Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czujnik temperatury plynu chlodzacego

benchmarek 13 Kwi 2003 12:16 4992 6
  • #1 13 Kwi 2003 12:16
    benchmarek
    Poziom 22  

    Wskaznik temperatury cieczy chlodzącej w samochodzie ford sierra 1,6 zachowuje sie dosc dziwnie. Mianowicie po uruchomieniu silnika i nagrzaniu go, jest wszystko ok, ale w momencie włączenia nawiewu temperatura w/g wskaznika gwałtownie spada. wszystkie pozostałe funkcje (termostat, wiatraki chlodzace) dzialaja prawidlowo.
    Co moze byc powodem dziwnego zachowania wskaznika temperatury? :?: :?: :?:

  • Fibaro
  • #2 13 Kwi 2003 12:38
    deeeJay
    Poziom 9  

    Mem Escorta i ostatnio troche dłubałem przy ogrzewaniu. Wydaje mi sie, że zachowanie wskaznika jest dziwne... Chyba , że masz za mało płynu ale to chyba wykluczyłeś... Inna możliwosc to chyba tylko odwrócony obieg wody choc nie wiem czy to mozliwe...

  • Fibaro
  • #3 13 Kwi 2003 15:15
    benchmarek
    Poziom 22  

    Witam
    Dzieki za odpowiedź :o
    Może nie zbyt precyzyjnie przedstawiłem sprawę.
    Z obiegiem płynu jest wszystko OK . Czujnik działa właściwie do chwili włączenia nawiewu. Przy włączeniu nawiewu wskazówka czujnika opada na minimum. Poza tym układ chłodzenia działa prawidłowo, tzn. termostat załącza wiatraki chłodnicy i działa bez zarzutu, tylko ten nieszczęsny wskaźnik. Usterka o której mowa uwidoczniła się po wymianie chłodnicy.
    Jeździć się z tym da, ale czasem przydała by się kontrola temperatury - idzie lato i o przegrzanie nie trudno. :(

  • Fibaro
  • #4 13 Kwi 2003 21:20
    bolek
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    ja bym obstawiał że gdzieś Ci sie cos zwiera, albo nie łaczy. Mialem podobny bajer z wskazówka od temperatury w uno - nie łączył jeden kabel na desce i w efekcie zimne auto miało 70 stopni...

  • #5 14 Kwi 2003 17:09
    Jarooo!!!
    Poziom 16  

    Witam!!
    Myśle że może to być winawłaśnie po stronie elektryki , gdy włączysz nawiew (silnik wętylatora pobiera duży prąd) występują spadki nap. na pewnym obwodzie. Wskazniki paliwa i temp. silnika są zasilane przez stabilizatory aby uchronić się zmian wskazań od wartości nap aku. Co jednak jeżeli nap. spadnie poza ten zakres???? Sprawdż połączenia. Czas robi swoje i złącza utleniają się!!!!

  • #6 14 Kwi 2003 19:35
    CKsrv
    Poziom 32  

    Take przpadki widzialem i zwykle zwalona byla czujka.
    Jezeli zewrzesz konektor czujki z masa powinien wychylic sie na max wskazan i nie zmieniac polozenia mimo wlaczania/wylaczania innych odbiornikow - gdyby bylo inaczej to wtedy odpada czujka i szukac "bubla" nalezy w desce.

  • #7 13 Mar 2004 14:11
    piochuxl
    Poziom 20  

    Po prostu sprawdz czy do licznika dochodzi prawidłowo masa miałe też takie coś wskażnik jest różnicowy i jako żródło odniesienia bierze napięcie z aukumulatora a wentylator bierze sporo prądu

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo