Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

A4 B5 - Brak napięcia na wtyczce do cewki - możliwość padnięcia modułu lub przekaźnika

WalecznyA4 19 Sep 2023 01:10 234 9
  • #1
    WalecznyA4
    Level 3  

    Witam, mam problem z wtyczką do cewki. Aktualnie nie ma napięcia. Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Może to być przerwany przewód?

    A4 B5 - Brak napięcia na wtyczce do cewki - możliwość padnięcia modułu lub przekaźnika

    Akurat przejeżdżał elektryk i zatrzymał się, żeby trochę mi posprawdzać. Nie znalazł przekaźników, które powinny być w skrzynce, gdzie jest komputer. Obstawiał, że może być padnięty moduł albo przekaźnik, co powoduje zerwanie napięcia. Powiedział też, że może to być alarm, więc przeciął mi te dwa przewody i połączył, ale to nic nie dało. Może nawet to sprawiło, że teraz nie ma napięcia w tej wtyczce do cewki. Gdy sprawdzałem miernikiem przejście, było na jednym kablu obciętym, ale gdy sprawdzałem miernikiem bezpośrednio w wtyczce, podczas próby odpalenia auta, pokazywało 0 napięcia.

    A4 B5 - Brak napięcia na wtyczce do cewki - możliwość padnięcia modułu lub przekaźnika
    A4 B5 - Brak napięcia na wtyczce do cewki - możliwość padnięcia modułu lub przekaźnika
    A4 B5 - Brak napięcia na wtyczce do cewki - możliwość padnięcia modułu lub przekaźnika
  • Helpful post
    #2
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Chcesz nam powiedzieć że przekaźniki "wyparowały" czy co. Tak z łaski swojej to należałoby podać jaki masz tam silnik, czy mamy się domyślać.
  • Helpful post
    #3
    ociz
    Moderator of Cars
    Żadne przekaźniki ani moduły, zasilanie na cewkę idzie prosto po stacyjce. Te 2 czarne przewody, odcięte od alarmu, połącz ze sobą.
    piotrekwoj1 wrote:
    jaki masz tam silnik

    Przecież widać że jakiś stary 1.6.
  • #4
    WalecznyA4
    Level 3  
    Faktycznie dzięki za info lecz nadal nie udało mi się znaleźć przyczyny po złączeniu przewodów w puszce od alarmu jest napięcie na tym przewodzie lecz brak napięcia na wtyczce od cewki przewód przerwany gdzieś pomiędzy? Czy macie może jakieś pomysły jak dotrzeć?
  • Helpful post
    #5
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Sprawdź jeszcze tak. Rozłącz te dwa czarne i ten na którym jest napięcie zostaw w spokoju a ten na którym nie ma jest napewno połączony z fabrycznym kablem w instalacji. Sprawdź to połączenie.
  • Helpful post
    #6
    johnny833
    Level 31  
    A bezpiecznik F32 kto sprawdzi? I po drugie to sprawdzaj zasilanie probówką, a nie napięcia miernikiem. W sumie to kostka stacyjki,bezpiecznik,zgnity kabel albo ten pseudo alarm.
  • #7
    WalecznyA4
    Level 3  
    A4 B5 - Brak napięcia na wtyczce do cewki - możliwość padnięcia modułu lub przekaźnika

    faktycznie strzelił bezpiecznik F32 odpowiedzialny za Sterowanie silnikiem (Cewki zapłonowe; Czujnik masowego przepływu powietrza;ECM.)

    wróciło napięcie na tym pinie w wtyczce czy to oznacza że jest już okay do momentu tej wtyczki?
    A4 B5 - Brak napięcia na wtyczce do cewki - możliwość padnięcia modułu lub przekaźnika

    auto nadal nie odpala co dalej mogę sprawdzić? na chwilę zamieniłem na poprzednią cewkę z modułem aby sprawdzić czy to coś zmieni lecz nadal nie odpala.

