i zobacz czy jest woda , jesli masz odpowietrzenie silnika podpiete do weza prowadzacego z filtra , to czesto w tym okresie dostaje sie woda z odpowietrzenia .W silnikch po przebiegu powyzej 70 tys km bardzo czesto wystepujaca usteraka.

    Pozwodzenia Krzysztof
  • #8
    DEDMAN
    Level 17  
    odpowietrzenie od filtra lepiej zatkaj np korkiem albo cos wloz i zacisnij opaska na g*** jest potrzebne
  • #9
    Maj Marcin
    Level 15  
    Witam.
    Przy waszej pomocy rozwiązałem problem. Dziękuje wszystkim. Zamykam temat.
  • #10
    szwaga
    Level 12  
    fajnie - ale mógłyś napisać co konkretnego zrobiłeś - propozycji naprawy było dużo - i nie wiemy co właściwie pomogło - jak napiszesz dokładnie to myślę że wielu osobom może to ułatwić eksploatację CC

    pozdr.
    Marek
  • #11
    tadziu47
    Level 22  
    Witam !
    Śledzę ten temat i uważam , że fajnie Kolega " Maj Marcin " przy pomocy innych rozwiązał swój problem [ ? ]
    Sądzę , że grzeczność i dobre wychowanie , skłania do podzielenia się wiadomościami , odnośnie przeprowadzonej naprawy . :cry:
    P.s.
    Córka też ma takie autko , a problem może nie oczekiwanie wyniknąć [ ? ]
    Pozdrowienia ! :D
  • #12
    Maj Marcin
    Level 15  
    Witam. Przepraszam że nie napisałem co zrobiłem aby usnąć usterkę. Otóż mój CC ma gaźnik Weber. Niewiem jak to jest z Aisanami.
    Po pierwsze pojechałem do warsztatu który (ze słyszenia jest
    dobry odnośnie gaźników). Po regulacji gaźnika posprawdzałem
    cewkę,przewody,pompę paliwa,czójnik położenia,przełącznik
    charakterystyki oraz moduł. Później zlikwidowałem tą odmę
    silnika (co mi radził kolega wyżej). W obudowie filtra powietrza
    przełączyłem termostat ażeby zasysał powietrze z nad kolektora
    wydechowego. Jeżeli niema tej rury to wystarczy aby silnik
    zasysał powietrze z obrębu komory silnika. Na koniec dolałem
    trochę denaturatu do paliwa. Wyczyściłem też wszystkie styki
    łączące poszczególne elementy zapłonu. Problem zniknoł, jak
    na razie jest OK. Na koniec kolega poradził mi aby kupować
    paliwo w markowych stacjach . Dwucylindrowe silniki bardzo źle znoszą
    "chrzszczone"paliwo.Pozdrowienia dla wszystkich właścicieli CC.
  • #13
    pieraf
    Level 11  
    Witam, mam cc700 z 93 r. z gaznikiem FOS.
    Mam problem z zapalaniem jesli samochod postoi kilka dni a na dworze jest zimno. Kabelki i swiece sa nowki.
    Zauwazylem ze jesli zapalam na pelnym ssanu, gdy zapali to silnik pracuje kilka sekund na wolnych obrotach i dopiero po tych kilku s obroty sie podnosza. Wydaje mi sie to troszke dziwne.

    Jesli rzeczywiscie do gaznika dostaje sie woda to jak temu zapobiec?
    O co chodzi z tym odpowietrzaniem- czy to ten gumowy wąż-odma i czy mozna to zlikwidowac??

    Zdarza sie tez, ze gaszac silnik kluczykiem chce on dalej pracowac!!! Tak jakby zaplon byl przestawiony. Ale pewnien mechanik przekonywal mnie ze to niemozliwe, ze w cc zaplonu sie nie reguluje !!

    pozdrawiam
  • #14
    Wantura Krzysztof
    Level 16  
    Witam
    Napisz jaki masz typ gaznika , mam podejrzenie ze nie wylacza Ci sie ssanie .
    Odma-to odpowetrzenie silnika wlasnie ten waz od korka oleju do weza powietrza od filtra .

