Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projektor multimedialny za małe pieniądze

wowo72 12 Lis 2007 22:03 708189 2843
  • #2581 12 Lis 2007 22:03
    Wacof
    Poziom 9  

    Mam na tyle Panelu TFT taką srebną folie przez nią trace sporo światła, bo jak ustawiam lcd odwrotnie to obraz jest owiele jaśniejszy i widać więcej szczegółów w jasnych kolorach, czy moge zerwać tą srebną folie ??

    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz pendrive 32GB.
  • Metal Work Pneumatic
  • #2582 13 Lis 2007 07:38
    Adam16l
    Poziom 20  

    Wacof napisał:
    Mam na tyle Panelu TFT taką srebną folie przez nią trace sporo światła, bo jak ustawiam lcd odwrotnie to obraz jest owiele jaśniejszy i widać więcej szczegółów w jasnych kolorach, czy moge zerwać tą srebną folie ??


    ta srebrna folia to jest polaryzator- jak zerwiesz to nie będzie obrazu. (często takie polaryzatory mają wyświetlacze w komórkach- chodzi o to żeby na matrycy było coś widać nawet jak nie ma podświetlenia.

    btw. jak zastosujesz lustro to w tedy będziesz musiał odwrócić matrycę tył na przód żeby uzyskać poprawny obraz więc może to by było w twoim wypadku rozwiązaniem?

  • #2583 14 Lis 2007 22:00
    Didżit
    Poziom 10  

    adam16l, mam kilka pytań.
    czy wszystkie c204 odtwarzają avi bez kompresji na inny format, bo na allegro piszą że taką możliwość mają tylko te z 4gb pamięci wbudowanej, może jakiś chwyt marketingowy.
    jaki wymiar dokładny m mm ma wyświetlacz, chodzi mi o długość i szerokość.
    z której strony wychodzi tasiemka i jaka ma długość?

  • Metal Work Pneumatic
  • #2584 15 Lis 2007 14:02
    Szokolo
    Poziom 19  

    Mam taki mały problem... Pozsiadam przerobiony projektor NEC MT820, tak, że pracuje bez lampy (mogę zakładac różne żródła światła). Ostatnio chodził na H3 100W i bylo OK, teraz założyłem metalohalogena PHILIPS MASTER Colour CDM-T 150W/830 (sam żarnik). Zasilam go przez urządzenie zapłonowo stabilizujące składające się z zapłonnika i 4 dławików od świetlówek 2 po 40W i 2 po 30W połączone równolegle... Niestety nie działa, za dobrze :-(. Lampa nie rozwija pełnej mocy, dławiki się grzeją jak cholera... Teoretycznie powinno być OK, ale nie jest...

  • #2585 17 Lis 2007 22:02
    lantan
    Poziom 16  

    -->Kamilos408, Adam zakładał te ledy do matrycy 4", a nie do orginalnego projektora, ale efekt rzeczywiście marny. Już dawno pisałem o swoim eksperymencie z ledami i efekt jest taki, że mają one dużo mniejszą sprawność świetlną niż halogen z rzutnika slajdów 150W i MH 150W. Objawiało się to tym, że przy oddalaniu ledów od ekranu jasność obrazu malała drastycznie, czego nie było w próbach z halogenem i MH. Może się powtarzam, ale więcej na ten temat się nie wypowiem. Moim zdaniem na tym etapie sprawności świetlnej ledów, nadają się one do oświetlania małych matryc np. 2,4", maksymalnie do 3,5". Wykonanie matrycy led do prawidłowego doświetlenia 7" matrycy lcd, jak na razie przekracza koszt użycia oświetlenia MH 150W, które do 7" jest odpowiednie. Więc może Adam16l ledami doświetli swoją matrycę 2,4" z odtwarzacza MP4, ale nie próbujcie tego stosować do matryc np. 10".
    Steffen obiektyw z rzutnika "Ania" nie jest najlepszy nawet do wyświetlania slajdów, więc marne szanse na użycie go do większej matrycy. Pzdr lantan

  • #2586 18 Lis 2007 09:22
    Mitnick
    Poziom 12  

    Stefan: raczej ania nie bedze sie nadawać ja prubowałem do 6" i lipa w pwnym momecie był obraz niby całej matrycy ale mniejszy nież matryca hehehe. Ale jezeli ci sie uda to projektor bedzie stał w przypadku 10 " 1- 0,5 m od ekrau i bediesz maił 100 " heheh a to jest troche nie praktyczne.

