Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z alternatorem Opel Astra

fabioboss 27 Nov 2005 23:24 20690 15
  • #1
    fabioboss
    Level 10  
    Problem jest taki ze kontrolka ładowania przy odpalonym silniku na biegu jałowym cały czas świeci . Przy zwiększaniu obrotów silnika kontrolka coraz to jaśniej sieci az do momentu przepalenia. Przy zmierzeniu napięcia w instalacji jest około 17V przy 3000obr. czy może to być spowodowane uszkodzonym regulatorem czy tez spaliły sie któraś z diod? Czy istnieje możliwość sprawdzenia wymontowanego regulatora? Alternator jest firmy Delco
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    andrzejluczuk
    Level 17  
    Witam. Oczywiscie jest mozliwosc sprawdzenia regulatora na zewnatrz. I mysle, ze od tego powinienes zaczac. Podlaczasz na wyjscie (szczotki) zarowke jako obciazenie a na wejscie podpinasz sie zasilaczem regulowanym. Najezdzasz napieciem powiedzmy od kilku wolt (zarowka swieci) w gore. Przy wartosci okolo 14.4 zarowka powinna zgasnac. Jesli tak nie jest regulator lezy. Jesli zar. zgasnie to wyszarp alternator i przyjrzyj mu sie blizej. 17V na pokladzie jest troche niebezpieczne.
  • #4
    fabioboss
    Level 10  
    Sprobuje sprawdzic regulator. czy wejscie gdzie mam podłączyc zasilacz to złączka gdzie w alternatorze przylutowana jest dioda (jedna z trzech małych) chyba wzbudzenia?


    Podłączyłem regulator (mam nadzieje ze dobrze) i przy napieciu do 14V na wyjsciu szczotek pojawilo sie okolo 7.30V. Po podaniu 15V na wyjsciu szczotek jest 0V. Czy sa to prawidłowe parametry?
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    andrzejluczuk
    Level 17  
    Zgadzam sie z kolega elektritem co do diagnozy, ale... Jesli regulator jest uszkodzony i nie odcina napiecia na wirnik to co sie dzieje z napieciem na pokladzie? Niebezpiecznie rosnie prawda?. W przypadku gdy uwalony jest mostek objaw jest podobny i pewnie zakonczy sie w tym przypadku na wymianie diod, ale jak napisalem wyzej latwiej jest ZACZAC od regulatora i po tym dobrac sie do diod niz na pale wymieniac diody a w miedzyczasie myslec czy to pomoze czy nie. Dodam, ze wymiana diod potrwa troche dluzej niz sprawdzenie regulatora. Jesli uzyles zasilacza z ograniczeniem pradowym to nie obawiaj sie uszkodzenia. "Moi chlopcy" czesto zamieniaja bieguny i nie ma katastrofy:)
  • #7
    fabioboss
    Level 10  
    Jezeli zle go podłączyłem to mozesz mi opisac na podstawie rysunku jak to zrobic dokładnie? Chcialbym miec jakas pewnosc co co stanu regulatora. Pozatym sprawdziłem trzy male diody wzbudzenia i sa dobre. Pozostaje mostek.
  • #8
    andrzejluczuk
    Level 17  
    Na podstawie rysunku to troche ciezko opisac. Musze miec to w reku, wtedy widac wszystko. Nie widze czy te punkty na ktorych mierzysz wyjscie to to samo co szczotki? Najwygodniej podlaczyc sie do szczotek i sprawe wyjscia masz z glowy. Jesli chodzi o wejscie reg. to z alternatora jest tylko wyjscie (przewaznie to taki styk-pazurek) i tam podlaczasz plus z zasilacza.
  • #9
    fabioboss
    Level 10  
    Myslę ze raczej dobrze to podłączyłem. Nie wiem dlaczego elektrit twierdzi inaczej. A co do napięcia wyjsciowego na szczotkach-ono ma byc tak niskich parametrów?
  • #10
    pio343
    Level 12  
    Witam moge tyko podpowiedziec że taki objaw w tych alternatorach spowodowany jest czesto zwarciem na wirniku (dochodzi do tegoprzy większych obrotach).Następstwem tego moze byc spalenie mostka i regulatora napięcia.
  • #11
    romanzuker
    Level 14  
    witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy do pozostałych wolnych uzwojeń i do masy alternatora i patrzymy czy nic nie iskrzy i się nie dymi(sprawdzone wiele razy).A regulator napięcia też napewno masz uszkodzony. Pozdrawiam.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    fabioboss
    Level 10  
    Wiec zabrałem sie dzis za to i wymieniłem na nowy regulator i mostek (koszt 150 zł) Niestety po pomiarach okazalo sie ze stare są popalone. Zamontowałem do autka i działa aż miło. Poprowadziłem dodatkowy przewód masowy łączący alternator z karoserją którego fabrycznie nie było. Teraz na instalacji jest 14,44V z niewielką różnicą zależnie od obrotów i obciążenia:D
    Dzięki za wszelką pomoc. Zawsze to pare groszy zaoszczędzone.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    fabioboss
    Level 10  
    Rozprowadziłem starą warstwę pasty i dokręciłem na wyczucie. Nie mam pojecia jak mozna to dokręcic inaczej. Nie posiadam niestety specjalistycznych kluczy.
  • #16
    stawek
    Level 10  
    Mam problem z ładowaniem , mam alternator bosha i na wyjściu powinno być 14V a mam 13,2v co moze być tego przyczyną ? Czy jest wadliwy regulator napięcia ? i nie wiem jak sprawdzić regulator :(