Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

termostat i duże zużycie paliwa w vw golfie 1,9td

27 Lis 2005 22:03 9737 11
  • Poziom 10  
    Witam! mam taki problem iż w moim golfie 1,9 td temperatura silnika dochodzi tylko do 70 C. czy może być to powodem zwiększonego zużycia paliwa??czy to wina termostatu ?? jak wiecie to pomóżcie!!! pozdro
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Tempetarura ma być właściwa-wymień termostat. Zdejmij gruby gumowy wąż, wcześniej podstaw naczynie, potem nasadowa 10-tka i masz termostat na wierzchu.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Jeśli na postoju pracujący silnik osiąga właściwą temperaturę , a podczas jazdy temperatura silnika spada to napewno termostat nie jest sprawny
  • Poziom 10  
    no dobra ale czy ma to wpływ na zużycie paliwa??
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Temperatura silnika ma b. duży wpływ na zużycie paliwa. Silnik diesla niedogrzany (70°C) bedzie pobierał wiecej paliwa moze nie tyle co benzyniak ale więcej. Do prawidłowej pracy silnika potrzebna jest temperatura ok 89-94 °C . Tak więc jak to przedmówca napisał , 10 nasadowa w rękę , jakaś kuweta na płyn i do roboty. Pozdrawiam.



    Mariusz:.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    witam
    Pewnie że ma wpływ na zużycie paliwa .
    Silnik musi mieć temp. eksploatacyjną taką jaką przewidział producent a wtedy zużycie paliwa jest w granicach normy.
    A odnośnie tego termostatu to jest prosty test .
    Całkowicie zimny silnik odpalamy i na biegu jałowym oceniamy temp. silnika i chłodnicy najlepiej w dolnej częśći za pomocom dotyku (uwaga na wentylator !!! ).
    Jeśli temp. silnika nieco wzrośnie to wtedy oceń temp. w dolnej cześć chłodnicy . Należy zrobić to kilka razy do momentu temp. otwarcia termostatu ( obserwować wskaźnik temp. silnika ) . Z termostatem jest ok. tylko wtedy gdy chłodnica jest zimna a temp. silnika zbliża się do otwarcia termostatu , gdy termostat się otworzy to chłodnica powinna zmienić temp. Gdyby temp. silnika i chłodnicy była taka sama podczas nagrzewania to oznacza że termostat jest otwarty i należy go wymienić .
    Powodzenia .
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    A tak właściwie to jakie jest to zużycie ??? Myślę ze cyklu miejskim do 8 litrów to powinno być normalne. I jeszcze jedno - jeśli jest duże zuzycie to może wtryski podlewają lub złe dawkowanie pompy. Pozdrawiam..
  • Poziom 20  
    Kolego sq8luu nie wiem czy dokładnie przeczytałeś pierwszy post. Koega szefunio ma niedogrzany silnik (70°C) i termostat do wymiany a ty go straszysz polewającymi wtryskami a co gorsza rozklekotaną pompą wtryskową. Nie wiem czy się orientujesz ale wtryski z 1,9 td VW spokojnie pobiegają jakieś 400000 km a pompa :?: Samochód sie rozleci a pompa bedzie sprawna :D Pozdrawiam



    Mariusz:.
  • Poziom 10  
    on kurcze przy rozsądnej jezdzie ściaga koło 7,5 l
    ma przejechane 182000km śmigam nim do szkoły 12 km i rano nawet 70C nie łapie z powrotem leciałem 160kmh i łapnoł ze 73C
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    kooperator napisał :
    Cytat:
    Kolego sq8luu nie wiem czy dokładnie przeczytałeś pierwszy post. Koega szefunio ma niedogrzany silnik (70°C) i termostat do wymiany a ty go straszysz polewającymi wtryskami a co gorsza rozklekotaną pompą wtryskową. Nie wiem czy się orientujesz ale wtryski z 1,9 td VW spokojnie pobiegają jakieś 400000 km a pompa Samochód sie rozleci a pompa bedzie sprawna Pozdrawiam


    po 400 000km takie wtryski nadają się na śmietnik, a widziałem takie które padały po godzinie pracy, a wierz mi że trochę pomp i wtryskiwaczy naprawiłem. Nikogo nie straszę lecz trzeba mieć świadomość ze trwałość aparatury wtryskowej zależy od czystości i jakości paliwa. Zwiększone zużycie paliwa ( z mojej praktyki warsztatowej) wskazuje na to że potrzebny jest (na początek) przegląd wtryskiwaczy. Owszem zgodzę sie ze pompa wytrzyma długo, jednak nie wiadomo czy przypadkiem przy tej pompie nie było nic "dłubane" i czy jest prawidłowo ustawiony początek wtrysku. W poscie tego nie widać , ani nie słychać jak pracuje silnik oraz jaki jest poziom zadymienia spalin. Zobaczymy ile bedzie palił po wymianie termostatu ? Napewno się zmniejszy , ale ciekawe o ile ?
    Pozdrawiam
  • Poziom 23  
    witam. Podpisuję się pod sq8luu
    Jeśli na postoju pracujący silnik osiąga właściwą temperaturę , a podczas jazdy temperatura silnika spada to napewno termostat nie jest sprawny
    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    clip7 napisał:
    witam. Podpisuję się pod sq8luu
    Jeśli na postoju pracujący silnik osiąga właściwą temperaturę , a podczas jazdy temperatura silnika spada to napewno termostat nie jest sprawny
    pozdrawiam

    Witam.
    I ja sie pod wami podpisze i dodam jeszcze za to ma napewno duzy wpływ na zwiekszone spalanie.