  • #2587 18 Lis 2007 10:26
    Adam16l
    Poziom 20  

    Wczoraj zrobiłem obudowę, zamontowałem matrycę i diody- jednak efekt mizerny na tych diodach- z moich obliczeń wynika że żeby doświetlić całą matrycę (nawet 2,4") potrzeby by około 200 diod 10mm. Koszt nie jest w tym wypadku współmierny do uzyskanych efektów, więc będę teraz kombinował z czymś innym. za niedługo zamieszczę jakieś fotki;p

  • #2588 18 Lis 2007 22:12
    Steffen
    Poziom 10  

    Cytat:
    moich obliczeń wynika że żeby doświetlić całą matrycę (nawet 2,4") potrzeby by około 200 diod 10mm


    W moim przypadku (prawdopodobnie matryca 10 cali) musiałbym użyć coś koło 900 diód to oznacza zakup 30 żaróweczekx20 zł=600 zł+100 zł LCD=700 zł i do tego robocizna...już bardziej się opłaca kupić gotowego mediona za 830 zł (były takie swego czasu na allegro) :|
    W takim razie trzeba będzie halogenem-ile W trzeba na matrycę 10" (to że jak najwięcej to wiem ;) )

  • #2589 19 Lis 2007 22:25
    tzok
    Moderator Samochody

    Ostatnio natknąłem się na coś co nazywa się "panelem projekcyjnym", nie wiem czy ktoś już tu wspominał o tym wynalazku.

    np. nView Viewframe II:

    Projektor multimedialny za małe pieniądze

    To zasadniczo monitor LCD z panelem pozbawionym warstwy refleksyjnej, kładzie się to na rzutniku do foliogramów i podłącza do PC lub źródła Composite Video.

  • #2590 20 Lis 2007 00:31
    indi_konopia
    Poziom 1  

    tzok-to jest bardzo fajne,bo sam kupiłem coś takigo z rozdzielczością 832x624 i jak narazie,sprawuje się znakomicie obraz jaki oglądam z tej matrycy to 3 na 2 m. jak wczesniej wspominałem ja nie wymagający.pozd.

  • #2591 27 Lis 2007 13:06
    Adam16l
    Poziom 20  

    załączam zdjęcia projektora i obrazu z projektora. Oświetlenie to MH 35W, obiektyw EDAR F100, przerobiłem złącze z miniSD na SD (są tansze, poza tym miałem już jedną kartę SD). Sterowanie to joystick. Wymiary obudowy to 15x22x10 cm. Zdjęcia poniżej:-)


    Projektor multimedialny za małe pieniądze
    Projektor multimedialny za małe pieniądze
    Projektor multimedialny za małe pieniądze
    Projektor multimedialny za małe pieniądze
    Projektor multimedialny za małe pieniądze
    Projektor multimedialny za małe pieniądze

  • #2592 27 Lis 2007 22:07
    madjerfakier
    Poziom 10  

    Szokolo napisał:
    Z tego co obserwuję w "samoróbnych konstrukcjach" brakuje odpowiedniego odbłyśnika, bez niego 70% światła nie jest wykożystane. Daję rękę uciąć, że umnieszczenie źródła światła np. w odbłyśniku parabolicznym żwiększy jasność Waszych projektorów nieporównywalnie :-). Proszę sobie wyobrazić brak odbłyśników, lub zastąpienie ich chochlą lub kawałkiem blachy z chromoniklu w leflektorach samochodowych.... Zauważyłem ,że niektórzy umieszczają soczewki fresnela za matrycą w żadnym z rozbieranych przezemnie projektorów tego nie było, choć moze się mylę (nie jestem specem w tej dziedzinie). Z tego co widziałem to w fabrycznych projektorach dużą wagę kładzie się właśnie na jak najlepszym wykożystaniu źródła światła (lampa w odbłyśniku parabolicznym, 3 soczewki fresnela różnego rodzaju, kondensor). Nie chcę nikogo pouczać, ale myślę, że najlepiej naśladowac projektory fabryczne, ponieważ inżynierowie znanych firm się już nad tym wystarczająco nagłowili, teraz my możemy z tego skożystać...



    w pelni sie zgadzam moj projektor stoi juz pol roku bo nie moge znalezc takiego odblysnika
    wpadlem kiedys nawet na pomysla zeby zamowic taki u kolesi co robia kule z na koscioly metoda wyoblania. juz nawet cos tam sie zainteresowali ale jak uslyszeli o jednym egzeplazu i to jeszcze bardzo dokladnie wykonanymto sie przestali odzywac :(
    no i niestety odblysnik paraboliczny o srednicy 40 cm przy wylocie jest dosc dlugi co podejzewam by powiekszylo znacznei rozmiary samej konstrukcyji.
    Są takie lampy przemyslowe do oswietlania hal produkcyjnych o takikm wlasnie odblysniku i to chybanawet xenonowe bo jak sie rozgrzewaja to z 15min i to jeszcze dosc psychodelicznymi kolorkami.
    Moze ktos ma dojscia do nie zywej takiej lampy to warto by sprobowac. Napewno wiecej swiatla dostanie niz z "chohelki".
    Ja robilem eksperymenty z podkladaniem roznych odblysnikow za palnik i soczewek przed palnik i wychodzi ze najleprzy zestaw sam palik + fresnel do matrycy 13,3. Jedyny ciekawy skutek byl taki ze mialem super jasny srodek ktory po chwili zaczą czerniec :(
    moze ktos ma znajomego co pracuj w metalu metoda wyoblania to prosze o kontakt bo nadal szukam wykonawcy odblysnika parabolicznego

    ps do mniejszej matrycy nadaje sie reflektor z lokomotywy :)

  • #2593 27 Lis 2007 22:44
    Adam16l
    Poziom 20  

    ja mam odbłyśnik z kierunkowskaza z cinquecento (chowa się w nim cały palnik) może też byś coś w tym poszukał- z tym ze one są plastikowe (do moich lamp- 70 lub 35W w zupełności wystarczają- nie topią się)

    Dodano po 2 [minuty]:

    -->michalern przekątna na zdjęciach to ok. 1m ale przy dwóch też jest jeszcze dobrze

