Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Projektor multimedialny za małe pieniądze

wowo72 08 Dec 2005 18:23 736116 2842
Automation24
  • #91
    czeci7
    Level 11  
    wowo a czy da radę do tego olympusa wprowadzić sygnał PAL ???
    Ja już wymiękam.. obraz dalej lata podobnie jak u kodzin'a no i jeszcze zauważyłem że kolory wyświetlane są w negatywie :(
  • Automation24
  • #92
    wowo72
    Level 14  
    Kurcze.

    Musi ktos z was koniecznie sprawdzic na oscyloskopie czy sygnaly wychodzace z ukladu(mojej roboty "na kolanie")sa prawidlowe.

    To musi chodzic!!!

    I chcialbym zeby ktos to potwierdzil.
  • #93
    czeci7
    Level 11  
    Do wowo:

    Więc jest tak że mam oscyloskop no i po podłączeniu masy do masy ;) i synchro na jeden kanał oscyloskopu leci linia prosta, a jak odłączę masę i zostawiam kanał to leci jakiś przebieg ale to syf z powietrza bo nawet jak wyłączę zasilanie aparatu i tego rozdzielacza to dalej jest ten przebieg.

    Nie wiem czy dobrze sprawdzam bo z oscyloskopem miałem styczność teraz właśnie pierwszy raz i nie za bardzo wiem z czym to się je.

    Z góry dzięki za podpowiedzi :)
  • Automation24
  • #94
    wowo72
    Level 14  
    Z tego co piszesz nie wychodzi sygnal synchronizacji z ukladu.

    A spowodowane to jest najprawdopodobniej tym ze poziom sygnalu video z twojego kompa jest minimalnie inny niz u mnie.

    I poki masz ten oscyloskop to wykorzystaj go zeby wykalibrowac ten uklad.

    Mase oscyloskopu do masy ukladu.
    kanal 1 na wyjscie synchro.

    Kanal pierwszy musi byc ustawiony na DC, napiecie najlepiej 2V, a predkosc oscyloskopu (x) na 20ms.

    Na oscyloskopie musi pojawic sie sygnal jak ponizej na rysunku.
    Szare pole na rysunku to poprostu przebieg cyfrowy + - 5V o czestotliwosci 15625 Hz.
    Jezeli napiecie oscyloskopu ustawisz 2V to to przebieg powinien wynosic dokladnie 2,5 kratki na osci.

    A ze takiegho przebiegu najprawdopodobniej nie ma to cza by pokombinowac z opornikami, dac np. potencjometry malutkie zamiast opornikow w kolektorach.

    Uklad jest bez kondensatorow i dlatego nie powinno byc problemu z ustawieniem tego.

    Zobacz czy masz video na wyjsciu(bo kolory z tego co widzialem to sa).
    Tak samo 20 ms i ogladasz piekny przebieg zmieniajacy sie non stop w zaleznosci od tresci obrazu.

    Ostatnie stopnie sluza wlasnie do wzmocnienia sygnalu video tak zeby uzyskac tylko synchronizacje.

    U mnie ukladzik co do synchronizacji pracuje perfekt.

    Tak ze tylko pobawic sie z potencjometrami tak zeby na oscyloskopie byly widoczne te sygnaly.
    Sprawdzic tez wejscie czy na wejsciu jest to video zeczywiscie, jest to kompletny sygnal video z widoczna synchronizacja u dolu i i sygnalem bieli zmieniajacym sie ciagle w zaleznosci o tresci obrazu.

    Powodzenia i napisz czy Ci sie udalo.
  • #95
    czeci7
    Level 11  
    Zbadałem sygał synchro który generuje sobie aparacik i jest 0,8V a przebieg jest taki sam jak namalowałeś :)

    Teraz zbadałem sygnał synchro z tego rozdezielacza i mam +-2,1V ale nie ma żadnego przebiegu
    Sygnał Video z rozdzielacza to 0,0 V i bez przebiegu :/
    Próbowałem z tymi potencjometrami ale nie pomogło (z tego co zrozumiałem to mam napięciami na kolektory regulować ??)

    Wowo byłbym bardzo wdzięczny jakbyś namalował ten schemat już udoskonalony.
    Ja już mam oczy i łeb kwadratowy od tego :cry:

    ps. sygnał podaję z DVD

    Z góry dzięki za pomoc!!! :)
  • #96
    sharik
    Level 13  
    pytanie do wowo72 - zrobiłem połączenie lcd psone przez R G B (ze scarta) z DVD, wzmocniłem csync - jest obraz, kolory prawidłowe ale za ciemno (ledwo co widać) - rozjaśnienie matrycy nic nie pomaga - co robić?
  • #97
    quakeslu
    Level 11  
    Mam już psone lcd, i teraz moje pytanko, jak go podłączyć, na razie bez rozbierania do kompa lub tv, do kompa wiem jak bo chyba przez tego małego jacka z tyłu po lewej stronie u gory (bo tam pisze av in) ,ale niewzbudza się i nic nie wyświetla, i taksę myślę ze normalnie wzbudza go ps. Jak to podłączyć?? Daje fotki poglądowe. Wszystko juz działa można spokojnie podłanczac przez jacka AV. Zamieszczam fotki poglądowe z rozkręcania,( śróbki są pod maskownicami głośników, +2 u góry i 3 na dole) do tego w górnej części są 3 zatrzaski, ale je na siłe sie odczepi. Tasme trza wyjmować delikatnie, i przed wyjęciem odchaczyć te brązowe zabezpieczenie.
  • #98
    kodzin tm
    Level 13  
    ja masz te wejscie AV to wsadz tam jacka stereo i podaj na srodek video i mase na ostatni a czubek zostaw pusty :D

    pozdro
  • #99
    wowo72
    Level 14  
    Jak dojsc???

    Oscyloskop, jak najwiecej danych z internetu, troche pojecia i troche czasu.

    A co do ukladu rozdzielacza to zasilajcie aparat 6V, a nastepnie te 6V poprzez opornik jakies 82 omy na diode zenera 5,1 V.
    I tym 5,1V zasilajcie rozdzielacz.
    Dokladnie jest tak u mnie.

    Ps.
    Wymienilem se zarowke w projektorze (250W), i mozna ogladac nawet w dzien , a w przyciemnionym pomieszczeniu kontrast jest powalajacy.

    Tylko zalatwie jakis aparat to zrobie fotki.
    Nie mam od kogo porzyczyc ,a na nowy teraz nie mam kasy.
  • #100
    c64club
    Level 18  
    Tutaj kilka uwag i zebranych informacji w moim przypadku:
    Przymierzam się do budowy projektora LCD (o tym za moment)

    Chwilowo zaś cieszę oczy takim oto prostym wynalazkiem: http://bigscreentv.20m.com.
    Ci co to sprzedają na allegro są oczywiście oszustami, ale nie do końca. Trzeba po prostu wiedzieć że zamieszczają na aukcjach zdjęcia obrazów rzuconych przez lepsze konstrukcje niż "1-fresnelowe" :) Z czego wynika, iż 100" wyraźnego obarzu generowanego przez monitor VGA to bujda na resorach.
    Jeśli jednak dołożymy trochę starań uda nam sie rzucić na ścianę 30-50" całkiem przyzwoitego obrazu. Niestety wiąże się to z przeróbką monitora (najlepsza do tego jest stara 14-ka VGA/SVGA) lub zainstalowaniem jakiegoś softu Drugi sposób (mimo że polecany przez niektórych allegrowiczów ) jest do niczego - pod DOS'em nie działa, niektóre gry też mogą nie poddać się softowi do odwracania pobrazu, a filmy odtwarzają się wyraźnie wolniej.
    Monitor musi mieć oczywiście spory zapas jasności, możemy mu też "dodać gazu" kręcąc śrubokrętem w trafopowielaczu. Kontrast trzeba ustawić mocniejszy niż do normalnej pracy.
    Przeróbka monitora polega na zamianie miejscami przewodów doprowadzających sygnał do cewek odchylania, bo soczewka odwraca obraz.
    Mnie się udało.


    Teraz coś na temat projektora LCD
    Zaraz ktoś powie, że fabryczne projektory staniały i budowa nie ma sensu.
    Może, ale ja (jak i pewnie paru kolegów na Forum) nie mam 2,5 tysiąca na zbyciu. Coś jednak można pokombinować przy znacznie niższych kosztach. Różne elementy potrzebne do budowy także staniały.Kompletując części starałem się oszczędzić na czym się dało, także zmieściłem się poniżej 650 zł wraz z ekranem :D. Niektórych przedmiotów nie mam jeszcze, ale mają one stałe, sklepowe ceny. Oceniam że dla kolegów nie mających tyle szczęścia co ja przy zakupie monitora LCD, koszt może wzrosnąć do 1000 zł.

    Założyłem też obraz mniejszy niż 100 cali, bo projektor będzie mi służył do pracy ze względu na psujący się wzrok (co nie znaczy że rodzince go nie udostępnię). Przy obrazie o przekątnej 50 cali lampa (zgodnie ze wzorem na pole) może mieć 4x mniejszą moc niż dla 100 cali. 400W to wypróbowana przez ludków którzy taki projektor wykonali moc wystarczająca dla obrazu 100-calowego. 150W pozwoli mi więc na wygodną pracę bez potrzeby całkowitego zaciemnienia pokoju. Mimo zniżki na prąd wolę pooszczędzać. Jeśli jednak się nie uda, wymienię na 250W. :(

    Oto lista części, które trzeba nabyć, wraz z cenami, które ustaliłem i żródłem zaopatrzenia (w moim przypadku):

    -monitor LCD (najlepiej bez słynnej "tasiemki L"). Mnie udało się taki nabyć na Allegro - 14,1" TFT 1024x768, kontrast 250:1, ale z zepsutym podświetlaniem (chyba inwerter strzelił) za jedyne 149 zł (168 z wysyłką). Podświetlanie i tak trzeba zdemontować, więc nie ma problemu.
    -para soczewek fresnela. W tej chwili na allegro pary soczewek sprzedaje tylko jeden facet. Mój wybór padł na rozmiar 32x32cm, bo to pozwoli dokładnie doświetlić całą matrycę wraz z rogami. Cena 78 zł (84 z wysyłką) model o rozmiar mniejszy (taki jak matryca) jest o 9 zł tańszy - decyzja oczywista, wybrałem większy.
    -szybki do usztywnienia soczewek (3mm, 38x38cm, 4szt, wraz z wywierconymi otworami) - szklarz w sąsiedniej dzielnicy wziął za to jedyne 27 zł
    -lustro do odbijania światła, żeby nie nagrzewać matrycy umieszczając lampę pod nią - u szklarza jakieś 25 zł, ja dostałem od sąsiada (pozdrowienia dla pana Jurka). Nie jest niezbędne, ale chciałbym zadbać o matrycę.
    -drugie lustro (do odbijania obrazu w kierunku ściany) - 15 zł, będę musiał kupić :(
    -lustro do żarnika - allegro, 12 zł, napylane ALU
    -soczewka do skupiania światła lampy - 10 zł, hipermarket "u Iwana" (ZTM, 3 rząd, 11 stanowisko licząc od barmy wjazdowej na targ :)
    -szyba na której umieszczę soczewkę, wraz z centralnym otworem fi 80mm i 4 otworami na rogach - 15 zł (u szklarza) - szyba 6mm
    -blacha do obicia dolnej części projektora (komora lampy) - na złomie koło ogródków działkowych - śliczne nieporzewiałe kawałki po 75gr/kg (razem powinno wyjść jakieś 3-4zł :)
    -wiatraczki do chłodzenia - ze spalonych zasilaczy do PC, jakimi mnie szczodrze obdarowują koledzy z osiedla. Na giełdzie w Sosnowcu gościu sprzedaje takie po 3 zł - trzeba pójść z akumulatorkiem od laptopa/kamery/UPS żeby posprawdzać. Regeneracja, czyszczenie i smarowanie wiatraka to 5 minut roboty.
    -zasilacz AT do LCD i wiatraków - miałem pod łózkiem, stare zapasy :)
    -śrubki, nakrętki, podkładki, wkręty itp - moja przepastna piwnica
    -drewno do konstrukcji: listewki z drzewa stalowego - koszt 2,49zł (1 "Dębowe mocne" )za dostęp do odpadków ze składu drewna egzotycznego. Tam używają listewek np. 20x7x1300mm jako przekładek między dechami w magazynie. Wada drzewa stalowego - śmierdzi przy cięciu i dość szybko tępi brzeszczoty od piły. Ostatecznie sosna też jest dobra, tylko listewki muszą być grubsze. Albo alu, u mnie nie są drogie, ale listewki akurat mam tańsze. :)
    -płyty drewniane do obicia obudowy - Castorama (8 zł/m2)
    -obudowa elektroniki LCD z tej płyty co projektor
    -czarna matowa farba w sprayu - została mi z malowania roweru, kosztowała 15 zł w Castoramie
    -LAMPA - do testów kupiłem żarnik halogenowy 500W, strumień światła 9100 lm + obudowa (oświetlenie testowe) - Castorama, 28,5 zł, do tego ściemniacz na 1 tyrystorze i NE555, nie zawsze trzeba przy testach wykorzystać cały strumień światła, a 500w grzeje niemiłosiernie.

