Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Projektor multimedialny za małe pieniądze

wowo72 04 Nov 2006 13:27 733116 2842
Altium Designer Computer Controls
  • #1201
    knmp
    Level 26  
    lucas_mcs pikselki 2,5" LCD widać już przy przekątnej 0,5 m.... moje fotki przedstawiały obraz o przekątnej 1,6 m. 160x234 to niestety mało, do panormaicznych filmów zupełnie nie wystarcza, jedynie do TV 4:3. Poszukaj czegoś większego.

    bastan L i N możesz podłączyć dowolnie, nie musisz szukać fazy w gniazdku :)

    pozdr KN
  • Altium Designer Computer Controls
  • #1202
    lucas_mcs
    Level 22  
    knmp wrote:
    lucas_mcs pikselki 2,5" LCD widać już przy przekątnej 0,5 m.... moje fotki przedstawiały obraz o przekątnej 1,6 m. 160x234 to niestety mało, do panormaicznych filmów zupełnie nie wystarcza, jedynie do TV 4:3. Poszukaj czegoś większego.

    kurcze 0,5m to jest 20" to juz monitor mam wiekszy :/
    heh no wlasnie lipa ze do poczciwego Diapola w zasadzie pasuje tylko 2,5" matryca..
    znalazlem na jakiejs stronce matryce 3'5" 960x234:) ale niestty zamownienia tylko firmy moga skladac i w ilosci sztuk wiekszej niz 1 :/
    nie znajdzie sie matyca 2,5" o lepszych parametach niz 160x234

    chyba ze ktos mi powie w jaki dobry sopospb bez kupowania nowej optyki przerobic diapola na wsadzenie matrycy 4-5" :) bo tam wszytko jest wymiarów slajdu czyli... 2'5" :/

    knmp jakbys sprzedawał swoją matyce to z chęcią odkupie, bo nie dostane nic lepszego..
  • #1203
    dudkam
    Level 12  
    Witam mam pytanie dotyczące optyki.
    Czy elementy takie jak na zdjęciach przydadzą sie do budowy projektora?
    Mam zamiar budować go na matrycy 10 lub 15".
    Projektor multimedialny za małe pieniądze
    Projektor multimedialny za małe pieniądze
    Projektor multimedialny za małe pieniądze
    Projektor multimedialny za małe pieniądze
    Projektor multimedialny za małe pieniądze
    Projektor multimedialny za małe pieniądze
  • #1204
    KOBZI_KRAKÓW
    Level 15  
    wg. mnie tylko ostatnia soczewka może być przydatna jako kondensor :)

    pzdr
    KOBZIAK

    ps. bastan czekamy na fotki :)
  • #1205
    bastan
    Level 15  
    Powiem tak....

    Wszystko ładnie pięknie ale nie mogę całkowicie zaciemnić pokoju(wszystkimi dziurami mi metalohalogen świeci), żeby pooglądać jak jest z jasnością obrazu (czy jest akceptowalna do spokojnego oglądania filmu)
    Powiem że po 250Watach spodziewałem się lepszych efektów.

    W porównaniu z halogenem 300W obraz jest oczywiście jaśniejszy i bardziej kontrastowy ale muszę pouszczelniać obudowę bo światło mi biega wszędzie... :)

    Obiecałem Wam dzisiaj fotki i je wrzucę około 21-ej...

    Mam problem jednak ze zrobieniem zdjęcia obrazu bo mój aparat nie wydala i przekłamuje...

    A ty KOBZI jak na 400 Watach ???

    Dodano po 2 [godziny] 16 [minuty]:

    No chłopaki...

    Oddaję Wam efekty mojej pracy...

    Obudowa ma rozmiary 40/30/11 cm...

    Proszę o dyskusję :)

    Fotorelacja dostępna pod adresem:
    www.bastan.za.pl

    Pozdrawiam...
  • #1206
    Adam_uS
    Level 16  
    No wszystko dosyć ładnie upchnęłeś. Narazie niemożna zawiele powiedzieć bo ani nie skończyłeś obudowy(widać że ciągle trwają prace), ani jak sam napisałeś zdjęcia nie oddają dokładnie prawdziwego obarazu. Obudowa nieźle się zapowiada ale przydały by się "prawdziwe" zdjęcia obrazu(wkońcu wszystkim o to chodzi).


