Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

rozładowujacy się akumulator

rafaltd 05 Dec 2005 09:06 5142 20
Optex
  • #1
    rafaltd
    Level 11  
    Czy pobór prądu 120mA przy wyłączonych odbiornikach może być przyczyną powoli słabnącego akumulatora 72Ah który jeszcze na gwarancji. Przyczyną takiego poboru jest radio oplowskie Grundig SC 303. Dodam, że napięcie ładowania wynosi 14,1V.
  • Optex
  • #2
    marpiasek
    Level 27  
    Co tzn. powoli-jeśli padnie przez noc -to bateria do wymiany.
  • #3
    Tomek665
    Level 28  
    120 mA to sporo - powinno być mniej.Jeśli tylko radio tyle pobiera to coś jest nie tak . Ale taki pobór nie powinien sprawiać problemu przy codziennej jeździe.
  • Optex
  • #4
    marpiasek
    Level 27  
    Może jest też alarm.


    Po dwóch latach , jest taka możliwość że akumulator siada -znam przypadki.
    Czy 72Ah to zalecany do tego auta.
    Jeśli teraz jest akumulator większej pojemnośi - to może być nie doładowany (Można w nie których modelach wymięnić regulator na większą moc).

    Ps.teoretycznie napięcie łdowania powinno wynosić:14,4V.
  • #5
    rafaltd
    Level 11  
    marpiasek wrote:
    Co tzn. powoli-jeśli padnie przez noc -to bateria do wymiany.

    To znaczy, żę po niecałych dwóch latach użytkowania akumutatora muszę go doładowywać co około dwa tygodnie. Po wyłączeniu radia pobór spada do 10 mA.
    Dodam, że wcześniej miałem radio oplowskie Grundig SC202 i pobór prądu przy wyłączonym był podobny. Czy one tak mają, czy poprostu mam pecha i drugie radio też jest uszkodzone.
  • #6
    anmaad
    Level 16  
    Witaj! Wykluczając uszkodzenie w aucie obwodów ładowania,to stawiałbym na akumulator.Przy obciążeniu jak mówisz prądem 0,13A nie powinno być problemu.Takie obiążenie ( około 1,5W) nie jest dla baterii 72Ah żadnym wyzwaniem.Sprawdziłbym dla pewności ładowanie w samochodzie.Pozdrawiam.
  • #7
    mczapski
    Level 39  
    Używasz miękkich określeń stanu zagadnienie i trudno wysnuć wnioski. Odpowiedz czy: często i długo używasz pojazd, w czasie jazdy jakich odbiorników używasz, czym objawia się słabość tego akumulatora, czy masz trudne rozruchy silnika, czy akumulator nie pozostawał dłuższego czasu w stanie rozładowanym. Fakt, że doładowujesz co dwa tygodnie nie świadczy o potrzebie tego doładowywania. I jeszcze zbadaj, czy napięcie na instalacji tj wspomniane 14,1 V jest takze przy włączonych odbiornikach prądu.
  • #8
    Tomek665
    Level 28  
    Do pytań mczapski-ego dołączam jeszcze:
    jakie pokonujesz autem opdległości i jak ładujesz aku (jaki prąd i czas).
    ale jednak myślę że 120 mA to sporo na samo radio powinno być mniej.
  • #9
    rafaltd
    Level 11  
    Tomek665 wrote:
    Do pytań mczapski-ego dołączam jeszcze:
    jakie pokonujesz autem opdległości i jak ładujesz aku (jaki prąd i czas).
    ale jednak myślę że 120 mA to sporo na samo radio powinno być mniej.


    Codziennie pokonuję (szczególnie zimą) krótkie odcinki około 1-2 km, co wiąże się z każdorazowym grzaniem świec żarowych (silnik Opel Astra 1,7TD). Dłuższe odcinki (100 km) raz na tydzień. Ostatnio pokonanie 600 km nie pomogło w trwalszym naładowaniu akumulatora. Doładowuję akumulator ustawiając prąd ładowania na około 5-6 A i ładuje się przez noc a prąd spada do 1,5A.
    Napięcie ładowania w samochodzie wynosi 14,1V nie zależnie od podłączonych odbiorników.
    Słabnący akumulator stwierdzam, po wyraźnie wolniejszym kręceniu rozrusznika i zapalającej się w tym momencie kontrolce ABS.
  • #10
    Tomek665
    Level 28  
    Nie wielkie odległości jazdy,pobór rozrusznika diesla, grzanie świec, 120mA radia i ładowanie alternatora w dolnym zakresie napięć prawidłowych zaowocowały notorycznym niedoładowaniem aku. i częściowej utracie pojemności, co teraz w okresie zimowym daje znać o sobie mimo młodego aku.
    tak myślę. Pozdrawiam
    Tomek
  • #11
    marpiasek
    Level 27  
    A więc bateria.

