Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyzwanie dla znawców tematu:) - Siemens Scovery PII400

08 Gru 2005 02:59 73736 366
  • Poziom 15  
    Witam wszystkich, piszę po raz pierwszy w tym dziale:) Otoż posiadam takowy komputer i, jako biedny student;), nie mogę sobie chwilowo pozwolić na nic lepszego.

Chciałbym z nim "coś" zrobić, a po nieudanym wyciszaniu (po wycięciu "kratki" zasłanającej wentylator zasilacza komputer pracuje jeszcze głośniej :| ) postanowiłem spytać osoby lepiej ode mnie zorientowane. A więc mam dwa pytania (nie bijcie, jestem zielony):

1. Podkręcanie.
    Do jakiej wartości da się podkręcić PII 400 Slot1? JAK to zrobić? Podaję wszelkie dane jakie w tej chwili znam:

Pamięci: 2xSDRAM PC100
    Płyta główna: ACER V66LT-2N (na samej płycie widnieje oznaczenie: V66LT-98103-2N 48.33802.02N). Nie mogę o niej dosłownie nic znaleźć w sieci - znalazłem na stonie ACER'a uprade do bios'u V66LT-2M, ale to pewnie co innego.
    BIOS - jakiś dziwny, jeszcze takiego nie widziałem, da się w nim ustawić tylko podstawowe sprawy, NIC o mnożnikach, temperaturach, częstotliwościach itp. Nie mogę znaleźć upgrade'u dla tej płyty i tu może być problem. Wie ktoś jak wgrać "normalny" BIOS Awarda czy Ami?
    Na płycie są dwa przełączniki zamiast zworek, podpisane następująco:
    SW1: 1-100/66MHz; 2-CHECK/NO PSWD; 3-6-CORE/BUS RATIO
    SW2: 4 przełączniczki,brak podpisów.
    Wszelkie porty PCI,kontrolery itp. pracują z częstotliwością 33MHz.

Na końcu załączam plik wynikowy wygenerowany przez linuksowy program lshw, podający wiele ciekawych informacji.

2. Upgrade. Mam tu na mysli, jaki najmocniejszy procesor mogę wsadzić w tę płytę (Slot1) ? Czy "pójdzie" np. PIII/600 (rozumiem że tylko fsb100 wchodzi w rachubę: zy może być np. coś takiego: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=75412207