Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mikrofon bezprzewodowy

nakla 26 Lis 2005 20:34 1136 3
  • #1 26 Lis 2005 20:34
    nakla
    Poziom 12  

Witam Szanownych kolegów
    Jestem początkującym elektronikiem.Chcę dla kogoś wykonać układ który ma za zadanie odzczytywac taśmę magnetofonową , sygnał drogą radiową przesłać do obiornika.Dzwięk mam słyszeć w głośniku odbiornika.Głowica ma 2,4 kΩ.
    Początkowo próbowałem wykorzystać mikrofon bezprzewodowy z jabela na 89-108MHz, ale to nie dziala bo tam jest mic pojemnosciowy, więc jak wstawilem moją głowice która jest cewką to nic już nie usłyszałem w obiorniku.
    Widziałem kiedyś moduły radiowe na 433Mhz. Chciałbym własnie te moduły wykorzystac. Nie mam jednak zielonego pojęcia jak podłączyć tą moją głowice do takiego modułu. Nie wiem też jakie są rodzaje tych modułów i rozkład wyprowadzen.Z mechaniką odczytu już sobie poradziłem.
    Proszę o jakiekolwiek sugestie i porady- jakieś schematy mogą być ręczne.Moze ktoświe o jakiś gotowych kitach w sprzedaży.
    Za pomoc serdecznie dziękuje.

0 3
  • #2 26 Lis 2005 21:25
    humek
    Poziom 32  

ten z "jabela" powinien działac ale musisz "dopasowac" żródło sygnału czyli glowice do wejscia tego nadajniczka.jakis "wtórnik emiterowy lub prosty wzmacniacz na jednym tranzystorze i powinno działac oczywiscie wzmacniacz małej czestotliwosci.

0
  • #3 26 Lis 2005 23:28
    oj
    Poziom 42  

Do głowicy trzeba dołączyć przedwzmacniacz; można się posłużyć schematem walkmana Kajtek

https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=492107#492107

Sygnał do nadajnika wprowadzasz z punktu na schemacie (15mV) w miejsce mikrofonu elektretowego. Jeżeli wykorzystasz potencjometr /20k/ (regulacja głośności/czułości) to trzeba usunąć z nadajnika rezystor polaryzujący mik. elektretowy

0
  • #4 27 Lis 2005 16:13
    nakla
    Poziom 12