Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volkswagen Passat 94' 1.9TDI (1Z)

romkolus 04 Dec 2005 15:05 6585 27
Texa Poland
  • #1
    romkolus
    Level 10  
    Witam!
    Mam następujący problem. Uprzedzając zrzędzenie w stylu-to juz było omawiane-chcę dowiedzieć się konkretów(od kogoś kto miał taki przypadek i sobie z nim poradził). Czytając posty na ten temat dochodzę do wniosku że każdy pisze co tam sądzi,a część porad jest rodem z "fachowych";-) poradników typu "Auto Śmiat". Ogólnie chodzi o spadek mocy, wiem temat znany jak sam TDI od VW. Objawy są dokładnie takie:turbosprężarka jest wymieniona, a w czasie jazdy przy 120km/h na piątym biegu następuje jakby odłączenie turbiny-przy stale trzymanym pedale gazu nagle jest tak jakbym całkiem ściągnął nogę z gazu. Na KTS-ie nie ma błędów do momentu tego odłączenia. Potem pojawia się błąd 023F-regulacja ciśnienia doładowania-różnica regulacji. Według mnie nie jest to przepływomierz-jak sądzą niektórzy-bo ten powoduje złe wskazania w całym zakresie prędkości. Sądzę że jest to regulator ciśnienia doładowania,ale chciałbym to z kimś skonsultować.
  • Texa Poland
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • Texa Poland
  • #3
    gumiś_rzesz
    Level 25  
    Witam jednoznacznie ciężko powiedzieć co to jest na 90% przepływomierz a jak nie to sprawdz samo cięgno turbiny i N75 ale i tak będe się upierał że to przepływka.
    POZDRAWIAM
  • #4
    romkolus
    Level 10  
    Mam dostęp do orginalnego VAG-a 1551,jeżeli możesz ELEKTRIT wytłumacz mi jak mam sprawdzić to na tym VAG-u,po kolei polecenia-nie mam instrukcji .

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jak sprawdzić zawór N75,cięgno na turbinie i turbina-po regeneracji.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    romkolus
    Level 10  
    Jeszcze tylko proszę ELEKTRIT-a o wyjaśnienie-czego mam się spodziewać,lub jakie wyniki na co wskazują?
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    romkolus
    Level 10  
    Na KTS-ie 650 wyskoczył bład 023F i tekst :regulacja ciśnienia doładowania-różnica regulacji. Być może to to samo oznacza co różnica doregulowana. Jak szukałem w ESI to jako możliwe przyczyny błędów podano:
    -uszkodzony regulator ciśnienia doładowania( pytanie -czy to ten N75?)
    -przerwa/zwarcie przewodu łączącego
    -uszkodzony zawór elektromagnetyczny regulacji ciśnienia doładowania
    Jako wartości do zmierzenia w tym zaworze elektromagnetycznym podano :
    -wartość rezystancji 25...45Ohm
    -napięcie zasilania >8,5V
    Ja mam 30Ohm i ok.8,5V,dlatego wykluczam ten zaworek.Pytanie tylko czy to ten na podszybiu od strony kierowcy z trzema gumowymi wężykami czarnym,czerwonym i niebieskim.
    Wobec powyższego podejrzewam ten który jest pod przepływomierzem,jak sądzicie?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Przepraszam za pomyłkę mam 12V na wtyczce.
  • #9
    ADI_Si
    Level 19  
    wartosc zadana przy pelnym bucie powinna byc
    1900mbar a rzeczywista powinna byc +- 50mbar zadana
  • #10
    maryca
    Level 17  
    W tym silniku turbina sterowana jest cisnieniem wiec połącz dwa przewody na tym zaworze na podszybiu niebieski z czerwonym i sie przejedz.Bedzie słapszy ale go nie przeladuje,i bedziesz wiedzial czy to zaworek.
  • #11
    stefano11
    Level 21  
    Miałem nie raz taki przypadek i to co opisujesz to może być wina zaworu N75 ale jak on uszkodzi sie i masz silnik 90KM to błąd na wagu powinien wyskoczyć ciśnienie doładowania powyrzej granicy a jak 110 to po niżej regulacji ale w wadu zrób tak zadaj mu adres 01
    potem 02 odczytaj i skasuj błędy
    potem 03 diagnoza elemętów wykonawczych i dojdz przewijając strazłką w prawo aż do zaworu N75 musi on słyszalnie tykać jak nie tyka to najprawdopodobniej może być uszkodzony .
    Wtedy sprawdz sterowanie zaworka najlepiej prubówka diodowąmusi ona migać w czasie gdy z waga masz właczone wysterowanie tego zaworka N75 gdy dioda miga a zaworek nie słychac wymień zawór jeśli dioda nie miga sprawdz sterowanie z kompa.

