Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Bosch - słabnie gdy nagrzany

08 Gru 2005 18:39 6662 16
  • Poziom 10  
    Witam
    Po nocy odpalam auto i ładowanie 14,2V przy włączonych światłach.
    Po rozgrzaniui silnika (w tym alternatora) ładowanie systematycznie spada i osiąga wartość 13,6 V z włączonymi światłami i tak sie utrzymuje niezależnie od prędkośći obrotowejk silnika.
    Czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje ?? Pasek??
    Auto to Escort 89 1.3 benzyna
    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Prąd ładowania spada w zależności od zapotrzebowania akumulatora. Przyczyną opisanego przypadku, jeśli jest to usterka, może być regulator napięcia.
  • Poziom 10  
    Jan Nojszewski napisał:
    Prąd ładowania spada w zależności od zapotrzebowania akumulatora. Przyczyną opisanego przypadku, jeśli jest to usterka, może być regulator napięcia.


    Regulator został wymieniony na nowy 3 dni temu więc raczej odpada.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    a w jakim stanie akumulator?
  • Poziom 10  
    virus123456 napisał:
    a w jakim stanie akumulator?


    Akumulator ma 5 dni
  • Poziom 20  
    Sprawdz jakie napięcie masz bezposrednio na alternatorze. Jezeli nic sie nie zmienia a na aku napiecie spada to sprawdz wszystkie połaczenia przewodu + od alternatora aż do aku jak również podłaczenia masy moze jest gdzies coś skorodowane. Moze byc rownież takie coś jak korozja obudowy alternatora. Nalot na aluminiowej obudowie w miejscu styku obudów ze stojanem. Poprostu wszystko trzeba doklanie wyczyscić. Rozebrać alternator wyczyscić wszystko do metalu, złożyc i powinno być OK. Pozdrawiam



    Mariusz:.
  • Poziom 11  
    Myślę że niema zanadto się czym przejmować , parametry podane przez ciebie mieszczą się w normie napięciowej pracy alternatora.Wiadomo że jak akumlator w zimie jest zimny to ma czasami znacznie mniejszą pojemność i w związku z tym mniejszy prąd ładowania więc większe napięcie,jak akumlator nabiera temp.od pracującego silnika wzrasta pojemność,czyli większy prąd ładowania i mniejsze napięcie.Odpalenie silnika powoduje ubytek prądu w akumlatorze, którego to alternator musi później dostarczyć.
    Czasami jednak nawet nowe akumulatory są uszkodzone fabrycznie , więc radzę mimo wszystko odpiąć klemę i sprawdzić napięcie na akumulatorze.
  • Poziom 12  
    Przeczytaj to co napisał elektrit
  • Poziom 14  
    Może nie tyle słabnie co zmniejsza napięcia ładowania na skutek zmiany temperatury... Biega o to że im niższa temperatura tym wyższe jest napięcie ładowania. Regulator ma czujnik wewnątrz, mierzy temperaturę alternatora która to w zamyśle miała być zbieżna z temperaturą akumulatora i w jakiś sposób jest. Zmniejszane jest napięcia ładowania w miarę jak alternator i akumulator mają wyższą temperaturę. Dla niedowiarków polecam literaturę na temat akumulatorów i ich ładowania.
  • spec od auto-elektro
    Słabe główne diody ewentualnie przegrzana izolacja uzwojenia stojanu.Pozdr.
  • Poziom 20  
    Pozwolę sobie podłączyć się pod temat bo mam identyczny problem.

    Jeśli chodzi o rodzaj alternatora to Bosch 0123505002.

    Mam te same objawy co kolega, tylko, że u mnie napięcie spada do 13,5 i tak się utrzymuje(wszystkie połączenia elektryczne sprawdzone/przeczyszczone). Rozebrałem więc alternator, sprawdziłem tylko szczotki są ok.

    Kupiłem więc używany oryginał taki sam, w nim jest prawie tak samo tylko napięcie spada ostatecznie do 13,7 V(oczywiście na światłach mijania). Sprawdziłem napięcie przy samym alternatorze : (świiatła mijania-14 V, światła długie 13,8V). - powinno być nieco powyżej 14 V.

    Czy ktoś zna podobny przypadek? Dziwi mnie fakt, że przy samym alternatorze nie ma 14,5 V, te 0,3 V spadku napięcie na kablu plusowym można sobie darować, ale i tak przy samym alternatorze powinno być 14,5.
  • Poziom 43  
    Kolego nie można sobie darowac 0,3V bo to różnica 20%.
    Pozatym pomierz napięcie na cienkim i grubym przewodzie na alternatorze.
    Zmierz też napięcie pomiędzy obudową alternatora a minusem na akumulatorze.
    Pełne napięcie ładowania to różnica 1,8 V !!!!
  • Moderator Samochody
    Myślę, że to powinno rozwiać Wasze wątpliwości:
    Alternator Bosch - słabnie gdy nagrzany

    Taka jest charakterystyka tego regulatora i zachowanie jest prawidłowe, wystarczy zadbać o to by nie było spadków napięcia między alternatorem a regulatorem - zazwyczaj winne są końcówki kabli, ale problemu nie rozwiąże ich czyszczenie, bo słaby styk powstaje między przewodem a końcówką, a nie tylko między końcówką a złączem śrubowym. Tak więc, moim zdaniem, najlepszą opcją jest wykonanie lub zakup nowych przewodów, ew. dorobienie dodatkowego przewodu łączącego alternator bezpośrednio z akumulatorem (oryginalny biegnie przez rozrusznik).
  • Poziom 20  
    Dzięki za odpowiedź, mam zamiar właśnie dołożyć dodatkowy kabel. Będę drążył temat dalej, napiszę o efektach i doświadczeniach..
  • Poziom 43  
    Jeśli jest różnica pomiędzy cienkim a grubym przewodem na alternatorze do winne są diody.
    Więc pomierz to w końcu.
  • Poziom 20  
    Chyba tego nie muszę ponieważ zrobiłem jeszcze pomiar(wszystkie pomiary robię na rozgrzanym silniku) przy samym alternatorze ale też z uwzględnieniem masy na samej obudowie alternatora. Wcześniej robiąc pomiar (światła długie + mijania) z (+) przy alternatorze a masą (-) na klemie akumulatora wyszło 13,8 . A teraz pomiar przy alternatorze (oba bieguny) wyniósł 13,97 V(światła mijania + drogowe + dmuchawa na max)---- zrobiłem w tym momencie też pomiar:
    na klemach ---wynik 13,36 V
    na klemie + i masie na obudowie alternatora 13,46 V.

    Myliłem się również pisząc, że na podmienionym alternatorze " napięcie spada ostatecznie do 13,7 V(oczywiście na światłach mijania)". Po dłuższej trasie napięcie utrzymywało się tak jak w poprzednim alternatorze 13,5 V. .

    Teraz raczej jednoznacznie można stwierdzić, że winnemu tego są przewody..
    Oczywiście z uwzględnieniem tego schematu podanego przez kolegę tzok .