  • #2594 01 Gru 2007 09:26
    Adam16l
    Poziom 20  

    A więc tak, jeżeli chodzi o rozebranie playera to tylko trzeba odkręcić kilka śrubek i tyle (wyświetlacz wraz z podświetleniem jest przyklejony do płyty głównej) Gorzej już z rozebraniem samego wyświetlacza ale można go odkleić bez wylutowania. Ja najpierw odkleiłem podświetlenie od płyty głównej, odlutowałem taką dwu pinową tasiemkę od podświetlenia, a następnie odchyliłem plastikowy moduł podświetlenia od samego wyświetlacza (nie jest na zatrzaskach tylko na dwustronną taśmę klejącą) i powoli oddzielałem wyświetlacz od podświetlenia. Może się zdarzyć że na samej matrycy zostanie folia z podświetlenia (u mnie zamiast na podświetleniu została na wyświetlaczu- ale można ją bez problemu odkleić bo jest na taśmie klejącej) Aha, jak ktoś tego wcześniej nie robił to prawie na pewno uszkodzi podświetlenie które nie będzie sie nadawać do ponownego użytku (bardzo łatwo sie rysuje i zostają plamy, nie mówiąc już diodach od podświetlenia które są byle jak osadzone) Więc przed rozbiórką zastanówcie się bo jak się potem rozmyślicie to może się okazać że nic z tym już nie zrobicie innego:-)
    Matryca zaś jest przemontowana za pomocą taśmy flex (ale na tyle długiej że bez problemu można ustawić wyświetlacz pod kątem 90 stopni względem płyty głównej.
    Jak będziecie go montować do projektora to zamontujcie go wraz z wbudowaną baterią bo bez baterii (na samym zasilaczu 5v) po jakimś czasie przestaje reagować na przyciski)
    Co do formatu to jest to zwykłe avi z tym że rozdziałka musi być 320x240. Same filmy chodzą w miarę płynnie (czasami coś "przeskoczy") ale nie zdarzyło się żeby np. była rozbieżność dźwięku z obrazem.
    Co do kontrastu i kolorów naprawdę się zdziwiłem (lepsze nić venturer czy casio), co do jasności to na MH 35W barwa 830 wygląda to naprawdę dobrze, ale robiłem też testy z MH 70W barwa 920 i dało się już oglądać w ciągu dnia przy zasłoniętych oknach (w pokoju było dosyć jasno)

    Co do kosztorysu to:
    -mp4 z przesyłką 158zł
    -obiektyw z przesyłką 14zł (edar F100, przy F200 co prawda obraz był jaśniejszy bo obiektyw większy ale był bardzo mały obraz)
    -obudowa+ śrubki około 15zł
    -MH statecznik i zapłonnik już miałem (ale z tego co pamiętam to lampa kosztowała ok. 20zł, statecznik 3zł, zapłonnik 18zł)
    -głośniczek, wzmacniacz, jakieś włączniki czy zasilacze 5V miałem (takie rzeczy to ma większość osób- np. zasilacze impulsowe do komórek (oryginalne siemensa) mają dużą sprawność i kosztują na allegro po 2-3zł szt. a kiedyś ich trochę kupiłem bo zasilacz 5v zawsze sie gdzieś przyda:-))
    -no i oczywiście robota- bezcenna:-)

    Postaram sie jeszcze zamieścić dokładniejsze zdjęcia wnętrza żeby było wszystkim wiadomo jak wygląda tasiemka i inne pierdoły

    Pzdr.

  • #2595 07 Gru 2007 18:23
    wrzaskun
    Poziom 14  

    xifyh napisał:
    Wiadomo, że projektor powiniem stać na przeciw ściany dokładnie na przeciw, jednak ja chciałbym ale projektora stał pod kątem (wtedy na ścianie tworzy się trapez). Przykładowo na podłodze by leżał, wiem że wtedy trzeba fresnela po matrycy przechylic o pewien kąt. I związane z tym pytanie czy będę miał w ten sposób ostry obraz (jeśli wszytsko wyreguluje) ? Nie wystąpi żadne dziwne zjawisko optyczne?


    Jesli twoja soczewka fresnela jest złożona z 2 i możesz je rozłożyć tak aby matryca była pomiędzy nimi to efekt trapezu można wyeliminować (zwiekszając odlagłość jednego boku fresnela od matrycy) nie ponosząc przy tym widocznych strat na ekranie, jeśli nie masz takiej możliwości (rozdzielenia fresnela) to licz sie z tym ze światło odbite pod kątem może trochę zakłócać i powstaje fałszywe oświetlenie (odbłyski) ale większym problemem może być nie doświetlenie narożników, można sobie z tym poradzić zwiększając odległość fresnel matryca i fresnel odbłyśnik, warto też pomalować wnętrze na czarno, zresztą w każdym przypadku. Pamiętaj też ze jeśli świeci pod kątem to jakość jest gorsza, dlatego w kinie stosuje sie lekko zaokrąglony ekran aby polepszyc jakość.