    Mam pytanie zrobiłem tak jak kolega knmp kazał (połączyłem wszystkie kable sygnałowe i podpiełem moją matryce 4,5" pod sygnał av). Obraz był stabilny-nielatał ale były na nim 2 poziome pasy. Zaczełem wtedy regulowac obraz elementem UL1 (kiedyś knmp poradził mi abym spróbował tym wtrególowac obraz-bez rezyltatu). Im bardziej nim "do dołu" tym pasy robiły się mniejsze. DOkręciłem do oporu jednak psay nadal były na ekranie. Co radzicie mi zrobić?
  • #1207
    sharik
    Level 13  
    jeżeli chodzi o rozplanowanie skrzynki to nieźle (moja ma wymiary40x30x20cm a i tak obiektyw wystaje na dobre 10cm z niej - nie mam lustra), nie ma co dalej kombinowac z aparatem - lepiej najpierw wyelminować wszystkie odblaski światła bo widać że wyłazi wszystkimi dziurami i w środku odbija się od ścianek i innych elementów i wpływa na nieostrość i przede wszystkim kontrast, dopiero potem można pokusić się o zrobienie zdjęć, aparat byle jaki wystarczy - wystarczy wyłączyć w nim lampę i oprzeć mocno o jakiś mebel, przytrzymać migawkę i już, powodzenia i czekam na więcej
  • #1208
    bastan
    Level 15  
    Sharik,,,
    Rozplanowanie skrzyni może i niezłe ale......

    Wydaje mi się, że metalohalogen prześwietla mi matryce....

    Będę jeszcze kombinował z optyką ale u mnie czarnego koloru niet... :(

    Nie jest on naprawdę czarny tylko taki jakiś mdły...
    Wogóle kolory są takie wyblakłe :(
    W ciemnych scenach nie jest za ciekawie...
    Dlatego mam pytanie Sharik...

    Czy u Ciebie obraz jest takiej jasności i kolory są takie żywe jak na zdjęciach ???
    Bo w porównaniu do mnie to ty masz bajkę.
    Nie wiem czy to nie przekłamanie aparatu...

    Ale powiedz jak to jest u ciebie na żywo...

    Czy np. w scenach ciemnycg "nocnych" musisz się domyślać co jest na ekranie ???

    Jestem trochę rozczarowany...
    Powiem szczerze, że nawet ta pikseloza mi nie przeszkadza jak wyblakły obraz...
    Jakieś pomysły???
    Może to wina Venturera....

    KOBZI.. Jak to jest u ciebie na 400W metalohalogenie???
    Robiłeś już coś???
    Bo jeśli nic nie wymłodze z poprawą obrazu to będę chyba szukał PSONE...
    Ale to się musi sharik wypowiedzieć..

    Zmęczony ale szczęśliwy, że coś własnoręcznie zrobiłem pozdrawiam wszystkich....
    I czekam na odzew...
  • Altium Designer Computer Controls
  • #1209
    rtv.service
    Level 28  
    Widze wszystko krecziszio o lampach MH, natomiast so LEDy o durzej mocy, czy szanowne grone jurz z nimi bawiloszie, czy odstrasza cena (~100pln za jeden LED o mocy 12W).
    Pytamszie, bo zamierzam zalorzycz batrie z takich 10 LED zamiast lampy VIP120 do fabrycznego rier-projektora...
  • #1210
    bastan
    Level 15  
    KOBZI..

    Ale u mnie oprócz tego, że kiepścizna z czarnym kolorem to jeszcze cały obraz jest tak jakby za mgłą... Taki wyblakły... Kolory mdłe... :(

    Dzisiaj po pracy będę walczył dalej. Pomaluję na czarno tunel gdzie idzie światło...
    Może się poprawi bo tunel jest dosyś długawy i z jasnej sklejki. Być może właśnie sklejka odbija od ścianek światło i pojawia się efekt mgły i bladości... :(

    Mam jeszcze arkusze powiększające z markery.pl (te po 8Zł) i z nimi pokombinuję...

    Będę różnie przesuwał całą optykę, żeby osiągnąć zadowalający efekt...
    Mam nadzieję znacząco poprawić jakość obrazu... Choćbym miał się poszlachtować to nie odpuszczę... Zaciąłem się i choćby miało to trwać miesiąc to dam radę :)
    Mozolna ta droga do dobrego efektu... :)

    Sharik, jeszcze raz proszę o opisanie jakości Twojego obrazu "na żywo"...
    Chodzi mi kontrast i wyrazistość... Jak to się ma do zdjęć, które zamieściłeś...

    rtv.service
    Myślę, że LEDY to niezły pomysł. Szczególnie, że niejedni już coś takiego zrobili... Np tu: http://www.allinbox.com/Salamander/Salamander.htm
  • #1211
    sharik
    Level 13  
    jestem,jestem,w pracy jestem....
    obraz na żywo, co ja mogę napisać? zdjęcie faktycznie trochę zwiększają kontrast ale postaram się pożyczyć prof.aparacik i strzelić fotki jakieś, ja mam "prawie" czarny kolor, tzn. mam na dole ekranu a u góry lekko rozjaśniony (widać to na zdjęciach nr 10,13-wynika to prawdopodobnie ze złej geometrii układu lub jeszcze z jakiś odbić w środku) ale rozjaśnienie jest minimalne, skrzynka jest pomalowana w środku na czarno i ma wiele przesłon (takich różnych kawałków mdf-u rozmieszczonych pod różnymi kątami gdzie światło najbardziej przechodziło czego u Ciebie nie znalazłem), jeżeli chodzi o jasność to troszkę też jest mniejsza niż na zdjęciach ale to mnie nie martwi (obraz jest rzucany na matową ścianę koloru "piasek") jak będzie ekran to będzie jaśniej. proponuję zrobić experyment polegający na zbudowaniu z kartonu (pomalowanego na czarno) czterościennego stożkowatego tunelu, który na jednym węższym końcu obejmowałby kondenser a drugim freshnela przy matrycy i sprawdzić jak z ostrością i kontrastem bo problem polega na tym że do obiektywu, pomimo że jego pole obrazowe wynosi np.5 cali wpada również światło z większego obszaru niż matryca i degraduje obraz, również światło wychodzące ze skrzynki na zewnątrz płata figle i wpływa na to że odbieramy obraz jako mniej kontrastowy, jeśli chodzi o ostrość to u mnie można na ścianie odrysować każdy subpixel (jego kształt) i to jest problem bo obraz nie wydaje się być spójny i szukam sposobu delikatnego rozmycia (ale nie poprzez zmianę ostrości obiektywem) pozdrawiam
  • #1212
    sharik
    Level 13  
    aha, jeszcze jedno - wg mnie nie ma czegoś takiego jak "prześwietlenie matrycy" światła nigdy za wiele (chyba że pada pod złym kątem) jeśli obraz jest za jasny (w co wątpię) to można go łatwo zaciemnić zakładając przysłonę do obiektywu (co daje nam jeszcze lepszą ostrość i kontrast!), problem jest natury optycznej, chyba że matryca została za bardzo rozjaśniona, o ile jest taka możliwość to proponuje wykonać próby przy regulacji jasności matrycy na min. czekam na wyniki, pzdr
  • #1213
    rtv.service
    Level 28  
    Co do "czarnego" proponuje wsprubowacz dodadtowo dacz jedno szklo polaryzujoce, czyli polaryzowacz samo szwiatlo pszed ekranem LCD.
  • #1214
    bastan
    Level 15  
    Sharik...

    A co rozumiesz przez przysłone...
    Mam taki obiektyw jak ty (EDAR F200 3,5). Jak taka przysłona powinna wyglądać???
    I jak ją założyć...

    Czyżby chodziło o zmniejszenie ilości światła wpadjącego do obiektywu???
    A może zmniejszenie ilości światła wypadającego z obiektywu...

    I czy przysłona to zmniejszenie przekroju (fi) obiektywu?

    Możesz mi to wyjaśnić ???
  • #1215
    sharik
    Level 13  
    jeżeli chodzi o przysłonę to na 100% do tego obiektywu nie będzie potrzebna-mam taki sam (pisałem że istnieje możliwość poradzenia sobie ze zbyt wielką ilością światła np.żarówa 1000W i superjasny obiektyw=konieczność zastosowania przysłony w obiektywie) ciekawe czy jest dobrze złożony ten edar? bo ja rozłożyłem taki i przez pomyłkę odwrotnie wsadziłem środkową soczewkę i właśnie uzyskałem efekt rozmazania obrazu i zamglenia, oczywiście poprawiłem i jak widać działa ok.
    jeżeli chodzi o przysłonę to zmniejsza fi obiektywu i go "zaciemnia" ale wpływa również pozytywnie na jakość obrazu (zniekształcenia, kontrast) jeżeli jest to przysłona o okrągłym otworze, inne otwory (np. gwiazdka) mogą rozmiękczać obraz
  • #1216
    knmp
    Level 26  
    Aprops mdłego obrazu, to na początku przy mojej matrycy 2,5" miałem podobnie biały nieostry obraz.... wyblakły i mizerny i tak kombinowałem z regulacją kontrastu i jasności i dalej było kiepsko... dodatkowo na obrazie pojawiały się pionowe cienkie linie które łaziły za postaciami. Co ciekwawe, gdy wyjmowałem lcd z projektora to na oryginalnym podświetleniu obraz był żyleta czarny i kontrastowy... to mi dało mi do myślenia. Rozwiązaniem tego preblemu okazało się .... odwrócenie LCD na drugą stronę !

    pozdr KN
  • #1217
    sharik
    Level 13  
    ale dlaczego ostatnie? :D
    elementy 3,4,5 tworzą układ kondensera
    6 to kolimator
    taki układ daje w moim przypadku najlepsze rezultaty, próbowałem wszystkich kombinacji i ta jest najlepsza z tych elementów które mam do dyspozycji, nic już nie modyfikuje w ustawieniach jedyna co to poszukuje jakiejś chochli lub czegoś podobnego na odbłyśnik bo na razie to mam tam miskę jakąś i to nie sferyczną tylko płaską taką
  • #1218
    lantan
    Level 16  
    --> Bastan gratulacje za twoje dzieło, ale mnie cholera bierze bo uwaliłem matrycę 5" i to w głupi sposób bo narabiałem nią z zapiętą tasiemką zresztą dość krótką i tasiemka się przerwała. Tak się wkurzyłem, że w imię nauki rozkleiłem oba polaryzatory na matrycy i efekt taki, że ten od strony oglądania w monitorku jest znacznie ciemniejszy niż ten z tyłu za matrycą. Jestem więc w punkcie zerowym i jak zdobędę kolejną sensowną matrycę i tanią to pierwsze co zrobię to rozłączę tasiemki. Teraz moje uwagi do toru światła na matrycę, bo narzekałeś, że się wszędzie pcha światełko. Otóż trzeba zrobić komorę w której światło idzie tylko na matrycę a za nią tylko na obiektyw. Sprawdziłem z dobrymi efektami gdy jeszcze miałem matrycę, wtedy nie dostają się do obiektywu lewe światełka co daje dobry efekt w obrazie. Jeszcze sie nie poddaję choć na razie mam dość projektora. Wychodzi na to, że najpierw muszę zdobyć doświadczenia a potem brać się za budowę. Nie już mi przeszła nerwa będę próbował znowu. Pzdr Lantan
  • #1219
    paczanga_
    Level 11  
    bastan
    pytanie do Ciebie.

    mam podobną sytuacje do Ciebie, tzn. w tej chwili mam zamontowaną lampę 300 w ale to zwykły halogen na dwóch nóżkach i mimo braku kasy
    zamierzam troche ulepszyć swóje ustrojstwo.
    powiedz czy jak zainstalowałes metahalogen 250 różnica jest warta kasy czy raczej mała?
  • #1220
    bastan
    Level 15  
    Hej paczanga...

    Powiem, że narazie nie jestem w stanie odpowiedzieć Ci na to pytanie...

    Stroję optykę do uzyskania zadowalających efektów (właśnie mi schnie farba po malowaniu wnętrza).

    Moje odczucia są narazie mieszane.

    Na halogenie obraz był ciemnawy ale znośny. Za to 300Watowy halogen grzał się o wiele bardziej niż MH 250W.

    Szczerze powiem że myślałem, że podmienie halogen na metahalogen i tyle...
    Okazało się, że strojenie optyki zaczęło się od początku. To jest inne źródło światła i wymaga innych ustawień...
    Halogen zajął mi tydzień z okładem....
    Tu bawię się od piątku i zero poprawy. Ale nie załamuję się bo mam jeszcze kilkanaście możliwości ustawień do sprawdzenia. Myślę, że wkońcu trafię na najbardziej optymalne. W którymś z postów(albo w swoim temacie, już nie pamiętam) Marecki napisał, że to nie jest takie proste. Myślał, że po 2 tygodniach będzie już oglądał filmy i wszystko będzie cacy. Jego projekt zweryfikowało "życie" i kulał się z poprawkami około pół roku... I ja się pod tym podpisuję obydwoma rękami... Naprawdę jest kupa roboty z poprawkami i z wypróbowaniem wszystkich możliwości.. Dlatego cierpliwość jest tutaj wskazana...

    Przy halogenie wypróbowałem dziesiątki możliwości, psując przy tym 3 obudowy (każda miała być docelowa ) zanim uzyskałem najlepszy efekt.

    Przygodę z Metahalogenem dopiero zacząłem dlatego na moją odpowiedź będziesz musiał poczekać...

    To nie takie proste :)

    Jedno co pewne to jasność poprawiła dużo... ale obraz jest za mgła itd....

    Długa droga przede mną :)
    Poczekaj ze dwa tygodnie to dam Ci znać :)

    Dodano po 2 [godziny] 24 [minuty]:

    Wiem, że jest późno ale muszę to napisać....

    Panowie... Zwycięstwo... Obraz super !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    W życiu byście nie wpadli co było przyczyną bladego i nijakiego obrazu.....

    Otóż... uwaga.... mój odtwarzacz DVD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Tak tak.....

    Całą sytuację opiszę jutro, (znaczy dzisiaj :) ) bo dzisiaj już zapóźno.

    Wrzucam trzy fotki...

    Obraz ma 175 cm przekątnej i jest wyświetlany na żółtek, piaskowej ścianie...
    Zmęczony ale szczęśliwy: BASTAN :)
  • #1221
    bastan
    Level 15  
    Mam chwilę czasu więc napiszę Wam co wczoraj się działo... :)

    No więc tak...
    Jak kupiłem matrycę i przyszła do mnie pocztą to nie potrafiłem jej odpalić. Obraz nie chciał się za chiny pokazać. Okazało się, że do podłączenia potrzebny jest kabel "pełne euro" no i w DVD trzeba ustawić tryb wyświetlania na RGB.
    Niestety mój odtwarzacz DVD (Lifetec - to samo co medion) mimo ustawienia RGB w menu nie generował takiego sygnału aby matryca ożyła. Z pożyczonym DVD od rodziców (GRUNDIG) matryca bez problemów współpracowała... No to zacząłem tak kombinować z kablem euro żeby ten sygnał na matrycy uzyskać. I udało się...

    Niestety nie zwróciłem wtedy uwagi, że to nie jest chyba pełne RGB (podpiąłem composite na jeden z pinów złącza EURO)

    Wszystko było cacy dopóki używałem światła halogenowego...
    Zauważyłem wtedy, że DVD od rodziców /GRUNDIG/ daje ciut lepszy obraz. Ale minimalnie... Uznałem więc, że różnica jest niewielka i nie ma się co nad tym rozwodzić...

    No i wczoraj po poskładaniu wszystkiego do kupy (malowanie na czarno wnętrza, uszczelnienie "tunelu" świetlnego) zapuściłem filmik...

    Obraz był mdły i taki niewyraźny... No więc chciałem się brać za przesuwanie wszystkiego co się da i wogóle zabawę z optyką... Ale coś mnie tknęło aby podłączyć DVD GRUNDIG...

