Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra alternator...BOSCH 14v 70a schemat

oknores 25 Nov 2005 17:14 42610 36
  • #1
    oknores
    Level 13  
    Witam

    Mam problem z wyciągnienciem altelnatora z astry 2 1,7 tdi
    alternator już sie rusza ale zatrzymało mnie takie małe koło po prawej stronie altelnatora tam nies podpięte pare wężyków i jak sobie z tym poradzić czy odpinać te wężyki czy co dalej ??

    :arrow: Pisz staranniej!
    j.
  • #2
    geronimmo.80
    Level 14  
    witaj!!!
    czy to o czym piszesz znajduje sie z tylu alternatora?
  • #3
    oknores
    Level 13  
    po drugiej stronie osi napędzającej
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    hanse
    Level 12  
    nie odpinaj vacupompy od alternatora - będzie potem ciekł olej i nie da się pompy załozyc na starą uszczelke, ja wyciagnąłem alternator (mam 1,7 dti astra2) dołem po zdemontowaniu sygnału dzwiękowego z tym, ze robiłem to na kanale - zajmuje to kilkanascie minut. Ale by do tego dojść to zmitrezyłem prawie 2 godziny :( jak masz alternator hitachi 100A to wyrazy współczucia - miesiąc temu się z tym męczyłem ale jak na razie jest ok pozdrawiam
  • #6
    oknores
    Level 13  
    ja tez już wyciągnąłem go dołem
    i teraz mam problem z naprawieniem
    wymieniłem szczotki i zachowuje sie tak:

    Nie ma wspomagania kierownicy świeci się lampka akumlatora
  • #7
    KingKong
    Level 25  
    Pewnie cały problem zginie jak pojawi się ładowanie. Zdemontuj mostek prostowniczy i sprawdź diody (weź żarówkę H4 i na zasadzie sprawdzenia przepływu prądu w kierunku przewodzenia i kierunku zaporowym, w jednym żarówka będzie się świecić, w drugim nie) i regulator (tego bez odpowiedniego sprzętu się nie sprawdzi). Dwie najczęstsze usterki alternatorów.
  • #8
    oknores
    Level 13  
    jaki sprzęt czeba mieć aby sprawdzić ten regulator??
  • #9
    KingKong
    Level 25  
    Ja mam w pracy tester regulatorów. Taki sprzęt jest też w sklepie motoryzacyjnym. Dla zwykłego użytkownika raczej niepotrzebny. Można założyć, że jeśli diody są dobre trzeba by wymienić regulator (choć to nie reguła).
  • #10
    hanse
    Level 12  
    miałem podobny problem poszła dioda w alternatorze hitachi 100A

    Wspomagania nie masz bo silnik pompy wspomagania jest załączany przez przekaźnik, który by go włączyć bierze "dane" z dwóch miejsc - musi byc włączona stacyjka i pracować alternator. O tym czy alternator ładuje "dowiaduje się" z kontrolki ładowania. Jeśli pracuje to lapka nie świeci, jeśli nie ma ładowania to lampka świeci i przekażnik nie załączy silnika pompy wspomagania

    Mozesz prześledzić wątek który napisałem, wpisz w szukam hasło "hitachi" jeśli to rzeczywiście hitachi to muszę cie zmartwic - części są drogie, trudno dostępne i w zasadzie nienaprawialne - naprawa długo nie wytrzymuje. Japończycy nie przewiduja napraw swojego sprzętu - wymieniają na nowy. Mnie udało się dostac mostek prostowniczy z regulatorem i szczotkotrzymaczami 8 diodowy za 330 zł /jest to jedna część nitowana w zasadzie można rozebrać ale by wymienić np regulator do tego to trzeba go sprowadzac np z USA a koszt jest ok 800 zł nowy alternator to 1300 zł/ ale był wymontowany z nowego alternatora.
  • Helpful post
    #11
    hary26
    Level 17  
    Witam mam podobny problem z alternatorem

    szukam schematu tego regulatora ja mam alt. 70A 12V UK tak na nim pisze

    kolega wyzej nie napisał jaki ma ten alt.

