Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z rozruchem, Kadett 1.7 D

ruthi7 02 Gru 2005 14:39 3719 4
  • #1 02 Gru 2005 14:39
    ruthi7
    Poziom 10  

    Witam wszystkich!!
    No to od początku.
    Kadett E 1,7 Diesel. Silnik: Isuzu. Problem polega na tym, że jak jest zimny to nie chce palić. Problem o tyle dziwny, że do tej pory było wszystko wporządku a mało tego to odkryłem braki w instalacji elektrycznej silnika Znudzony
    A oto co zrobiłem:
    -Wymieniłem akumulator (nowy, 72Ah)
    -Świece żarowe wymienane jakieś 30 tyś km temu, mimo tego i tak je sprawdziłem, pokazuja opór 0,6 ohma (książkowo 0,4), dochodzi niska klasa miernika.
    - przekażnik czsowy świec żarowych działa poprawnie (inne czasy podawania napięcia na świece, ale to chyba dobrze. U mnie jest jakieś 16-20s, ksiązkowo 7s)
    -Świece również wykręcałem, grzeją prawidłowo (oczywiście krótkotrwałe testy)

    I teraz zaczynają sie schody. Jest to wersja z podgrzewaczem w filtrze paliwa. Okazało sie, że przekażnik podgrzewacza filtra jest uszkodzony. Okazało sie, że na wejściach "sterowanch" podawane jest cały czas napiecie, BEZ WZGLEDU, CZY STACYJKA JEST WŁACZONA CZY NIE!Wykrzyknik
    Poszedłem dalej, otórz okazało sie, że według schematu to w mojej instalacji brakuje PRZEKAŹNIKA PREDKOŚCI OBROTOWEJ SILNIKA i dalej idąc tym kablem ZAWORU ELEKTROMAGNETYCZNEGO ZIMNEGO ROZRUCHU.
    To by chyba wyjaśniało dlaczego na przekażniku fitra paliwa cały czas jest napięcie, bo te elementy są połączone (tak jest na schemacie). Dziwne jest to, że do tego przekażnika obrotów silnika są normalnie poprowadzone kable i wtyczka, tyko brakuje samego urzadzenia. Kolory instalacji wszystko sie zgadza.

    A NAJDZIWNIEJESZE JEST TO: że auto posiadam już 2 lata i jakoś do tej pory normalnie funkcjonował... Zdezorientowany

    Jest to składak, wiec zastanawiam sie czy może ktoś poskładal ten silnik tak aby tylko działał i nie zainstalwał wszystkich elementów czy holera wie jak Wesoly
    Ten podgrzewany filtr paliwa dziła jedynie jako filtr paliwa, gdyz siła rzeczy nie może byc podawane napięcie na grzałke z powodów braku w instalacji...
    A może ze wzgledu że jest silnik ISUZU a nie Oplowski to nie potzrebuje tych części?

    Proszę pomóżcie, bo ja już kompletnie jestem zdezorjentowany jak i co.

    W załączniku dołaączam schemat, narazie narysowany w Poincie, postaram sie niedługo zrobić dokładny skan.

    Aha, i jeszcze jedno, do czego sa wyjścia pierwsze od lewej w przekażniku świec żarowych, takie małe nóżki o oznaczeniach "50" i "L"

    Opis na schemacie:
    1-Przekaźnik świec żarowych (k25)
    2-Przekaźnik prędkości obrotowej silnika (tego brakuje:) ) K82
    3-Przekaźnik podgrzewania filtra - ten uszkodzony (K80)
    4-Układ podgrzewania filtra paliwa

    To zaznaczone ramką na czerwono to to czego brakuje.

    Pozdrawiam i czekam na jakieś pomysły, może sie już ktoś z tym spotkał, a może ktoś taki silnik ma lub robił i mógłby podzielić sie spostrzeżeniami.

    Scheamty brałem z książki wydawnictwa AUTO.

    0 4
  • #2 02 Gru 2005 21:39
    PINOL1
    Poziom 10  

    witam miałem kiedyś podobny problem cofało się paliwo sprawdz pompe paliwową pozdrawiam

    0
  • #3 05 Gru 2005 12:53
    so258
    Poziom 10  

    jeżeli auto masz 2 lata i nie było problemu z rozruchem to problem leży po stronie mechanicznej: sprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa (miałem takiego Opla tylko 1.6 D - żeby w zimę odpalić musiałem wstawać 3 razy w środku nocy i go przepalać inaczej rano tylko sznurek) jeżeli zapłon jest za wczesny będzie ciężko palił. Sprawdź wtryski - zużyte końcówki wtryskiwaczy pogarszają rozruch.

    0
  • #4 05 Gru 2005 16:26
    ruthi7
    Poziom 10  

    Witam! Dzieki za zainteresowanie tematem.
    Zanaczam ze brak checi odpalania stal sie w momencie, z dnia na dzien.
    W tej kwesti jeszcze raz przewertowalem instalacje i doszedlem do bezpiecznika swiec zarowych, nie byl on spalony, ale koncowki polaczeniowe nie zawsze laczyly, byly zasniedziale. Zrobilem to, dałem nowy bezpiecznik i juz jest lepiej...

    Ale :) uwarzam, ze moze byc lepeij, dlatego mam takie zapytanie co z tymi brakujacymi elemntami instalacji, czy oplaca sie to kompletowac, aby bylo tak jak w instalacji????

    I co to jest ten "zawor elektromagnetyczny zimnego rozruchu"??? Czu to jest do tego, ze gdy jest zimny silnik, to zamyka on obwod, dajac w ten sposob napiecie na przekaznik na ogrzewacz filtra paliwa a tym samym a grzalke??? A jak cieply to poprostu tej grzali nie uruchamia???

    Moze mi ktos poradzic co do tej instalacji??

    0
  • #5 05 Gru 2005 17:05
    so258
    Poziom 10  

    A jak wygląda rozruch - trzeba długo kręcić i wtym czasie ledwo załapuje czy kręci rozrusznik bez załapywania i zapala potem równo ?
    Załóż przeźroczysty przewód od filtra do pompy i sprawdź rano czy nie cofa się paliwo do filtra.
    Sprawdź czy urządzenie rozruchowe (coś na zasadzie ssania w benzyniaku) jest sprawne - musi być taka dźwigienka na pompie - w oplowskim silniku włącza się to ręcznie a tu może być linka podłączona pod termostat lub sterowane elektroniczne.

    Dodano po 55 [sekundy]:

    A jak wygląda rozruch - trzeba długo kręcić i wtym czasie ledwo załapuje czy kręci rozrusznik bez załapywania i zapala potem równo ?
    Załóż przeźroczysty przewód od filtra do pompy i sprawdź rano czy nie cofa się paliwo do filtra.
    Sprawdź czy urządzenie rozruchowe (coś na zasadzie ssania w benzyniaku) jest sprawne - musi być taka dźwigienka na pompie - w oplowskim silniku włącza się to ręcznie a tu może być linka podłączona pod termostat lub sterowane elektroniczne.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo