Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Niepokojące objawy Golf III - gaśnie silnik ????

04 Gru 2005 19:04 10042 15
  • Poziom 12  
    Proszę o pomoc, ponieważ ostatnimi czasy zaczyna mnie dręczyć niepokojąca dolegliwość mojego golfa III silnik 1,8 benzyna + gaz. A mianowicie zdarza się, że podczas jazdy, gdy wrzucę na luz lub na postoju silnik potrafi zgasnąć bez żadnej wyraźnej przyczyny L. Po prostu obroty spadną gwałtownie do poziomu, w którym silnik gaśnie. Co to może być ?? , czyżby jakiś czujnik szwankował ???
  • Poziom 25  
    na gazie czy na benzynie?
  • Poziom 12  
    Na benzynie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Na benzynie,
    ale zawsze na luzie jak ma wolne obroty nigdy podczas jazdy :(
  • Poziom 25  
    zdechł TPS (czujnik położenia przepustnicy)
  • Poziom 12  
    A jeżeli można zapytać to konkretnie gdzie znajduje się ten czujnik ???, po nazwie wnioskuje że gdzieś w okolicy przepustnicy. Jeszcze przypomiało mi się że właśnie w okolicy przepustnicy słychać czasmi na wolnych obrotach takie bzyczenie.

    pzdr.
  • Poziom 25  
    czarne małę urządzonko prawdopodobnie przykręcone dwiema śrubkami na osi przepustnicy
    odchodzi od niego kilka kabelków
    trzeba podłaczyć jeszcze vag aby dokładnie określić rodzaj usterki
  • Poziom 12  
    No cóż w takim razie nie pozostaje mi nic więcej jak tylko podłączyć auto pod VAG i zobaczyć co pokaże. Widze że chyba nie pozostaje nic innego jak kupić takie urządzonko bo normalnie zbankrutuje na podłączanie co chwile go do vaga :(

    pzdr.
  • Poziom 20  
    TPS żadko się psuje w monomotronicu. Częsciej nastawnik wolnych obrotów co można określić własnie VAGiem.
  • Poziom 12  
    No to zasiałeś ziarno zwątpienia :), a gdzie znajduje się ten nastawnik ??

    pzdr.
  • Poziom 12  
    Jak masz wtrysk mono to nastawnik jest przed korpusem wtrysku,,,taka czarna ,plastikowa obudowa a z boku kostka z czterema albo szescoma przewodami. Sprawdz tez podkładke termiczną pod korpusem wtrysku...zapal silnik,,,zostaw na wolnych obrotach ,,podejdz do silnika i sprubuj przechylic na boki korpus wtrysiwacza,,,jesli usłyszysz syk powietrza to ta podkładka jest wypalona. Czasem sie całkiem urywa,,a czasem jest tylko nieszczelna. Zeby sie do tego dostac trzeba odkrecic korpus wtryskiwacza a potem odkrecic reszte..
  • Poziom 12  
    podstawa wtrysku jest ok wymieniałem bo warjowały wolne obroty teraz jest ok.
  • Poziom 17  
    Moze wez ksiazke serwisowa i pomierz cały uklad zaplonowy, lacznie z tps'em. Masz tam podane wartosci jakie powinny byc na stykach tegoz ustrojstwa. Napewno tansze rozwiazanie niz jechac do diagnosty na komp.
  • Poziom 11  
    witaj
    jest to typowy objaw --- trzeba czyscic przepustnice jezeli jest to mono wtrysk ! ---- wyczyscisz ja / po wyciagnieciu - odkreceniu/ i wprowadz nowe wartosci do sterownika ale tu jest potrzwebny VAG
    nie przejmuj sie jest to typowe
  • Poziom 12  
    NIestety żadne z poniższych postów nie pomogło w rozwiązaniu sprawy, mam poprostu wrażenie że to wina gazu.

    pzdr.
  • Poziom 25  
    to nie jest wina gazu a dlatego że ten problem wystepuje na benzynie
  • Poziom 12  
    tomekb napisał:
    to nie jest wina gazu a dlatego że ten problem wystepuje na benzynie


    Witam

    A jednak !!!, regulacja TPS i wymiana podstawki wtrysku gazu pomogła, co prawda jeszcze nie mogę się uporać z nierównymi obrotami podczas zapalania ale nagłe gaśnięcie ustąpiło.

    pzdr