    P.S kolego Podobno da sią sprawdzić regulator miernikiem
    Czy to prawda?
  • #12
    oknores
    Level 13  
    koledzy ja też prosze was o schemat mojego altelnatora ja mam 70A 12V UE czy się różni od kolegi wyżej ??

    z niego wychodzi jeszcze taki jeden niebieski kabelek ile v ma być na nim??
  • #13
    hanse
    Level 12  
    opis 70A 12V UE czy UK nic nie mówi trzeba znac producenta tego alternatora. W oplu astrze 2 montowane sa alternatory nastepujących producentów: hitachi, bosch, valeo, delco i najpierw trzeba rozpoznac od którego producenta jest alternator i dopiero wtedy szukac odpowiednich części. U mnie np na obudowie była tylko naklejka "GM 100A" dopiero po rozebraniu okazało się ze jest to alternator produkcji hitachi, 8 diodowy 100A. Jak już to wiedziałem to dalej juz poszło.

    Nie wiem jak specjaliści ale 70A w dieslu to troche mało na alternator.

    Jak znany jest producent to mozna już szukac schematów i części np tu: http://www.as-pl.com/?;KO0737436536 albo http://www.polstarter.pl/

    Najwięcej jednak można się dowiedzieć na www.elektroda.pl

    pozdrawiam
  • #14
    oknores
    Level 13  
    ja mam ten silnik isuzu i nie wiem jak rozpoznać który to altelnator możecie napisac jakieś wskazówki
  • #16
    hanse
    Level 12  
    jak nie znajdziesz swojego na tych stronach to zawiez go do sklepu np intercars albo jakiegos innego - tam juz beda wiedzieć co to za typ, nie musisz targać całego alternatora bo troche wazy - mozesz wymontowac mostek albo regulator wtedy juz dojda co to za typ,

    W Radomiu masz intercars na ul.Nowogrodzka 6 więcej danych masz tu łącznie z telefonem i jak dojechac http://www.intercars.com.pl/r_siec.htm

    z tym, ze unich czasem trzeba czekać na częśc która jedzie z daleka - a to kosztuje. najlepiej wpisz w googlu "alternator" i poszykaj najblizej zawsze cos trafisz
  • #17
    hary26
    Level 17  
    Panowie
    U mnie wychodzi od altelnatorka taki niebieski cienki kabelek
    do czego on służy
  • #18
    Anonymous
    Anonymous  
  • #19
    hary26
    Level 17  
    do lampki w stacyjce rozumiem ale ile v ma byc na tym kabelku bo u mnie jest 0
  • #20
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    #21
    hary26
    Level 17  
    panowie moj altelnator to hitahi
    czy warto go rozkrecac czy odrazu do kosza jak myslicie??
    szczotki są raczej dobre a regulatora nie ma czym sprawdzić a taki altelnatorek kosztuje ok 1000 zł
  • #22
    Anonymous
    Anonymous  
  • #23
    hanse
    Level 12  
    jak masz za co to kup nowy kosztuje ok 1000-1300 i będzieszm miał po kłopocie, ale na twoim miejscu spróbowałbym załatwic tę cześc będzie to trwało troche (do 14 dni) ale będzie znacznie tańsze zamkniesz sie do 500 zł razem z robocizna linki masz podane wyżej. Możesz kupic tez alternator regenerowany wystarczy wpisac na allegro "alternator hitachi" i juz masz za 350 zł regenerowany z gwarancją na 6 miesięcy z tym, że ten jest na 100A z vavupompą części sa tez dostepne na szrotach
  • #24
    hary26
    Level 17  
    Witam