    No i teraz drugi oprócz LCD najważniejszy zakup. Światło do projektora - docelowe.
    -kompaktowy metalohalogen z serii Philips MHN-TD Pro 150W/xxx Gdzie xxx to kod barwy (lepiej wziąć tę z kodem 700-ileś, bo ma ok 100lm wiecej). Parametry owego jupitera: 150W, 13800lm, cudnie biały, z filterem UV, cena 77zł.
    -zapłonnik w sklepie aqva-light.pl - 37 zł. Mnie się udało znaleźć używany, można poszukać u projektantów profesjonalnego oświelenia.

    -mam pasującą, 2-częściową, tylko rozstaw muszę zmienić

    -statecznik(dławik) - 47 zł w aqva-light.pl. Sklep prowadzi wysyłkę, za pobraniem (13 zł) lub po przedpłacie (mBank - 9,90). Taniej nie będzie chyba nigdzie. Model 250W jest o 10 zł droszy.

    Żarówki wyłącznie Philips lub Osram. Nie kupujcie żarówy w aqva-light. Mają marne (chyba czeskie) modele o wydajności 83 lm/W w tej samej cenie, co philipsy o wydajności 97 lm/W. Wbrew pozorom to spora różnica.
    -Kondensator do dławika - przepastna szuflada lub dobry sklep elektryczny. Byle taniej, koszt ok 20 zł za nowy.

    - na ekran wprost idealnie nadaje się, dostępna w Castoramie za 11 zł/m2, płyta o następujących właściwościach: grubość 3mm, powierzchnia zmywalna, biała, matowa. Bombowo rozprasza światło. I tak mam do pomalowania ścianę po odsunięciu szafy, więc upiekę 2 pieczenie na jednym ogniu, jak mawiali starożytni Słowianie.

    Proszę kolegów o podanie swoich propozycji, pomysłów, sugestii na temat projektora, model "Adam XGA 150W" (Pozdrowienia dla pana Słodowego)

    Dodaję rysunek, ogólny zarys pomysłu. Może trochę nietypowy (zaraz ktoś spyta czemu nie prostopadłościenny), ale to indywidualny kształt podyktowany budową mebli, między którymi będzie stał.