    Do osób co maja problem ze znalezieniem odbłyśnika, mi udało sie to zrobić ze zwykłej chochli do zupy za 14zł z tesco, mimo wysokich temperatur nie pociemniała (wyciekłem też miejsca tak aby żarówka metahalogen 250W schował sie w połowie), może juz ktoś o tym pisał ale naprawdę ten temat jest strasznie długi. Oczywiście chochla jest chłodzona z obu stron wlot i wylot.

  • #2597 09 Gru 2007 20:18
    felov
    Poziom 10  

    Witam
    Jak zmierzyć odległość soczewek w obiektywie z rzutnika Lech. Problem polega na tym że jest tam lustro i trudno o dokładny pomiar. W moim projektorze rezygnuję z lustra i buduję prosty obiektyw ale nie wiem jaka ma być odległość między soczewkami. Jak mierzyłem na tyle dokładnie na ile mogłem wyszło ok. 13cm. Może ktoś wie jaka jest właściwa odległość między szkłami lub jak to zmierzyć precyzyjnie?

  • #2598 10 Gru 2007 18:17
    CMS
    Administator HydePark

    Moderowany przez CMS:

    Umówmy się że jak coś chcecie kupić, sprzedać to temat zakładajcie w "Bazar podzespoły" a tutaj tylko linka. Po transakcji proszę o informację żebym mógł usunąć linka.

  • #2599 13 Gru 2007 21:42
    felov
    Poziom 10  

    Wielkimi krokami zbliżam się do upragnionego końca, ale... nikt mi nie odpowiedział na poprzedniego posta - trochę szkoda.
    Mam za to kolejne pytanie: czy szyba z rzutnika pism Lech jest z filtrem ir? Bo zastanawiam się, czy jest sens ją montować między HQI a fresnelem.

  • #2600 14 Gru 2007 23:45
    Mitnick
    Poziom 12  

    felov:
    z reguły filtr ir maja kolor zielokowaty (jasno zielony) ja taki mam może zlatywać pod niebieski chociaż to nie jest chyba regułą ale najlepiej to sprawdzić to z pomocą pilota (tv przykładowo) przed pilot dajemy filtr i sprawdzamy czy działa jak nie działa to znaczy ze zatrzymuje promienie podczerwonych a jak działa to nie zatrzymuje i wtedy jest to zwykła szyba może żaroodporna czy coś w tym stylu :D.

  • #2601 15 Gru 2007 20:40
    t0m3czek
    Poziom 9  

    Ostatnio dostalem w lapki projektor multimedialny Sharp XV-Z1E z prowizorycznie zastapionym zrodlem swiatla z oryginalnego (chyba oryginalnie juz byl 250W metalohalogen) na metalohalogenowy. Wrzucona zostala zarowka Osram Powerstar HQI-T 150W/NDL. Niestety obraz uzyskany z 2m (jakies 50") jest ciemny i gina szczegoly. Bialy nie jest bialy tylko lekko zolty. Mysle nad zmiana oswietlenia w zwiazku z tym mam pare pytan:

    1. Obecna zarowka ma temperature barwowa 4200K, a ta ktora zamierzam kupic 5100 bedzie widoczna roznica?
    2. Czy jezeli przy 50" 150W to za malo, to czy w takim razie przy 250W bedzie wystarczajaco (oczywiscie mowie o ogladaniu przy calkowicie zaciemnionym pomieszczeniu).
    3. Co daje szklana oslonka zarnika? Mialem zamiar zbic ja tak jak wiekszosc osob ktorzy chcieli zmiescic zarnik w projektorze.
    4. Czy do zarnika o mocy 250W musi byc statecznik 250W czy moze byc wiekszy (na allegro obecnie sa prawie same 400W).