    te kable w tym alarmie co są połączone prowadzą i do bezpiecznika F32 i do wtyczki od cewki po ich rozłączeniu nie ma napięcia na bezpieczniku
    A4 B5 - Brak napięcia na wtyczce do cewki - możliwość padnięcia modułu lub przekaźnika

    gdzie byście szukali problemu? każda wskazówka się przyda

    "po drugie to sprawdzaj zasilanie probówką" brat pożyczył probówkę i na razie jej nie mam mogę ewentualnie za pomocą żarówki
  • Helpful post
    #8
    johnny833
    Level 31  
    Kolego podstawy. Czy jest iskra,czy pompa pracuje,czy wtryski sie otwierają? Magiczne narzędzie które ci potrzebne to probowka 12v.
  • #9
    WalecznyA4
    Level 3  
    Pobliscy mechanicy odmawiali mi podjęcia sie naprawy wysyłając mnie do elektryków zanim to zrobię chciałbym jeszcze spróbować zdiagnozować czy mam uszkodzony modul zapłonowy jak to zrobić?
    A4 B5 - Brak napięcia na wtyczce do cewki - możliwość padnięcia modułu lub przekaźnika
    A4 B5 - Brak napięcia na wtyczce do cewki - możliwość padnięcia modułu lub przekaźnika

    Zadzwoniłem do motoryzacyjnego z pytaniem o moduł i wyslal mi zdjecie który powinien pasowac ma także 3 piny i wychkdza z niego 2 kabke lecz bez oznaczeń przewodów w starym mam (1) i (15) a koszt ok 150zl i tak jakby dal mi do zrozumienia że bez możliwości zwrotu wiec jest ryzyko A4 B5 - Brak napięcia na wtyczce do cewki - możliwość padnięcia modułu lub przekaźnika

    edit/

    udało mi się znaleźć ten moduł na allegro w tańszej cenie z możliwością zwrotu 
    MODUŁ ZAPŁONOWY STEROWNIK 138050 HITACHI 
    Możecie potwierdzić który kabelek pod jaki zacisk (1) i który pod (15)? 

    ten od lewej pierwszy niebieski przewód z modułu (1) z tego co wyczytałem to na (1) powinna być podczas kręcenia masa
    a czarny do (15)



    Pin pierwszy w module to GND drugi to S+ a trzeci pin B+
    A4 B5 - Brak napięcia na wtyczce do cewki - możliwość padnięcia modułu lub przekaźnika
  • #10
    WalecznyA4
    Level 3  

    Po wymianie modułu nadal auto nie odpala. Macie może jeszcze jakieś rady? Poniżej podam, jak i co sprawdziłem:

    Cewkę sprawdziłem:
    - Sprawdziłem napięcia według książki.
    - Odpiałem wtyczkę od cewki i sprawdziłem napięcie na niebieskim przewodzie i masie. Przy włączonym zapłonie powinno być 10V, a u mnie było około 11,5V.

    Następnie sprawdziłem na dwóch skrajnych przewodach kontrolka diodowa i zapala się.
    Następnie, przy włączonym zapłonie, mam plusa na obu zaciskach cewki, czyli na (1) i (15).
    Podczas kręcenia kluczykiem pojawia się impuls masy na zacisku (1).

    Na wtyczce od czujnika walu korbowego napięcie wynosi 1,84V.
    A4 B5 - Brak napięcia na wtyczce do cewki - możliwość padnięcia modułu lub przekaźnika

    Na wtyczce od aparatu zapłonowego:
    1 - masa
    2 - napięcie 11,5V
    3 - napięcie 5V
    A4 B5 - Brak napięcia na wtyczce do cewki - możliwość padnięcia modułu lub przekaźnika

    Myślę o synchronizacji rozrządu, ale to wymaga dużo pracy.
    A jak sprawdzić sprawność aparatu zapłonowego?