Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem. Światła mijania a światła długie

01 Gru 2005 00:22 5793 13
  • Poziom 10  
    Nie znam się na elektryce. Co może być walnięte w układzie elektrycznym, gdy jadąc na światłach mijania załączy się światła długie i po ich wyłączeniu świecą tylko postojowe bo mijania już się nie zapalą. Wtedy trzeba jechać dalej na postojowych lub długich. Problem znika sam po np dwóch tygodniach jak to było ostatnio...

    Narazie radzę sobie tak, że wogóle nie właczam długich ale zdarzyło się że przy zmianie kierunków uruchomiły się długie i byłem już zmuszony wracać już na nich.

    Do tej pory kupiłem nowy przełącznik/włącznik świateł mijania, długich ale problem pozostał czyli to nie to.

    Jaka może być przyczyna?

    Przeszukałem tematy i takiego problemu nie znalazłem
  • Relpol przekaźniki
  • Spec od samochodów
    Może to jest 126?

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Nie ale też mam takie skojarzenia. Problem z tymi światłami mam od września a dzisiaj mi wyskoczyło to co napisałem w innym poście. Dopóki miałem jedną awarię nie pisałem ale jak już mam dwie to odrazu debiut na forum i dwa topiki.

    Pomóżcie, bo ja to głównie mechanik, wszystko w szkole co z Elektro było związane to dla mnie był koszmar
  • Pomocny post
    Spec od samochodów
    Wyglada to na przełącznik pod kierownicą - jeżeli światła drogowe świecą (ale nie na blindzie).

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    wujeksamozło napisał:
    Nie znam się na elektryce. Co może być walnięte w układzie elektrycznym, gdy jadąc na światłach mijania załączy się światła długie i po ich wyłączeniu świecą tylko postojowe bo mijania już się nie zapalą. Wtedy trzeba jechać dalej na postojowych lub długich. Problem znika sam po np dwóch tygodniach jak to było ostatnio...

    Narazie radzę sobie tak, że wogóle nie właczam długich ale zdarzyło się że przy zmianie kierunków uruchomiły się długie i byłem już zmuszony wracać już na nich.

    Do tej pory kupiłem nowy przełącznik/włącznik świateł mijania, długich ale problem pozostał czyli to nie to.

    Jaka może być przyczyna?

    A może konserwa ma jakiś przekaźnik od światełek i się skleja?

    Przeszukałem tematy i takiego problemu nie znalazłem
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    wszystko wskazuje na kolumnę kierownicy-co to za samochód???
    masz jakies przekaźniki od świateł???
  • Poziom 10  
    Jest to opel kadett, 1,6i '88

    Byłem dziś u elektryka, narazie nie zrobił, bo miał za mało czasu, sobota dziś a ja byłem dopiero po 12tej :(
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    To pewnie cos z przekaznikami.. a skoro dzieje sie tak od wrzesnia to moze dlatego ze troszke popadalo, woda naleciala i zwarcie gotowe...;)
    Nie pala ci sie zadne bezpieczniki? Jesli samochod ma pare latek, a nie jestes przypuszczam pierwszym wlascicielem, to moze w instalacji jakies tandetne przerobki ktos zastosowal:idea:
  • Poziom 17  
    przełącznik zmiany swiateł wuja tobie walnął opel nie ma przekażników