    Pozostaje jeszcze obiektyw - na razie liczę na rozwalony rzutnik pisma ze szkoły, ale nie jestem pewien - może trzeba będzie się zgłosić do komisu gdzie mają taki za 70 zł.[url][/url]
  • #102
    kodzin tm
    Level 13  
    witam


    no wieeeszzz cooo....:D

    ja tyle czasu spedzilem nad tym i do tego kupilem jeszcze jeden aparat

    yyyyh

    dzieki za poprawke, biore sie do roboty

    pozdrawiam
  • #104
    wowo72
    Level 14  
    Sprobujcie do wydzielenia synchro wykorzystac uklad lm1881.

    Zesmy probowali ten uklad odpalic przez gg ale nic z tego- sieje smieciami.
    A u mnie dziala -ale to juz nie wiem czemu.

    Tak ze synchro z lma , areszta tak jak bylo.

    Moze w koncu ruszy.

    Bo mi juz glupio jest teraz.
  • #105
    wowo72
    Level 14  
    Przygotowalem bardziej profesjonalny schemat.
    Ktory musi chodzic.

    Potencjometry sluzo do optymalizacji obrazu tj. wzmocnienia,kontrastu ,i jasnosci.

    POWODZENIA.

    Piszcie czy komus juz to chodzi.
  • #107
    quakeslu
    Level 11  
    Witam ponownie. Cały czas składam projektor i zamieszczam kilka fotek.(psone lcd) Chodzi o to, że nie wiem, jaki dobrać najlepiej obiektyw. Na fotce widać 2 szkła,to z czerwoną strzałką to obiektyw od rzutnika folii lech50, daje obraz średnio ostry o wielkości 100cm przekątnej, a te szkło z zieloną strzałką to lupa powiększająca z ruskiego rynku, która daje obraz z tej samej odległości 150cm przekątnej. (A nawet wydaje się bardziej ostry) projektor jest jakieś (obiektyw) troszkę ponad 2 metry od ściany. Co zrobić żeby był lepszy obraz?? Wielkość lupy jest ok., ale żeby było bardziej ostro (jak brzytwa:)) Proszę o jakiś linki gdzie można zakupić obiektyw pasujący do tego sprzęta. Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

    P.S. Obiektyw od lecha jest z jednej strony wklęsły, a z drugiej wypukły, jak go ustawić? Natomiast lupa jest z obu stron wypukła. (na koncu słaby filmik pogladowy z q3)
  • #108
    sharik
    Level 13  
    przerabiam ten sam temat : budowa projektora na lcd psone, obiektyw dający ostry obraz musi miec 3 soczewki, idealny wydaje sie jakiś z powiększalnika formatu 6x9 cm. lub ew.z aparatu większego formatu, a ogniskową trzeba wyliczyć dla danej odległości od ekranu i otrzymanego obrazu (zakładamy np. przekątną 1,5-2 m. odległość ok.3-3.5 m od ekranu i przekątna lcd psone 13 cm. = ogniskowa ok. 210-250 mm.)dopiero wtedy dobieramy fresnele (ew. kondensery), odległości od żarówki itp., pozostaje jeszcze kwestia jasności obiektywu: można dość łatwo znaleźć obiektyw o świetle 4,5 natomiast 2,8 to już problem (a ten jest 2 razy jaśniejszy!!!), jednak mając już pewne założenia wystarczy tylko szukać, mnie natomiast gnębi inny problem z lcd psone - mianowicie obraz z composite (mini jack) jest średniej jakości (bardzo podkolorowany, mało ostry), pokusiłem się o zrobienie modu rozjaśniającego i połączenia RGB (ze złącza SCART z DVD) - udało się niestety połowicznie tzn.: połączenie RGB działa - odbraz żyleta, niestety strasznie ciemny (mod rozniaśniający działa tylko w połączeniu composite!!!), nie wiem o co chodzi, nie znam niemieckiego, może ktoś pomoże bo różnica w jakości jest powalająca, http://www.diy-tronic.de/forum/viewtopic.php?t=644
  • #109
    quakeslu
    Level 11  
    "sharik" mozesz zamiescic jakies fotki z projekcji, i wyjasnic jak to podlaczyc, bo obiło mi sie o uszy ze ten monitorek mozna jakoś inaczej podłączyc i jest duzo lebszy obraz. pozdro
  • #111
    czeci7
    Level 11  
    Prace nad Matrycą prawie zakończone bo wystarczy juz tylko usunąć zakłócenia spowodowane tym że to na "pająku" jest poskladane

