Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 200 1.4 8V coś z elektryka / ECU = ODCINA PALIWO

29 Lis 2005 22:12 7942 4
  • Poziom 20  
    Jade 40 na godzine, nagle silnik gaśnie. Podlalem benzyny z pobliskiej stacji Orlen ale d...a, kreci ale nei pali. Odglos pompy paliwa troche inny mi sie wydawal wiec myslalem ze padla (glosno chodzila od 2lat).

    Zaholowane auto do mechanika, przy nim pale - nie pali (kreci rozrusznik ale
    nie startuje, slychac jak pompa dziala chwileczke czyli ok, buduje cisnienie przed odpaleniem).

    Mechanik dzowni i mowi ze auto zaskoczylo i juz nie chce sie "zepsuc", mowi
    ze pompa wlaczana jest przy zaplonie na chwilke (cisnienie robi) ale jak
    chcemy startowac motor to juz nie dziala (kabel wiec do pompy musi byc dobry
    jak na te 2s sie wlacza). Przypomnialo mi sie ze mialem podobne cos ale
    dawno temu i gasł na 5biegu (tylko i wylacznie). Moze i odcinalo pompe
    paliwa tez (a ze predkosci znaczne to nie dlawil sie a gasl natychmiast bo
    paliwo konczylo sie szybko).

    Narazie mam KONTAKT 60 i przepsikam zlacze ECU, co dalej? Moge wyjac
    bezkarnie ECU i sprawidzc co w srodku slychac?
    Jak odlaczyc rurke do czujnika cisnienia? Na wyciagniecie jest?

    Jakies inne rady? Problem lezy w ukladzie elektrycznym. Jaki inny czujnik
    moze nakazaz wylaczenie pompy paliwa? Troche dziwne bo nei powinien nigdy
    gasnac na 5 biegu jak przykladowo wyprzedzam :/

    Kurcze, byly plany by sprawdzic interface rover pc i soft. Czlowiek ktory
    mial zrobic plytke i to przetestowac zapadl sie pod ziemie chyba.

    300zl nie chce dac za podlaczenie do komputera ktore sam moge zrobic, z
    elektronika to sie znamy moze nie na "ty" ale sie jej nie boje. Tylko
    wypadaloby miec SPRAWDZONY schemacik interface i software, mzoe cos
    ciekawego odczytam z komputera, tez kasa nie smierdze ostatnio a tankowac za 4zl trzeba ;-). Ma ktos cos do poratowania mnie :)?

    Teraz auto pali bez problemu i jedzie 120 na 5biegu ale nie znam dnia ani
    godziny kiedy powroci problem. Ostatni taki numer byl 1.5 roku temu jak mi na 5tce gasl (wystarczylo dac 4ke i zapalal sam). Ale tego aby zgasl i nie mozna by go bylo odpalic to nie bylo. Mechanik tylko sprawdzal wtyczki, sprawdzal czy sika benzyna przed filtrem paliwa, nic w elektryce nie grzebal.

    Podsumowujac: schemat interface ma ktos (sprawdzony, zlacze ECU jest za konsola srodkowa gdzies).
    Psiakac contaktem 60 zlacze idace do puszki ECU? Odlaczyc ECU i sprawdzic plyte glowna? Jak odpiac czujnik cisnienia (rurka), ciagnac na sile?

    Inne pomysly? Teraz auto pali jak malina.

    Dalej, mam schemat elektryczny, dosyc prosty. Chce wiedziec jakiej wartosci sa termistory w ukladzie chlodzenia. Cos mi zle pokazuje temperature silnika. Chce zmierzyc opor, ma ktos tabelke oporow w danej temeraturze albo sama wartosc termistrora (sa tam 2, jeden do wskaznika na desce idzie bezposrednio a drugi do komputera).

    200/214i mam ale Si wersja ma takie same czujniki na bank, komputer pewnie inny lekko bo Si to 16V.