    Pozdro miłego szukania

    a na tym zaworku to masz +30 i sterowanie masą z kompa
  • #12
    romkolus
    Level 10  
    Pytanie do Stefano.
    Z tego co wiem to w orginalnym VAG-u(a do takiego będę miał jutro dostęp)językiem urzędowym że tak powiem jest niemiecki. Stąd moja prośba o przybliżenie mi nazwy tego zaworu N75 po niemiecku.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Jeszcze jedno wyjaśnienie z mojej strony. Usterka ta wykrywana na KTS-ie jest usterką sporadyczną, i da się ją wykasować. Nie pojawia się aż do momentu gdy-jak już pisałem-jedzie się ok.120km/h na piątce.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    romkolus
    Level 10  
    Panie Elektrit-turbinka jak już pisałem jest WYMIENIONA i śmiga zdrowo,tyle że do pewnego momentu aż coś zrobi pstryk i już nie śmiga jak trzeba-ale za to błąd wyskakuje-chcę się tylko upewnić który to ten N75
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    pontuś
    Level 18  
    Witam
    VAG 1551 ma funkcję "drukuj" która pozwala w idealny sposób ocenić który układ szwankuje.
    Według zaleceń (patrz post Elektrit) trzeba tylko nacisnąć klawisz PRINT i na spokojnie można później przeanalizować wszystkie dane.
    Co do niemieckich nazw - VAG wyświetla opisy błędów i opisuje dany element np.- druckregler N75
  • #17
    M4SA
    Level 11  
    walniety jest zawor sterujacy bajpasem turbiny he he he
  • #18
    stefano11
    Level 21  
    romkolus wrote:
    Pytanie do Stefano.
    Z tego co wiem to w orginalnym VAG-u(a do takiego będę miał jutro dostęp)językiem urzędowym że tak powiem jest niemiecki. Stąd moja prośba o przybliżenie mi nazwy tego zaworu N75 po niemiecku.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Jeszcze jedno wyjaśnienie z mojej strony. Usterka ta wykrywana na KTS-ie jest usterką sporadyczną, i da się ją wykasować. Nie pojawia się aż do momentu gdy-jak już pisałem-jedzie się ok.120km/h na piątce.


    jak zadasz mu adres 03 diagnowa elemętów wykonawczych
    i potem będziesz przewijał strzałka w prawp aż na ekraniku zobaczysz napis N75 Będzie opisany op niemiecku ale i bedzie symbol

    PS Są wagi w języku polskim też
  • #19
    romkolus
    Level 10  
    To w takim razie Panie M4SA proszę powiedzieć który to w Passacie, bo są dwa zawory, do których podłączone są wężyki gumowe- jeden jest prostokątny i na podszybiu,a drugi okrągły i pod przepływomierzem.
  • #20
    stefano11
    Level 21  
    ten prostokadtny to N75 i steruje on bajpasem turbiny
  • #21
    M4SA
    Level 11  
    tak ten co do niego dochodzi przewod podcisnienia z gruszki turbiny on moze dzialac ale " przepuszcza " cisnienie ) wymien na nowy badz sprawdzony :idea:
  • #22
    romkolus
    Level 10  
    No i Panowie już wiem coś więcej. Sprawdzałem taki mi poradziliście zaworek N75 i szczerze mówiąc to nie cykał słyszalnie,jedynie trzymając go palcami czuć było jak coś tam się rusza,ale niespecjalnie. Powiem tyle,że przy sprawdzaniu tego zaworka w sprawnym samochodzie słychac było jednoznaczne pyknięcia. Dodatkowo próbowałem zrobić pomiar wartości w czasie jazdy,ale niestety nawaliło śniegu i nie było gdzie robic próby-samochód na niższych biegach zrywał przyczepność,a 120 to nie mam odwagi jechać. Wracając do sedna sprawy,pomiary jakie mi się udało zrobić na kanale 011 wykazały różnicę czasami nawet do 500mbar. Sęk tylko w tym,że nie wiem(a co gorsza nie pamiętam układu i nie wydrukowałem wyniku :-(( ),które wartości to były mierzone a które wymagane. Aha no i pojawia się co jakiś czas problem z czujnikiem położenia pedału przyspieszenia. Czy ma to jakiś związek? I WIELKA PROŚBA. Czy ma ktoś objaśnienia do VAG-a po polsku, a dokładnie instrukcję do tych kanałów,które do czego.
  • #23
    romkolus
    Level 10  
    No Panowie,liczę na Wasze doświadczenie,niewierzę że porzuciliście ten temat. POMÓŻCIE.
  • #24
    waldek-
    Level 11  
    Zobacz TABELE na forum Mastersa lub Diagtronika.
  • #25
    macherr
    Level 12  
    witam jak koledzy napisali wyżej wymień ten elektrozawór N 75 i po kłopocie miałem taki sam przypadek w b5 po wymianie auto śmiga jak nowe.
  • #26
    Robertinooo
    Level 11  
    Sprawdz jeszcze szczelność całego układu interculera.Ja miałem taki sam problem w passacie B4 i okazało się że wąż od interculera był w jednym miejscu pęknięty na długości 2cm.
  • #28
    poli181
    Level 1  
    witam! Panowie jest mi potrzebna instrukcja obsługi (pomoc w naprawach) Volkswagen Passat 95' 1.9TDI (1Z). moze jakis link do ściagniecia tej instrukcji??? prosze o przesłanie na maila poli181 malpa op. pl