    Ludzie... Przeżyłem szok...
    Nie myślałem, że będzie aż taka różnica...
    Nagle w ciemnych scenach było wszystko widać, czarny kolor "przybliżył" się trochę do oryginału (troszkę mu jeszcze brakuje) no i kolory aż zaczęły "ociekać z ekranu"... Stałem tak 10 minut i nie wierzyłem co widzę... Byłem rozwalony...
    Ostrość obrazu chciała mi "wyżreć oczy"... Zdjęcia, które zamieściłem nie oddają jakości obrazu.. W rzeczywistości jest trochę ciemniejszy ale o niebo wyraźniejszy... Jestem zachwycony :))))
    I tu dziwna sprawa, że na halogenie 300W tak potężnej różnicy nie było widać...

    Dlatego paczanga!!!! Idź w Metahalogen !!!!!!! warto w 100%...

    Ja mamżarnik o temp. barwowej 4200... Będę chciał jescze zobaczyć jak to będzie wyglądać 5200 bo takie są dostępne i może za tydzień będę mógł wypożyczyć na wieczór (kumpel mi załatwia)...

    Ale teraz jest świetnie :) :)

    Pikselozę oczywiście widać ale jest do zniesienia i można ją leciuteńko rozmyć... Pomyśleć jak kupię ekran !!!!!

    Teraz już tylko wykończeniówka no i ewentualna walka z moim DVD żeby dał sygnał jak należy...

    Pozdrawiam wszystkich :)
  • #1222
    qacktus
    Level 11  
    Witam!!!
    Jako ze to moj pierwszy post na tym forum wypada sie przedstawic...
    Mam na imie Slawek, jestem z Rzeszowa...

    Od kilku tygodni zbieram informacje i czesci do mojego projektorka.

    Gratulacje dla kolegi bestana, po godzinach pisania postow widac jego wytrwalosc :]

    I wlasnie do Ciebie bestanie mam pytanie, lub do kazdego innego uzytkownika metahalogenu... mianowicie przeczytalem w jednej ze specyfikacji, ze po wylaczeniu musimy czekac az ostygnie zeby wlaczyc go ponownie.... Jak to sie ma w praktyce?

    co do moich planow... narazie mam tv samochodowy o przekatnej 5,6" (z tunerem tv) i obiektyw trojsoczewkowy 320 mm.....

    i mam dylemat z oswietleniem.....

    Z gory dzieki za odpowiedz
  • #1223
    bastan
    Level 15  
    Witam
    Właśnie wróciłem do domu...
    No więc Sharik... Narazie mam lustro testowe zwykłe ale mam nieduży kawałek lustra optycznego (kupiłem na allegro). Będę przycinał dla siebie za kilka dni jak skończę obudowę (mała przeróbka - potem pokażę zdjęcia). Napisz jakie wymiary tego lusterka będą Ci potrzebne to zobaczę... Może coś zostanie :)

    qacktus... Metahalogen faktycznie musi ostygnąć przed ponownym uruchomieniem... Ale nie jest tak źle. Wydaje mi się, że mój zapłonnik nie pozwala lampie zabłysnąć jeśli ją próbuję uruchomić zaraz po zgaszeniu.Pisze na nim :" Selfstopping - Cut - out time 15 min." Jeśli się nie mylę to znaczy że jest ustawiony na 15 min "odpoczynku" po działaniu...
    (poprawcie mnie jeśli nie tak rozumuję)
    Pozatym nie wyłączasz i nie włączasz projektora co chwilkę (no chyba że robisz próby, wtedy jest to bardzo denerwujące)

    Pozdrawiam[/youtube]
  • #1224
    qacktus
    Level 11  
    hmmm w sumie przy normalnym urzytkowaniu jest to do przyzycia bez problemu... bardziej mnie odstrasza jednak wydzielana temp. 3-4 wentylatory to opcja (wg mnie) minimum...

    dlatego tez mocno sie zastanawiam nad diodami...
    probowal tego ktos? jesli nie to dla dobra nauki sie poswiece :)
    przemawia za tym zdecydowanie pobor pradu i temp.
    temperatura kolorow tez dobra tylko co z jasnoscia?

    mam male watpliwosci czy panel diodowy (wielkosci matrycy) doswietli ja dostatecznie...