    Rocznik 97. Dziekuje!
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Użytkownik usunął konto  
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 10  
    Witam. Mam identyczny silnik ale w roverku 114. 1.4 8V seria k8 na jednopunktowym wtrysku. miałem podobną sytuację w swoim (zaznaczam podobną) i wszystko ucichło po wymianie palca rozdzilajacego napięcie który jak wiadomo znajduje sie pod kopułką. Co do czujników temteratury to wiem, że czujnik podajacy informacje na komputer jest firmy SAGEM i gdzieś miałem tabele. nie wiem czy u Ciebie jest tak samo ale czujnik podający info do wskaźnika jest z przodu prawie pod kopułką a nawet troche bardziej w strone chłodnicy. Mam taki czujniki gdybys potrzebował. poszukam tabeli i jak coś to umieszcze na tym forum.
    PS. Mam jeszcze dwa moduły. nie wiem skąd jesteś zale jeśli blisko mnie to zawsze możesz podjechc i przetestować na innym module.
  • Poziom 20  
    Jaki moduł? Wiem gdzie mam czujniki temperatury, znalazlem je ale nie wiem jakie powinny miec wartosci, wydaje mi sie ze cos nei tak, termostat niby dobry ale jak nagrzeje silnik do normalnej temperatury pracy i przegonie drania po szosie z 100km/h to wg wskaznika silnik wychladza sie jak po nocy, wskazowka opada zupelnie :) Ale w srodku cieplo jak wialo tak wieje a mechanik mowil ze termostat OK, jakby on padl to powinienem miec zimno i w kabinie.

    Tymczasem to wylaczanie sie i nie moznosc odpalenia mnie nurtuje. Jakby padaly szczotki to na amen przeciez? A dzis jezdzilem i jezdzielem po miescie i nic, wszystko dobrze, pali pieknie.

    Pompa zawsze chodzila glosno, piszczala az w kabinie slychac bylo. Natomiast teraz bardziej buczy niz piszczy ale pompuje dobrze bo auto jezdzi ladnie.

    To wylacznie sie na 5biegu (kiedys tam) to zly znak, moze ma to zwiazek z tym magicznym zaniemognieciem (cos dziwny wyraz napsialem? A moze to zmeczenie :>) wczoraj. Padl i nie moglem za cholere odpalic, mechanik nie wyjmowal pompy a teraz dziala. Jak sie wytra szczotki to na moj rozum na AMEN.

    Jestem z WROCLAWIA
  • Poziom 10  
    Co do tego efektu opdania wskaźnika po "przegoinieniu auta" to taki efekt miałem jakies dwa tygodnie temu. Winą była zatkana chłodnica przodu ( tekturą). Po prostu silnik nagrzał się do zbyt wysokiej temperatury i otworzył obieg płynu przez chłodnice. Chłoodnica nie chłodziła bo miałem włożona tekturę i w aucie była sauna:) Zatrzymałem się i wywaliłem ta tekturę. momentalnie w ciągu kolejnycy może 3 kilometrów wskazówka temperatury spadła do zera a w aucie i tak było ciepło. Więc U Ciebie musi byc coś podobnego. Nagrzałeś auto tak że otworzył Ci się obieg płynu poprzez chłodnicę. Ja też do dziś nie rozumie dlaczego wskaźnik opadł prawie do spodu. pomimo, ze w aucie było ciepło. Jechałem później jeszcze dobe 100km i sukcesywnie zaczął się podnoscić. aż zatrzymał sie w pozycji 1/3. Więc to nie bedzie wina czujnika bo on jest ok. tylko za szybko otwiera Ci sie obieg płynu przez chłodnice.
    Moduł czyli komputer.
    Nie zastanowił Ci się mechanik nad przepływomierzem?
    Jeszcze jedna sugestia. Jeśli masz taki wtrysk jak ja (fotka poniżej) to w tym czarnym jajku :) jest takie cudo firmy BOSCH :) i między innymi podaje to paliwo :) Wiedziałem, jak się to zwie ale zapomniałem :)