Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Generator do licznika Renault Master 2005r

06 Gru 2005 22:38 3318 7
  • Poziom 23  
    Zrobiłem generator( na 555), który pracował poprawnie, lecz przez krótki czas. nastepnie drugi o calkiem innych parametrach, również przestał działać, w końcu kolejny i znów to samo. Za kazdym razem generator był sprawny lecz brak reakcji prędkościomierza po "przejechaniu" kilkudziesięciu (kilkuset) kilometrów. Czy ktoś to może wytłymaczyć lub wie jak zrobić skuteczne urzadzenie?
  • spec od auto-elektro
    widocznie jest zabezpieczenie na stały sygnał. musial bys zrobic generator z modulacją częstotliwości np zależnej od nateżenia dzwieku w otoczeniu , ostatnio o takim czytalem na forum tym lub obd
  • Poziom 23  
    To dlatego gdy radio grało to kilometry leciały a jak wyłaczyłem to ledwie, ledwie. Jednak za drugim podejściem radio chyba nie wpływało na prędkość ale mogę się mylić. Jak możesz to podeslij mi link do tej dyskusji lub jakąś lekture na ten temat.
  • spec od auto-elektro
    nie moge znaleśc tego linku.
    ktos pisal ze robił generator z podłaczonym mikrofonem i czestotliwosc zmieniala sie wraz z naterzeniem dzwieku wiec np wlaczamy radio i zmienia nam sie co chwila predlosc - licznik bedzie pokazywal zmiany predkosci co za tym idzie nie bedzie sie właczalo zabezpieczenie, jesli o to w tym chodzi
  • Poziom 23  
    Post usuniety albo nie mam dostepu do niego. Czy podeśle mi ktoś na PW lub maila? Bardzo mi na tym zależy.
  • spec od auto-elektro
    Po kolei-miałem dużo sytuacji z samochodami skoda fabia,vw golf (system marelli AV),jak i opel astra G w których zamontowano instalację gazową.Problem polegał na totalnym polożeniu się adaptacji na benzynie-po prostu silnik nie pracował prawidłowo na tym rodzaju paliwa.
    Krótkotrwale pomagał reset wartości wyuczonych.Przyczyną takiego stanu rzeczy okazywał się błędny sygał emulacji sondy (przebieg prostoątny o amplitudzie 0,9V).Przebieg ten totalnie "ogłupiał" sterownik silnika.Z relacji monterow się dowiedziałem że sterownik silnika musi widzieć sygnał sondy,choćby z emulatora,no ale ten prostokąt?
    Co wymyśliłem-nie ma sensu dawać tam i sinusoidy która ma stałą i jednakową czestotliwość,no i amplitudę.Więc chwalebnym by bylo aby te wartości następowały losowo.Ale jak zrobić generator przebiegów losowych?I zrealizowałem to tak-silnik pracuje z różną prędkością obrotową,a więc generuje różny hałas.Zrobiłem układ wyposażony w mikrofon,następnie wzmacniacz,filtr górno i środkowo zaporowy (dolnoprzepustowy)i odpowiedni układ kształtującu przebieg.Podczas obseracji oscyloskopem,w czasie pracy silnika gdy różne dźwięki nakładaja się na siebie na wyjściu układu powstaje piękny przebieg który przypomina przebieg sondy,a najważniejsze jest niepowtażalny-amplituda i częstotliwość jest różna!
    Zastosoawałem go samochodach które miały w\w problemy i jak ręka odjął.

    Pomysł nie jest taki oryginalny.Powstał w czasach kiedy tirowcom robiłem urządzenia do popędzania tachografów.Zykly generatorek powodował że na tarczy było jedno wskazanie o szybkości jaką ktoś ustawił potencjometrem.Kierowca podpinał to moje cholerstwo,zatrzymywał się w knajpce przy ruchliwej drodze,wystawiał mikrofonik za szybę i........
    _________________

    cytat z OBD2 - forum. wszelkie prawa zastrzezone
  • Poziom 23  
    Śliczne dzięki teraz już wiem sporo. W takim razie potrzebuje jeszcze schemat takiego ustrojstwa.