Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kulki zostaja mi na sicie - co zrobic:(

Gogi123 05 Gru 2005 17:24 1218 14
  • #1 05 Gru 2005 17:24
    Gogi123
    Poziom 24  

    Czytalem posty na forum, ogladalem film i mam taki problem ze naloze paste (KEDA bo KOKI nie mam) przycisne pinceta, podgrzeje i mam sliczne kuleczki.

    Problem pojawia sie w momecie kiedy chce oderwac uklad od sita. Kombinowalem na wiele sposobow, wduszalem kulki tak jak na filmie i zawsze kilka mi zostanie. Nie wiem co robie zle i jaki sztuczki sa potrzebne.

    Lutuje aktualnie Mada od 3310. Klade go w podstawke - podlozylem papier bo mi sito podnosilo sie. Klamrami sciskam na koncu sita zeby mi nie latalo, dociskam penceta wokol ukladu, klade paste, mocno dociskam i grzeje hotem. Kuleczki ladne wychodza i rowniutkie, ale jak zdejmuje to juz do niczego ;-(

    0 14
  • TermoPasty.pl
  • #2 05 Gru 2005 17:56
    rogals79
    Poziom 14  

    używasz tej oryginalnej aluminiowej podstawki? jak tak to ja wywal ja zamiast jej uzywam kawalka laminatu ktory tak nie zabiera ciepla jaka temperatura grzejesz? co do pasty to nie wiem jak sprawuje sie KEDA ja uzywam KOKI i nie mam zadnych problemow zawsze wychodza i so rowne i nie zostaja w sicie

    0
  • #3 05 Gru 2005 17:59
    Gogi123
    Poziom 24  

    Z temperaturami to kombinowalem roznie. Teraz grzeje wysoka temperatur aa malym nadmuchem i zaraz kuleczki wychodza.

    Tak podstawki uzywam.

    ja przestaje grzac i caly czas dociskam. jak cyna ostygnie dopiero przestaje dociskac, i wtedy musze wycisnac kulki zeby sie odlepil uklad.

    A moze to trzeba grzac i jak kuli sie zrobia to wtedy puscic sito zeby sie podnioslo i uklad odejdzie??

    0
  • TermoPasty.pl
  • #4 05 Gru 2005 19:07
    rogals79
    Poziom 14  

    zrob tak jak pisalem wywal ta alu podstawke temp ok 300 stopni maly nadmuch jak zrobia sie kulki to odczekaj chwile i wyciagniej uklad nie dawaj na chama duzo pasty tylko tyle ile trzeba tak zeby pokryc dziury ja wywalilem podstawke uklad przyklejam do sita od spodu taka mala naklejka do pisania cen sprawdz mi sie to i inaczej nie robie jak dasz za wysoka temp to sito ci sie odksztalca

    0
  • #5 05 Gru 2005 19:10
    Gogi123
    Poziom 24  

    ale czekac az ostygnie??

    0
  • #6 06 Gru 2005 10:12
    Micki_2004
    Poziom 20  

    Spróbuj podgrzać z wyższej wysokości tak żeby najpierw topnik zaczął się rozpuszczać a sito nie puchło, jak pasta zmatowieje dopiero topić pastę. Jak to nie pomoże to może być pasta jakaś stara i wysuszona. Można do pasty dodać troszeczkę topnika w paście (dostępna w sklepach z art. elekt. pod nazwą Pasta do lutowania w metalowych pudełkach) albo układ umyć w spirolku, podlać RF-em lekko podgrzać do wyschnięcia i dopiero stawiać kulki.
    Powodzenia

    0
  • #7 06 Gru 2005 11:34
    2meC.
    Poziom 15  

    Napewno to wina pasty. Przy tanich pastach stosuj duzo wieksze temperaturt. Zrezygnuj rowniez z podstawki. Propopnuje zakup pasty KOKI wtedy rozwiaza sie twoje problemy.

    Pozdrawiam
    2meC.

    0
  • #8 06 Gru 2005 14:10
    ul1111
    Poziom 22  

    Ja proponuje inne rozwiązanie, zamiast pasty można kupić gotowe kulki wszystkie są równe i układ zawsze wlutuje sie prawidłowo.

    0
  • #9 06 Gru 2005 14:34
    Gogi123
    Poziom 24  

    Moje kulki sa ladne tworza sie bez problemu i jest wszystko ok do mometu wyjecia ukladu z sita bo wtedy mi cos zaostanie w dziurkach

    0
  • #10 06 Gru 2005 16:37
    2meC.
    Poziom 15  

    Przed zobieniem kulek dobrze wyczysc uklad spirytusem i nie smaru za duzo topnikiem - naloz tylko odrobine topnika i podgrzej go hotem, zeby sie dokladnie rozporwadzil. Jesli to nie pomoze to napewno wina pasty - naprawde zastanow sie nad inna pasta np. Koki lub gotowe kulki jak proponuje Ul1111.

    Pozdrawiam
    2meC.

    0
  • #11 06 Gru 2005 16:54
    Gogi123
    Poziom 24  

    wlasnie teraz mam kilka dni z debetem na koncie i tak to bym koki kupil. A smaruje pasty tyle co trzeba czyli wciskam w dziurki na równoi reszte do czysta zbieram:) Najlepiej zrobie fotki

    0
  • #12 06 Gru 2005 17:26
    Draks_Maxim
    Poziom 19  

    Pisałeś wcześniej że nie dociskasz jak cyna stygnie, ja dociskam przez cały czas i wszystko wychodzi równo. Spróbuj dociskac przez cały czas najlepiej pencetą. Pod koniec nie zamocno dociskaj kulki penceta zeby od sity sie " odklejały ".

    Pozdro

    0
  • #13 06 Gru 2005 18:21
    Gogi123
    Poziom 24  

    Draks_Maxim napisał:
    Pisałeś wcześniej że nie dociskasz jak cyna stygnie, ja dociskam przez cały czas i wszystko wychodzi równo. Spróbuj dociskac przez cały czas najlepiej pencetą. Pod koniec nie zamocno dociskaj kulki penceta zeby od sity sie " odklejały ".

    Pozdro


    w 1 poscie pisalem ze dociskam caly czas tzn trzymam mocno przycisniete az do calkowitego ostygniecia i dopiero wtedy puszczam

    0
  • #14 07 Gru 2005 10:43
    Micki_2004
    Poziom 20  

    Ja nie dociskam sita. Pasta podczas podgrzewania powinna najpierw uwolnić topnik, który przykleja układ do sita i w momencie gdy sito puchnie układ podnosi się wraz z nim. Druga możliwość to za ciasne gniazda w aluminiowej podkładce.
    Spróbuj do pasty dodać troszeczkę topnika tak jak pisałem wcześniej. Nie dolewaj RF bo pasta zaczyna się gotować.

    0
  • #15 07 Gru 2005 18:24
    Irek24
    Poziom 14  

    Ja tylko raz miałem taki problem, że kulki zostawały na sicie. To było wtedy, gdy użyłem sita odwrotną stroną. Jak weźmiesz sito napisami do góry to powinno być ok.
    To nie musi być też wina podstawki. Ja mam tą dodawaną do zestawu i wychodzi elegancko (pasta dodawana do sit, topnik Cynel-1 za 3zł)

    0