    No i ostatnie. Ze wgledu na malo miejsca wewnatrz obudowy jestem zmuszony zbic oslonke zarnika. Myslalem dokladnie o tym: HQI-TS 250W/D (20 000lm, temp barwowa 5100K) + statecznik STS-250-500 (250W, 3.0A) + starter VS-Power Ignitor Z-400W (uniwersalny, ktory juz mam). Czy ten zestaw "pasuje" do siebie?

  • #2602 16 Gru 2007 18:46
    Szokolo
    Poziom 19  

    Witam! Kolego t0m3czek pod żadnym pozorem nie wydłubuj żarnika z szkalanej obudowy, pod wpływem promieni UV będzie się wytważać bardzo duza ilość ozonu, która może mieć wpływ na Twoje zdrowie. Piszę tak ponieważ i ja się łudziłem, że będzie OK. Na dodatek kiedy żarnik pozbawiony jest próżiowej ochrony, występuje jego nadmierne ostudzenie co powoduje wzrost prądu płynącego przez balast i znaczna zmiana barwa koloru (z białego robi się zielony) !. Palniki metlalohalogenowe (te do 200zł) są palnikami tzw. długołukowymi zasilanymi prądem AC (oryginalny palnik projktora zasilany jest prądem DC - jedna elektroda wielka druga mała), jak sama nazwa mówi łuk jest długi i nie nadaje się do moddingu projektora fabrycznego (złe skojażenie żródła światła). Dla porównania powiem tak HM philips 150W (długołukowy) świeci tak samo a może i gożej jak palnik ksenonowy 35W D2R (krótkołukowy), zastosowany oczywiście z oddzielną przetwornicą. Pozdrawiam!

  • #2604 16 Gru 2007 20:09
    Mitnick
    Poziom 12  

    do :xifyh

    Cytat:
    Pytanie: statecznik od MH grzeje sie niemiłosiernie, czy wy też tak macie? Nie moge go dotknac ręką po pół gdziny pracy lampy. Stosuje statecznik podobny do tego: http://allegro.pl/item282975102_statecznik_slst_250w_do_lamp_sod_250w_uzywany.html
    Kupic nowy? Tamten jest juz dosć wiekowy.[/url]


    Ja mam nowy statecznik przy 150 i 250 i tez sie niemiłosiernie grzeje ale to jest normalne ogólnie o grzaniu sie statecznika było już na forum. Rozwiązanie- Zastosuj jeden wiatraczek przykładowo 80x80 zasil go 5-9V żeby głośno nie pracował i problem z głowy ja dałem do 150 W mały wiatraczek 40x40 podpięty po 12v i tep. był optymalna pamiętaj ze pasuje aby po wyłączeniu projektora wiatraki jeszcze chwile chodziły (zastosuj 2 przełączniki) tylko nie osobno hqi i osobna wiatraki bo możesz czasem zapomnieć podłączyć wiatraki i sie coś sfura :) podepnij tak żeby bez włączonych wiatraków nie dało sie włączyć HQI jak chcesz to ci schemacik walne ale chyba sobie poradzisz nie wiem na jakim poziome stoisz z elektronika ( elektryką). :D

  • #2605 17 Gru 2007 01:08
    felov
    Poziom 10  

    Odnośnie statecznika - zauważyłem dziwną rzecz. Mianowicie jeżeli mam podłączony kondensator do układu zasilające statecznik strasznie hałasuje. Dzisiaj natomiast z kostki wypadł mi wspomniany kondensator, a że spieszyłem się już do domu (jest pierwsza w nocy:) włączyłem lampę bez kondensatora. Okazało się że jest zdecydowanie ciszej. Co może być tego przyczyną? W sumie nie rezygnował bym z kondensator, szczególnie, że już go mam, ale wizja cichego projektora jest kusząca. Szczególnie że mam w sumie 6 wentylatorów sterowanych dwoma regulatorami więc nie będą się musiały szybko (głośno) kręcić.