    Pozdrwawiam Krzysztof
  • #15
    pieraf
    Level 11  
    gaznik FOS (napisane w pierwszym wersie) :D

    Ta sprawa z zaplonem wyglada tak , ze po dluzszej jezdzie (a wiec ssanie juz dawno jest wcisniete/wylaczone) silnik ma ochote jeszcze troszke popracowac.

    Ale bardziej mnie martwi ten problem z zapalaniem. I tu wlasnie mam wrazenie jakby to ssanie zle dzialalo. Jak juz pisalem silnik zapali, pochodzi 3-4s na wolnych obrotach i nastepnie obroty sie podnosza.
    Nie wiem czy problem z zapalaniem nie polega na tym, ze w pierwszej chwili ma za malo paliwa? Albo tez jest zabardzo wymieszane z woda :( ktora sie gromadzi w gazniku

    dzieki za wszelka pomoc
    pozdrawiam
  • #16
    Wantura Krzysztof
    Level 16  
    Witam
    Jakos umknelo mi uwadze ze to gaznik FOS,przepraszam za pytanie .Trzeba jednak zajrzec do tego gaznika i zwrocic uwage czy nie wypiela sie dzwignia ssania i podczes jazdy "klapki"przepustnice ssania sobie skacza .Sprwdzenie czy jest woda w gazniku to podstawa i to powinno byc zrobione w pierwszej kolejnosci .Usterek w gazniku moze byc multum wiec trzeba niestety go rozebrac , wymyc przedmuchac sprezonym powietrzem , poznije zrobic weryfikacje elementow,nastepnie poustwieac pewne elemty na wymontowanym gazniku ,wyregulowany gaznik zamontowac do silnika .Nastepnie doprowadzic samochod do temperatury okolo 80 st C i zrobic pozostale regulacje -powodzenia .

    Pozdrawiam Krzysztof
  • #17
    chodaku
    Level 11  
    hah ja ez mam en problem i doporwadza mnie do szalu !!!!!! jak narazie jedynym skutecznym roziawazniem jest dolewnanie denaturatu :(((((((((((((((
  • #18
    Wantura Krzysztof
    Level 16  
    Wiesz ze po denaturacie moze oslepnac i co wtedy ???Zajzyj lepeij do gaznika !.

    Krzysztof
  • #19
    chodaku
    Level 11  
    hej to jeszcze raz ja ... hmm.. wiecie zco ejszcze zrobilem? od filtra powietrza odchodzi rura ktora jest polaczona do kolektora niby ma spelniac funkcje zasysania cieplego powietrza.. ale ja ja zdjalem i zatkalem otwor, jak narzie nie gasnie i nei traci mocy ...
  • #20
    kooperator
    Level 20  
    Maj Marcin wrote:
    Witam. Przepraszam że nie napisałem co zrobiłem aby usnąć usterkę. Później zlikwidowałem tą odmę
    silnika (co mi radził kolega wyżej).
    Zycze Ci powodzenia w poruszaniu się ze zlikwidowaną odmą. Nie chce krakać ale kiedyś okaże sie że nie masz w silniku oleju bo cisnienie jakie może sie wytworzyć w jego wnętrzu może go poprostu wywalić wszystkimi możliwymi miejscami uszcelniaczami i miarką oleju. Pozdrawiam.



