Witam!
Wpadłem na dość ciekawy, choć pewnie nie nowy pomysł.
Przez dużą część roku musimy jeździć w ciągu dnia na światłach.
Częstym problemem jest "skleroza", która prowadzi wielokrotnie do mandatu.
Ludzie wymyślają różne urządzenia, piszczące, dzwoniące, migające, ale ogólnie za każdym razem należy i tak samodzielnie włączyć światła.
Poprzednio miałem Punto i przez elektryka została przerobiona stacyjka w taki sposób, że po przekręceniu kluczyka światła automatycznie włączały się, ale wymagało to uszkodzenia stacyjki, aby kluczyk można było wyjąć w pozycji 0 i 1 (0 - światła postojowe, 1 - brak świateł). Przełącznik świateł zostawiało się cały czas włączony a kluczykiem decydowaliśmy jakie światła mają się palić.
Wpadłem jednak na inne rozwiązanie, ale potrzebuję pomocy.
Światła sterowane są przełącznikiem przy kierownicy, który zazwyczaj załącza lub rozłącza odpowiednie przekaźniki.
Czy można do tych przekaźników poprowadzić zasilenie wprost z alternatora?
Gdy samochód zapali, alternator przecież zaczyna zasilać cały układ, więc dlaczego nie miałby również zasilić przekaźnika świateł!
Mam Renault Megane Classic z 1998 roku (sedan).
Co do czego należy podłączyć, aby mój pomysł zadziałał, jeśli jest to oczywiście wykonalne i gdzie znajdują sę przekaźniki załączania świateł?
Wpadłem na dość ciekawy, choć pewnie nie nowy pomysł.
Przez dużą część roku musimy jeździć w ciągu dnia na światłach.
Częstym problemem jest "skleroza", która prowadzi wielokrotnie do mandatu.
Ludzie wymyślają różne urządzenia, piszczące, dzwoniące, migające, ale ogólnie za każdym razem należy i tak samodzielnie włączyć światła.
Poprzednio miałem Punto i przez elektryka została przerobiona stacyjka w taki sposób, że po przekręceniu kluczyka światła automatycznie włączały się, ale wymagało to uszkodzenia stacyjki, aby kluczyk można było wyjąć w pozycji 0 i 1 (0 - światła postojowe, 1 - brak świateł). Przełącznik świateł zostawiało się cały czas włączony a kluczykiem decydowaliśmy jakie światła mają się palić.
Wpadłem jednak na inne rozwiązanie, ale potrzebuję pomocy.
Światła sterowane są przełącznikiem przy kierownicy, który zazwyczaj załącza lub rozłącza odpowiednie przekaźniki.
Czy można do tych przekaźników poprowadzić zasilenie wprost z alternatora?
Gdy samochód zapali, alternator przecież zaczyna zasilać cały układ, więc dlaczego nie miałby również zasilić przekaźnika świateł!
Mam Renault Megane Classic z 1998 roku (sedan).
Co do czego należy podłączyć, aby mój pomysł zadziałał, jeśli jest to oczywiście wykonalne i gdzie znajdują sę przekaźniki załączania świateł?