  • #2606 27 Gru 2007 11:40
    qba_wawa
    Poziom 9  

    Oczywiście kolega wyżej ma pewną rację, lecz trzeba spojrzeć na diody LED z troszkę innej strony.
    1 sztuka zwykłej 3mm diody LED białej to koszt ok. 0,40zł, ale w hurcie cena spada, więc kupując 1000 sztuk zapłacimy powiedzmy 0,32zł za sztukę lub nawet mniej, co się przelicza na 320zł za komplet.
    Zalety?
    Oto one:
    1. Mniej wydzielanego ciepła, nie trzeba chroni matrycy;
    2. Zasilanie bez niebezpiecznych napięć, wystarczy porządny zasilacz np. komputerowy;
    3. Cena identyczna jak za dobry zestaw HQI;
    4. Mniejsza waga (przy HQI jest to kilka kilogramów);
    5. Mniejsza awaryjność, jedna dioda LED może pracować nawet 200000h;
    6. Mniejsze wymiary, panel z diodami może być w odległości kilku cm od matrycy;
    7. Kupując hurtowo cena spada, a zawsze można z kimś kupić na jeden rachunek;
    8. Nie trzeba dodatkowych kondensorów optycznych.

    Wady:
    1. Cena identyczna jak HQI (koszt wszystkiego powinien wynieść ok. 400-420zł);
    2. Mniejsza ilość światła, jednak niektórym to nie przeszkadza;
    3. Nie każdemu odpowiada barwa światła, chociaż to zależy od konkretnego modelu diody;
    4. Nikomu nie chce się lutować takiej ilości diod na małej powierzchni, oczywiście znajdą się wyjątki.

    Osobiście uważam że diody LED to dobre źródło światła, i jak tylko moje fundusze pozwolą mi na zakup matrycy to zabieram się do roboty.

    Młodzi, początkujący elektronicy mogliby poćwiczyć w ten sposób także swe umiejętności, chociaż nikt nie twierdzi że nie ma gotowych płytek z obwodami, do których wystarczy tylko wlutować diody.

    Pozdrawiam i życzę sukcesów w tworzeniu projektorów, Jakub.

  • #2607 05 Sty 2008 22:19
    danio1980
    Poziom 11  

    Witam,czy ktoś z Was wie może czy do gniazda w projektorze GEHA- 26 PIN HIGH DENSITY DSUB można dorobic jakiś adapter aby go podłączyc do kompa?Załączyłem opis pinów.Jeżeli tak,to może ktoś z bywalców forum by mi taki adapter zrobił,odpłatnie oczywiście?

  • #2608 06 Sty 2008 09:31
    Adam16l
    Poziom 20  

    wykorzystujesz piny 1,2,3,19,20 i jako masę 10,11,12 (mogą być zwarte).
    podłączasz następująco:
    26 pin ----------------15pin
    pin1------------------->pin1
    pin2------------------->pin2
    pin3------------------->pin3
    pin19------------------>pin13
    pin20------------------>pin14
    pin10,11,12----------->pin5,6,7,8

  • #2609 06 Sty 2008 11:18
    danio1980
    Poziom 11  

    Adam16l - ta przejściówka,która mi rozpisałeś to jest na VGA? Pytam,bo jestem w tym temacie laikiem.Jeżeli jest taka możliwośc,to napisz mi jak zrobic przejściówkę na wtyk typu Cinch.

    Szokolo - a co byś powiedział, jakbym rozbił bańkę i umieścił żarnik w oryginalnej lampie z projektora, która posiada filtr uv i nie chłodziła by się zbytnio,bo jest zamknięta właśnie tą szybką z filtrem ?Ma to sens?

  • #2610 06 Sty 2008 14:38
    Adam16l
    Poziom 20  

    złącze 15 pin to jest właśnie VGA. Nie podłączysz do tego złącza sygnału kompozytowego (chinch) żeby działało- niemożliwe od strony technicznej.

  Szukaj w 5mln produktów