    Wowo namalował mi chemat który zamieszczę jak najszybciej.

    A oto wyniki:
  • #112
    sharik
    Level 13  
    obrazy z lcd psone: odległość od ekranu 1,8m , przekątna ok.2 m, obiektyw na razie sztuka z powiększalnika f-105 mm. światło 1:4,5 (ciemny), żarówka 250 W HQI, kondenser (mała soczewka ok.5 cm. z rzutnika slajdów) - te promienie to efekt urzycia 3 frsneli (zwykłe folie), jak będzie lepszy obiektyw o większej ogniskowej to zostaną tylko 2, sygnał przez wejście composite, bo ten z RGB się nie nadaje bo za ciemny!!!
  • #115
    knmp
    Level 26  
    maciej_r1988 mam projektor do ktorego chcialbym wstawic lcd na bazie c100... było by łatwiej z optyką... Zgadzam się że duże matryce są lepszych parametrów ale przy nich utknął bym na optyce :(
    Ale oczywiście rozejże się w temacie kilkucalowych lcd... kuszą he he

    dzięki kodzin za info... czyli mozna taniej :)
    pozdr
    KN
  • #116
    czeci7
    Level 11  
    Może jeszcze kogoś zainteresuje sprawa przycisku "Menu" (żeby się aparat sam nie wyłączał)
    Zrobiłem układzik tak jak to opisał wowo.
    Układ daje sobie znakomicie radę
    Potencjometrem trzeba sobie wyrególować częstotliwość impulsów (u mnie są co + - 1,5 s.) Kontrolnie można podpiąć bezposrednio do nóżek 5 i 6 diodę LED.
    Pozdro.. !!
  • #117
    knmp
    Level 26  
    Witam ponownie

    Czy wyświetlacz z c100 jest większy od klatki typowego slajdu ??? Znalazłem w piwnicy 2 sztuki rzutników "ania" na slajdy z kliszy... w sumie optyka tam jest lustro paraboliczne, zarówka oczywiście była by inna... ale pytanie czy rozmiarowo lcd z c100 będzie ok dla tak zaprojektowanej optyki ???

    Druga sprawa, pytanie do posiadaczy projektorów z c100... Jaki rozmiar obrazu na ścianie uważacie za odpowiedni tj. przy jakiej wielkości obrazu na ścianie widzicie juz pikselki tak że zauwazalny jest juz wyrazny spadek jakości obrazu ?

    dzięki i pozdrawiam wszystkich zwolenników alternatywnych rozwiązań :)
    KN
  • #118
    czeci7
    Level 11  
    knmp wrote:
    Witam ponownie

    Czy wyświetlacz z c100 jest większy od klatki typowego slajdu ??? Znalazłem w piwnicy 2 sztuki rzutników "ania" na slajdy z kliszy... w sumie optyka tam jest lustro paraboliczne, zarówka oczywiście była by inna... ale pytanie czy rozmiarowo lcd z c100 będzie ok dla tak zaprojektowanej optyki ???

