Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra alternator...BOSCH 14v 70a schemat

oknores 11 Sty 2009 19:17 40579 36
  • #31
    pablo97
    Poziom 9  
    Czy jestes w stanie udzielic wskazowek odnosnie demontazu alternatora?
    Rzucilem tylko okiem i nie wyglada to najlepiej..
    Dodam tylko, ze to astra I..
    Dzieki
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    prez8s
    Poziom 33  
    Wyciągać należy od spodu. Podnosisz auto na lewarku, prawą stronę, podstawiasz coś dla bezpieczenstwa. Musisz najpierw poodłączać wszystkie wężyki od vacupompy (jeden należy zaślepić bo sie będzie olej lał) i odkecić całkiem górny krócieć z tą metalową rurką od podcisnienia żeby nie przeszkadzał - to chyba najgorszy problem, bo dojście słabe. Potem sciagasz pasek, odkrecasz górną srubke ustalającą naciąg paska, dolną długą i alternator sam wychodzi, uwaga na kable żeby nie pourywać. Przy vacupompie sa uszczelki miedziane, więc przy zakładaniu warto dać nowe, lub przynajmniej rozhartować stare. Aha i nie zapomnij o odpięciu akumulatora najpierw. No to przyjemnej zabawy ;)
  • Relpol przekaźniki
  • #33
    pablo97
    Poziom 9  
    Jakos poszlo, wygrzebalem drania ok godz zabawy (jak na laika ok, spodziewalem sie gorszego). Za podpowiedzi dziekuje.
    Nasuwa sie kolejne pytanie. Jaki to altek??? Nie ma na nim zadnych oznaczen. Nie moge rowniez zidentyfikowac go na sugerowanych stronach.
    Wyczytałem, że Astra I 93' moze miec rozne altki w zaleznoscie od wyposazenia. Moja nie posiada klimy, sa natomiast podgrzewane siedzenia, elektrycznie regulowane oraz podgrzewane lusterka..
    ???
  • #34
    prez8s
    Poziom 33  
    Jeśli to silnik isuzu to napewno alternator hitachi 70A, były dwa rodzaje tych alternatorów, jeśli w tej astrze masz obrotomierz to masz alternator ze złączem okrągłym na 4piny, jeśli nie ma obrotomierza to złącze prostokątne na 2piny. Wpisz w wyszukiwarce alledrogo "alternator isuzu", kosztują one w okolicach 250-300zł, są to ponoć chińskie podróbki, ale są całkiem dobre, sam mam taki i śmiga jak należy. Nie kupuj używanych z demontażu, bo są to najczęsciej alternatory po przejsciach, sam to przeszedłem to wiem (jak kupowałem to jeden był po nieudolnych regeneracjach, a drugi miał spawaną obudowe), jak kupować to tylko nowy. Stary możesz odsprzedać za 50zł jako uszkodzony, widze że ludki wystawiają takie i ktoś to zawsze kupi. Regeneracja sie raczej nie opłaca, bo mostek kosztuje 70zł, regulator bez szczotek 30zł, ze szczotkami jeszcze drozszy, pierscienie możliwe że będzie trzeba przetoczyć (liznąć), łożyska jak duży przebieg tez trzeba będzie wymienic, obowiązkowa nowa uszczelka gumowa przy vacupompie, do tego dochodzą wysyłki i nie masz żadnej gwarancji ani pewność że pochodzi on dłużej jak pół roku, bo najpewniej zacznie sie cos dziać z uzwojeniami. Po za tym jest on cięzko rozbieralny i może byc problem z odkreceniem tych 4 długich i cienkich śrub, bez których urwania nie zawsze da sie go rozebrać, dlatego dojdą zapewne koszta nowych śrub i ponowne gwintowanie obudowy. Na nowy dostajesz co najmniej rok gwarancji i masz spokój bo jest on nieco inaczej zbudowany wewnątrz - znaczy sie lepiej.
    Po wymianie odłącz funkcje dogrzewania silnika świecami żarowymi, bo to całkowicie niepotrzebna funkcja, która powoduje tylko psucie tych alternatorów (w późniejszych wersjach silników opel z tego zrezygnował), sa dwa sposoby na to, zależnie od modelu silnika, jeśli jest to ten z plastikową pokrywą filtra na kolektorze, to wystarczy wypiąć wtyczke od grzałki kolektora która znajduje sie pomiedzy filtrem paliwa a kolektorem, taka podłużna czerwona (idą tam dwa grubsze kabelki), drugi sposób troche kłopotliwy to tzw. "szacher macher w kabelkach", trzeba uciąć dwa kabelki przy sterowniku świec żarowych o tym poszukaj na elektrodzie, ja mam ten pierwszy sposób zastosowany i wszystko śmiga znacznie lepiej i altek nie dostaje tak po d...., bo świece sie nie grzeją non stop aż do osiągniecia normalnej temp pracy silnika, jak to było wczesniej, dodatkowo lepiej sie doladowuje alternator i silnik lepiej, lżej pracuje jak jest zimny.
  • #35
    berlingo
    Poziom 21  
    a ja w swoim combo isuzu 1,7 zrobilem przycisk na dogrzewanie świec i ręcznie ok 1-2 min podgrzewam silnik i chinski altek juz drugi rok słuzy ok kupiony z firmy wysyłkowej z kłodzka przypadkiem nie naprawiaj tego alternatora bo japońce wiedzą co robią naprawisz diody strzeli regulator napięcia potem stojan a na koncu wirnik i koszty wyjdą takie jak chinski zamiennik pozdrawiam
  • #36
    pablo97
    Poziom 9  
    Jak radzono, zakupilem nowy alternator ("chinczyk" 300 zl.).
    Czy powinienem wiedziec o czyms szczegolnym w czasie montazu???
    Czy moze cos przesmarowac, przeczyscic, wymienic itp...????

    Dzieki za pomoc..
  • #37
    prez8s
    Poziom 33  
    przed założeniem ostatniego weżyka do wakupompy wlać strzykawke oleju silnikowego