    pozdrawiam!
  • #1225
    sharik
    Level 13  
    http://www.allinbox.com/Salamander/Salamander.htm to jeżeli chodzi o "dyjody" jak mówi mój kolega, a poważnie to chyba nie ma szans w konfrontacji z HQI 250 W z matrycą venturera lub psone, te matryce są za ciemne chyba że ktoś znajdzie matrycę co się nada
    bastan - jeśli chodzi o lustro to się piszę ale jeszcze nie znam rozmiarów a dziś nie zmierzę bo właśnie przy kufelku jestem na projekcji :D
  • #1226
    rdt
    Level 25  
    hmm mógłby ktoś note jakąś katalogową takowej diody zapodać??
    na razie wiele juz tego co diodowe widzialem to
    "SUPER MINI Latareczka"- urzadzenie o strumieniu swietlnym 65 Lumenów.
    Cena z kosmosu jak za 3 W i 65 Lumenów....... a wartosc strumienia to malutka jest jakby ktos zapalniczką próbował
  • #1227
    lantan
    Level 16  
    -->Sharik co do diod to nie jestem całkiem pewien, bo jeśli matryca jest typu Prime View 3,5" o jasności 250:1 i kontraście 350:1 jak w projekcie Salamandra to może wystarczyć światełko z diod, które rozwiązuje problem chłodzenia i poboru mocy. Ale póki co ta matryca kosztuje 171 euro. To chyba nie do tego wątku cenowego i do takich matryc jak Psone i Venturer to najlepiej metahalogen 250W i jasny obiektyw, ale to tylko moje dywagacje na ten temat, jako że jestem fizykiem i biorę to wszystko realnie. Gdybym miał taką matrycę jak ta 3,5" to też bym zastosował najtańsze oświetlenie to jest diody super jasne i bez fresneli, które też zabierają trochę światła to jest 92% przepuszczalności. Na razie to najbardziej wymagają chłodzenia zwykłe halogeny np. 150W i 24V i 300W i 230V. Metahalogeny, z tego co wiem trochę mniej się grzeją, ale i tak kilka wiatraków jest niezbędnych a to i szum większy i moc pobierana z sieci też nie jest bez znaczenia jeśli chodzi o rachunki za prąd. Więc temat diod pozostawiam otwarty. Oczywiście przy odpowiednich matrycach. Pzdr Lantan
  • #1228
    qacktus
    Level 11  
    zatem co powiecie na taka matryce....

    Wielkość ekranu: 5,6"
    Rozdzielczość 960 x 234
    Jasność 300 cd/m
    Kontrast 150:1

    i zastosowanie do niej diod 5mm o jasności 50 000 mcd

    nie jesto wcale duzo tansze od metahalogenu ale plusy wiemy jakie sa...

    to link do diod...
    http://www.allegro.pl/item139089381_dioda_biala_5mm_led_super_50_000_mcd_biale.html
    jesli link sie przeterminuje...
    to nawa klienta ktory to sprzedawal: frytekp
  • #1229
    rtv.service
    Level 28  
    Tak, wszystko szie zgadza, oprocz, chyba 50 000!, to napewno jednym 0 zadurzo. Tu chyba chodzi o diody 5000, takie wlasznie so parametry za tako cene i to niejest najtaniej...
  • #1230
    bastan
    Level 15  
    Paczanga...
    Nie powiem Ci który lepszy czy 250 czy 400W. To musi się wypowiedzieć KOBZI jak swoje 400W potestuje. Ja uważam że 250 wystarcza ale mogę się mylić (polaryzator mam wymieniony). Jedyne co to jeszcze spróbuję z inną temperaturą barwową... Zawsze można pokombinować...

    Narazie walczę z temperaturą na matrycy bo była zaduża i musiałem dołożyć jeden wiatrak... Musiałem wszystko porozkładać i pomalować tunel jeszcze raz...

    Dudkam...
    Ja myślę że do testów ty użyj metahalogenu ale już o docelowej mocy...
    Po co potem będziesz zmieniał żarnik z 70 na 250W (albo 400)...

    Ja zrobiłem "miliony" prób na różnych ustawieniach kupując kupę niepotrzebnych rzeczy... Jakbym zaczął teraz składać projektor kupowałbym od razu docelowe rzeczy...

    Pozdrawiam