    Znalazłem ten altelnatoz 100A ale czy on podejdzie za ten hitahi 70A??
  • #25
    ginterlo
    Level 2  
    Jak wymienić regulator napięcia w alternatorze hitachi?
  • #26
    Anonymous
    Anonymous  
  • #27
    archaniol40
    Level 21  
    hary26 da radę jeśli posiadasz alternator(hitachi) w dwoma pinami, jeżeli z tyłu alternatora jest okrągła kostka to bez przeróbek nie będzie to działało. Do isuzu montowano trzy alternatory 70A cztero pinowy, 70A dwu pinowy, 100A dwu pinowy. Setka występowała w wersji z klimatyzacją. Jeśli chodzi o te alternatory(nowe) to można je znaleźć i nie za takie pieniądze, wystarczy dobrze poszukać.
  • #28
    goliat780
    Level 2  
    Żeby zdjąć alternator,najlepiej jest zdenontować pokrywę pod silnikiem i odkręcić klakson pod zdeżakiem i wyjąć go dołem.inaczej się nie da zdemontować alternatora,przynajmniej tak mi się zdaje.trzeba także pościągać węzyki gumowe z wakumpompy(z tyłu alternatora).aby zdjąc pasek wieloklinowy trzeba włożyć klucz 15 najlepiej kluczem nasadowym na śrubę na rolce napnającej(to jest ta mała rolka mniej wiecej po srodku,patrząc z boku i przekręcic kluczem w prawo -tak jak byśmy chcieli dokręcic śrubę i wtedy rolka się ugina i można zdjąc pasek.piszę o tym bo miałem problem,bo nie wiedziałem jak to zdrobić.trzeba poświęcić ok 1,5 godziny czasu,teraz bym zrobił to w czasie połowę krótszym ale człowiek całe życie się uczy.
    już śmigam asterką i jest wszystko ok.ładowanie mam 14,2V 14,3V i sie prawie nie zmenia a przed wymianą miałem od 11V do 14,5V i mi światła przygasały jak kręciłem kierownicą i przy zwiększaniu obrotów światła mocniej się paliły.
    jak ktoś by potrzebował alternatora to mam LR170-509E od anglika to jest do astry1,7 dti isuzu bez klimy.zamówiłem przez internet 100a a przysłali mi osły70a.zorientowałem sie po oznaczeniu,bo ja mam HITACHI NR LR1100-502.kolega załatwił mi ze szrotu inny100a i został mi ten drugi.będe musiał go wystawić na allegro.jak by ktoś chciał to mogę odstąpić za 200zł. moj numer tel 504-012-252.życze powodzenia.
  • #29
    pablo97
    Level 10  
    witam..
    mam problem z ładowaniem w asterce z silnikiem 1,7 isuzu. Kontrolka ladowaniea swieci jasnym swiatlem nie przygasa etc..
    Zastanawiam sie nad przyczyną..
    Alternator przeszedl niedawno przeglad w warsztacie, cos tam wymieniono, wyczyszczono itd powinien dzialac.. i tak bylo do czasu..


    Wczesniej przed serwisem chwilowo rowniez ladowania nie bylo..
    Co ciekawe po odpaleniu samochodu na 'zimno' zawsze pasek "popiskiwal" i wowczas ladowanie bylo. (po rozgrzaniu popiskiwanie ustepowalo ladowanie wciaz ok.)
    Natomiast w przypadku odpalwnia na zimno, ktoremu nie towarzyszylo popiskiwanie ladowania brak. Tak zdarzylo sie kilkakrotnie stad ten przeglad przy dzialajacym przed przegladem alternatorze..
    Jakis czas po serwisie wszystko ok i teraz koniec brak ladowania,
    Brak popiskiwania brak ladowania..

    Czy macie jakies rozwiazanie??
    Dziekuje z gory..
  • #30
    prez8s
    Level 33  
    Najprawdopodobniej diody, ale skoro już raz był naprawiany i padł znowu, to możesz go już na śmietnik wyrzucić, niestety ale te altki to padlina jak zresztą wszystko co wyprodukowało hitachi (takie moje zdanie). Kup nowy i będziesz miał spokój przynajmniej na dłuższy czas, a i przy okazji wymiany pozbądź się funkcji dogrzewania silnika, jak to zrobić - znajdziesz na elektrodzie (tzw. szacher macher w kabelkach :) )