logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Równoległe vs szeregowe łączenie paneli fotowoltaicznych - moc i napięcie

Jarek225577 12 Lut 2024 17:25 4329 10
REKLAMA
  • #1 20958274
    Jarek225577
    Poziom 2  

Witam.
    Jestem nowy na forum i powiem szczerze, że jestem laikiem. Zainteresowałem się instalacją fotowoltaiczną off-grid.
    Jest sprawa, która nurtuje mnie i nie potrafię znaleźć odpowiedzi na moje pytanie.
    Załóżmy hipotetycznie, że:
    Kupuję, załóżmy, cztery panele o napięciu 24V każdy i mocy np. 200 W. Łącząc je równolegle wychodzi 24V i 4x200=800W.
    Taka sama sytuacja, ale opcja łączenia paneli szeregowo wychodzi 4x26=96V i 200W.
    I tu jest moje pytanie...... teoretycznie opcja łączenia równoległego jest korzystniejsza, bo zestaw czterech paneli 200W daje mi 800W,
    zaś w wersji łączenia szeregowego 200W. Więc jak można stwierdzić, że skuteczność obydwu opcji jest porównywalna? Przecież opcja łączenia
    szeregowego wytwarza mniej prądu.
    Dziękuję.
  • REKLAMA
  • #2 20958291
    ladamaniac
    Poziom 40  
    Ocena: 2060
    Dlaczego szeregowo masz 200W? Przy łączeniu szeregowym masz 96V*8,3A=796W. Łącząc równolegle masz 24V*33,2A i wychodzi tyle samo.
  • REKLAMA
  • #3 20958293
    DiZMar
    Poziom 43  
    Ocena: 6550
    Jarek225577 napisał:
    teoretycznie opcja łączenia równoległego jest korzystniejsza bo zestaw czterech paneli 200W daje mi 800W,
    zaś w wersji łączenia szeregowego 200W więc jak można stwierdzić że skuteczność obydwu opcji jest porównywalna? przecież opcja łączenia
    szeregowego wytwarza mniej prądu.