Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ogrzewanie mercedes 180

06 Gru 2005 12:26 8657 11
  • Poziom 13  
    Witam. Problem polega na tym , ze do wnętrza samochodu jest dmuchane gorące powietrze . Nie działa regulacja . Czy może ktoś wytłumaczyć jak mają poprawnie działać pokrętła regulacji temperatury nadmuchu powietrza strona lewa i prawa. Czytałem , ze powodem mogą być elektrozawory , ale przy wyłączonym silniku kręcąc tymi pokrętłami w skrajne połozenia słyszę działanie tych zaworów. Jeszcze jedno , jak to się wszystko ma do położenia przełącznika prędkości dmuchawy?
  • Poziom 15  
    Regulacja prędkości nie ma nic do tego. Jeśli masz nie zamknięte do końca boczne nawiewy to ciepło będzie leciało zawsze (nie z taką samą siłą) niezależnie od tego gdzie ustawisz kierunek nawiewu.
  • spec od auto-elektro
    nescedes 180 ale jaki typ 201, 202, 203?
    tu ze stukaja zawory nie oznacza ze nie sa przytarte zaworki.
    rozbierz je w drobny mak i wszystko poczyść. powinno pomuc.
  • Poziom 13  
    Witam. Jest to merc 202 . Dzisiaj rozbiorę te zaworki . Ale dalej myslę , że to jakiś wspólny element dla strony lewej i prawej ( chyba , że się mylę - myślę że niezależnie można ustawić nadmuch zimne , ciepłe strona lewa , strona prawa). Jeszcze jedno . Czytałem , ze moze to być jeszcze bezpiecznik . Nie mam opisu i nie wiem który to jest.
  • Spec od Mercedesów
    Daj na zaworki po zdjęciu wtyczki bezpośrednio 12V z akumulatora (środkowy bolec jest wspólny, boczne są sterujące) i uruchom silnik na parę minut. Jak zacznie lecieć z nawiewów zimne, to zawory są dobre.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Tu jest przedruk moich wypocin z innego forum:

    "Gdzieś kiedyś zapodawałem taki przyrząd serwisowy
    ale znalazłem obrazek (jest w załączniku) to streszczę jego działanie:
    Bierzemy dwie żaróweczki, jakieś małe, (ja wziąłem takie kontrolki w oprawkach jak do 124 w liczniku) do tego dolutowujemy trzy kable (jeden jest wspólny dla obu kontrolek) i podpinamy pod wtyczkę na zawory (tak po prymitywnemu, zdjąć wtyczkę, wsadzić druty, nałożyć wtyczkę). Kabelki takiej długości, że wystarczą na doprowadzenie do kabiny w okolice prawego głośnika. Przyrząd służy do sprawdzenia sterowania.
    Interpretacja wskazań:
    -kręciołki na "min"-lampki świecą-nie ma grzania-
    -kręciołki na "max"-lampki gasną-pełne grzanie
    -kręciołki w okolice temp. 20 stopni- jeżeli temperatura wnętrza osiągnie te 20 stopni, to lampki zaczynają migać.
    UWAGA (dla tych, co nie wiedzą): zawory mają tylko dwa stany:zamknięty i otwarty. Stany pośrednie osiąga się następująco: dla małego grzania zawory są przeważnie zamknięte, ale otrzymują krótkie impulsy na otwarcie, potem znowu zamykają i tak w kółko. Dla większego grzania impulsy te się wydłużają, przez co skracają się przerwy - zawory przepuszczają większą porcję płynu. Jest to tak zwane sterowanie przebiegiem prostokątnym o zmiennym wypełnieniu. Cykl zamknięcie / otwarcie w czasie regulacji trwa kilka sekund. Obserwacja wskazań w czasie jazdy pozwala wyciągnąć właściwie wszystkie potrzebne wnioski na temat sprawności układu regulacji. "
  • Poziom 13  
    Dzięki . O to chodziło . Po pracy sprawdzę to praktycznie.
  • Poziom 13  
    Witam. Sprawdziłem i jest tak: napięcie na zaworach się zmienia jak było opisane . Dalej grzeje , ale teraz pozostało chyba tylko czyszczenie zaworów . Jak rozumiem , gdy jest napięcie na zaworze to on jest zamknięty ( odwrotnie jak w pralce) ? Po wężach doszedłem chyba do jakiejś pompy wodnej , która pracuje jak przełącznik szybkości nadmuchu jest między 0 a 1 ( na kropce) . Dlatego we wczesniejszych postach pytałem o związek ogrzewania z prędkością nawiewu. I jeszcze jedno pytanie : koło napędu dachu jest taki mały wentylator i coś jeszcze .Czy to jest jakiś termoregulator?
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Ten wentylator wymusza obieg powietrza przez czujnik, który mierzy temperaturę powietrza w kabinie i zależnie od tego reguluje intensywność grzania. Po prostu: jak jest wymuszony ciągły przepływ powietrza, to układ szybciej reaguje. Pompka z kolei wymusza obieg w układzie chłodzenia. Kiedyś (124) do jej uruchomienia wystarczało ustawienie któregokolwiek "kręciołka" od temperatury powyżej pozycji "min." ; teraz, w nowszych modelach doszedł jeszcze warunek uruchomienia dmuchawy.
    Jeżeli pomimo podania napięcia zawory nadal przepuszczają, to chyba one są winne. Możesz jeszcze sprawdzić oporność cewek (chyba ok. 15-18 om) Jeżeli będzie za mała (zwarcie uzwojenia) to również nie będzie miała dostatecznej siły do zamknięcia grzybka zaworu. Spotkałem się już z przypadkiem, że niewłaściwy (czy może zbyt zużyty) płyn spowodował "spęczenie" gumowych elementów uszczelniających i niedomykanie się zaworów. Czyli najlepiej rozebrać i oblookać.

    Pzdr.

    P.S.: uważaj na trzonki grzybków, są bardzo łamliwe!
  • Poziom 13  
    Dzięki Gerri . Wieczorem sprawdzę dokładnie te zaworki.
  • Poziom 13  
    Wyczyściłem zaworki i jest OK. Temat zamknięty.
  • Poziom 2  
    mam pytanie gdzie szukać tych zaworków
    u mnie prawa strona grzeje cały czas
    stało się to po rozładowaniu akumulatora
    lewa strona działa tak jak powinno być
    proszę o szybką odpowiedz
    pozdrawiam Tadeusz