Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1 radio i 6 głośników

Jamal20 25 Lis 2005 17:53 1743 16
  • #1 25 Lis 2005 17:53
    Jamal20
    Poziom 17  

    Otóz zamierzam kupic radio z wyjsciem na 4 glosniki ( zwazywszy na cene takei radio musze kupic) W samochodzie mam zamontowanych 6 głosników 2 z przodu i 4 w półce tylnej. NIe znam sie na głosnikach itp. wiec nie pyrtajcie mnie jakiej mocy one sa lu co stakiego. tego poprostu nie wiem. Pytanie mam takie. Jak z takiego radia podłączyc te 6 głosników zey one działały na pełnej swojej mocy i nie miały ze soba zakłucen. Chyba dosc jasno opisałem problem, i mysle ze przyda sie większej ilości uzytkowników. Pozdrawiam Krzysiek.
    p.s. moje autko to Cienias

    0 16
  • #2 25 Lis 2005 18:20
    dziqus
    Poziom 18  

    te glosniki sam montowales czy juz wczesniej ktos wlozyl do auta? moze na tyle sa 2 zwrotnice?

    0
  • #3 25 Lis 2005 20:49
    Jamal20
    Poziom 17  

    Jezu mówilem wam ze ja sie ne atym nie znam a Ty mi tu o jakis zwrotnicach piszesz. Były zamontowane glosniki w półce ( 4 sztuki ) a z przedu 2 sztuki . Nic po za tym nie ma w aucie z instalacji AUDIO> Jak to zrobic zeby działalo ??

    0
  • #4 25 Lis 2005 21:04
    raveland
    Poziom 28  

    jak sie nie znasz to jedz do zakladu car audio i oni ci to zrobia

    0
  • #5 25 Lis 2005 22:46
    mukade
    Poziom 31  

    Zczytaj chociaz oznaczenia z tych głośników w tylnej półce. Jeżeli masz w tej półce dwa duże i dwa takie malutkie (czyli dwa midbasowe i dwa wysokotonowe) to podłączasz wszystko tak jak na rysunku:
    A jak masz w pólce 4 duże głośniki to już nie łącz równoegle tylko ewentualnie szeregowo. Ale przedewszystkim zanim coś podlączysz to zczytaj napisy z magnesów głośników i nam tu napisz. Pozdro.

    0
  • #6 26 Lis 2005 12:52
    Jamal20
    Poziom 17  

    No wiec tak. Sa 2 duze 13 cm srednicy pisze na nich DAX zgc-130 moc max 60 w impedencja 8 0hm Pasmo 70-21000Hz Skutecznośc 90db i 2-way 80 watt - to sa te większe a te mniejsze sa VTA-100 Dulac Cone Impe- 4 Ohm Frequency 70/20kHz, Sensibility- 89 db 60 WATT. i sa one mneijse o około 1,5-2 cm na srednicy. I co teraz jak to podłaczyc? To sa te głosniki z tyłu a te przednie nie wymontowywałem bo za duzo robity potem. Pozdrawiam i czekam an pomoc.

    0
  • #7 26 Lis 2005 13:45
    kraz73
    Poziom 27  

    Jeżeli pomimo schematu ideowego dalej nie wiesz jak to zrobić, to lepiej zanim zaczniesz je podłączać /a jest to trudniejsze, niż podłączenie głośników/ poproś kogoś znajomego który ci to zrobi. Na marginesie zakładasz kolejny taki temat zupełnie niepotrzebnie, o podłączaniu radia napisano na elce wystarczająco dużo aby zrobił to kompletny laik tylko szukać ci się nie chce, a i przecież czasu nie masz nawet na to żeby zobaczyć co masz z przodu zainstalowane. A głośnik z przodu w cieniasie wyciąga się ok. minuty.

    0
  • #8 26 Lis 2005 14:05
    Jamal20
    Poziom 17  

    No i trafiłes. Jestem troche len ale jak sobie cos załoze ze zrobie to zrobie. Nie odpuszczam łatwo i pewnie bym te głosniki podpioł sam z tym ze nie byl bym pewny czy bedzie to działąc lub co gorsza czy ta moja instalacja nie spali czegos. Pozdrawiam
    p.s. a schemat jest na tyle prosty ze kazdy idiota wie jak to zrobic. A to co na głosnikach pisze wpisałem tylko i wyłacznie na prosbe jednego z rozmówcy tej rozmowy.

    0
  • #9 26 Lis 2005 14:06
    mukade
    Poziom 31  

    Nie masz do nich żadnych zwrotnic? Zwrotnica to takie małe pudełeczko, że wchodzi do niego jeden przewód głośnikowy a wychodzą przewody na dwa lub lub więcej głośników. Jak nie masz to podłącz tylko te DAX-y a te drugie olej. Możesz ewentualnie zrobić fote tej półki od góry i od dołu. Może coś więcej wymyślimy. No a przednie głośniki pod przody - to chyba widać na rysunku. Nara.

    0
  • #10 26 Lis 2005 14:18
    kraz73
    Poziom 27  

    mukade na twoją prośbę Jamal20 umieścił opis co to są za głośniki, a ty nie umiesz tego odczytać. Są to prawie identyczne głosniki /pasmo przenoszenia 70Hz-20kHz/ a ty Mu zadajesz pytanie o zwrotki. Żeby Jamal20 napisał że ma tam 16; 10 i np 1,5-2,5cm to rozumiem po co zwrotnice ale przy, w zasadzie takich samych głośnikach? Może poprzedni właściciel wrzucał do tego cieniucha co miał pod ręką? Łączył to przy okazji byle jak kablem telefonicznym, oczywiście wiążąc na przepisowy węzełek.

    0
  • #11 26 Lis 2005 15:42
    mukade
    Poziom 31  

    70/20kHz to zapis niejednoznaczny, więc pomyślałem, że to ewentualnie mogą być jakieś średniotonówki czy coś - różnie bywa. Ale pewnie jest tak jak mówisz, więc poleciłem podłączyć te większe a tamte zostawić, żeby nie łączyć jednych z drugimi bo wyjdzie impedancja niecałe 3ohmy (pewnie i tak by się nic nie stało).

    0
  • #12 26 Lis 2005 16:14
    dziqus
    Poziom 18  

    jesli nadal nie wiesz ocb to podlacz tylko cztery glosniki (dwa z przodu i dwa z tylu) i juz. w cieniu wiazka idzie przy lewym progu tak jak w sc?

    0
  • #13 26 Lis 2005 20:01
    Jamal20
    Poziom 17  

    No macie racje. Ten koles co miał auto przedena ładował do niego wszystko co miał pod reką. Juz zdązyłem wymontowac z auta: alarm ( zepsyty) jakies lampy z podspodu auta, beznadziejene oswietlenie wnętrza pojazdu choinke podswietlaną z deski ( eheheh dobrzez e była na kleju) i chyba to wszytsko. Jeszcze mi zostało naklejka z tylnej szyby a mianowicei taki niby "Maluch Prosche" i bedzie OK. Tak wiec widzicie ze auto było bardzo lubiane przez jakiegos bukieta. Sądzicie i zastanawiacie sie po co je kupilem. Auto w takim stanie technicznym ( bardzo dobre ) z instalacja gazową i super lakierem za 4500 zeta to chyba mówi samo za siebie. I nie piszcie teraz ze to napewno jest podpicowane autko na sprzedaz bo auto sprawdziłem na wszytski mozliwe sposoby wiec wiem co mówie. A co do tych głosników to co sie stanie jak je podłącze wszystki tak jak na rysunku ?

    0
  • #14 26 Lis 2005 20:43
    kraz73
    Poziom 27  

    Czy ktoś twierdzi, że podpicowane?:D, ale jak czytałem te parametry głośników co podałeś w poście, to tak jakoś mnie się skojarzyło z bajerami w stylu sześć lipnych głośników na tylnej półce przywiązanych do niej sznurówką a wszystko to pędzą dwie żyły czystej miedzi używanej w telefonii. I jak widać niewiele się pomyliłem, szmery bajery, bzdety, choineczki, do świąt to jeszcze trochę zostało. W poprzednią wigilię pewnie ją stroił godzinami. :D

    No dobra do tematu możesz podłączyć po dwa z tyłu pod jeden kanał ale zrób to szeregowo. Teoretycznie radio powinno wytrzymać nawet połączenie równoległe ale teoretycznie. :idea: I wyrzuć kabel telefoniczny.

    Nie jarzę tylko po co mu te lampy od spodu? czyżby latając oświetlał sobie drogę? może nie miał na ledy niebieskie a chciał zaszpanować podświetlanym spodem?. Mam jeszcze jedną teorię jego mechanik miał nieoświetlony kanał.

    0
  • #15 27 Lis 2005 00:29
    grzesiek660
    Poziom 16  

    najlepiej wypieprz te glosniki z polki, kup dobry przod i wyglusz drzwi i suba do bagaznika, nie bedziesz mial problemow:P

    0
  • #16 27 Lis 2005 14:15
    Jamal20
    Poziom 17  

    No ok . wiec zeby podłączyc je szeregowo to jak to ma wygladac?? Pozdrawiam

    0
  Szukaj w 5mln produktów