    Mariusz :. :D
  • #21
    boby0
    Level 11  
    denaturat to przeżytek są płyny do czyszczenia układów zasilania co ciekawe żaden specyfik sprzedawany za dużę pieniądze nie sprawdza się polska firma "" organika "'
    produkuje dobry specyfik cena około 7 PLN jedna butelka na zbiornik testowane wielokrotnie przy usterkach u klijętów jak i w moim aucie
    jeżeli w twoim aucie elektryka była sprawdzna i jest inny gaznik jak weber to prawie
    napweno przyczyna leży w gażniku ktory jak mniemam jest sterowany podciśnieniowo
    te gażniki to istna zmora posiadczy 700-ek i kiedyś serwisów Fiata
    moja sugestia wszystko do okoła gażnika przewody rurki i podłczenia membran i czujników
    sprawdzić z aptekarską dokładnością dopiero po takich działaniach ingerować w gażnik i to
    mechnik powinien zrobić bo może dojść do takiej sytuacji że 700-ka będzię palić tyle co
    przysłowiowy czołg
    serwis fiata co nie jednokrotnie miało miejsce fundował swoim klijentom wymiane gażnika
    nikt w serwisch ja przynajmnie takiego nieznam nie naprawiał tego specyficznego rodzaju
    gażników
  • #22
    Wantura Krzysztof
    Level 16  
    Witam
    Odpowietrzenie silnika musi byc wyprowadzone na zewnatrz , zle Kolega to zrozumial.Wiem ,ze jest to niezgdne z prawem ,ale niesty niema innej mozliwosci pozbycia sie wody z ukaldu odpowietrzenie ,mozna by ewentualnie zbudowac seperator(odwadniacz) i dolozyc mu chlodnice ,trudno powiedziec na ile zdalo by to egzamin w praktyce .

    Pozdrawiam Krzysztof
  • #23
    asterix17td
    Level 17  
    W moim zagazowanym CC700 zimą w czasie jazdy na krótkich trasach wiecznie zbierało mi się masło w korku od oleju, ale w sumie czy to kłopot co 500 km wyczyścicć szmatką? Aha i wyciągałem z gumowego odcinka węzyka zaraz za korkiem (chyba odma? ) taką mosiężną sprężynkę bodajże tłumik płomieni i też czyściłem bo było pozapychane.
    Pablo
  • #24
    marxxx20
    Level 11  
    Ja mam podobny problem, pali bez problemu ale jak sie troche zagrzeje to przerywa i gaśnie, znalazłem sposób i jak zaczyna przerywać to gasze go na kilka minut i jest ok ale to jest strata czasu i paliwa. poradźcie coś
  • #25
    Wantura Krzysztof
    Level 16  
    Witam
    Moja propozycja , przy opisie problemu wazne jest podanie rodzaju gaznika , gaznik Weber, FOS ,a Asian to kolosalna roznica , wiec wymagane by bylo podanie rodzaju gaznika .

    Pozdrawiam Krzysztof
  • #27
    mksm
    Level 18  
    Jezeli jest woda w gazniku to zazwyczaj wiekszosc jej pochodzi ze skroplenia pary wciagnietej wraz z cieplym powietrzem z nad kolektora, na skutek braku łapaka , badz węża dolotowego do komory filtra. Rozłączanie odmy wtedy niewiele pomoże bo woda będzie dostawać sie z opisanego źródła. To że dusi go na zimnym to wlaśnie efekt benzyny wymieszanej z wodą pozostałą w gażniku. Jeżeli jest duży mróz to woda w gażniku zamarznie i zapalimy calkiem nieżle ale w miare jazdy gdy zacznie sie roztapiać samochód zacznie sie ksztusić już na ciepłym silniku.
  • #28
    Wantura Krzysztof
    Level 16  
    Witam
    Niestety nie zgadzam sie z Kolega , od kilku lat odpinam ta odme w silnikach z gaznikiem FOS i Weber ,zaslepjajac otwor w miejscu rozpiecia , a weza z krocca pokrywy rozrzadu wypuszczam na zewnatrz i woda w gazniku nie wystepuje .Wystarczy otworzyc korek wlewu oleju by przekonac sie ze od tego miejsca juz jest woda , a nie od filtra powietrza .

    Pozdrawiam Krzysztof
  • #29
    Maj Marcin
    Level 15  
    Dziękuja wszystkim za rady , auto sprzedałem. Temat zamknięty.