Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CHRYSLER VOYAGER - za duże napięcie

03 Gru 2005 23:11 13161 31
  • Poziom 21  
    Witam, mam oto taki problem :
    Ostatnio prawie cały czas podczas jazdy kontrolka ładowania utrzymuje się na 18V (są momenty kiedy spada do 12V), nie dawno kupiłem nowy akumulator 78Ah (myśląc, że problem się rozwiąże, niestety nic to nie dało), przy długiej jeździe strasznie się grzeje. Co mogło ulec uszkodzeniu w tym samochodzie ? czy to regulator napięcia czy coś innego ? Proszę o pomoc !
  • Testo
  • Poziom 21  
    Cześć! Mój poprzednik ma rację ale czasami na takie skoki napięć mają wplyw zbyt luźne połączenia przewodów "plusowych lub masowych"
    Pozdro....
  • Testo
  • Poziom 21  
    Czyli na 99% jest uszkodzony regulator napięcia ??
  • Poziom 10  
    w wielu tych modelach sterowaniem ładowania zajmuje sie komputer silnikowy , a jaki rok jest tego pojazdu ?
  • Poziom 21  
    Jest to Voyager z 1992 roku. Często podczas jazdy szaleją chyba z tego powodu zegary - prędkościomierz, obrotomierz. Czy to wina jest komputera czy czegoś innego ?? We wszystkich sklepach jakich byłem nikt nie potrafi powiedzieć czym to jest spowodowane :( Może ktoś się orientuje w tym i zechce pomóc ?? Z góry wielkie thx !!
  • Poziom 16  
    NAJWAŻNIEJSZE TO SPRAWDZIĆ ŁADOWANIE POwinno wynosić ok14v jak będzie odbiegać od tej granicy o1v to napewno jest to sprawka alternatora jeżeli jest w tym modelu alternator DELCO to sprawa nie jest taka prosta i należy udać sie do warsztatu elektrycznego
  • Poziom 21  
    Napięcie sprawdzałem, na klemach wynosi 18V. I teraz niewiem od czego to zależy czy od regulatora napięcia, czy od komputera. Zastanawia mnie również to, że podczas jazdy wariują wszystkie wskaźniki co jakiś czas. :(
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Zaledwie w kilku najnowszych samochodach ładowaniem steruje komputer, a już napewno nie w auce z 1992 r. Sprawdź regulator i mostek prostowniczy (też mogą być podobne objawy). Szaleństwa na desce są od wahań napięcia :idea:
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    To napewno regulator napięcia alternatora
  • Poziom 18  
    tak czy inaczej jest nie wskazana jazda w tym stanie
    wyciagaj alternator i sprawdzaj
  • Poziom 21  
    Chyba będe musiał. Jutro wjadę na kanał i wykręce alternator, w którym z tego co wynika na bank leży przyczyna przeladowywania ?? Czyli komputer tu nie gra roli ??
    Pozdro.
  • Poziom 18  
    sprawdz diody prostownicze wirnik i stojan zobacz tez poprawnosc lutow
  • Poziom 21  
    Ok. Jutro zerknę co może być tego przyczyną. Postaram się wyjąć cały alternator i znaleźć usterkę.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Hmm... no to już nie wiem, Elektrit to może wiesz co mogło mi paść - komputer, alternator, regulator napięcia ?? :(
  • Poziom 28  
    O ile zbyt małe napięcie lub brak ładowania może świadczyć o uszkodzeniu wielu elementów alternatora, to za duże napięcie wskazuje niemal na 100 % na uszkodzenie regulatora nap. Jeśli jest on przy alternatorze to sprawa jest prosta- sprawdzić i wymienić. Jeśli jest zabudowany e ECU można próbować go wyregulować komputerem, ale napięcie 18V jest chyba poza zakresem regulacji i może świadczyć o jego uszkodzeniu i konieczności wymiany caługo ECU.
    Ewentualnie można próbować przeróbki na układ ładowania z typowym oddzielnym regulatorem nap.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    widze ze calkiem ciekawy ten Chrysler
    Elektrit jak wyciagam alternator to sprawdzam caly co prawda takiego nie robilem . te luty to polaczenia do mostka slaby kontakt nie sprzyja poprawnosci dzialania
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    w tym aucie regulator znajduje sie na scianie za akumlatorem zprawej strony aluminiowa puszka z trujkatna wtyczko z dwoma przewodami sterowanie napiecia ładowania minusem plus podłaczony do szczotek
  • Poziom 21  
    wentyl5 napisał:
    w tym aucie regulator znajduje sie na scianie za akumlatorem zprawej strony aluminiowa puszka z trujkatna wtyczko z dwoma przewodami sterowanie napiecia ładowania minusem plus podłaczony do szczotek


    Czy możesz coś więcej na ten temat mi powiedzieć. Czy to na 100% jest to regulator napięcia czy znajduje się on bezpośrednio na alternatorze połączony ze szczotkotrzymaczem ?? Proszę o pomoc. Możesz mi jeszcze powiedzieć w którym miejscu jest usytuowany komputer ?? Zgóry wielki dzięki.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Dzięki za wskazanie mi jego położenia. Mam jeszcze takie pytanie czy wie ktoś gdzie mogę taki regulator kupić bądź zamówić najlepiej w okolicach Białegostoku. A może ktoś z Was ma na zbyciu dobry ??
    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    na pewno u breczki. ale możesz taż sprubować taniej - firma HAK ul. baranowicka lub szosa wschodnia nie wiem jak nazywa się w tym miejscu.jest to 500m dalej niż breczko po prawej stronie mała droga stoi niebieski szyld
  • Poziom 21  
    No, regulator jest w drodze. Jutro go zamontuję, jak coś to napiszę czy to tego jest przyczyna czy (oby nie) czegoś innego.
    Pozdro i THX za pomoc.
  • Poziom 28  
    Jeśli znalazłeś u siebie taki regulator i wg. niego zamówiłeś nowy, to raczej niczego gorszego nie musisz się obawiać.
    Gorzej gdybyś go nie znalazł w swoim aucie.
    napisz jak zmienisz.
  • Poziom 21  
    Witam. Wymieniłem dzisiaj regulator na nowy no i jestem miło zaskoczony jak na razie. Napięcie nie skacze, nic nie wariuje i jest wszystko jak należy.
    Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
  • Poziom 1  
    Witam. Proszę o pomoc ,mam CHRYSLER VOYAGER 2.5 TD z 1994 roku i ładowanie też mi tak szaleje czy to też wina regulatora z góry dziękuję