    Druga sprawa, pytanie do posiadaczy projektorów z c100... Jaki rozmiar obrazu na ścianie uważacie za odpowiedni tj. przy jakiej wielkości obrazu na ścianie widzicie juz pikselki tak że zauwazalny jest juz wyrazny spadek jakości obrazu ?

    dzięki i pozdrawiam wszystkich zwolenników alternatywnych rozwiązań :)
    KN



    Ad 1. Wyświetlacz od c100 jest większy od slajdu do rzutnika "Ania" a slajdy do rzutnika "Ania" nie sa raczej "typowymi" slajdami. Ogólnie rzecz biorąc rzutnik "Ania" nie nadaje się do przerobienia na projektor bo ma za małą optykę (już to sprawdzałem ;)

    Ad 2. Wowo chwalił sobie obraz z tej matrycy. Ja co do jakości i rozmiarów jeszcze nic nie mogę powiedzieć bo w tygodniu zaczynam dopiero montować matrycę do rzutnika.

    ak25 wrote:

    witam, ja mam takie pytanie, a moze gdyby wziac sygnał prosto z karty graficznej, tzn tam sa chyba juz sygnały wydzielone, na synchro color i ten tzreci:), ttylko ze nie mam pojecia w ktorym miejscu sa:/


    Pewnie jakoś się da, ale chyba łatwiej jest zrobić układ rozdzielacza. Układ jest bardzo prosty ale zanim się to okazało to minął mi tydzień. Schematy masz w tym wątku na tej stronie.
    A jak chcesz kombinować z ta kartą to może ci się przyda link http://www.hardwarebook.net/connector/av/vga15.html

    Powodzenia
  • #119
    sharik
    Level 13  
    Ponawiam prośbę o pomoc. Sygnał RGB ze złącza SCART przesyłam na matrycę LCD od psone, wydzieliłem csynchro z composite przy pomocy LM1810 i działa-mam obraz. Problem w tym, że za ciemny. Winny jest prawdopodobnie za słaby poziom sygnałów R, G, B (coś tam 0.7 Vpp), a potrzba mi TTL (czy coś takiego), bo z karty graficznej podobno bez problemu (niestety nie mogę potwierdzić w 100% bo moja karta nie ma csync, ale podłączając sygnał z niej otrzymuje różnokolorowe, lecące paski o dobrej jasności!!!).Więc pytam znawców tematu: Jak wzmocnić sygnały R,G,B ze złącza SCART(0,7Vpp) do poziomu TTL? (chyba) bo od 3 dni kopie w necie i jedyne co znalazłem to jak dopasować TTL do SCARTa (wystarczy stłumić rezystorami) ale ja chcę w drugą stronę! - czy to takie skomplikowane?. Ręce mi już opadają a oczy mam czerwone jak królik. Szczekam po rady;-)
  • #120
    knmp
    Level 26  
    Witam

    Tez widziałem ten ekran... wydaje się bardzo ciekawy i atrakcyjny, rozdzielczośc 640x480, wszystko regulowane i wielkości pasującej do projektorów.... ale niestety ta cena :( trochę drogi

    Załaczam jego zdjęcie i parametry

    Key Specifications/Special Features:

    Display screen:
    Screen size: 2.5 inches AU A025CN03
    Active area (H x V): 49.2 x 87.05mm
    Element: color TFT LCD
    Resolution (W x H): 640 x 480
    Dot pitch (W x H): 0.1025 x 0.163
    Video system:
    NTSC:
    fH: 15.75KHz
    fV: 60Hz
    fC: 3.58MHz
    PAL:
    fH: 15.625KHz
    fV: 50Hz
    fC: 4.43MHz
    Power source: 5VDC
    Power consumption: 270mA, 1.35W maximum
    Operating temperature: 0 to 60 degrees Celsius
    Storage temperature: -25 to 80 degrees Celsius
    LCD screen (W x H x D): 59.9 x 50.4 x 4.2mm
    Driver board (W x H x D): 60.0 x 50.5 x 7mm
    Brightness: 250 bit
    Contrast: 150
    Viewing angle: vertical +10/-30 degrees, horizontal +/-45 degrees
    Video inputs RGB
    Left and right, up/down reverse image
    Low power consumption
    5V drive for handheld, battery-operated items


    pozdrawiam