Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak podwyższyć napięcie ładowania akumulatora?

11 Kwi 2003 17:42 4343 8
  • Poziom 11  
    witam
    jestem użytkownikiem Skody Felici. niestety samochody te mają feler - czeski alternator, który daje napięcie ładowania akumulatora ~13.5V (są i z alternatorem BOSCHA ale to inna bajka). chciałbym więc zrobić jakis prosty układzik podnoszący napięcie o ten jeden wolt do ~14.5 teraz pytanko - jak? jakas przetwornica (z rozmowy z facetem od akumulatorów wynika że prąd ładowania to ~10% pojemności czyli dla aku 44Ah około 4.5A) ?? jak to włączyć do obwodu? ma ktoś pomysły?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Proponuje kombinacje z regulatotem napięcia chyba by należało wymienić jakiś łopornicek (chyba).
  • Poziom 13  
    Niestety nie znam alternatora skody ale miałem taki sam problem z VW dieslem co w zimie przy dużych mrozach było nie do przyjęcia bo zawsze brakowało akmulatora .Odradzam jakąkolwiek przetwornicę z alternatora w przypadku rozładowanego akumulatora płynie prąd z alternatora ograniczony tylko konstrukcyjnie przez alternator w moim przypadku 63A-minus proąd zasilania włączonych odbiorników . Ja poraddziłem sobie w ten sposób że obejżałem dokładnie regulator alternatora i okazało się że był prymitywny bo wykonany w technice dyskretnej i do istniejącej w nim diody zenera dołożyłem w szereg diodkę w kierunku przewodzenia co dołożyło ok 0.7V co dało jakieś 14.3-14.4 (troszkę zależało od temperatury na zewnątrz) od tej pory moje kłopoty zginęły . Jeśli ty posiadasz w swoim aucie regulator mechaniczny to sprawa jest prostsza wystarczy go rozebrać i podgiąć w nim troszkę styki (lub naciąg sprężynki)
    Jeżeli elektroniczny i w dodatku nierozbieralny to trzeba iść do sklepu (lepiej na złom ) i tam z kilku wybrać łatwiejszy do przeróbki lub dający większe napięcie.
  • Poziom 20  
    Skody felicie miały ten problem z nap.ładowania nawet po wymianie regulatora na nowy nie można było osiągnąć 14V.
    Ciekawe czy reg. z malucha wydoli prądowo bo kosztuje jakieś 16zł i ma ten plus że występuje sam bez szczotek a więć możnaby go w prosty sposób dołączyć.
  • Poziom 14  
    Zakładałem regulatory od maluchów do różnych alternatorów i zawsze wydalały a ich zaletą była cena. A co do regulatora z felicji to widziałem kiedyś taki nawet go z kumplem rozebraliśmy i jeżeli to jest taki sam to raczej go nie przerobisz. w tym co my rozebraliśmy wszystko było SMD i to jeszcze na płytce ceramicznej. :o
  • Poziom 12  
    Taka drobna sugestia , "z innej beczki". Miałem kilka przypadków z Felicjami , że powodem niskiego ładowania był wadliwy akumulator ( swego czasu wsadzali bardzo dziadowskie - takie białe,niestety nie pamiętam nazwy). Proponuję Ci , dla uzyskania pewności , podłączyć jakiś inny akumulator (np z samochodu sąsiada) w granicach 45 Ah i obserwować czy napięcie ładowania nie podskoczy w górę. Warto chyba spróbować bo z moich wielokrotnych pomiarów napięcia ładowania w skodach wynika że napięcie ładowania ( jego wartość ) jest dość przypadkowe dla każdego egzemplarza i waha się w granicach 13,5 do 14,5 V. Powodzenia.
  • Poziom 12  
    Regulator od "malucha" wytrzyma. Ale może się okazać, że napięcie różni się od zalecanego 14,4V(nawet dość znacznie)-te typy tak mają.Naprawiłem i zmodyfikowałem kilkadziesiąt takich regulatorów bo często "padał" mały tranzystor albo "Zener".Na zewnątrz wyprowadzałem dwa przewody do ustawienia napięcia(rezystorem). A zimą do jazdy na światłach i na krótkich odcinkach wymieniałem rezystor podnosząc napięcie do 15V. Nie przeładowywał a utrzymywał gęstość 1,25-1,26.(Tylko do jazdy miejskiej z dużą ilością skrzyżowań)
  • Poziom 18  
    Też posiadam Felicję i mam ten sam problem 13,6V i nie jest to akumulator.
    Do tego na wyprowadzeniu do regulatora jest 14V a na główny styku owe 13,6.
    Aby było śmieszniej to po włączeniu świateł i wciśnięciu stopu na wolnych obrotach nap. spada do 12,5V :cry:
    Przerobiłem regulator ustawiłem 14,4V i ciekawa sprawa.
    Po uruchomieniu silnika przez pierwsze 10-20s jest nap 15,5V i spada do 14,4V Skąd taka zmiana?
    Boję się że ECU się powali i wróciłem do oryginału.
    A tak ogólnie to Skoda i te ECU steruje wolne na 750obr. co dla alternatora jest na pograniczu wzbudzenia. Przy 900 obr. jest normalnie na światłach i stopie 13V i nie spada.