    Ps.nie odpowiedziałeś na pytania w moim poście z godz.10.26
  • #12
    Tomek665
    Level 28  
    Tymczasem radzę:
    Podłączyć radio tak aby przewód (+) był na zasilaniu po kluczyku, a tyklo(+ memory)niezbędny do zapamiętania ustwień radia do zasilania stałego co może zmniejszy pobór postojowy-sprawdź.
    Zmierz areometrem gęstość elektrolitu po naładowaniu aku.Powinno być 1,28-1,26 g/cm3 poniżej tej wartości świadczy o częściowym trwałym zasiarczeniu aku.
  • #13
    rafaltd
    Level 11  
    Tomek665 wrote:
    Tymczasem radzę:
    Podłączyć radio tak aby przewód (+) był na zasilaniu po kluczyku, a tyklo(+ memory)niezbędny do zapamiętania ustwień radia do zasilania stałego co może zmniejszy pobór postojowy-sprawdź.
    Zmierz areometrem gęstość elektrolitu po naładowaniu aku.Powinno być 1,28-1,26 g/cm3 poniżej tej wartości świadczy o częściowym trwałym zasiarczeniu aku.


    Tylko, czy nie będę musiał wtedy wklepywać przy uruchamianiu radia kodu zabezpieczającego. Gęstość mierzę przy każdym ładowaniu i po naładowaniu dochodzi ona do 1,28 g/cm3.

    Dzięki wszystkim za rady.
  • #14
    Tomek665
    Level 28  
    po to jest + memory żeby nie wklepywać, gęstość masz super
  • #15
    Zbychuoprychu
    Level 2  
    pierwsze pytanie: to czy napewno powinien być tam akumulator 72Ah, zbyt duży będzie poprostu nie doładowywany.
    drugi pytanie: czy masz alarm(nawet nieaktywny pobiera prąd-czówa), immobilaizer, itp użądzenia.
    trzecie pytanie: jak często zapalasz silnik i na jak długo? może tym go wyczerpujesz.
  • #16
    rafaltd
    Level 11  
    Tomek665 wrote:
    po to jest + memory żeby nie wklepywać, gęstość masz super


    Mógłbyś mi rozjaśnić który to jest u mnie + memory w radiu oplowskim Grundig SC 303.Jak byś mógł to wutłumaczyć na przykładzie gniazda jak w podanej stronce http://www.studio24.prv.pl/ (zakładka kablomania, radia OEM, Opel Philips SC 201 Balupunkt SC 202).

    Dzieki i przepraszam za tak zawiły przykład ale nie przychodzi mi nic innego do głowy jak to wytłumaczyć.
  • #17
    marpiasek
    Level 27  
    Jasno podano:pin 4 +12V po stacyjce
    pin 7 +12V z akumulatora .
  • #18
    Tomek665
    Level 28  
    Dokładnie j.w. pin7 to "+ memory" podłącz pin4 do zasilania po stacyjce i daj znać czy pobór spadł.
  • #19
    rafaltd
    Level 11  
    Tomek665 wrote:
    Dokładnie j.w. pin7 to "+ memory" podłącz pin4 do zasilania po stacyjce i daj znaś czy pobór spadł.


    Ok. Dzięki. Do jutra sprawdzę. Może mam odwrotnie podłączone, ale instalacja jest fabryczna?
  • #20
    rafaltd
    Level 11  
    Tomek665 wrote:
    Dokładnie j.w. pin7 to "+ memory" podłącz pin4 do zasilania po stacyjce i daj znać czy pobór spadł.


    Sprawdziłem i nic z tego nie wyjdzie, bo radio mam podłączone według schematu:
    pin 7 - + z akumulatora;
    pin 4 - zasilanie po stacyjce.

    Na razie radio jest całkiem odpięte i pobór prądu wynosi 5 mA. Od niedzieli jest wyłączone i akumulator trzyma. A problem tkwi pewnie głębiej w radiu. Co dziwne, po przyłożeniu ucha do głośników przy zasilanym radiu ale wyłączonym słycha lekki szum co by wskazywało na jakiś pobór dodatkowy.
  • #21
    listek2000
    Level 11  
    Skoda Fabia I 1,9tdi 2005 zbyt duży pobór prądu 60mA rozładowuje mi akumulator po ok. tygodniu. Zrobiłem test, miernik szeregowo między klemę a biegun akumulatora i zacząłem wyjmować bezpieczniki.
    Dodam, że już wcześniej całkowicie odpiąłem z systemu alarm, radio, nawet alternator ale ciągle jest 60mA (oczywiście po odczekaniu 30min w celu uśpienia systemu)
    I tak zacząłem wyjmować te bezpieczniki i w dwóch przypadkach była zmiana poboru: bezpiecznik nr 39 „ogrzewanie tylnej szyby” pobiera w czasie postoju 10mA i póki co go wywaliłem ale chyba nie na tym polega naprawa? Kolejny drugi bardzo mnie zaskoczył bezpiecznik nr 28 „tempomat, włączniki pedału hamulca i sprzęgła” po jego wyjęciu spadło 30mA !!! Na diabła jest tam ciągle pobierany prąd...
    Dla porównania w drugim aucie Skoda Fabia 2 pobór prądu jest... 0.00mA! Ja mam co prawda 30mA bo mam nieoryginalną nawigację i ona właśnie pożera 30mA, bo po włożeniu z powrotem dedykowanego radia „Dance” i po wyłączeniu nic nie pobiera i w F2 nie ma żadnego poboru...
    Więc staram się zrozumieć, na co w F1 w bezpieczniku 39 jest 10mA a w 28 jest aż 30mA, razem 40mA poboru?
    Jakieś pomysły, dziękuje i pozdrawiam.