Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem ze wzmacniaczem: cicho gra

bobooon 02 Gru 2005 21:39 1152 4
  • #1 02 Gru 2005 21:39
    bobooon
    Poziom 2  

    Witam

    Kupiłem sobie wzmacniacz reloop ha-200, kolumny są w drodze.Postanowiłem wytestowac wzmacniacz z moimi kolumnami ze starej wierzy AIWA :P .Kolumny są bez zwrotnicy, dolny 4 ohm górny wysokotonowy 8 ohm.Wzmacniacz mam 8 ohm, postanowiłem podpiąć tylko górny.Po podpięciu muzyka puszczona z kompa grała baaaardzo cicho ciszej niż jakby podłączyć kolumny przez starą wieżę AIWA.
    Podpoiłem niskotonowy głośnik i to samo
    Czy to normalne, czy mam uszkodzony wzmacniacz??

    0 4
  • #2 02 Gru 2005 22:12
    Buka_18
    Poziom 13  

    Jak sie chociaz troche znasz na tym i masz omomierz to rozkrec obudowe i sprawdz czy koncowka jest na tranzystorkach czy na scalaku i jak jest na tranzystorkach to posprawdzaj czy jakies wyprowadzenia nie zwieraja jak zwieraja to wylutuj i sprawdz jeszzcze raz jak beda dalej zwierac to wymien tranzystorki. to napewno nie jest wina glosnikow im mniejsza impedancja glosnika tym wieksza moc sie wydziela we wzmacniaczu i jak bys podlaczyl 4 Ω glosniki to powinno byc zdecydowanie glosniej prawdopodobnie to wina koncowki. No moze jeszcze jakies tranzystorki w przedwzmacniaczu ale to raczej maloprawdopodobne. sprawdz koncowki mocy. Na obu kanalach jest tak samo??

    0
  • #3 02 Gru 2005 22:17
    bobooon
    Poziom 2  

    tak na obu tak samo
    da sie jakoś zmierzyć nie rozkręcając, czy jest ok, tz jakoś zmierzyć wyjścia na kolumny czy coś??

    0
  • #4 03 Gru 2005 13:02
    Buka_18
    Poziom 13  

    Jak cicho ci to chodzi. Bardzo cicho ?? Reaguje na potencjometr?? Ewentualnie trzeba spróbowac na innych glosnikach i zobaczysz wtedy.

    0