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeżeli kupowałeś uzywany to może dlatego problem nie zniknął kup nowy przełącznik świateł
  • Poziom 10  
    Kupiłem, to nie wina przełącznika :( Jak to opel nie ma przekaźników? A ta kostka do której podpina się przełącznik/włącznik świateł to co to jest? Zastanawiam się czy to nie ona, jak nie tam to może w tym przełączniku kierunkowskazów co się długie włacza
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Z tego co przeczytałem to wyszło, że wszyscy pisali o przełączniku świateł ( tym co nazwałeś przełącznikiem kierunkowskazów ), a ty zmieniłeś włącznik świateł. Ten nazwany przez ciebie przełącznik kierunkowskazów jest zespolonym przełącznikiem świateł krótkie-długie, przełącznikiem kierunkowskazów i można nim jeszcze włączać krótkie sygnały światłami długimi. I to właśnie od tego powinieneś zacząć. Ja u siebie rozebrałem, poprzeginałem blaszki i działa. Tobie polecam zmienić na nowy, kosztuje około 80 PLN, lub taniej na szrocie. Twoja wiedza na temat jest uboga, a światła to jeden z elementów odpowiadających za bezpieczeństwo więc nie polecam ci eksperymentować.
  • Poziom 10  
    KingKong napisał:
    Z tego co przeczytałem to wyszło, że wszyscy pisali o przełączniku świateł ( tym co nazwałeś przełącznikiem kierunkowskazów ), a ty zmieniłeś włącznik świateł. Ten nazwany przez ciebie przełącznik kierunkowskazów jest zespolonym przełącznikiem świateł krótkie-długie, przełącznikiem kierunkowskazów i można nim jeszcze włączać krótkie sygnały światłami długimi. I to właśnie od tego powinieneś zacząć. Ja u siebie rozebrałem, poprzeginałem blaszki i działa. Tobie polecam zmienić na nowy, kosztuje około 80 PLN, lub taniej na szrocie. Twoja wiedza na temat jest uboga, a światła to jeden z elementów odpowiadających za bezpieczeństwo więc nie polecam ci eksperymentować.


    Tak, masz rację. Zarówno z przełącznikiem jak i z tym, że moja wiedza na ten temat jest uboga. Jednak wjechałeś mi na ambicję i rozebrałem ten przełącznik kierunkowskazów, zwróciłem uwagę na te blaszki o których pisałeś. Zacząłem od przeczyszczenia ich papierem ściernym, a nastepnie od ich wygięcia. Za bardzo nie wiedziałem w którą stronę więc wygiąłem jedną stronę i drugą troche w dół tak aby ta blaszka znajdująca się poniżej podczas powrotu dotykała te które wyginałem. Po złożeniu przełącznika cały czas świeciły się długie, nawet gdy był wyłączony włącznik świateł więc rozebrałem jeszcze raz i odgiąłem troche z powrotem. Zrezygnowany złożyłem z powrotem. Okazało się jednak, że teraz jest wszystko ok. Mam światła postojowe, mam też światła mijania. Jednak z uwagi, że to wszystko robiłem tak jak robiłem to długich póki narazie nie właczam. Kupię nowy przełącznik kierunków i będzie luz. W tej chwili najważniejsze, że mam światła mijania.

    Dziękuje panowie. Macie wszyscy po 3 pkt ode mnie. Pzdr!
  • Poziom 1  
    Ja też mam ten problem z moim Kadecikiem. Tylko że u mnie blinda działa, długie światła również działają i nie mam świateł mijania. Spróbuję rozebrać ten przełącznik od kierunków i w nim podłubać troszkę bo już całą instalacje przeglądnąłem i nic nie znalazłem.
    A co do tych przekaźników to w Oplu Kadecie (przynajmniej moim) są m.in.: 3 przekaźniki są na tam gdzie bezpieczniki czyli na tej tablicy obok lewej nogi kierowcy,
    dwa muszą gdzieś być pod maską bo jeden jest od wentylatora chłodnicy a drugi obok skrzyni biegów do świateł biegu wstecznego,
    kolejny jest pod kierownicą - ten jest od rozrusznika (bo jak przez przypadek mi się zwarły dwa kabelki to rozrusznik zaczął się obracać i samochód mi zapalił :] )
    no i ja mam jeszcze jeden zastosowany właśnie do świateł aby po zgaszeniu samochodu światła się wyłączały (gdyby go nie było to trzeba by było światełka wyłączać ręcznie - przełącznikiem)

    Pozdrawiam